Nadat Mercedes ons eerst warm liet lopen met een aantal teaser foto’s kunnen we nu dan eindelijk de nieuwe Sportcoupe CLC in volle glorie aanschouwen.
En ik moet eerlijk zeggen dat het in mijn ogen een zeer geslaagde facelift is, alleen bij dat rare 3e remlicht heb ik zo mijn bedenkingen. Het is nu alleen te hopen dat er een beetje een markt is voor zo’n kleine coupe.
De nieuwe CLC-Klasse vormt de basis van de Mercedes-Benz-coupéfamilie. Het ontwerp, de technologie en de uitrusting van de sportcoupé zijn toegesneden op de wensen van dynamische bestuurders (m/v) die op zoek zijn naar een sportief getinte auto die volop rijplezier biedt en tegelijkertijd veiligheid, comfort, milieuzorg en functionaliteit garandeert op een niveau zoals dat van Mercedes-Benz mag worden verwacht. In vergelijking met de vorige Sportcoupé hebben de ingenieurs van Mercedes-Benz meer dan 1.100 onderdelen nieuw ontwikkeld en verfijnd. Tot de belangrijkste technische kenmerken van de CLC-Klasse behoren het nieuwe Dynamic Steering-systeem, alsmede een verbeterde viercilindermotor in de CLC 200 KOMPRESSOR die nu een vermogen levert van 135 kW/184 pk. In vergelijking met het voorgaande model werd het brandstofverbruik met 10,8 procent gereduceerd.
De compacte buitenafmetingen en de krachtige lijnen onderstrepen het sportieve karakter van de nieuwe CLC-Klasse. De voorkant is geheel nieuw ontworpen, waarmee de Sportcoupé nu dezelfde lijn volgt als de andere Mercedes-Benz-personenauto’s. De CL-Klasse coupé en de AVANTGARDE-versies van de C-Klasse dienden als voorbeelden. De grote Mercedes-ster is in het midden van de grille geplaatst, evenals bij de andere coupé-modellen. Ook nieuw zijn de koplampen met projectietechnologie. De nieuw ontworpen achterklep biedt toegang tot een variable in te delen bagageruimte, waarvan het laadvermogen kan worden uitgebreid tot niet minder dan 1.100 liter. De nieuwe achterlichtunits, de op een rij geplaatste LEDs die het derde remlicht vormen en de achterbumper, benadrukken de breedte van de auto.
Het interieur van de nieuwe Mercedes-Benz CLC-Klasse heeft wel wat weg van een maatkostuum: precies passend gemaakt en comfortabel. Sportstoelen die meer steun geven dan ooit, een driespaaks multifunctioneel stuurwiel, automatische airconditioning en afwerking met geborsteld aluminium maken deel uit van de standaarduitrusting. Voor de bekleding kan worden gekozen uit de kleuren zwart, alpaca-grijs en een bijzonder stijlvolle combinatie van zwart en rood, waarmee het interieur een heel eigen uitstraling krijgt.
Sportpakket met Dynamic Steering en 18 inch velgen
Speciaal voor mensen die op zoek zijn naar extra sportiviteit heeft Mercedes-Benz het sportpakket samengesteld. Dit pakket omvat innovatieve technologieën en een extra complete uitrusting met onder andere 18 inch lichtmetalen velgen, brede banden, koplampen met zwart gekleurde randen binnenin, een sportonderstel met verlaagde carrosserie, een met leer bekleed sportstuurwiel en donker gekleurd geborsteld aluminium voor de afwerking in het interieur. Een ander speciaal kenmerk dat de CLC heeft overgenomen uit de autosport is het instrumentenpaneel met rode naalden voor de snelheidsmeter en de toerenteller. Wanneer de motor gestart wordt, slaan de naalden één keer uit en keren dan in hun uitgangspositie terug.
