Stel, je had de keuze tussen het kopen van een mooie villa met ruime tuin, of een heftig verspijkerde Lotus Elise met een topsnelheid van een miljoen miljard km/u, wat deed je dan?
Bovenstaande vraag hoeven kopers van de Hennessey Venom GT zich waarschijnlijk niet te stellen, want wie een fortuin aan een auto uitgeeft heeft doorgaans ook nog wel een paar tientjes achter de hand voor andere dingen. Zoals Dhiaa-Al-Essa, van wie ik vermoed dat zijn bed bestaat uit opgestapelde goudstaven.
Dit soort mensen is volgens Hennessey dan ook best wat extra leeg te kloppen, want in een jaartje tijd verhoogde het de prijs van de 1.244 pk sterke Venom GT flink: van $1,2 miljoen toen naar $1,4 miljoen nu. Misschien is de vraag enorm, en probeert de tuner deze wat af te remmen?
Budgetkopers kunnen altijd nog opteren voor de wat ingetogener Venom, die kost je ‘slechts’ een half miljoen dollar. Of je wacht op de (onlangs gespotte) Bugatti Chiron. Nog best lastig kiezen dus, als je 6 of 7 cijfers aan een auto uit kunt geven.
trident zegt
belachelijk voor een verspijkerde kitcar. plus zo een stijging waar is dit op gebaseerd? onzin . only in america
Dutchdriftking zegt
@trident: Klopt, maar stiekem wel een onwijs gave kitcar!
biohazardracer zegt
@dutchdriftking: Ik vind het eerder een kutcar! 1,4 miljoen voor iets wat je nagenoeg zelf ook kan maken (lotus elise, beetje staal en een motor met veel vermogen). Nee dank je doe mij maar een koningsei 1:one of de nieuwe regera (oke ook een stukje duurder), zijn een stuk mooier en zullen een stuk fijner rijden en nog belangrijker!! Die willen tenminste we een bocht om.
gtwillem zegt
@biohazardracer: jammer dat je een oordeel hebt welke nergens op gestoeld is.
Richard Meaden van Evo Magazine heeft er mee gereden en was onder de indruk van de wegligging en vooral hoe makkelijk de auto te besturen was. Daarbij was het nog re-de-lijk comfortabel ook. Ook de bouwkwaliteit was erg goed. Uiteraard werd wel de hele beleving gedomineerd door Die V8.
g40freak zegt
@trident: simpelweg omdat het kan, denk ik.
lincoln zegt
@trident: wrong dude .. Only in Texas ..
bmwjarne zegt
@lincoln: applausje ‘dude….’
johanhummer9 zegt
@lincoln: waar the fuck denk je dat texas ligt
trident zegt
@johanhummer9: nou??
lincoln zegt
@johanhummer9: you don’t understand .. Please don’t understand ..
trident zegt
@lincoln: haha
agera zegt
De venom heeft wel een betere prijs/snelheidsverhouding dan de veyron
berlinetta zegt
@agera: Als je voor weinig geld zo hard wil gaan dat je je broek vol schijt van angst dan moet je een motor kopen.
agera zegt
@berlinetta: maar als ik niet in een te strak pak met een helm op wil natregenen dan koop ik een venom
porscheisthebest zegt
@agera: klopt, en de venom ziet er tien keer beter uit dan de veyron naar mijn mening
meneer zegt
Óf je koopt voor 10% van die prijs een auto waar je iets mee kunt, een huis en als het moet een vrouw.
bosje zegt
@meneer: dat is nieuw voor mij, in welke winkel kun je een vrouw kopen?
Maar ik geef je gelijk; als ik enkel 1,4 miljoen had zou ik eerst een huis kopen en dan kijken wat er nog beschikbaar is voor een bolide.
Junior540 zegt
@bosje: er zijn genoeg sites met import bruiden heb ik me laten vertellen ;)
pjeey zegt
@junior540: “heb ik me laten vertellen” … Sure ;)
gtwillem zegt
Waarschijnlijk kwamen ze er bij Hennessey achter dat het bouwen zo’n auto klauwen met geld kost. Dus om de productiekosten te dekken en eventueel wat verbeteringen aan de auto door te voeren vragen ze nu een kleine 14% meer. Ach, zeker op zulke bedragen maakt het niet zo heel veel uit.
jag00 zegt
@gtwillem: idd zijn toch maar een paar tientjes!
bassx zegt
@gtwillem: 17% meer
Edge zegt
Als ik dan een 400+ wagen zou willen, dan toch liever de Veyron. Veel fijner in het dagelijks leven dan zo’n spijkerharde Venom
scottishcarspotter2000 zegt
@edge: ik denk dat je als je voor deze bedragen auto’s koopt dat je dan wel wat anders (twintig wagens ofzo) hebt staan als daily. Ergens vind ik het wel leuk dat er ook idioot snelle auto’s zijn waar je je hoofd bij moet houden…
osmo zegt
@Edge: Alleen heeft zo’n Veyron al nieuwe banden en velgen nodig als je er twee zondagen achter elkaar mee naar de bakker op de hoek gereden bent om je broodjes te halen.
jrk68 zegt
@Edge:
Als ik zonodig in alle rust en zonder noemenswaardige inspanning over de 300 wil rijden koop ik wel een kaartje voor de TGV.
norge zegt
Liever een gewone Elise dan…
jrk68 zegt
@norge:
Juist, daar is genoeg lol mee te beleven en ook die is, in de juist uitvoering, prima in staat om het dun door de broek te laten lopen.
Echter, wij zijn gedwongen om rationeel te denken, mensen die dit kunnen betalen zijn de voeling met de normale wereld al jaren kwijt.
trident zegt
@jrk68: wat vind je eigenlijk van de exige?? Die vind ik veel toffer
jrk68 zegt
@trident:
Wat is er dan “toffer” aan de Exige, de naam..?
Op de eerste na zijn het voor 98% dezelfde auto’s, de huidige kan immers ook dakloos.
De eerste was motorisch trouwens een ramp, een maatje van mij heeft nog een van de weinige waar de originele motor nog in zit, maar die rijdt er dan ook sporadisch mee.
Met andere woorden, ik vind de Exige leuk maar voor mij mist hij de toegevoegde waarde t.o.v. een Elise.
jeppie zegt
Ik kies echt voor de Venom GT.
mrrallycross zegt
Doe mij dan maar een p1! Anders een laferrari als dat beide niet gaat doe mij dan maar die villa