Stel je wilt je auto verkopen, maar je hebt geen zin om een hele berg foto’s te nemen…
Dan stof je die oude flitsfoto toch af! Dat moet ongeveer de gedachtengang zijn geweest van een man die van zijn witte Peug afwil. De verkoper schrijft dat hij drie jaar lang veel plezier gehad heeft van de A-segmenter. Dat kan kloppen want de flitsfoto is gedateerd 22 januari 2014. We draaien de kalender even een dikke drie jaar terug…
Louis denkt nog flink na over de wisselspelers die hij mee naar Brazilië wil nemen voor het WK. Sven probeert in Sochi zijn wissel van 2010 te vergeten. En een kersverse Peugeot 106-rijder trekt een wissel op zijn nieuwe Peug. Hoort natuurlijk bij een nieuwe auto, even uittesten wat het beestje allemaal kan. Met een bloedstollende 64 km/h scheurt de 60 pk sterke 1.1 Accent langs een flitscamera. Een week of vier later valt de brief uit Leeuwarden op de mat.
Niet leuk om zo te beginnen met je nieuwe aanwinst, maar kennelijk is het daarna dus nog allemaal goed gekomen. Inmiddels heeft de verkoper echter een bedrijfsauto aangeschaft, dus mag de 106 eruit. De vraagprijs bedraagt een schappelijke 699 Euro. Daar voor krijg je een vrijwel roestvrije kleine hatchback met vier frisse bandjes. Met een gewicht van 776 kilo is de MRB ook te overzien, dus eigenlijk is het het ideale vervoer voor een arme student. Koop dan?
Bedankt Mathijs voor de tip!
kilum zegt
Geniaal. Nu weten we dat de auto in ieder geval 64 km/u haalt.
vandijkbv zegt
@kilum: behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie op de toekomst he ;)
granlusso zegt
Goeie herinneringen aan de 106, auto van m’n moeder vroeger.
Peugeots uit de jaren negentig hebben bij mij de gunfactor, ze wekken een bepaald soort sympathie op bij mij, vooral de kleine modellen.
Ze hadden/hebben ook zo’n typische geur van binnen, zowel de 106 als 205, doet me altijd aan thuis denken. Sorry voor het poëtische geneuzel, maar ik vind dit gewoon erg leuke auto’s.
vonklausenburg zegt
@granlusso: Helemaal met je eens. Ze hebben iets leuks, alsof het eeuwige puppy’s zijn.
thomasthomas zegt
@granlusso: je praat als mijn vriendin.
Jochempie zegt
@thomasthomas: En daar val je kennelijk op :)
swid zegt
@granlusso: Peugeots die tijdens de gouden rallyperiode gemaakt zijn zijn wel leuk.
dwersbongel zegt
@granlusso: Dat geurtje inderdaad! Ik heb heel wat jaren 90 peugs gepoetst vroeger en kan ze aan de geur herkennen.
Dutchdriftking zegt
@granlusso: Ik heb dan weer het tegenovergestelde met kleine Japanners. Man wat stinken die dingen als na een jaar of 10 de geur van het stoelschuim dooe de stof komt. Verschrikkelijk!
kareljansen zegt
@granlusso: top, m’n moeder had ook een 106 1.1 wat een heerlijk wagentje was dat zeg! Ik denk dat ik er meer kilometers in gemaakt heb dan haar, maar dat terzijde :-p
cossiekiller zegt
Kan je in NL je flitsfoto zo maar opvragen?
In België zit er denk ik copyright op, kreeg ik niet zo makkelijk vast…
vonklausenburg zegt
@cossiekiller: Hoort bij het bewijsproces. Ze kunnen wel zeggen dat je te hard reed, maar ze moeten het kunnen bewijzen. Dus kan je de foto vragen. Ook handig indien iemand anders reed of bijvoorbeeld de kentekenplaten zijn gestolen.
C63 zegt
@cossiekiller: je kan hem zelfs direct online zien bij access.minvenj.nl. Of een WOB-je opsturen.
bartteeuwen zegt
Lekker goedkoop rijden. Nog geen 2 tientjes per maand aan wegenbelasting. Licht motortje dus de verzekering is lekker goedkoop. Eenvoudige techniek en lekker zuinig. Gezien de staat moet je er nog zeker een jaar of 5 mee vooruit kunnen.
desjonnies zegt
Ik heb nog een 106 Rallye fase 1 staan die ik heb gered van een wisse sloperij deaud !
Onderdelen kosten echt helemaal niets en het is -denk ik- de laatste uit een rij van Mini Cooper (het origineel), Autobianchi A 112 Abarth, , NSU 1200TT, Simca Rally en Renault 5 Alpine Daihatsu Charade en een hete Suzuki Swift uit 1992..
Licht, simpel en gebouwd om met de onderrug en het gevoel in je billen gereden te worden, geen niets nada nakko aan echte veiligheidszaken zoals klapzakken, maar ow ow wat heb je het gevoel dat jij de baas bent met een onderstel dat super communiccert.
Ding geeft de grenzen echt fantastisch goed aan en erover heen gaan wordt niet direct afgestraft, maar altijd nog in het gareel te houden.
Jansen zegt
@desjonnies: laten we de Citroën Visa niet vergeten. Ik had ooit een 14S. Ik mis die auto nog dagelijks.
desjonnies zegt
@jansen:
Och je kwam om in de kleine lichte autootjes, de eerste Opel Corsa had ook een leuke GSI en Innocenti de Tomaso van de Visa had je de GT, de Mille Pistes noem maar op, zoveel leuks en betaalbaar toen.
rufctr01 zegt
De Rallye, de GTI S16 kunnen mij zeker bekoren. Al moet ik zeggen dat ik 20 jaar geleden voor Saxo 16v ben gegaan. Ik vond de Saxo toen mooier.
aikon1694 zegt
Briljant dat kenteken! NS-zB-01
nicolasr zegt
De wissel van Sven was in 2010…
jaapiyo zegt
@nicolasr: Oh snap! Echt? De tijd vliegt voorbij…
nicolasr zegt
@jaapiyo: Is heel makkelijk op te lossen. “Sven wist op 1 dag na al precies 4 jaar dat hij een slechte wissel had gemaakt in Vancouver…”
mercedesclk350 zegt
Die flitsfoto’s werken wel, je kan zo het kenteken aflezen.
Edge zegt
Is die flitsfoto eigenlijk wel geldig? Ik meen mij te herinneren dat ze hier in Nederland alleen van achteren mogen flitsen?
mrrallycross zegt
Haha wat een baas
PeugeotGTI zegt
Kleine Peugeots zijn fantastisch. Pretentieloze karretjes, met de Franse slag in elkaar gezet maar wat geeft het.
Ok misschien valt je spiegel eraf, maar eigenlijk lopen ze altijd. En ze roesten niet, da’s echt een groot voordeel. Door de torsiestaaf achter kan je echt lekker spelen. De kont is los en ze staan hoog op hun pootjes, je kan dus echt scheuren ook al is de weg slecht.
Heerlijke autootjes..
martijn11 zegt
Dan ben je wel ff bezig als je de hele auto op de foto wil hebben
pinut187 zegt
Leuk bedacht