Ook het nieuwe Dynamic Steering-systeem maakt standaard deel uit van dit sportpakket. Hiermee wordt niet alleen de dynamische indruk tijdens het rijden versterkt, maar wordt ook de veiligheid verbeterd. Het systeem is gebaseerd op de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. De stuurverhouding varieert, afhankelijk van de uitslag van het stuurwiel, zodat het stuurwiel slechts licht behoeft te worden gedraaid om een bocht te nemen. De Sportcoupé reageert hierdoor spontaner op stuurbewegingen, waarmee ook het rijgedrag sportiever wordt. In gevaarlijke situaties is dit systeem bovendien veiliger, bijvoorbeeld bij plotselinge uitwijkmanoeuvres, zoals is gebleken in uitgebreide praktijktests die door de technici van Mercedes-Benz werden uitgevoerd.
Motoren: tot 10,8 procent minder brandstofverbruik
Mercedes-Benz levert de nieuwe CLC-Klasse met viercilindermotoren en twee zescilinders, waarbij het motorvermogen uiteenloopt van 90 kW/122 pk tot 200 kW/272 pk. De 135 kW/184 pk sterke motor in de CLC 200 KOMPRESSOR levert nu 15 kW/20 pk meer vermogen, terwijl het brandstofverbruik volgens NEDC-norm slechts tussen de 7,8 en 8,2 liter per 100 km ligt, tot 0,7 liter minder dan voorheen. Met de geavanceerde turbodieselmotoren valt de CLC-Klasse wat het brandstofverbruik betreft in de zeer zuinige klasse: de CLC 200 CDI verbruikt tussen de 5,8 en 6,1 liter per 100 km volgens NEDC-norm, tot 10,8 procent minder dan het voorgaande model. Met de CDI-modellen kunnen op een volle tank (62 liter) afstanden van meer dan 1.000 kilometer worden afgelegd.
De handgeschakelde zesversnellingsbak wordt standaard geleverd in combinatie met alle motorvarianten. Mercedes-Benz kan voor de viercilindermotoren ook een vijftraps automatische transmissie leveren, terwijl voor de V6-modellen de zeventraps automaat 7G-TRONIC leverbaar is. In combinatie met het sportpakket kan de automatische transmissie worden bediend met behulp van stuurschakeling. Zo kan, wanneer de rijsituatie daarom vraagt, optimaal gebruik worden gemaakt van het potentieel dat de motor biedt.
Succesverhaal: Sportcoupé met volop veroveringspotentieel
De nieuwe CLC-Klasse is de opvolger van een succesvol Mercedes-Benz-model, waarvan er sinds zijn introductie in 2001 wereldwijd zo’n 320.000 werden verkocht. Het merendeel van de kopers waren nieuwe klanten voor Mercedes-Benz. Zijn grote veroveringspotentieel van rond de 70 procent maakte de Sportcoupé één van de succesvolste modellen in het strategische productoffensief van Mercedes-Benz. Dankzij het tweedeurs model wist Mercedes-Benz heel wat klanten voor zich te winnen, want meer dan 40 procent van de kopers schafte na de Sportcoupé een groter Mercedes-Benz-model aan en rijdt nu in een E-Klasse, een CLK of een SLK.
Dankzij zijn fraaie ontwerp, zijn hoogwaardige uitvoering en uitrusting en de uitstekende technologie heeft de Mercedes-Benz CLC-Klasse nog meer veroveringspotentieel dan zijn voorganger. Vanaf mei van dit jaar kan de Sportcoupé in de showrooms van de Mercedes-Benz-dealers worden bewonderd. Prijzen worden binnenkort bekendgemaakt.
MullerG zegt
1 woord: GADVERDAMME
Breinstein zegt
achterkant oogt een beetje te dik. al met al wel een zeer geslaagde lift.
jelle zegt
die achterkant, is dat al de chinese versie? of is dat nog de originele van mercedes?? :P
Silverarrow zegt
Stukken beter dan die vorige sportcoupé, maar het kon natuurlijk ook maar moeilijk slechter. Alleen snap ik nog steeds niet waarom iemand dit zou prefereren boven een normale C-klasse.
