• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hebben wij zin in de nieuwe Audi A6 Avant?

Auteur: Alwood, gepost 5 december 2010 om 21:01 – 134 Reacties

Audi A6 Avant achterkont


Tot nu toe is er vooral aandacht aan Audi’s nieuwe A6 sedan besteed. Hoe de nieuwe Avant er uit gaat zien?

Laat mij hier de stoute schoenen aantrekken door te beweren dat de nieuwe Audi A6 Avant waarschijnlijk veel op de A4 Avant lijkt, met trekjes van de A7. Een Audi A7 met hoog dakje, een A6 sedan met langer doorlopende daklijn. Precies zoals deze plaatjes weergeven. De plaatjes zijn geknutseld door Theophilus Chin.

Nu is de vraag niet of wij verrast zijn door deze aankomende A6-variant (haha VAG-grap). Het is veel leuker om discussie te voeren over het Duitse trio. Hoe de conservatieve Audi-styling zich verhoudt tot de oersaaie BMW 5-serie touring en wonderschone E-kombi. Het juiste antwoord? Wachten op de CLS Shooting Brake natuurlijk!

Audi A6 Avant

Audi A6 Avant

Ook interessant!

  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, photoshop

Vorig bericht: « Bowler Nemesis vs rest van de wereld [Top Gear vid]
Volgend bericht: Audi R8 V10 Spyder komt prima weg met 710pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. De Bute zegt

    5 december 2010 om 21:03

    Ziet er Fijn uit!!

    Login om te reageren
  2. witte480 zegt

    5 december 2010 om 21:04

    nee, zal mijn auto niet worden, dan maar een V70 ozi, als het maar geen duits is of frans

    Login om te reageren
  3. Hennep zegt

    5 december 2010 om 21:04

    Ik weet zeker dat deze auto goed gaat verkopen, ondanks het uiterlijk. Je zult het als automerk vooral niet veel moeten veranderen, anders heb je een grote kans dat klanten weg lopen.

    Login om te reageren
  4. BenR8 zegt

    5 december 2010 om 21:06

    ik vind hem toch iets hebben

    Login om te reageren
  5. The360box zegt

    5 december 2010 om 21:09

    Eigenlijk is het hopen tegen beter weten in dat ze van vorm veranderen, we kunnen wel lekker door blijven lullen dat dit gwn een A4 toure break stationcar is maar dat is het ook. Nu alleen nog wachten op de A5 tourer.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      6 december 2010 om 16:26

      @The360box: audi maakt geen tourer’s of breaks of iets dergelijks, dat heet Avant.

      Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    5 december 2010 om 21:11

    Ik vind em gaaf!!

    Login om te reageren
  7. exotic zegt

    5 december 2010 om 21:14

    “Het juiste antwoord? Wachten op de CLS Shooting Brake natuurlijk!”

    CLS schietende rem is toch iets compleet anders?

    Ik denk niet dat hij in de duitse trio thuishoort. Het is gewoon een (mooie) vreemde vogel van Mercedes.

    Login om te reageren
  8. belg zegt

    5 december 2010 om 21:15

    Word er niet warm of koud van..

    Login om te reageren
  9. Jipp zegt

    5 december 2010 om 21:15

    hij ziet er goed uit, ik vind m meer hebben dan een 5 touring, die is maar saai. Deze en de E combi zien er beide goed uit.

    Daarbij zal audi niet snel een andere weg in slaan, dat geeft teveel risico en klanten willen dit nu eenmaal gewoon, de verkoopcijfers zeggen genoeg. daarbij ziet het er niet verkeerd uit!

    Login om te reageren
  10. Jipp zegt

    5 december 2010 om 21:16

    overigens doen bmw, en merc hetzelfde, niet teveel veranderen en de zelfde blijven volgen, met alle modellen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 december 2010 om 21:50

      @Jipp:

      Audi doet heel goed zijn best om het “familie gezicht” te behouden ..
      MB en BMW zijn toch iets creatiever (niet dat het moeilijker is)..

      maar dat legt Audi zeker geen wind-eieren ..

