De ingenieurs van VAG moeten even terug naar de tekentafel.
Ga je in de zomerperiode naar de Oostenrijkse Alpen dan is de kans groot dat je wat prototypes rond ziet tuffen puffen. Fabrikanten gebruiken het bergarchtige terrein rondom de Grossglockner graag om te kijken of hun nieuwe producten goed blijven functioneren onder zware belasting. De auto’s worden gefolterd met bergop-bergaf verkeer in de verzengende hitte. Het soort pijn dat alleen gekkies van de spandex-brigade fijn vinden.
Soms gaat het dan ook wel eens mis, zoals in het geval van deze nieuwe Audi A7. Deze auto moet zo’n beetje in de laatste fase van zijn ontwikkeling zitten. Naar verluidt wordt de nieuwe A7 namelijk al eind dit jaar voor het eerst voorgesteld aan het publiek. Het huidige model is sinds 2010 op de markt.
Gezien Audi’s terughoudendheid om met nieuwe designs te komen, zou je wellicht een opmerking kunnen plaatsen over het feit dat het nieuwe model wel érg veel op het oude model lijkt. Maar laat je niet op het verkeerde been zetten door de koets van de auto op de plaatjes, want het gaat hier om een klassieke mule. Onder de kap huist de techniek van het nieuwe model. Onder andere de 2.9 liter V6 uit de RS5 en Porsche Panamera gaat zeer waarschijnlijk zijn weg vinden naar de nieuwe A7.
Nu we het toch hebben over de looks van de niewe A7: van wat we tot op heden gezien hebben van prototypes lijkt het erop dat Audi voor het eerst sinds lange tijd weer eens echt wat gaat veranderen aan het design van haar auto’s. Met name de achterkant lijkt wat rondere vormen te krijgen met duidelijk andere achterlichten dan we de laatste jaren gewend zijn. Persoonlijk doet het me enigszins denken aan de achterzijde van de D2 A8. Een voorproefje van het nieuwe design zagen we al in 2014 met de Prologue Concept.
Enfin, het is natuurlijk niet wat je wil zo’n fikkie, maar het kan gebeuren tijdens het testen van nieuwe techniek. Aan de aanhanger achter de auto te zien was de belasting op het moment des onheils behoorlijk hoog. Het goede nieuws is dat de techneuten nu in ieder geval wat te doen hebben. Het zal toch niet om een olielek gaan?
str8six zegt
Dat is een mooi begin van het weekend, zo’n fikkende Audi.
kapiteinaudi zegt
@str8six: Wat een inhoudsvolle reactie. Goed onderbouwd ook.
str8six zegt
@kapiteinaudi: fijn dat uitgerekend jij als eerst hapt. Dat maakt het begin v/h weekend nog mooier.
fanboy zegt
@kapiteinaudi: Weet je hoeveel motorolie dit scheelt?
st33fie zegt
@fanboy: maar de echte vraag is is uitstoot nu wel correct gemeten
Loek zegt
@kapiteinaudi: vooral gepost om Audi fanboys op hun pikkie te trappen en he kijk het is nog gelukt ook…
str8six zegt
@720s: ^ dit
str8six zegt
@kapiteinaudi: mooie dingen hoeven niet altijd een onderbouwing te hebben. Laat staan inhoud.
davidovic zegt
@str8six: Lullen, lullen en nog eens lullen
https://www.youtube.com/watch?v=FenPpiXtfDE
str8six zegt
@davidovic: u bent specialist op het gebied van lullen? Ben daar zelf niet zo van maar ieder z’n ding. ;-)
dijan zegt
@str8six: De meeste van jou commentaren zijn zonder inhoud .Alleen negatief over Vag .
str8six zegt
@dijan: de meeste van commentaren van jouw zijn zuur tegen mij over mijn mening over VAG. Nee niet VAG, Audi alleen eigenlijk.
desjonnies zegt
@kapiteinaudi:
Je hebt gelijk, ook ik zag dat het een Peutroën was die in de fik stond!
ernestvdp zegt
@str8six: zwijg eens jij
Erik zegt
Altijd Uitgebrand Door Inzet
biggie zegt
@str8six: dit was gewoon een update voor hun sjoemel software te vervangen die eerder deze dag lektte…
rufctr01 zegt
@str8six: ik ben totaal geen Audi fan, als autoliefhebber vind ik dit wel zonde.