V8 Vantage zegt
Beetje dom van Mercedes om het model een dashboard te geven dat grotendeels gelijk is aan de oude Sportcoupé en aan de oude C-klasse…
RA999 zegt
Nou geslaagd zou ik het niet willen noemen, kijk bijvoorbeeld naar die achterlichten die zien er enorm uit…
Tiemen zegt
NEXT
Rick dos zegt
“En ik moet eerlijk zeggen dat het in mijn ogen een zeer geslaagde facelift is”
En daar zeg je heel wat mee. Want is het niet gewoon een nieuw model i.p.v. een facelift?
En dat “sportstuur” van Mercedes tegenwoordig! Ken dat neu nie andes?
Ary zegt
1. interieur is eigenlijk hetzelfde als de vorige, alleen een beetje opgeblingd
2. achterlichtunits hebben erg veel van een B-klasse?
Franqie zegt
Ik quote MullerG…
GADVERDAMME, en normaal probeer ik dit soort dingen te onderbouwen, maar ik denk dat het hier niet nodig is. Die voorkant is nog best stoer, maar de rest…
GeoBem007 zegt
Zo moest ie dus zijn! Echt leuk! Hoewel hij wel een hoge koffer heeft.
@robbie: zelfde markt als voor de 1-coupé ed.
land rover-freak zegt
komaan! hij is wel beter dan de vorige (slechter kon niet) maar hij is nog altijd lelijk! dit had ik echt niet verwacht van mercedes
dude db zegt
afgehakt achter de deur en toen een kont er aan geplakt, klopt niet helemaal
Gregorius zegt
Eigenlijk kan je bij deze het zelfde doen als we met de Chinezen doen:
Ik zit Astra van de zijkant, Anorexia-C van de voorkant,
Achterlichten (plus driehoek erboven) hebben de vorm van een Lancer/Carisma, de daklijn aan de achterkant heeft iets weg een een Xsara en door dat verdachte 3de remlicht lijkt de veel te hogere achterkant weer een beetje op het vorige vergelijkbare ‘succesnummer’, de C-sportcoupe.
Al met al zou ik mijn 40.000+ liever aan iets anders besteden (GT/Brera, desnoods de 1-serie coupe)…
w0o0dy zegt
Wie kennen we ook al weer die in de oude c-coupé reed? ;)
Robin zegt
Wat is er technisch veranderd, of nog niet bekend?
bmw cabrio zegt
waar slaat deze bak op?
Het is echt een oude C-klasse, met B-klasse acherlichten en een ordinair smoelwerk.. eugh!
ouwe lijken uit de kast halen… of hoe zeg je dat?
Robin zegt
* ik vind hem wel stoer trouwens. Weer eens wat anders.
Poekie Lauda zegt
De voorkant is gewoon netjes, maar die achterkant :shock: De achterlichten ogen te massaal en het remlicht is te aanwezig. En wat het interieur betreft, het is een beetje sober
ELB zegt
Gatver. Echt een abnormaal hoge achterkant. Alsof ie voor op 5 bandenmaten kleiner staat. En van binnen, het dashboard is afschuwelijk.
Ralph zegt
Zoals we allemaal wel weten zijn er ‘borstenmannen’ en ‘billenmannen’… De designers bij Mercedes zijn blijkbaar geen billenmannen, want de kontjes van de nieuwe modellen zijn echt inspiratieloos!
Enkele vbn:
De nieuwe GLK = Subaru Forester
De C-klasse Combi = Skoda Fabia
De facelift SL = de niet-facelift SL
De CLC = de B-klasse…
Dit moet toch beter kunnen?
majinstar zegt
Grappig nagebootste M3 look. Wit met een carbon dak.
d0lf zegt
t gaat vooruit, maar het blijft niet om aan te zien. veelste hoge en korte kont icm coupe
Dennis zegt
vind hem zeer geslaagd, vorige model vond ik maar niks, deze is top!
