They did it again! Het is de techneuten van Hennessey Performance wederom gelukt om nóg meer vermogen in de Lotus Exige Venom GT te proppen. Dankzij een nieuwe 7 liter V8 en twee turbo’s is er nu maar liefst 1.521 pk beschikbaar. Daarnaast heeft de Venom GT ook nog eens een bescheiden facelift gehad.
Toen in 2007 de eerste plannen opdoken voor de Venom GT werd gesproken over 1.000 pk, maar toen de Venom GT in 2010 eindelijk werd onthuld bleek het zelfs 1.200+ pk te zijn. Dit jaar kwam vervolgens de Hennessey Venom GT Spyder op de markt met 1.244 pk, maar het kan dus nog gekker.
Voor het komende modeljaar is de 7.0 liter twin turbo LS7 V8 nog eens tegen het licht gehouden, dat zorgt voor een vermogen van 1.500 (Amerikaanse) pk, oftewel 1.521 ‘Europese’ pk’s. Daarnaast zien we dat het neusje nu een stuk minder lijkt op een Lotus Elise/Exige en het dak is voorzien van 2 bubbels om wat meer hoofdruimte te bieden.
Daarnaast zijn de deuren voorzien van nieuwe scharnieren zodat ze Lambo-style open gaan. Schakelen kan je nog steeds doen met handgeschakelde 6-bak van Ricardo, maar ook met een nieuwe flipperbak met 7 versnellingen.
En worden deze auto’s ook daadwerkelijk gebouwd en verkocht? We weten dat Steven Tyler een Venom GT Spyder heeft en Hennessey meld trots dat momenteel de 10e Venom GT wordt gebouwd. (via: gtspirit.com)
Update: This just in from John Hennessey regarding the 2014 Venom GT2. We’re told that the car will carry a sticker price of $1.25 million to start, and that the optional seven-speed paddle-shift transmission will be a $165,000 option. Further, Hennessey will continue to sell both the Venom GT and the Venom GT2 – the new car is not a replacement for the older, in other words. dixit autoblog.com
mannetje zegt
flinke jongen die dat blok even voor de lamp heeft gehouden, petje af!
mo112 zegt
@mannetje: handbak 1500+ pk pff
Voor echte mannen
mannetje zegt
@mo112: of mannetjes ;)
MLTB zegt
@mannetje: Mannetjes met een kleine piemel
mannetje zegt
@MLTB: ach knul, daarom mag jij er ook niet mee spelen.
Ik denk overigens dat (als je al een lelijk vriendinnetje hebt.) deze 1500pk haar meer sensatie en genot zullen doen toekomen dan dat jij in je gehele leven bij d’r voor elkaar krijgt.
dus als je niks zinnigs te melden hebt, netjes terug naar de peuterschool bitch.
Thomasio zegt
@mannetje: Nou nou, zo een reactie is ook weer een beetje overdreven naar iemand die een 1500 pk auto ziet als een penis vergroting.
hollow zegt
@Thomasio: een kerel met het geld voor dit soort fratsen zal doorgaans zijn “kleine piemel” wel vaker dan jij in bloedmooie grieten duwen.
3246cm252kw zegt
@hollow: ja of zijn lul laten verlengen hihi
MLTB zegt
@mannetje: Blijkbaar op je kleine piemeltje getrapt?
mannetje zegt
@MLTB: neuh, ik heb niks te klagen.
ik vond je reactie alleen een tikkeltje kinderachtig.
maar alles goed hoor.
kusje.
MLTB zegt
@mannetje: Ok gelukkig, hou ook van jou
StijnB zegt
Vind het front beter dan wat Lotus zelf van de Elise/Exige aan het maken is, ziet er fris en nieuw uit tegenover het knip- en plakwerk van Lotus. Verder tja 1500 zal wel leuk zijn zeker…
henkspank zegt
1500pk, indrukwekkend, maar misschien iets te veel?
