Wie geduldig heeft gewacht krijgt hier zijn of haar beloning. Land Rover introduceert een V8 voor de Defender met 525 pk!
Het dikste tot op heden voor de Land Rover Defender was zeker geen lullige zescilinder motor. Leuk, maar stiekem weet je dat het nog een tandje heftiger kan. Met het nieuwe modeljaar introduceert Land Rover meteen twee nieuwe varianten voor de 4×4. De Land Rover Defender V8 90 en de 110.
In beide uitvoeringen is er sprake van een 5.0-liter grote V8 met supercharger. De benzinemotor levert 525 pk en 625 Nm koppel. Het blok is altijd gekoppeld aan een automaat met acht verzetten. De Defender V8 90 accelereert van 0-100 km/u in 5,2 seconden. De topsnelheid ligt op 240 km/u. Prima cijfers, maar het allerleukste is de V8-grom onder de kap natuurlijk.
Met de modeljaar update introduceert Land Rover meteen een aantal nieuwe zaken voor de Defender. Zo is er meer mogelijk op het gebied van personalisatie en zijn er meer uitvoeringen, waaronder de XS Edition en de V8 Carpathian Edition. Verder is het interieur wat opgefrist, met een groter 11.4-inch touchscreen. Dat is 60 procent groter in vergelijking met het huidige display dat de Defender in het interieur heeft.
Naast de dikke V8, bestaat de line-up van de Defender nu uit meerdere benzine en dieselmotoren. Ook is er een plug-in hybride, waar je tot zo’n 40 kilometer volledig elektrisch mee kan rijden.
Prijzen voor de Land Rover Defender 90 V8 beginnen bij € 201.485. De 110 V8 is er vanaf € 206.895.
Hoe bruut zo’n Land Rover Defender V8 klinkt? Je checkt het in de video hieronder.
mrjlr zegt
Supergaaf!😍
Alfarobert zegt
Eco knopje in een dikke V8 heel belangrijk natuurlijk. Een Land Rover heb je voor trekkracht,onbegaanbaar terrein,etc.Wie gaat er nu driften of schueren met zo’n werkpaard?
superhans zegt
Wie gaat er nu echt het terrein mee in? En zij die het doen, kopen niet de V8. Ik lees op een andere website dat dit model niet met off-road accessoires geleverd gaat worden.
por100 zegt
Zelf een.ander setje vering/demper en rallybanden eronder en je hebt mooi dakar speelgoed?
superhans zegt
Zo gemakkelijk gaat dat niet met alle malle standaard electronica. Alleen de basisuitvoering kan eenvoudig worden aangepast. De Defender lijkt ontworpen te zijn, om modificatie niet te faciliteren. Daarom wacht ik op de INEOS Grenadier.
por100 zegt
Thx voor inside info! En leuk initiatief die ineos.
Edge zegt
Ach, dat eco-knopje zorgt er waarschijnlijk wel voor dat het gecombineerde verbruik en de gecombineerde uitstoot laag genoeg zijn om die auto verkoopbaar te maken. Dikke prima dus.
por100 zegt
Ja en anders is het gewoon typisch britse humor.
hippopotamus zegt
Ja, PC Hooft-tractor of niet: ik wil ‘m 👌
berlinetta zegt
Een driedeurs Defender met 525 pk V8, dat is toch gewoon heerlijk! De prijs is natuurlijk absurd, maar als ik een Engelse Lord was met een lap grond dan had ik dit ding gekocht om er de hele dag overheen te raggen.
jaggie zegt
@berlinetta: eens!
superhans zegt
Toch geen BMW motor, maar een doorontwikkeling van de eigen V8?
The Stig NL zegt
@superhans: Ik dacht dat dezelfde motor bijvoorbeeld ook de Range Rover Sport SVR ligt. Eigen motor dus :)
dutchneon zegt
Is een Ford motor, waar al sinds 2010 licentie voor is
Dutchdriftking zegt
Fijn. Jammer dat de V8 niet met witte stalen wielen kan.
superhans zegt
Exact! Alleen de basismotoren lijken op terreingebruik te zijn ingericht
unknown32 zegt
@dutchdriftking: remschijven zijn te groot. Juist nagevraagd ivm de p400
Dutchdriftking zegt
@unknown32: begreep ik inderdaad van Doug Demuro
mashell zegt
Tweehonderdduizend euro is wel erg veel geld voor een hobbelpaard met V8.
scott zegt
Hij kijkt wel erg boos zeg. Moet zeker een ander publiek aantrekken.
erro zegt
Ja hoor, kom maar door.
Hopelijk blijft T wel heel
MaartenD zegt
200k voor een Defender…gekkenhuis
leaper035t zegt
Als ik voor een snorkel kies, komt die dan ook met 4-uitlaatpijpen?
Charles zegt
€ 200k + ?! Geschift!