Joris Koudstaal zegt
huh? waarom geen c-klasse interieur?
Peter zegt
Ziet er goed uit !
Klassiekerrally zegt
Oh oh… Ik vrees dat Mercedes weer afglijdt naar een modellenreeks die vormgevingstechnisch erg dicht bij het niveau ‘geriatrische inrichting’ ligt. :(
Ik zie nauwelijks echt verschil met de vorige (mislukte) pogingen om een dergelijke auto in de markt te zetten… Hier ga je dus weer veel hoedjesvolk met gehaakte pleerolhoudertjes in zien. Tekkel of poedel op de achterbank: klaar!
Beck zegt
Ik vind dat mercedes er zich maar goedkoop vanaf heeft gemaakt!
Men neme een oude sportcoupe: nieuw frontje, nieuwe achterlichten, en vanbinnen een ander stuur. Maar het blijft een verouderde auto, én hij is lelijk!
SjoerdV zegt
Het vorig model coupe was al niet mooi, dit is helemaal erg…
Cliff zegt
Die achterkant……………………………………….afschuwelijk!
wapz zegt
Te klein als taxi, dus een flop. Want er zijn geen mensen die echt in een Mercedes willen rijden toch? Misschien met een zak over je hoofd?
W1ck3D zegt
*burp* *slikt*
Gavder, moet er bijna van over mijn nek gaan.
De vorige versie zag er al niet uit, en dit is niet veel beter.
Je zou maar gezien worden in zo’n auto.
Peter zegt
Wat ik niet snap is dat iedereen bijzonder gecharmeerd is van de Bmw 135 i coupe.
Als je daar naar kijk, kun je niet anders concluderen dat de verhoudingen daar helemaal zoek zijn. Het veel te hoge dak in verhouding met de lengte van de auto.
Hij verdient eigenlijk de bijnaam bolhoed, in plaats van de Peugot 204.
Wat betreft de Mercedes, met zijn wig vorm, het draagt toe aan een snelle uitstraling, en over de gehele lijn gezien in proportie.
En nee, ik ben geen overdreven Mercedes fan. Ook geen Bmw hater.
MRTN zegt
W1ck3D schrijft,
27 January 2008 om 13:55
*burp* *slikt*
Gavder, moet er bijna van over mijn nek gaan.
De vorige versie zag er al niet uit, en dit is niet veel beter.
Je zou maar gezien worden in zo’n auto.
Ik sluit me voledig bij W1ck3D aan, vooral de achterkant is vreselijk
Luc zegt
Die voorkant past dus totaal niet bij de achterkant, tevens nogal vage achterkant.
KoboC zegt
@ majinstar: Wel eens gehoord van een glazen dak?
Ik vind het een zeer geslaagde opvolger voor de c-coupe. Past mooi bij de rest van de modellenlijn. Wil er graag eentje in het wild zien om de achterkant van het beestje te beoordelen.
Jos zegt
Ik vind het een vrouwen/kappers-auto. Zeker niet mijn ding.
FrieZ zegt
Achterkant doet me een beetje denken aan de achterkant van het eerste model Mercedes CLK. Lelijk!!!!!
DAT zegt
Rare achterzijde. De achterlichten zijn oké, maar samen met dat stuk naar boven vormen ze een soort banaan-vorm die helemaal los staat van het lijnenspel van de auto. De bumper eronder wordt b.v. er een beetje naar toe gekleid.
@Peter
Inderdaad de BMW 1 coupe is zeker geen alternatief.
Voor het zelfde geld koop je een bloedmooie Alfa GT of Brera.
schnitzerken zegt
voorkant is schoon, van achteren trek et op ni veel ze vin’k
Stefan Schuilenburg zegt
Er zat meer potentie in, mijn inziens.
woww zegt
wie wil er nu nog zo’n oude bak kopen met zo’n brol-uitziend dashbord, waarom gewoon geen nieuw model op basis van nieuwe C, mercedes is de laatste tijd nie goed bezig na de afschuwelijke SL… en de ook niet bijzondere CLS-fl met degoutant stuur, jah
nee dank u dus
Benny1 zegt
JA ! in het witte met het zwarte (glazen?) dak, erg mooi.