964rs zegt
Je kunt ook teveel pk hebben denk ik dan.
kaasboerin zegt
Sounds like a whole lotta’ fun to me!! =’D
mannetje zegt
@kaasboerin: FUN is een M*therf*cking understatement. :)
gedwongenleaser zegt
@mannetje: overbodig Samuel L. Jackson taalgebruik -1.
mannetje zegt
@gedwongenleaser: hahaha, excuses. de bruutheid van dit apparaat deed mij aanzetten tot het verspreiden van deze (let wel: gecensureerde) schuttingtaal.
Ik wil hierbij graag van het moment gebruik maken om aan alle dames/heren die aanstoot hebben ondervonden aan deze reactie mijn oprechte excuses aanbieden.
Ik kan mij voorstellen dat na het lezen van deze vulgaire taal die ik in een opwelling van enthousiasme naar buiten heb gedrukt, je vanavond wakker ligt met de gedachten dat Samuel L. Jackson bepaalde handelingen bij je moeder verricht.
Nogmaals excuus, ik wens je tevens succes met het verwerken van het vergaarde trauma.
Kus.
mercedesclk350 zegt
@mannetje: Alweer +1 voor de moeite om zo’n lang bericht te schrijven…
gedwongenleaser zegt
@mannetje: vooruit dan maar :)…
vale46 zegt
1500pk? Leuk als je 250km/h rijd en je wil jezelf een whiplash bezorgen, voor de rest vrij nutteloos lijkt me.
norge zegt
Giftig bakkie.
xiran zegt
knap dat ze al dat geweld kunnen koelen. De power krijgen is niet zo moeilijk maar het koud houden en heel houden is heel knap.
tweede_woning zegt
zo na het weekend iedereen toch nog een opgewonden zijn boost erbij , terwijl merken als porsche en lotus weten dat pk”s gebruiky moeten worden , en dat kost veel ontwikkelingsmerk . Voordat ook hier de curator weer iets ( nou ja)gaat verdienen , ga daar mee aan het werk.
w0o0dy zegt
Heb een artikel (in TopGear denk ik) gelezen waarbij de tester meldde dat hij wheelspin kreeg bij het iets te wild inschakelen van de 6e versnelling… da’s dus bij 285+km/u!! aaaaaaaaahhhh!! There i something as too much power and 1500hp at 1200kg fits the bill. This one is insane!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Prestigeprojecten zijn zooooo 2009…
Vanquish zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Saab is zóóó 2011…
lamdi zegt
@Vanquish: BURN!! ;) zeer netjes!
Verder zou iedereen dit voor 1x in zn leven een enorm vette ervaring vinden… Met de nadruk op 1x… Want daarna ben je gewoon klaar ;)
Vanquish zegt
Duur grapje zeker?
MLTB zegt
Trouwens; ik wil deze nu wel in Forza hebben. Ziet er goed uit die facelift! Alleen extra vermogen was niet nodig in mijn optiek, ding is nu al redelijk onhandelbaar als je iets te fanatiek bent.
:D
jrmpower24 zegt
De Venom GT is een van mijn favorieten.
Heerlijke facelift en dan in deze kleur… Heerlijk!
gedwongenleaser zegt
Heel erg gaaf, begint nu toch echt wel een lekkere eigen smoel te krijgen!
kickass zegt
En hij is nog mooi geworden ook! Voor de facelift vond ik er niet zoveel aan.
bofkont zegt
Respect voor de techniek, want zoiets bouwen en en dat het ook nog heel blijft is niet simpel.
Maar voor de rest is dit pure overkill!
Maar damn een keertje meerijden zou me supergaaf lijken :)
ropbp zegt
duwen ze zo’n ding ook tegen een betonnen muur met pak ‘m beet 350km/u in het kader van een NCAP-test?
zakar36 zegt
@ropbp:
Niet nodig, kan je vertellen dat de uitslag verrassend is…
ropbp zegt
Ik denk juist niet verrassend ;-)