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        5 december 2010 om 21:55

        @lincoln: oke ze zijn iets creatiever, maar doen toch exact het zelfde en zijn daarbij op dit moment toch echt saaier vormgegeven, geen durf of iets dergelijks.

        Waarom zou het audi geen voordeel geven, verklaar je nader, met verkoopcijfers bijvoorbeeld…

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          5 december 2010 om 22:02

          @Jipp: “maar dat legt Audi zeker geen wind-eieren” betekent net dat ze er wel voordeel mee doen, maw. goede verkoopscijfers dus.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            5 december 2010 om 22:06

            @Esprit_de_Flandre: sorry, zat even niet op te letten! idd, je hebt gelijk.

            Login om te reageren
        • Pordon zegt

          5 december 2010 om 22:06

          @Jipp: Ik vind toch dat Mercedes behoorlijk wat risico heeft genomen met de nieuwe styling van de auto’s. Veel uitdagender en expressiever dan ooit tevoren.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            5 december 2010 om 22:13

            @Pordon: verklaar je nader, ze testen het design eerst uit, in het geval van mercedes met de c klasse en de ml, en werken het vervolgens uit. Daarbij is als je kijkt naar de e niets veranderd aan de vormen, een dubbele koplamp etc. daar nemen ze ook niet het risico steeds met iets nieuws te komen.

            Login om te reageren
            • Harie zegt

              6 december 2010 om 09:00

              @Jipp:
              Dit is dus hetzelfde?

              Misschien had je beter op moeten letten toen je hiermee aan het spelen was:

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 16:02

                @Harie: als je leest zie ik dat nou zeg dat ze niet afstappen van eigenschappen, zoals die dubbele koplamp, niet dat het hetzelfde is.

              • Harie zegt

                6 december 2010 om 21:31

                @Jipp: Nee koekenbakker…je zegt letterlijk: “Daarbij is als je kijkt naar de e niets veranderd aan de vormen…”

            • Fortuna zegt

              6 december 2010 om 17:47

              @Jipp: design uittesten met een productiemodel? Dan zit je er naast knul, designs worden getest vóór de productie op een publiek dat uit potentiële klanten bestaat.

              Login om te reageren
  11. mrbones zegt

    5 december 2010 om 21:17

    Jammer dat audi wederom niet verrast. Dus in dit geval een 5 touring:-)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      5 december 2010 om 21:19

      @mrbones: verrast bmw wel dan? of doen die eigenlijk gewoon het zelfde met hun modellen?

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      5 december 2010 om 21:19

      @mrbones: als je daar al aan moet denken met 2 weken je rijbewijs.

      Login om te reageren
  12. Philip zegt

    5 december 2010 om 21:21

    Het lijkt mij een enorme opgave om de looks van dit model te kunnen voorspellen…

    Login om te reageren
  13. thomasio zegt

    5 december 2010 om 21:28

    Hoog Exeo gehalte… nu al.

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    5 december 2010 om 21:28

    Die velgen blijven heel tof.

    Voor de rest, yawn-o-rama.

    Login om te reageren
  15. AMGknul zegt

    5 december 2010 om 21:32

    Die achterkant kijkt zielig :D

    Login om te reageren
  16. Dej zegt

    5 december 2010 om 21:32

    Zo ziet het er redelijk uit ! Maar als mensen dit ding aanschaffen en er een 16 inch droplul velg ondergooien dan word ik gek .