Alleen dat sportstuur, niet echt mooi. Zo rank en slank, past niet echt bij het stoere en robuuste geheel waarvoor het staat.
Thomaz zegt
Tsja, aardige facelift denk ik. Vind alleen de scherpe lijnen van de voorkant niet zo goed rijmen met de “rondere” zijkant. Net als het moderne stuur niet goed raamt met het in de basis oubollige interieur. Het grote remlicht vind ik opzich wel aardig, dat heeft de E-klasse combi ook sinds de facelift. Achterkant vind ik een gemiste kans met de B-klasse achterlichten. Hadden ze wat mij betreft liever zo mogen maken:
Ondanks mijn punten van kritiek, vind ik het toch wel een aardige auto geworden. Die ik zelf overigens nooit zou kopen.
Ramshoek zegt
Hoewel Mercedes het ding presenteerd als een nieuw model, betreft het hier slechts een facelift. Mercedes heeft geld op zak gehouden voor wat betreft technische en cosmetische aanpassingen. Daarbij is de productie verplaatst naar Zuid Amerika. Kostte de oude coupe praktisch hetzelfde als de sedan (afzetters), deze MOET toch echt goedkoper worden willen ze er nog een paar van verkopen. Met een geringer prijskaartje kan het ding wellicht een beetje concurreren met de 1-serie van de aartsrivaal uit München…
JeffreyG zegt
De kont van de CLC klopt nog steeds niet, maar hij is in ieder geval al beter dan zijn voorganger. Laten we maar hopen dat we deze net zo vaak zien rijden als de voorganger. Zou de regering niet is een keertje wat moeten doen aan de straat vervuiling in plaats van de CO2-uitstoot?
DJD zegt
bah dat is nou niet mooi. de achterlampen van een b-klasse is niet zo’n goed idee op de C. dit hadden ze net niet moeten doen.
Rob USA zegt
Is dit nou een mooi interieur?? NOT, wat een afgezaagde meuk,nee dan heb ik 1000x liever een USA interieur van goedkoop plastic maar met 1000x meer fantasie en beleving!
Idd met een b serie achterkant met een gestolen 3e remlicht van de Cadillac STS.Ze kunnen die wig voor wel naar 1,5 meter optrekken van achter maar het word er duidelijk niet mooier of sneller ogend op.
En veeel te klein!
bramwillemse zegt
tsja hijs beter dan de vorige, maar die te hoog opgetrokken kont ziet er echt niet uit.. heel jammer
Dit wordt een echte vrouwen/homo-mercedes.
J. zegt
Schitterende auto vind ik dit hoor!
RenJie zegt
die zij-achterkant is zo lelijk :D, maak die lijn nou lager..
SimonMc zegt
He nee he
De voorkant is heel goed.
Maar de achterkant is een flater, waar hij is volgepropt met achterlichten.
Een honda goldwing is er niets tegen.
David zegt
Ik vind het er goed uitzien, in het wit denk ik het mooist.
Hopelijk gaan wat tuners ermee aan de slag
diederick zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Michaël Barbé zegt
ik had nu echt gedacht en gehoopt dat ze deze gingen laten vallen!!
Sjorsx87 zegt
Die achterkant gadverdamme!
Ik vind de nieuwe c-klasse niet lelijk, maar deze wel…
Net zo’n gedrocht als de oude c-klasse (sport)coupe.
Nee doe mij maar een Audi A5/S5!
Ps. We hebben een kansmaker/opvolger voor de gay-auto van het jaar!
