De Amerikaanse tuner Hennessey, die zich normaal gesproken richt op Amerikaans materiaal, gaat een setje aanbieden voor de almachtige Nissan GT-R. Het resultaat is meer dan 700 pk en 850 Nm max koppel!
De standaard versie heeft reeds 485 pk en 588 Nm, Hennessey doet er nog even 220 paardjes bij. Naast de “Godzilla 700” zal men echter ook een Godzilla 600 gaan aanbieden. Deze krijgt 600 pk en 770 Nm. Deze specs zijn het resultaat van een nieuw uitlaatsysteem en een paar nieuwe turbochargers (via motorauthority).
UPDATE Toelichting op de specs!
Lennard zegt
Was de GTR niet ‘beveiligd’ tegen dit soort tuning?
Mikeee zegt
Dit begint er op te lijken
maar is die er wel opgebouwd op zo veel kracht….
Tom# zegt
Niks is meer veilig voor de tuningmarkt! En maar goed ook!
Beetje extra power is nooit mis toch?!
Buyck zegt
Ok dit is lekker vetjes! Idd weet ook niet of deze wagen ervoor uitgerust is om al dat geweld op de baan te houden.
ward430 zegt
de onderdelen kunnen standaardvermogen al niet aan, wat willen ze hier nu mee?
Sjaak zegt
Waar halen jullie de wijsheid vandaan dat de onderdelen het niet aankunnen? De oude R34 kon je al tot 550 pk schroeven zonder problemen. Terwijl die standaard 280 pk had.
LJ zegt
vette shit ouwe:P
Gio zegt
Sjaak, inderdaad, ze hebben die beesten kunnen tunen tot +1000 pk. Dus deze GTR kan dat zeker en vast aan! Deze GTR zal zeker zijn naam faam aandoen, mark my words …
Maximus-GTR zegt
De grote zwakke plek van deze GT-R is de versnellingsbak. Die schijnt maximaal 600-650pk aan te kunnen.
Hennessey heeft ook een zeer slechte reputatie als het op betrouwbaarheid aankomt. Denk niet dat zij mijn GT-R gaan tunen.
Wellicht krijgt de Europese GT-R de diverse aanpassing die in de V-Spec komen, zoals beloofd. Een GT-R standaard laten kan natuurlijk echt niet!
JCD zegt
ik weet van betrouwbare bron van een Z06 eigenaar dat die niet bepaald circuit-waardig is. Ookal zouden ze roepen dat ie het is. Het lag vooral aan de DrySump-installatie die tekort zou schieten bij bepaalde gkrachten. Er moest dus eea aan veranderd worden voor je er echt mee los kan gaan op het circuit, en sindsdien denk ik het mijne ervan als mensen roepen dat ie circuit-werk kan doen. En zeker als een fabriek dat roept…
Maximus-GTR zegt
@ JCD: Er is een enorme ‘oorlog’ gaande in de States tussen de Z06 en de GT-R fans. Je bron’s mening kan dus iets gekleurd zijn. Feit blijft dat de Europese versie absoluut superieur is aan de US versie. Nissan had beter de US versie 6 maanden uit kunnen stellen.
C6.R zegt
Krijg je daar ook een setje reserve koppelingen bij?
GOD zegt
dat sommige mensen denken dat je een blok zomaar ff naar 1000+pk duwd
als je wist wat er allemaal voor moet worden aangepast, en niet alleen het blok. en dan heb ik het nog niet eens over onderhoud.
als je gewoon wilt rijden zonder elke 10km je blok te moeten reviseren en je frame te laten uitlijnen :lol: dan word het al een stuk moeilijker.
vla zegt
Dat is nu echt overbodig en slecht, raakt de GT-R volledig uit balans. En ik denk dat ze dit in Japan beschouwen als een belediging op hun product. Een Veyron tune je toch ook niet?
Maximus-GTR zegt
ECU aanpassing samen met een andere uitlaat, en je hebt er zo 100pk bij. Zal vast door veel eigenaren gedaan worden.
De vorige GT-R is echt terug gedraaid door Nissan zelf. Die smeekte om getuned to worden.
Maximus-GTR zegt
ECU aanpassing samen met een andere uitlaat, en je hebt er zo 100pk bij. Zal vast door veel eigenaren gedaan worden.
De vorige GT-R is echt terug gedraaid door Nissan zelf. Die smeekte om getuned te worden.
SimonMc zegt
@Sjaak: ja, maar dit is de oude R34 niet he ;).
Trouwens, vroeger konden ze niet meer dan 280 pk hebben in verband met wetgeving.Dus als je al bij wijze van spreken de luchtfilter verving, had je er al 100 pk bij.
Die dingen waren echt gedowntuned.
Timmah zegt
@ Maximus,
Wanneer heb je het beest in bezit?
RS zegt
@ GOD
“als je gewoon wilt rijden zonder elke 10km je blok te moeten reviseren en je frame te laten uitlijnen dan word het al een stuk moeilijker.”