    Login om te reageren
  17. Tommy2 zegt

    5 december 2010 om 21:36

    Ja, daar hebben we zeker zin in! Deze oogt veel dikker dan de huidige, die alleen met minimaal 19″ velgen goed voor de dag komt en omdat de meeste 2.0 TDI-gangers niet verder dan 17″ komen. Onder deze moeten uiteraard ook grote maar die hoge dorpels zien er al dik uit! :D

    Login om te reageren
  18. BaKpouwww zegt

    5 december 2010 om 21:38

    uber-vet behalve de achterlichten ,want die steken wel heel erg ver uit

    Login om te reageren
  19. mclarenf1lm zegt

    5 december 2010 om 21:39

    [sarcasme]sowee dat zag ik niet aankomen[sarcasme/]
    verder dan dat ziet het er wel netjes uit.

    Login om te reageren
  20. bpc zegt

    5 december 2010 om 21:39

    als hij gelimiteerd wordt op 10 stuks zodat je hem geen 100 keer op een dag moet zien : ja
    in de echte wereld : nee

    Login om te reageren
    • agarde zegt

      5 december 2010 om 22:32

      @bpc: Hehehe. :P

      Login om te reageren
  21. Atenza zegt

    5 december 2010 om 21:40

    Voor hetzelfde geldt loopt de daklijn net iets anders, is de kont misschien iets boller of loopt de zijruit minder ver door of wat dan ook. Nutteloos zo’n shop

    Login om te reageren
  22. Max-autoblogger zegt

    5 december 2010 om 21:43

    Dit wordt hem gewoon niet, de vorige was strakker en ik zie het verschil niet in de gehele model lijn en dan bedoel ik a4 avant a7 a8. Audi doe wat meer met je modellen, iets anders zoals een r8 of a1 hoewel de a1 weer op.. Nee gewoon duidelijke verschillen maken als je zoveel geld in die klasse moet neerleggen lijkt mij….. ;)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      5 december 2010 om 21:49

      @Max-autoblogger: het verkoopt, je speelt op save en neemt geen onnodige risico’s, waarom dan ingrijpend veranderen en risico’s nemen? het zelfde geld voor Bmw, merc, Kia, VW, Opel, Volvo, hyundai etc. dat heet een familiegezicht.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        5 december 2010 om 22:42

        @Jipp: Audi trekt dit toch wel een enorm stuk verder door…kom op, het is toch bizar hoeveel al die Audi’s op elkaar lijken. En met al die modellen die ze hebben kan ik dus soms echt niet uit elkaar houden als het enige verschil een of ander lullig roostertje is.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          6 december 2010 om 07:25

          @bozewolf: ze zijn er heel goed in, maar hou op dat er een rooster verschil in zit, dat is overdrijven ten top.

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            6 december 2010 om 13:01

            @Jipp: In het A6 introductie had een Audi fanboy, ik weet niet meer of jij het was, 3 foto’s van een 4, een 6 en een 8 en ging die gozer de verschillen uitleggen.

            Drie keer raden waar het steeds om draaide.

            Yes sir, lullig roostertje.

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              6 december 2010 om 16:03

              @bozewolf: ik sowieso niet, maar het is onzin, en dat weet jij ook.

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                6 december 2010 om 16:35

                @Jipp: Right, iedereen die al die Audi’s niet uit elkaar kan houden is gewoon blind en het ligt totaaaaaal niet aan het feit dat al die dingen als twee druppels water op elkaar lijken.

                Tuurlijk.

              • bozewolf zegt

                6 december 2010 om 16:38

                @bozewolf:

                http://www.autoblog.nl/archive/2010/11/30/primeur-de-nieuwe-audi-a6#comment-2574890

                I rest my case…

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 16:52

                @bozewolf: ga eens in een audi showroom kijken, das een stuk beter dan op plaatjes kijken, dan zie je het verschil wel. Overigens kan je een bmw 5 en 7 ook nauwelijks meer uit elkaar houden.