Mtkizle zegt
Doe mij maar de A5 of heeft iemand andere wagen in gedachten reacties graag!!!:P
lincoln zegt
ik vind het wel een leuk coupe,tje .. compact en topkwaliteit .. zal de prijs ook wel naar zijn ..
boeloe zegt
mag ik een tijltje
Marco zegt
Aan de achterkant is aan dat extra driehoekje boven het achterlicht goed te zien wat voor lichtunits daar horen te zitten.
http://www.autosieger.de/as_car-images/mercedes/C-Klasse_Sportcoupe_3.jpg
Erg duidelijk een facelift dus, van een model dat al jaren niet meer geleverd wordt.
R. Lestat & Dr. Waflo zegt
LOL @ Peter — Bolhoed; terechte vergelijking…
Ik vind het als geheel nog geen lelijke auto, op de oversized achterlichten na; misschien wordt het beter als je ze achter rookglas zet ofzo.
iceman zegt
wat een mooie facelift ,dit is een vette benz ,dit is gewoon dope.
vla zegt
de achterkant doet me een beetje denken aan de Calibra, en dat is een goed ding, want dat is de enige leuke Opel :)
verder is hij ongeloofelijk mooi, net als zijn voorganger!
NuttelozeBPM zegt
Alweer een voorbeeld van de achteruitgang van Mercedes!
Davidov zegt
Kan ermee door, iig alles beter dan een CLS :P
Lustigson zegt
Nee, niet écht geslaagd. Maar goed, dat was de C-klasse Sportcoupé ook niet. Meer een hatchbach dan ’n coupé.
dekster zegt
@Mercedes
Ff voor de duidelijkheid, het is de bedoeling dat Chinezen jullie proberen te kopieren en niet omgekeerd.
Jakkes wat een gedrocht…
3-Serie zegt
Kijk dit is gewoon de vorige C sportcoup met een nieuwe neus en kont. En dat letterlijk. Als er al een verschil is is dat deze in brazilie wordt gebouwd en niet meer in Die Heimaat. Oftwel deze baseerd NIET op de nieuwe…
Probleempje wat je niet op de foto goed kan zien. Dat rare plastic ruitje wat de vorige onder de spoiler had (ala oude Mazda 3 driedeurs) hebben ze nu gewoon afgeplakt en gelakt. Zal wel een lekker zicht naar achteren hebben uhmmm.
oftwel cheapo actie van Mercedes om extra geld te slaan uit een oud en commercieel mislukt product. Past niet echt bij een ‘premium merk’. Mercedes is een beetje de weg kwijt de laatste tijd….
Patrick zegt
Ik vind hem wel aardig!!
Alleen 1puntje van kritiek zijn de achterlichten
die zo van de B-klasse lijken gehaald..
Verder ziet hij er geslaagd uit!!
Alwood zegt
alleen maar verbeteringen bij de facelift maar wat een lelijk ding! Mercedes moest duidelijk nog wat oude onderdelen kwijt want volgens mij komt de basis van deze wagen heel erg overeen met de oude sportcoupe :P
matthis zegt
liever een sterin de ruit dan een ster op de grille ! :P
SimonMc zegt
@matthis: jaja, en ga nu wat verder world of warcraft spelen…
Joost zegt
Lijkt een beetje alsof de auto te hard heeft geremd met dat kontje…
Ruud zegt
De achterlichten van de Merc B-klasse waren duidelijk in de aanbieding…
En de vorm lijkt teveel op de even lelijke oude Ccoupe
Ruud zegt
edit: Hoe groot kan een derde remlicht zijn?
Pizza zegt
ZO die is goed lelijk
mastertjen zegt
de grootte van de achterlichten moet zijn lengte compenseren?
de achterkant kon best wat smakelijker.
en mocht ook iets minder hoog zijn, maar das nu eenmaal het concept?
de voorkant is wel strak, alleen begin ik er steeds meer een OPEL in te zien (zeker wat betreft de laatste foto).
Rick zegt
Mooi, nu nog de CLC63 AMG dan is het circus compleet!!
Gideon zegt
Het remlicht zal wel bij KITT vandaan komen!
