De Infiniti QX70, van zichzelf al geen sneue auto, is door het tunersgilde nog even een paar tandjes heftiger gemaakt. Het resultaat is een lekkere duistere Brutus-SUV!
Hoewel Infiniti zijn echte volumes in de VS en Rusland draait kom je zo nu en dan een lekker dik model van Nissans luxemerk in Europa tegen. De QX70 – voorheen bekend als FX – is met zijn voor een SUV vloeiende lijnenspel een fraaie verschijning, maar tuners zijn als feeders: dikke modellen kunnen altijd nog wat verder vetgemest worden.
In samenwerking met de nieuwe Russische speler Larte Design brengt het Duitse AHG Sport (dat ook al de vorige FX onder handen nam) nu een widebody-kit voor de QX70, op basis van de zwaartse motorisering, de 5 liter V8. Naast bredere looks en forse 22″ sjenkies is ook motortuning mogelijk, waarmee de SUV naar 420 pk getild wordt. ’t is weer eens wat anders dan een X5, nietwaar?
We hebben nog wel een kleine tip voor de tuner: haal die dakrails er af, want ze verpesten de hele lijn van de auto, zeker in combinatie met de kofferbakspoiler. Voor de rest: thumbs up!
Rob zegt
Ik probeer iets moois aan deze auto te ontdekken, maar het is me nog niet gelukt……
Trusje zegt
@Rob: Dan heb je niet goed gekeken… Wielen zijn DIK!
Rob zegt
@Trusje:
Die wielen zijn alleen leuk in Need For Speed.
SDM zegt
@Rob: Voor mensen zoals jou is het merk Opel uitgevonden. Pas op, zo meteen val je op, wat zullen ze zondag wel niet zeggen in de kerk?
clarkson zegt
@SDM: 2 infinity centers he.. Amsterdam en Rotterdam
Rob zegt
@SDM:
Zeg eens; waarom zou je 22inch wielen met veel velg en weinig band onder een auto schroeven die vooral als comfortabel bedoeld is?
Ik als blijkbaar Opel liefhebbend muurbloempje ben natuurlijk te dom om de gedachte daarachter te snappen. Maar goed, als je opvallen het belangrijkste aspect van een auto vindt dan is het waarschijnlijk volstrekt logisch……
gregorius zegt
@Rob: Ik kan wel wat vinden.
Verhoudingen maken m bruut.
Zelfde velgen, maatje 20 of 21; is leuk.
Dubbele uitlaat, zwart op zwart is leuk.
Side-skirts die doorlopen in een verbrede wielkast, zijn aardig. Aangezien de wielkast standaard toch al niet in-chasis is.
De voorbumber die de bovenste horizontale vouw toe voegt is mooi.
En tuner die dus een normaal M/AMG/RS-like body packet maakt, kan deze auto zeer interessant maken!
420 uit een 5.0 V8? Daar moet ook iets anders aan te doen zijn. Is dit ding niet leverbaar met t blok uit de 370 (waar prima andere dingen op geschoefd kunnen worden; heb even geen tijd voor de research).
gregorius zegt
@gregorius: juist, standaard 320 pk uit het 3.7 V6 blok. Relatief makkelijk en goedkoop naar veel hoger te krijgen: aangezien dat bij vrijwel elke 350 en 370 Z al gedaan is.
mrrallycross zegt
Beter dan de gemiddelde cayenne widebody…
laurensxmourik zegt
Van achter heel dik! Van voren helaas een gedrocht en idd even de dakrails er af halen, of de spoiler.
tupperware zegt
Ik heb niets met suv’s maar dit ziet er stukken beter uit dan die Duitse zeecontainers..
zakar36 zegt
Hele mooie dikke auto!!! Zeker eens wat anders dan de duitse trio en dat alleen al is een pluspunt.
trustmeiamanengineer zegt
Dakrails eraf?! Natuurlijk niet. Ski’s op ’t dak en gaan!
Als je dan toch een SUV moet rijden, vind ik dit wel wat hebben.
mazdarx zegt
Ik vind deze auto in zijn standaard vorm een erg mooi ding, net als de CX-5 die er wel wat van weg heeft. Dat getune (in ieder geval het uiterlijk) hoeft voor mij niet zo…
romeoalfa zegt
Heel dik! Doe mij maar een donkerblauwe.
ibmg zegt
Afgezien van de dakrails en de spoiler vind ik hem alles behalve lelijk…
rb26dett zegt
Ik vind M dik!
Rob zegt
Ik heb het assortiment van Infiniti eens bekeken, ik was namelijk een beetje vergeten wat ze nu van auto’s maakten….
Moet zeggen dat zo’n Q50 en Q70 best te pruimen zijn. Gewoon netjes. Alleen met hun SUV’s gaan ze hopeloos de mist in. Wat een gedrochten zeg!
Is er eigenlijk een Nederlandse Infinti dealer, want zo’n Q50 zou het hier toch best aardig kunnen doen, toch?
w0o0dy zegt
@Rob: voor de facelift-versie is er eindelijk een versie met een lage BPM. Dus is de auto nu veel voordeliger in de aanschaf dan voorheen.. Dat zou moeten gaan helpen ware het niet dat geen hond het merkt kent/zoekt.
w0o0dy zegt
@Rob: vanaf 36000 maar dan is die auto al behoorlijk aangekleed… Best goed te doen dus.
Rob zegt
@w0o0dy:
Heb gauw een paar testjes gelezen en het schijnt heel aardig te rijden. Prima ding dus, en van 36k kun je niks van zeggen.
Persoonlijk vind ik hem mooier dan de Duitse zakenwagens en al helemaal mooier dan die Lexus gedrochten…
Tonnie zegt
Altijd heel gaaf gevonden, omdat t net wat anders is dan anders, maar dit is net iets te veel van het goede..
meepinz zegt
Beetje over de top maar hij kan het hebben.
sydney zegt
Normaal hou ik hier niet zo van, maar op een of andere manier kan een Infiniti QX70 dit prima hebben.Zo een auto moet gewoon dik zijn.
reistje zegt
Wow een SUV die nog echt mooi is ook.
amski zegt
Heel dik!
alfaitak zegt
Bruut
maseratizzzzzzzz zegt
dikste SUV die ik ken.
Dutchdriftking zegt
In tegenstelling tot de Cayenne kan deze het wel goed hebben.
hillegaar zegt
holy sick sick sick
toyotafortuner zegt
Geweldig lekker zeg! Alleen wel wat kleinere velgen erop, dan is ie af!
pickleweasel zegt
Gaaf!