De prijzen van de BMW M3 en M4 zijn bekend. Dit mag je neertellen voor de dikste 3 en 4 Serie.
Zijn we nog maar net bekomen van die 4 Serie Cabrio prijs, komt BMW opeens met de M3 en M4 prijzen. Wat je mening van de modellen ook is, het is prima voer voor discussie op deze vrijdagmiddag. Want met de prijzen paraat is het makkelijker inschatten. De nieuwe BMW M3 en M4, of toch iets van die twee andere merken?
Net als de M5, M8 en zo nog een aantal modellen komen de M3 en M4 in twee smaakjes. Als ‘gewone’ en als Competition. Negen van de tien klanten zal ongetwijfeld voor de Competition gaan. Net als dat de meeste klanten ook een Porsche 911 Turbo S verkiezen boven de Turbo. Het prijsverschil is ook niet krankzinnig groot moeten we zeggen.
Voor 124.376 euro mag u instappen. Dan heb je de BMW M3. De M4 is met 128.179 euro enkele duizenden euro’s duurder. De BMW M3 Competition en M4 Competition prijzen liggen op 129.269 euro en 131.862 euro.
Er is keuze uit een M Steptronic 8-traps automaat of een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Dit laatste is uniek in het segment. De concurrentie is helemaal afgestapt van de handbak. De genoemde prijzen van de BMW M3 en M4 zijn voor de varianten met achterwielaandrijving. De M xDrive versies volgen pas in de zomer van 2021.
Concurrentie
Mercedes-AMG heeft de C63 en de C63S. Audi heeft de RS5. De C63 AMG begint bij 120.982 euro. De C63 S komt uit op 130.344 euro. De Audi RS5 is er vanaf 120.490 euro voor de Sportback
Foramen zegt
Moest heel erg wennen aan die neus maar vind ‘m nu gewoon dik!
dirkv zegt
@foramen: Het zelfde hier
quincy zegt
Ik kan er maar niet aan wennen. Misschien heeft het meer tijd nodig. En de achterkant vind ik ook al niet mooi. Doet mij enorm aan een Aziatisch design denken door die achterlichten (vooral Lexus). En dat past niet bij het geheel. Ten opzichte van de schoonheid die ik de vorige 4-serie GC vond, kan dit mij (nog) niet bekoren.
tvr1974 zegt
@foramen: gelukkig smaken verschillen. Is niks moois aan. Gewoon een enorme design blunder. Veel mensen zullen deze gewoon overslaan. Subaru had ook ooit een “frogeye”. Die werd ook niet of nauwelijks verkocht. Na een geüpdate versie gingen ze weer als warme broodjes. Zoals ik al zei: smaken verschillen. Er zijn ook mensen die een volle vrouw aantrekkelijk vinden. Heb ik ook niks mee.Maar leven en laten leven..
cameltijn zegt
@tvr1974: je moet hem in het echt zien!
sportevo zegt
@foramen: ik begin er ook aan te wennen en ik moet hem ook nog in het echt zien. Dan valt het vaak ook wel mee. Komt denk ik ook door de nummerplaat die op eerdere foto’s uit de fabriek ontbrak.
katoenboer zegt
Dan kies je toch gelijk voor de Mercedes met v8?
993carrera4s zegt
@katoenboer: Nu het nog kan wel ja. Volgend jaar wordt dat een 4 cilinder hybride, blok van de A45s.
por100 zegt
ja maar die is waarschijnlijk dan ook een stuk goedkoper ivm de verminderde uitstoot. Sowieso verrassend dat de m4 een uitstoot heeft van 234 gr, terwijl de mild-hybrid m440i slechts 170 gr produceert met beiden een 6 cilinder onder de kap. De M440I begint op 80K, zou dus eerder de Alpina B4 even afwachten. Als die ook met een mild-hybrid systeem komt zal die in NL waarschijnlijk goedkoper zijn dan de M4 …
mennok zegt
@por100: ik zou sowieso voor de B3 touring gaan.
kareljansen zegt
@mennok: En waar kan ik die bestellen?
kareljansen zegt
@kareljansen: Ik heb het al gevonden, maar hou het wel bij de m340i.. Wat een bizar lelijke voorbumper zit er op die machine zeg!
