Of je het nu leuk vindt of niet, Landwind doet er alles aan om Europa te veroveren. Nadat de problemen met de veiligheid zijn opgelost, is het tijd voor het volgende offensief: diesel.
De motor die daarvoor gebruikt wordt, is een 2,5-liter common rail turbodiesel van het Italiaanse VM. Waarschijnlijk is het nog geen hypermoderne, trilvrije, weinig roet uistotende motor maar het begin is er. De eerste kandidaten voor de motor zijn de huidige X6 en de X9. In de tweede helft van dit jaar kunnen we hem X6 diesel in Europa verwachten. De X9 komt in 2009 onze kant op.
Natuurlijk is diesel in Europa al achterhaald en gaan we binnenkort massaal aan de hybrides. Landwind loopt dus nog steeds een stapje achter maar feit blijft dat het gevaar steeds dichterbij komt. (via LeBlogauto)
floryn zegt
het is geen gevaar maar een uitdaging chefke ;)
misschien komen er over 20 jaar wel heel betrouwbare goedkope auto’s uit china net zoals japan dat ooit heeft gedaan
chefke zegt
@ Floryn
Zo zou je het idd ook kunnen zien. Iets met het glas is half vol of half leeg. ;)
RobertJ zegt
commonrail, turbo? dat is toch veeeel te modern voor zo een JMC? laat die logge stinkwagens lekker in china blijven, we hebben hier al genoeg gedrochten op de weg.
RenesisHP zegt
Worden jullie ook zo(letterlijk) misselijk van al die diesels?
Willem zegt
cool design van de wagen zelf, de diesel enzo … das al iets iets iets! minder
RenJie zegt
@mx-5
letterlijk? benzine dan ook ja -.-
Patrick zegt
Uit de vele negatieve reacties kan ik alleen maar afleiden dat de EUROPESE VM diesel grote troep is. Hopelijk ontwikkelen de Chinezen zeer snel een eigen en beter motor.
arjontje zegt
@ patrick.
Nou VM maakt de wel bekende JTD niet echt troep dus.
Zijn goede blokken.
Stephan zegt
Waarschijnlijk die 2.5 td die ook in de 155 te vinden is. Best fijne motor nog.
Patrick zegt
@arjontje en Stephan: mijn uitspraak was sarcastisch bedoeld. De toon werd gezet door de titel “help” en de daarop volgende reacties pikten daar op in. Maar als diezelfde VM motoren in Europese auto’s zitten dan zeurt er niemand.
the bugcollector zegt
Het gevaar….dat zeg je goed, waarschijnlijk de enige SUV die dodelijker is voor de inzittenden dan voor de innocent-bystanders.
Het promoten waard lijkt me. ;)
Citrofiel zegt
Wat een gevaar… Diesel is vooral goed voor leaserts, maar wie wil er nou een Landwind leasen? Of er uberhaupt veel mee rijden?
Jay zegt
Ik zie dat autoblog.nl steeds meer niet-anti-China wordt….. whahaha
ik de dinges zegt
@citrofiel
Zware dingen trekken is toch wat makkelijker met een diesel ;)
W!d zegt
@Citrofiel.. ik dacht laatst dat ik een frontera zag rijden, totdat er op het wiel wat achteropzat LANDWIND stond.. ja.. ze rijden dus!
alfa155 zegt
Deze 2.5 diesel is dezelfde CRD-motor als die van de Jeep Cherokee en de Chrysler Voyager. Ik zal niet beweren dat dit de meest verfijnde commonrail motor is, maar toch zeker een aangenaam krachtige diesel, die zeker in een terreinwagen zoals de Landwind tot z’n recht zal komen.