Tenzij je anderhalve ton in een oude sok bewaard hebt
http://www.youtube.com/watch?v=ByNKz-FXFgQ
Sjaak zegt
@SimonMc
Ben ik met je eens, zijn idd gedowntuned. Maar die werden ook naar de 800 soms zelfs 1000 pk geschroefd, natuurlijk met de nodige aanpassingen.
Denk dat het met de nieuwe GTR ook kan, al is de bak wat zwakker als de vorige GTR. Las iets over probleempjes bij de nieuwe.
Citrofiel zegt
“Deze specs zijn het resultaat van een nieuw uitlaatsysteem” O ja! en een paar nieuwe turbochargers.”
Zo komt het op mij over in die volgorde. :P
De GT-R was tuning-beveiligd, en Hennessey breekt daar doorheen met bruut geweld… Ik vind het twijfelachtig. Ik zou het mijn GT-R niet aandoen.
@ vla; Was het voor de Veyron niet verboden?
Bohica zegt
Wat een slechte commentaren vaak van sommige mensen.
Over dat de auto´s het niet aankunnen.
Zelfs bij topgear hadden ze een R34GTR met 1000 pk die een ton had gedraaid zonder revisie.
Deze auto´s zijn ook gebouwd met extreem veel mogelijkheden om te tunen en daar hebben ze bij het bouwen ook wel rekening mee gehouden.
Zelfs de versies voor de R32 werden al vet getuned en vanaf de R32 hebben ze er rekening mee gehouden.
MR2 20V zegt
De motor zelf zal het misschien wel kunnen hebben, alleen de bak is een beetje een zorgenkindje.
Tieuw zegt
haha ja die ouwe r34’s met de rb26’s die zijn gewoon gebouwd om volledig los te gaan
joost zegt
@ bohica, de skylines met een rb26 zijn andere koek dan de huidige skyline, dat de oude goed te tunen is is bekend, maar dan kan je ook gaan zeggen dat alle golfjes gare kutbakken zijn omdat je een golf 1 heb gereden die onder het roest zat…
vla zegt
@ Citrofiel
Not for Pegaso it ain’t! :)
Waxweazel zegt
@ Joost :
“maar dan kan je ook gaan zeggen dat alle golfjes gare kutbakken zijn omdat je een golf 1 heb gereden die onder het roest zat…”
Jullie zeggen dat nochtans van alle Franse en Italiaanse auto’s ;)
Tieuw zegt
@ bohica dat was een r33 gtr
Erik zegt
De enige reden en eerste reden dat dit niet gaat werken is de koppeling. Dit zijn er twee, had nissan die zelf sterker kunnen maken dat had met dit zeker niet gelaten. Maar omdat de koppeling hier direct veel groter en zwaarder door wordt is dit waarschijnlijk niet gedaan. Volkswagen bouwt ook niet hun nieuwe 7-Speed DSG (belastbaar tot 250Nm) in een Golf R32, omdat deze dan direct wordt overbelast.
robbie zegt
UPDATE Wat meer informatie over de specs!
VonStroke zegt
Hennessey maakt troep, en dat weet iedereen. Stelt helemaal niets voor dit gegoochel met pk’s. Zal welgeteld 3 dagen heel blijven deze setup.
Heyhuub zegt
Die oude GT-R’s hadden ook gewoon een gietijzeren blok en een normale handbak.
Deze nieuwe GT-R heeft een blok gemaakt uit de lichtste materialen en een versnellingsbak die erom bekend staat niet echt betrouwbaar te zijn bij hoger dan normale koppels.
Volvo_440_turbo zegt
Heeft er al iemand zijn versnellingsbak kapot gereden misschien? Wie op het forum hier heeft zijn bak al kapotgereden misschien?
Dat de nieuwe GT-R uit lichtere materialen bestaat, ok, dat heb ik ook al gelezen enzovoorts, dat geloof ik wel. Maar ik ben eerder de man die keiharde feiten wil zien, ervaringen van mensen…
Wat die tuning betreft, wat ze geplaatst hebben kan ik niet echt afkeuren, maja, hoe is het op elkander afgesteld? Is die kar te rijden etc…
Enkel met mijn Manual Boost Controllertje is mijn volvootje al soms onhandelbaar, dus met zo’n vermogenboost in de GT-R kan ik me al het een en het ander voorstellen…
Henne zegt
De R35 was/is idd een soort van beveiligd tegen tunen. Maar toch niet helemaal klaarblijkelijk. Het uitlaatspruitstuk zit geintegreerd in het blok. Aan dit uitlaatspruitstuk zit de turbo. Het uitlaatspruitstuk kan dus niet vervangen worden. Maar de turbo is nog steeds een los gedeelte. Die kan dus vervangen worden. Samen met een uitlaat vanaf het spruitstuk levert dat redelijk wat extra power op. De VQ38DETT kan ongetwijfeld meer peekaas aan dan de standaard 480. De bak kan echter een probleem vormen. De huidige automaten en semi-handbakken kunnen nog niet bakken met vermogen/koppel aan.
De RB26DETT is gebouwd op ongeveer 600pk. Om nog meer vermogen uit het blok te peuteren moeten er dingen vervangen gaan worden. De 900 en 1000pk is gehaald met een compleet gemodificeerd blok.
