Er is wederom een nieuwe kleur voor de Tesla Model S! Is het oranje, gifgroen, beige of toch weer grijs?
Het voordeel van individualisering van een auto is dat de klant echt het gevoel krijgt dat hij elke keuze van de wereld kan maken. Wat een toffe manier van klantenbinding is, maar voor liefhebbers van lopende band-werk is het een ramp. Zo heeft Tesla altijd een wat gestroomlijnder kleurenpalet gehad. Je hebt zo’n 6 tot 7 kleuren waar je uit kan kiezen, twee of drie kleuren voor het exterieur en daar blijft het bij.
Beperkte kleuren
Het probleem is dat daarmee wordt ingespeeld op de wens om zo snel en efficiënt mogelijk auto’s in elkaar te schroeven, dus moet je ook in je achterhoofd houden welke kleuren men het liefst wil. De tijd van rode en gele unilakken als standaard is namelijk voorbij. De consument wenst het liefst alle tinten grijs en je mag blij zijn dat je eventueel je Model S nog in blauw of rood mag kiezen. Jammer, maar daar kan je Tesla ook niet perse de schuld van geven, hun filosofie kennende.
Lunar Silver
Vandaar dat de nieuwe kleur van de Tesla Model S een beetje een anticlimax is. Het is namelijk bovenstaande tint: Lunar Silver. En ja, dat is grijs. Zilvergrijs, met volgens het merk zelfs een lichte tint blauw erdoor, maar toch weer grijs. Het is wel voor het eerst dat de kleur zilver terugkeert naar de Model S sinds de laatste facelift.
De zilveren lak is nu al te bestellen en dat gaat je in Nederland 2.600 euro kosten. Dat is even duur als Stealth Grey en Ultra Red, maar 1.000 euro duurder dan Deep Blue en Solid Black. En het is 2.600 euro duurder dan Pearl White Multi-Coat, de standaardkleur. Dit alles geldt overigens ook voor de Tesla Model X.
mashell zegt
Wel veel geld voor wat er uitziet als een standaard metallic lak.
rob5nismo zegt
Ik dacht heel even datde header foto in zwart wit was voor de zo genoemde teaser
B-Wizzle zegt
Dat is ook zo. Zie de achterlichten.
degrotemuis zegt
Dat klopt. Nooit een goed teken als de kleur niet verandert als je de foto van een nieuwe ‘kleur’ zwartwit maakt. We hoeven niet allemaal aan de wilde designs zoals Ove Kroger op zijn Taycan heeft laten wrappen, maar kleuren die zowaar echte kleur hebben zouden wel fijn zijn.
sanderkomnogeensergens zegt
Oude wijn in nieuwe zakken.
tjorque zegt
Wat kost een auto herspuiten tegenwoordig?
Als je een model S van 120k kan betalen, is een verfbeurt in de lokale lakkerij dan ook geen optie (als je die personalisatie zo belangrijk vindt…)
bimmerpost zegt
Wrappen is dan logischer. Kun je bij verkoop verwijderen en komt de als nieuwe originele lak weer tevoorschijn. Kost ongeveer 3000 euro. Dat is ook de reden dat er geen behoefte is aan meer kleuren of fabriek. Met wraps heb je veel meer opties voor minder geld.
sizedoesmatter zegt
Echt een geweldige vernieuwing van Tesla; zie je toch maar weer hoe vooruitstrevend dit merk is…..grijs…..