JH zegt
Technische een 203, gebouwd in Brazilie maar de prijs zal wel hoger zijn dan de oude…voor wat?
ferrenzi206 zegt
Ja ik moet zeggen dat ze het goed hebben gedaan bij mercedes. Een maat van mij had deze mercedes ook maar dan het vorig model die vond ik helemaal niet zo mooi als deze. De voorkant is snel gezien nog redelijk hetzelfde gebleven maar de achterkant vind ik er dan weer goed op vooruit gegaan. Deze auto zal ook wel met een Leuk sport motor geleverd worden want zo ver ik weet heeft mijn maat de auto in de prak gereden , dat was zijn eerste auto enja eerste auto loopt meestal niet goed.
@Rick
CLC63AMG? Het is niet omdat mercedes juist de c63 amg station heeft uitgebracht en daar voor de gewone c63 amg dat elk model met 63 wordt vernoemt. Bij deze laatste twee moddelen is één van de grotere redenen van deze benaming dat deze zen uitgerust met een 6.3 liter van AMG.
Het vorig model van deze mercedes was de clk200 compressor, deze is nu de clc200 compressor. Tot hiertoe nog geen 6.3 ….
VLS54 zegt
Die achterkant matched niet met de leuke voorkant. Veel te lomp en groot is de achterkant! Ik zou nooit voor deze kiezen ipv een normale c-klasse. Die is namelijk wel ERRUG mooi.
Citrofiel evil twin zegt
De achterkant zullen we ongetwijfeld terugzien op de nieuwe CLK.
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/auto/nieuws-en-tips/ak/toekomst/mercedes-benz/0801mercclk3-1491686_enlarged.jpg
En mss ook op de nieuwe E klasse?
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/auto/nieuws-en-tips/ak/toekomst/mercedes-benz/0801mercek2-1491751_enlarged.jpg
Job zegt
Zooooo, die is lelijk!
LJ zegt
mooie voorkant maar die achterkant:| echt te lelijk:|
casper zegt
die achterkant!! echt om overheen te kotsen! Mercedes moet echt ff wat designers ontslaan..
Fredje zegt
O mijn god, afschuwelijk!!!
lierse boy zegt
mercedes is zoiezo al niet echt ‘design’ op hoogstaand niveau, maar dit is echt niet om aan te zien… gaat deze wagen kopers vinden?… misschien nog net omdat er een ster op staat,… moest het een daihatsu zijn verkochten ze er geen één !!!!!
Jakob(147) zegt
zucht;
-front vind ik nog steeds overdesigned
-remlicht zo groot als een voetbalveld
-veel te hoekig…
KingBenzai zegt
Nou doe mij er maar ene. Ok, die kont had iets anders gemogen, maar ik vindt ‘m gaaf. Absoluut. Een gewone C is natuurlijk mooier, maar goed…
Ben niet zo kieskeurig op Mercedes gebied. :)
nitesurfer zegt
Het vorige model zag ik al helemaal niet graag met die “glazen” achterkant, maar die gedachte blijft nog steeds dezelfde. Dit lijkt op een C-klasse waar men eens flink mee in achteruit tegen een muur geknald heeft. Voorkant is wel mooi, maar ja, het is dan ook die van een C-klasse, hé?
Ben zegt
Redelijk goedkope kruising tussen een B en een C…
Ik blijf dat stuur strontlelijk vinden!
Toyo zegt
Ook niet mijn smaak, denk dat deze versie een langzame dood tegemoed gaat zien. Als ik een Merc zou kopen dan zeker niet deze.
Loek zegt
Jammer van die achterkant. Nooit fan geweest van deze klasse (altijd echt lelijke auto’s gevonden). De voorkant ziet er best netjes uit, maar die achterkant is een beetje te, als je het mij vraagt. Zou toch voor de 135i gaan…
RobertJ zegt
Beter dan de vorige, maar nog steeds, allemachtig zonde van zo een mooie sedan. *snik*
autoblogger zegt
UPDATE: heb het persbericht toegevoegd aan bovenstaand artikel.