Overgens hebben de R32, R33 & R34 standaard niet 280 maar ongeveer 330 pk. De genoemde 280pk is alleen genoemd omdat destijds in japan auto’s standaard niet meer als 280pk mochten hebben. Daarom is de tunings markt ook zo groot in Japan. Ook de 2JZ-GTE uit de Toyota Supra had 330pk aan boord ipv de bekende 280.
Laurens C zegt
@Henne
De zogenaamde ‘Gentlemens agreement’ ;)
De RB26DETT zijn tot veel in staat. Het opschroeven van het aantal Bars dat de turbo geeft zijn kleine aanpassingen. Wil je echter heel veel pk’s uit het blok halen dan zul je toch echt veel dingen moeten gaan vervangen, wat het geheel dus uiteindelijk een stuk duurder maakt.
@top gear 1000+ pk verhaal
Ze heben alleen al 150k uitgegeven aan het blok. Daar koop je een paar r34 nissans voor :p
Maximus-GTR zegt
@ Timmah: Augustus 2009 pas!
Op de diverse USA fora valt het aantal kapotte versnellingsbakken enorm mee. Zolang je maar niet richting de 700pk gaat, is er niet al teveel aan de hand.
GOD zegt
ik denk dat dit komt door de launchcontrol.
de GTR is heel zwaar en heeft 4WD, als je dan ook nog eens launchcontrol gebruikt, dan zorgt de computer van de auto ervoor dat je wegtrekt met maximale grip op alle 4 de wielen.
die grip is zo groot dat de wielen niet eens kunnen spinnen
er komt dan te veel kracht op de tandwielen te staan en je stript ze.
nissan geeft ook heel toevallig geen garantie als je launch control gebruikt ;)
ik denk dat nissan zelf de auto onderschat heeft op grip of de extra kracht die er op de tantwielen komen te staan als je LC gebruikt er niet bij hebben gerekend.
je zou ook kunnen denken dat het kan komen omdat de gtr blokken met de hand worden gebouwd en kwa pk’s een stuk hoger kunnen uitvallen.
ik geloof daar niet in want ///M maakt ze ook met de hand en daar heb je niet zulke dikke verschillen inzitten.
Maximus-GTR zegt
@GOD: BMW bouwt ook de M motoren met de hand, maar die zijn atmosferisch. Een turbomotor kan eenvoudig behoorlijk afwijken.
Nissan heeft inderdaad kennelijk de launch control optie onderschat. Kwestie van te weinig testen.
CSL zegt
Ik snap niet waarom iedereen het heeft over het maximaal aantal PK’s die de versnellingsbak aan kan.
Ik heb daar nooit van gehoord.
Misschien dat die bak een maximaal aantal NM kan hebben. 630lb ft is gewoon heel veel. Je zou gek moeten zijn om met je standaard koppeling te gaan rijden. Ik zou gewoon een veel sterkere koppeling erin zeten die ook nog eens veel langer mee gaan en nog lichter zijn ook. Gewoon een 3 0f 4plaat Carbon setje erop en klaar is kees.
Ik denk dat die GT-R Origineel 6plaats heeft. Waarschijnlijk 2 keer 3 plaat.
Ze rekenen wel veel geld voor die upgrade zeg. Als je ziet hoeveel onderdelen het zijn. Voor 15000dollar heb je een 700pk uitgebreide kit voor een E46 M3.
asian firefly zegt
een muscle tuner moet nooit aan import wagens zitten……! hou het gwn bij muscle cars ook als is dat rotzooi net als hennesy
Marc zegt
Betrouwbaarheid of niet.. Stel je voor dat dit goed zou werken.. Mijn hemel.. Alle supercars watch out: Godzilla is comming! :-D Goddamn..
Maximus-GTR zegt
Er duiken steeds meer betrouwbare tuners op die via een uitlaatstysteem + ECU vrij eenvoudig 600-630 pk uit de GT-R halen. 700 betrouwbare pk’s is slechts een kwestie van maanden.
‘Hoopt op een sterkere versnellingsbak voor de Europese GT-R’
sars zegt
@ Maximus GT-R
Hoeveel een versnellingsbak aankan wordt altijd aangegegen in Newtonmeters. dat is de echte kracht niet de Peekaa’s !
robin l zegt
aan iedereen vertel mij eens waarom een fabrikant een blok gaat bouwen met in t achterhoofd dat ie nog getuned kan worden ,geloof er niks van ivm extra kosten en het uiteindelijke prijskaartje als ze m snel willen hebben verkopen ze zelf wel snellere versies met een betrouwbare aandrijflijn,groeten
Maximus-GTR zegt
@ Sars: I know, maar het aantal pk’s ‘bekt’ zo lekker!
@ Robin: Een fabrikant bouwt altijd een veiligheidsmarge in. De een iets meer dan de ander.
BoB zegt
met 500 mine’s pk was de levensduur van de versnellingsbak al verkort tot 12 maanden.
het word tijd dat ze naar de bak gaan kijken, dat blok komt wel goed.