Vanuit Maranello hebben we spionagebeelden van de elektrische Ferrari.
Enzo ligt waarschijnlijk te rollen in zijn graf, maar na de eerste cross-over van Ferrari volgt nu ook de eerste elektrische Ferrari. Daar is nog heel weinig van bekend, maar vanuit Maranello hebben we nu de beelden van een elektrisch prototype. Die zijn vandaag gemaakt, dus vers van de pers.
Wat valt op als we de foto’s bekijken? Allereerst natuurlijk de uitlaten. Daarmee probeert Ferrari ons op het verkeerde been te zetten, maar dan hadden ze toch iets beter hun best moeten doen. Deze nepuitlaten zijn niet heel overtuigend.
Het tweede wat opvalt: het is een cross-over. Wéér een cross-over. Het lijkt er dus op dat Ferrari hun elektrische hoofdstuk niet begint met een supercar. Waarschijnlijk omdat er gewoon heel weinig vraag blijkt te zijn naar elektrische supercars.
Over het design kunnen we nog weinig conclusies trekken. Dit is namelijk niet het definitieve design. Het lijnenspel en de achterlichten lijken verdacht veel op die van de Maserati Levante. Oftewel: het gaat hier om een mule. Wie weet wordt het uiteindelijk dus toch geen cross-over.
Verdere informatie rondom deze Ferrari EV is nog schaars, maar de auto zou een prijskaartje rond de 5 ton moeten krijgen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat leaserijdend Nederland straks in een elektrische Ferrari zit. Ook weten we alvast dat de auto een bijzonder geluid krijgt. Want in een Ferrari wil je toch wat horen, ook al is het een EV.
Aangezien Ferrari nu nog met een mule rondrijdt, zal de introductie nog even op zich laten wachten. Volgens de huidige planning zal dat ergens eind volgend jaar zijn. We zijn benieuwd.
lekkerlinksrijden zegt
Is het niet een Levante?
machielvdd zegt
Ik zou zeggen: lees het artikel eens ;)
mashell zegt
Ergens lijkt het meer op een Chinese crossover van vijftig duizend dan op een Ferrari van een half miljoen.
pyrat zegt
Het lijkt meer op een Toyota Corolla of Opel Astra, gewoon een ordinaire hatchback.
Poulusma zegt
Ik moest ook meteen aan een oud model Astra denken bij het zien van de fotos 🤣
O plaat zegt
Haha. Na de Capri, de eclipse, elke Jaguar, op één na elke Alfa Romeo, Lotus en in zekere zin Audi,… Zal ook Ferrari een merk van enkel EV crossovers worden. Ik had het eerlijk gezegd zelf niet kunnen bedenken dat de autowereld zo droevig ging worden. Ik denk dat ze de Ferrari crossover EVs gaan kunnen opladen als ze een elektro motor koppelen aan het lijk van Enzo, gezien het aantal keren dat hij omzich draait in zijn graf per minuut moet dat een onuitputtelijke bron van groene energie zijn.
Johanneke zegt
Is dit een crossover? Vind het er uit zien als een hatchback van Citroen of DS ofzo.
papa zegt
Dacht een nieuwe Ford focus
Wolflow zegt
Hoezo heet? Ik zie nog geen beelden van de bij electrische hokken alom bekende spontane zelfontbranding
William zegt
De prijs lijkt mij het grootste obstakel. Vijf ton, dus duurder zelfs dan een Spectre. Als je dan een Ferrari interieur afzet tegen een Rolls Royce interieur is die prijs erg optimistisch…
(En komt er ook een Maserati op dit EV platform?)
a_buis zegt
Is dit een grap? Ja hè. Het is 24/7, continu grappen.
Dymff zegt
Moet dan ook echt alles stuk in het leven?
Die SUV is al ver over de Ferrari grens, maar dit slaat echt alles.
Please go back, we went too far!
tazmania zegt
Het merk Ferrari mag ook in de prullenbak als ze dit gaan maken.
ghini zegt
Om die overdreven opvallend gemonteerde nep uitlaten zullen ze zelf vast hebben moeten lachen. Zeker met die verplichte gele EV sticker er naast.
Gaat nog wel even duren voor deze op de markt komt.
Ik zou denken dat de opvolger van de Purosangue een EV wordt.
Wat nog wel een interessant onderwerp zou zijn voor @autoblog om te onderzoeken is de max productie capaciteit van Ferrari. Die is met de komst van die nieuwe EV hal flink gegroeid. Ferrari is altijd erg goed in hun exclusiviteit te benadrukken. Ondertussen zijn ze al een tijdje over de 10.000 autos per jaar heen, vorig jaar ruim 13.000. Dat was nog zonder die nieuwe productie lijn. Ze kunnen daar ook hybrides bouwen, dus dat betekend dat 296jes niet meer in op die andere lijn gebouwd hoeven te worden. Ze hebben nu dus weer ruimte om stiekem toch weer te blijven groeien qua aantallen. Zal heel gecontroleerd gaan maar de tijd van minder dan 10.000 autos per jaar is echt al lang voorbij. Ik verwacht dat Ferrari rekent met groei wereldwijde bevolking en het aantal vermogende mensen en daar dan een % van oid.
Gulli zegt
Hahahaha! Hahahahaha, mijn nichtje van 8 had met Sinterklaas eens een auto voor me geknutseld en die zag er incl uitlaten precies zo uit!
Diesel Rocks zegt
Aan de uitlaten te zien is het gewoon een Audi.