cossiekiller zegt
Raar eigenlijk. 2 deuren meer kost je een paar duizend euro minder… Is voor de rest toch dezelfde auto?
jaapiyo zegt
Nog een stuk fraaier ook.
cossiekiller zegt
Dat is waar. Alleen nog zo’n anti tuning voorbumper met een kleine grille en ik wil em!
mashell zegt
@cossiekiller: helemaal niet raar. De 4 is een coupé, die is per definitie duurder gewoon omdat je coupé met een extra lange e uitspreekt. Bij de vorige 1 serie kreeg je net als bij een coupé mooie grote portieren met vensters zonder randen. Maar omdat het een driedeurs was en geen coupé en omdat driedeurs minder klinkt als vijfdeurs was deze goedkoper. Heel logisch allemaal…
cossiekiller zegt
In US of A is die dan wel goedkoper dan. Want daar is het een ‘koep’. Haha
berlinetta zegt
Ik heb dat ook nooit begrepen.
MCK zegt
Zelfs als vervente BMW-fan vraag ik me toch serieus af wie er met deze prijzen in NL deze M3 verkiest boven een C63.
Mocht je toch een BMW willen, kies dan gewoon voor de Alpina B3 met dezelfde motor, maar wel een normaal snuitje.
De enige reden die ik zou zien is de handbak, waar het meerendeel in NL toch niet (meer) voor kiest.
nick007 zegt
Alfa Quadrifoglio, iemand?
ttr6 zegt
Ikke ikke ikke
piedlourd zegt
Dat is Deens voor niet niet niet.
Ik zou het zelf wel doen
ttr6 zegt
@piedlourd: ik ben geen Deen ?
bischero zegt
@nick007: zeker weten!
scrmeagle zegt
Ik kies voor de B3 Touring!
mashell zegt
Iedereen wacht op de Touring natuurlijk. Die is al aangekondigd en is de mooiste en meeste praktische variant.
maotje zegt
@mashell: de mooiste? Is die al volledig gepresenteerd?
bsxc2 zegt
Voor deze prijs ben je helaas nog niet klaar. Eerst even een nieuwe voorbumper bestellen bij Evolve in 2021.
duderuud zegt
Ik zal wel oud zijn maar ik vond de E46 M3 al prijzig met €75/80K.
Wat een geld zeg…
gekkehenk zegt
@duderuud: ik meen me te herinneren dat je voor 125k een M5 V10 op de oprit had staan.
Heftig verschil in 15 jaar
vaakbenjetebang zegt
@gekkehenk: valt mee. De nieuwe 3 is waarschijnlijk effectief haast net zo groot als die M5 en heeft ook gewoon 500 pk.
Dutchdriftking zegt
Voor mij graag zo’n groene M3 sedan op die gave gouden competition wielen. Doe maar met handbak, gewoon om er van te genieten nu het nog kan. Dan moet natuurlijk wel de oranje vis komen aan het eind van de maand, anders blijft het bij een schaalmodelletje.
pjoes zegt
Zou 100k in de zak houden en new i20 N line kiezen in max 100/120 km/h landen?
sollie1984 zegt
In de States zijn de auto’s gewoon voor de helft goedkoper. Gewoon belachelijk wat er hier in NL aan BPM betaald dient te worden.
RiKe zegt
@sollie1984: Niet eens helemaal in de States, Duitsland is ook al een heel stuk goedkoper
bsxc2 zegt
Ja idd, in Duitsland gaan ook de jahreswagens van M/AMG/RS voor belachelijk lage prijzen weg.
RiKe zegt
Van mij mag hij 10 miljoen kosten, als dat nodig is om dit gedrocht van de weg te houden. Het zal vast goed rijden, maar die voorkant is echt een aanslag op m’n ogen
rovadepo zegt
Iedereen kiest altijd voor een Alpina, maar waarom zie ik er nooit een rijden?
duderuud zegt
@rovadepo: Omdat het importeren flink problemen op kan leveren.
Ik durfde het niet aan (twijfelde tussen een M140i en B3).
mwti zegt
Dus na wat opties 1,5 ton. Dit soort auto’s waren altijd mijn droom. Nooit van gekomen. Rij nu een 911 GTS 2018. Beter, sneller en veel minder afschrijving.
sjaakerdeknaak zegt
Zeker voor dat geld, houden ze ‘m maar. Wat een gedrocht.