Onbewust bewust is de derde generatie van de Volkswagen Tiguan gelekt.
Dat eerste slaat op de manier waarop de auto is gelekt. De Duitse crossover werd namelijk zonder enige vorm van camouflage gesnapt in de hoofdstad van Slovenië. Ja, nogal wiedes dat er tenminste één persoon is die hier foto’s van gaat maken en op het web deelt.
Gesnapt in Ljubljana, Slovenië
Volkswagen was op dat moment bezig om promotiemateriaal te schieten van de auto. Dat is te zien aan de camerawagen naast de VW. Dat betreft overigens een Mercedes-Benz.
En zo is de derde generatie Volkswagen Tiguan op je beeldscherm te bewonderen. De tweede generatie was en is een populair model onder de Nederlandse automobilist. Wie shopt in deze categorie zal dan ook met gespitste oren uitkijken naar deze derde generatie.
De officiële onthulling is over een maandje. Maar voordat het zo ver is kun je in elk geval alvast kennismaken met het snoetje van de derde generatie Volkswagen Tiguan. De auto werd op beeld vastgelegd door Avtomanija. Voorlopig blijft het bij één gelekte pica.
De elektrische rijder mag voor een Volkswagen ID-model shoppen. Wie nog graag voortborduurt op benzine of diesel kan straks nog gewoon terecht bij de nieuwe Tiguan. Het model komt op een doorontwikkeling te staan van het inmiddels welbekende MQB-platform.
Aandrijflijn
Qua motoren is het ook een bekend recept. Verwacht een mild hybride 1.5 benzinemotor als instapper en een tweeliter voor wie wat meer peut wenst. De dieselrijder komt aan zijn trekken met een 2.0 TDI. Een derde mogelijkheid is er in vorm van een plug-in hybride.
Officiële maten
Eerder maakte Volkswagen zelf al bekend wat de maten gaan zijn van de derde generatie Tiguan. De auto groeit met 32 mm en is 4.551 mm lang. De wielbasis is met 2.681 mm hetzelfde als de tweede generatie. De crossover is 1.640 mm hoog en 1.939 mm breed.
Richmond zegt
Mini Touareg
MarcoM zegt
Kunnen ze de diesels niet beter verbieden bij alle nieuwe auto’s, of zeg ik nou iets geks.
lekkerlinksrijden zegt
Ja, dat doe je
Thijmen zegt
Ja je zegt iets geks. Diesel is compleet het verdom hoekje in gemarketeerd. Maar blijft een zuinige, krachtige, betrouwbare en ook schone optie.
MarcoM zegt
Schoon? Zuinig zeker, maar haal eens wat onderdelen uit elkaar na 50.000 km, waar blijft die troep?
kerre zegt
Waarom zou je ze verbieden? Zijn niet bij wet ofzo verboden.
tocae zegt
Jij zegt toch ook iets geks nu? Als ze bij wet verboden zouden zijn, dan wordt het wel heel moeilijk om ze ook nog eens te verbieden.
RooieRick zegt
Ja, de wereld is groter dan Nederland.
iphonistvongates zegt
Verkooptoppertje…..forgetaboutit! De gefrustreerde Audi Q5 prospects gaan allen de transfermarkt op voor ‘n Tiguan.
jippie zegt
Vermoeiend dit. Dat hoge spul van Volkswagen lijkt allemaal op elkaar. En verschil met de voorgangers is er ook al bijna niet.
wimof zegt
Zit geen chroomVERF meer op, mag niet meer
lecomte zegt
Wat een saai ding zo op het eerste gezicht, dan vind ik de huidige beter smoelen.
mark997gt3 zegt
Idd. De huidige heeft duidelijk karakter met zijn hoekige design. Geeft hem identiteit. Mis ik een beetje bij de nieuwe. Maar lastig te zien zo met deze foto’s.
Johanneke zegt
Ik hoop wel weer dat ie 4 neppe uitlaten heeft voor de 1.5 die met moeite in 10 seconde naar de 100 komt. Er is een reputatie hoog te houden.
Rijden wel erg lekker overigens, heb de 2.0 wel eens gereden. In de bochten vrij matig, maar dat is crossover eigen.
RooieRick zegt
Je koopt zo’n auto natuurlijk niet voor het bochtenwerk, dus dat benoemen heeft niet zoveel nut.
Johanneke zegt
Jawel, want ik moest remmen voor een rotonde waar ik in mijn station niet voor hoefde te remmen. Dus matig.
mashell zegt
Ik dacht eigenlijk dat al dat promotie materiaal tegenwoordig niet in Ljubljana maar in Photoshop gemaakt werd…
rubend zegt
Photoshop?
Met AI natuurlijk ;)
revstars-net zegt
Gezien de laatste E op het kenteken is deze minimaal een (plugin) hybride?
schreute01 zegt
Heet? Lauw!
dawwg zegt
MBQ is inmiddels ruim 11 jaar oud … dus het is facelift nr 5 of 6 op een sterk verouderd platform; nee dank u, tenzij de prijs er ook naar is.
mashell zegt
Dat platform is natuurlijk ook doorontwikkeld. Feitelijk is het platform een aantal vaste dingen, hoe de motoren, versnellingsbakken, wielophangingen, airconditioning units, infotainment etc op elkaar passen. Dat zijn typisch zaken waar over de jaren niet veel variatie in zit. De componenten kunnen zelf natuurlijk juist wel geactualiseerd worden.