lodewijkyolo zegt
@str8six: helemaal mee eens! Maar een prius was ook goed geweest!
st33fie zegt
@str8six: eindelijk weer een hete Audi
Edge zegt
Zingen we allemaal mee? Met de vlam in de pijp, scheur ik door de Brennerpas…
str8six zegt
@edge: met mijn 60 liter diesel, net geleased met pechhulp pas.
desjonnies zegt
@str8six:
…..met de vlam in de pijp en m’n voeten werden nat, kwam door de lekkende diesel die wat vlahham heeft gevat…..
E34M5Touring zegt
Jaja, fikkende Audi en een aanhanger…. Zeker een lekke gasfles en een peukie…
shibby zegt
Letterlijk heet nieuws
brummer zegt
@shibby: Tsja haha, je zou bijna zeggen dat de woordspeling in de titel zo bedoeld is!
lekkaah zegt
@brummer: @jaapiyo kennende is dat ook zeker zo :)
brummer zegt
Sarcasme is toch moeilijk over te brengen blijkbaar..
shibby zegt
@brummer: dat blijkt inderdaad….
tomthepetrolhead zegt
Is gewoon om de vuurbestendigheid van die aanhangwagen uit te testen! Ziet er nog prima uit, test geslaagd!
raoufff zegt
Voorsprong door vuurspuwen ehhh ik bedoel techniek
ghost zegt
Wel zuuuurrr van de testappratuuurrr maar gelukkig heb ik neef die is automontuurrrrr.
trustmeiamanengineer zegt
Scheisse, dat was een dure test. Dus maar niet met je nieuwe A7 + caravan de bergen in…
lekkaah zegt
Vorsprung durch temperatur
stfu zegt
Verbieden die brandstofauto’s!!11
ukbob zegt
Wel, met deze info weten we dus weer wat nieuws:
Mocht je in the middle of nowhere terechtkomen in je A7 heb je altijd een vuurkorf bij de hand! ?
MercMeister zegt
‘De Audi A7 , nu met ingebouwde barbecue ‘ (Worstjes apart verkrijgbaar)
krissie zegt
@mercmeister: bestelnummer 199 398 500 bij de vw/audi dealert. Volkswagen currywurst…
eelco74 zegt
Ik denk dat het een simpel olielekje was, zo gefixt met wat gesjoemel
cossiekiller zegt
Ik dacht eerst aan een hitteGolf, maar het is een ander modelletje.
Kvgorp zegt
Ik zeg nu al trek auto van het jaar.
sracert zegt
Aan de vlammen en rook te zien op foto1: Electronisch brandje!.
timmay zegt
@sracert:
Lijkt uberhaupt geen motorblok te hebben deze auto, als je kijkt naar de uitgebrande foto’s. Is onwaarschijnlijk dat zo’n brandje een motorblok volledig laat verdwijnen. Zou wel in de markt liggen een Model S-concurrent.
sabrerator zegt
En tot zover het nut van een brandblusser aan boord.
appiejappie zegt
Das dan weer 8 weken sjoemelroet
denniyo zegt
Nu snap ik waarom al die criminelen Audi rijden, eindelijk is het lek boven!
potjak zegt
Dit was de nieuwe RS versie, vanuit het criminele circuit is er een grote wens naar meer laadruimte. Om aan de vorm van de auto geen diskrediet te doen is er gekozen voor meer koppel en een trekhaak.
Het testen met aanhanger is succesvol afgerond. Ook een zelfvernietigingsprogramma staat hoog op het lijstje. Ook hierin zijn de heren uit Ignolstadt succesvol geslaagd getuige de foto’s.
heat59 zegt
Binnenkort bij JetCars; Brandschone Aanhanger plus €50 voor de wielen
mashell zegt
Als de productie versie nog dit jaar moet komen dan rijden ze nu echt niet meer met mules. Dat is alleen in de eerste maanden van ontwikkeling.
dolledries zegt
Ik zie geen motor … Zeker een EV … Echte Vlammen …
730ld zegt
Waarom zetten ze die aanhangwagen die verderweg. Die is namelijk meer waar dan die afgefikte auto