M. zegt
Gadver wat een lelijke achterkant zeg, ik geloof dat Sugar Lee Hooper achter nog slanker is dan die CLC. Báh!
GerreLekker zegt
Ik weet echt niet wat ik hier nu moet van denken. Als ik de gewone C klasse denk ik altijd: mooie neus, leuke oplopende zijlijn, maar waarom zitten die achterlichten zo laag? Precies of de gewone C klasse heeft “een dik gat”, de achterlichten zouden hoger moeten zitten. Nu ik deze zie, waar de achterkant wat hoger komt vind ik dit nog lelijker. Nog een handvat en je kan strijken :(
Trevor zegt
Ik persoonlijk vindt het wel iets hebben, hij doet me dan ook denken aan een auto waarin ik ruim 12 jaar geleden met veel plezier in rond reed; de VW CORRADO. Ik denk zelfs, dat deze met z’n achterwiel aandrijving wel een een heel lekker heet stuur ijzer zou kunnen worden.. Ben benieuwd naar de prijzen.. (Als het een beetje rond de A3/ 1-serie zit zou het best wel eens een klein succesje kunnen worden…)
Citrofiel zegt
Aan welke Aziatische auto doen die achterlichten mij nou denken? Het ziet er niet uit als een Mercedes, niet exclusief, niet stijlvol. Nee, die achterkant vind ik ronduit lelijk. De voorkant is wel oke, maar dat is ook gewoon een C…
@ Rick dos; Het persbericht zegt het wel zo’n beetje:
” In vergelijking met de vorige Sportcoupé hebben de ingenieurs van Mercedes-Benz meer dan 1.100 onderdelen nieuw ontwikkeld en verfijnd.”
“De voorkant is geheel nieuw ontworpen”
En het wordt wel vaker genoemd (oa op AB):
“Ondanks de nieuwe naam is de oude sportcoupé gebruikt als basis maar er zijn 1100 nieuwe onderdelen ontwikkeld.”
The "Honda Spirit" zegt
Vielleicht Freude am Fahren, aber kein Freude am Sehen !
Die oude was al lelijk, en die oude achterruit was toch ook echt gejat van de CRX uit 1988 !
Benz blijf bij je leest en ga weer Maybachen, AMG’s en fatsoenlijke (en betrouwbare) taxi’s bouwen
Tombnolz zegt
OMG! Kan het nog inspiratielozer?! Deze heeft krék dezelfde lijn als z’n voorganger. Wat zeg ik nu? Het ís zn’n voorganger met de koplampen van de nieuwe C. Bedrog!
Arthur zegt
Je blijft het vorige model er te duidelijk in zien. Zeker met die plastic in carrosseriekleur gespoten kapjes boven de achterlichten. De huidige c klasse is nl. hoekiger dan de vorige.
Kortom, het ziet er niet uit.
AudiFreak zegt
Tering!! Hoezo. Mercedes was goed 2008 begonnen-_-
De nieuwe C-klasse is Geweldig ,, maar dit is ff Lelijk !,, Vooral die achterkant
Iemand die deze auto nu koopt ..Kan zich beter even laten nakijken !!
eddy zegt
Duur en toch smaakloos.
Janderk zegt
Op alle negatieve reacties , bespeur ik daar dan toch jaloersheid!
Ik vind hem top.
Ferry zegt
Ben al jaren een trouwe mercedes fan maar ik snap niet hoe ze alweer de fout kunnen maken hebben ze een super mooie Avantgarde neusje van de normale C klasse erop zitten en werken ze hem zo vaag alsof het een B of een A klasse is die hebben ook van die grote achterlichten en ze moeten de kont niet zo hoog maken of ik bedoel hoog laten lijken want het ziet er gewoon niet uit aan de achterkant!
creytje zegt
ik heb deze auto in duitsland al zien rijden…
maar ik vind hem foei lelijk
doe mij maar gewoon de sedan..
dat is een beauty..
sandervdl zegt
een hotweel of een c classe met een dikke kont