Een hele dikke limo met heerlijke putdeksels, is dit dan eindelijk het begin van een nieuwe trend?
Het modificeren van auto’s kan alle kanten opgaan. Uiteraard wil en tuner zoveel mogelijk geld verdienen dus maken ze wat de consument wil. Snelle crossovers met carbon spoilerpakketten en veel te veel vermogen. Tuners als Manhart, G-Power, Mansory en Brabus verkopen dat dan ook met verve. Upgrades voor sportieve auto’s zijn er ook nog altijd (met name bij Manthey verkopen ze geweldige spulletjes).
Het enige dat er een beetje aan schort, zijn über-luxe en chique voertuigen. Natuurlijk, bij mansory en brabus kun je terecht voor een luxe limo, maar vaak zien die er een beetje getuned uit in de verkeerde zin des woords. Ook zijn de heersende trends niet bevordelijk om en chique auto te maken. Denk aan zwarte optiek-pakketjes, koolstofvezel versieringen en bicolor-wielen.
Hele dikke limo
Gelukkig is RDB hier voor de broodnodige afwisseling. De Amerikaanse tuner heeft een S-Klasse onder handen genomen. Het is er niet zomaar eentje, maar een heuse Mercedes-Maybach S680, compleet met een twaalfcilinder motor. Waar vind je dat nog tegenwoordig?
In dit geval is er gekozen voor een setje RDB MZB1-velgen. Ht zijn enorme putdeksel-velgen. Ze zijn absoluut niet origineel, maar wel in de geest van de auto. Het komt daardoor niet heel erg aftermarket over.
Maak je overigens geen illusies, de MZB-1 velg is veel duurder dan het originele setje van Mercedes zelf. Voor minder dan 10 mille kun je niet bij RBD terecht. Maar kijk dan: het wordt er meten zo’n hele dikke limo van, heerlijk!
De kleur is in dit geval eens niet zwart of two-tone met felle tinten. Nee, de gehele auto is voorzien van een matgrijze wrap. Of nou ja, grijs, het is meer zilver. Daardoor is de uitstraling van deze superluxe limo iets minder oubollig. Uiteraard is elke kleur mogelijk met een wrap.
Geen zwarte accenten
Ook al het chroomwerk werd aangepakt. De sierlijsten, deurgrepen, spiegelkappen en alle logo’s en emblemen zijn in het zilver gespoten. Geen chroom, maar godzijdank vooral geen zwarte accenten. Tegenwoordig is het heel hip om tegen betaling je auto eruit te laten zien als een instapversie c.q. huurauto, maar dit is veel chiquer.
De rijhoogte is ook ietsje aangepast, zoals je kunt zien. RDB heeft de module voor de luchtvering iets aangepast. Uiteraard kun je ‘m eenvoudig weer wat hoger zetten. De laagste stand is nu iets lager en dat ziet er eigenlijk altijd beter uit.
In motorisch opzicht verandert er niet veel. Althans, dat vertelt RDB niet. Nu ligt er een biturbo V12 onder de kap. Vanwege allerlei milieu-ingrepen is deze zwakker dan ooit: slechts 612 pk en 900 Nm. Zijn voorganger had 630 pk en 1.000 Nm. Maar ja, liever een geknepen twaalfcilinder dan helemaal geen twaalfcilinder, toch?
Meer lezen? Dit is het verloop van de twaalfcilinder limousines door de jaren heen!
oetelaar zegt
Gelukkig kunnen we over smaak twisten…deze uitvoering is niet mijn ding maar in het echt zal het ongetwijfeld een imposante verschijning zijn.
Aon zegt
Een beetje benz strak. Te strak.
jaso013 zegt
Het is echt niet om aan te zien.
Edge zegt
Die putdeksels zijn pure porno. Als ik ooit in de positie zou komen om een Mercedes-Maybach S-klasse te bestellen zou dat het eerste kruisje op de optielijst zijn. Ze hadden voor mij wel één inchmaatje kleiner gemogen, misschien zelfs 2. Het zilver spuiten van die sierdelen vind ik niet eens zo’n slecht idee, maar de uitwerking vind ik om te huilen. Dit ziet er uit alsof de auto zonder af te plakken de spuitcabine in is gegaan. Het feit dat de auto zilver is en de sierdelen diezelfde kleur zilver zijn versterkt dat alleen maar.
mashell zegt
Helemaal eens. Hier is een goed idee kapot gegaan aan een doorgeschoten uitvoering. Zoals we dat van Amerikanen kennen.
Design_Driven zegt
De velgen zijn super, ik ben groot voorstander van put deksel design.
Het zilver spuiten van de radar in de grill is een big no no . Een kleurtje op dat deel is de droom van veel ontwerpers maar kan niet, die moeten zwart blijven helaas (is eigenlijk getint doorzichtig plastic)
Aon zegt
Deze hoort in een of andere sci-fi film. Dan begrijp je die meegespoten sierdelen wat beter.
petroldrinker zegt
Vreselijk die velgen, kan je net zo goed ouderwetse stalen velgen met van die rondjes gebruiken als je toch je mooie auto met zulke velgen wilt verknallen
e36thuglife zegt
Jij snap er niks van vriend dit zijn de OG gullideckels en dat hoort op een V12 dus beter ga je mond spoelen
kennone zegt
Gewoon naar de chipboer. Kunde weer met het verkeer mee
MarcoM zegt
Ergens vind ik hem wel mooi en heerlijk “fout”.
rob5nismo zegt
Laat de putdeksels aub gewoon liggen.
Levensgevaarlijk zo’n open mangat
etronabt zegt
Leelaak! 😝