              • Citrofiel zegt

                6 december 2010 om 16:41

                @Jipp: HIER doelde bozewolf overigens op. Oke, er zijn nog een paar verschillen meer dan de genoemde, maar die zijn erg subtiel…

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 16:54

                @Citrofiel: ik weet ook wel dat ze veel op elkaar lijken, maar dat is bij ieder merk, ik vindt, en vond het onzin om te zeggen dat alles hetzelfde is, was vorige week bij m’n dealer en je ziet toch wel veel verschillen als je ze niet op een plaatje naast elkaar ziet staan…. denk je niet..

              • bozewolf zegt

                6 december 2010 om 17:06

                @Jipp: Dat is dus gewoon niet waar. Ja, elk merk doet wel iets met familiesmoel, maar geen enkel merk trekt die lijn zo bizar ver door als Audi, waar het gewoon werkelijk niet te ontkennen valt dat die wagens on-ge-lo-fe-lijk veel op elkaar lijken. Te veel, vinden heel veel mensen.

                Dat jij dan als Audi-messias de boel gaat lopen verdedigen moet je lekker zelf weten, maar al die mensen zullen toch niet gek zijn, eh?

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 17:17

                @bozewolf: of wat jij zegt is gewoon niet waar, ja ze lijken op elkaar, en ja audi trekt het ver door, maar het is onzin dat ze niet meer uit elkaar te houden zijn. daarbij durf ik te wedden dat je niet naar een showroom bent geweest om eens te gaan kijken dus kun je daar geen oordeel over vellen. De mensen die jij benoemt zijn hier op dit blog meestal bmw-fans en die vergeten even dat bmw dit ook duidelijk heeft gedaan en nog steeds doet.

              • bozewolf zegt

                6 december 2010 om 17:38

                @Jipp: Hoezo onzin dat ze niet uit elkaar te houden zijn? Ik heb er toch zelf last van, of ga jij nu al voor mij bepalen wat ik wel en niet kan?

                Daarnaast zijn de criticasters op Audi hier echt niet alleen maar “BMW fans”. Ik lever kritiek en ik ben absoluut geen BMW fan. Citrofiel en SAAB hebben ook al kritiek geleverd en ik hoef je toch echt niet uit te leggen dat die heren geen BMW fans zijn.

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 17:43

                @bozewolf: dat jij er last van hebt, betekent het niet dat iedereen er last van heeft, je kunt je ook afvragen of je er last van hebt omdat je je er niet goed in hebt verdiept?

                Daarbij geeft citrofiel je niet geheel gelijk, en ook zij, ookal zijn het autokenners delen niet de mening van iedereen die geen audi heeft. Ik zeg gooi er een onderzoekje tegen aan en je hebt een resultaat. Maar ik denk dat audi dat allang heeft gedaan en dat er een dusdanige uitslag uit kwam dat het niet nodig was om met aanpassingen te komen.

              • bozewolf zegt

                6 december 2010 om 17:47

                @Jipp: Of misschien kun jij ze zo goed uit elkaar houden omdat jij je er WEL in verdiept hebt?

                Ik ga toch goddomme niet op een vrije middag de Audi folder doorpluizen om te zien welk tierelantijntje de A6 onderscheidt van de A8, maak ‘em nou…

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 18:21

                @bozewolf: Ik inderdaad wel ja, maar daarvoor hoef ik geen folders door te spitten, autoblog is wel genoeg.

              • bozewolf zegt

                6 december 2010 om 18:26

                @Jipp: Dat is ontzettend knap dat je dat kan, maar je kunt niet verwachten dat je mede-autoliefhebbers hetzelfde enthousiasme en toewijding aan de dag kunnen leggen wat betreft het herkennen van Audi’s.

              • Citrofiel zegt

                6 december 2010 om 18:00

                @Jipp: Dat jij zegt dat de verschillen op plaatjes lastig te zien zijn en dat je naar de showroom moet gaan om het verschil te zien geeft toch juist alleen maar aan dat de ontwerpen een uitvergroting of verkleining van elkaar zijn?

                Gewoon om even flauw te doen hoor. ;)

                Ik ben het wel met je eens dat meer merken tegenwoordig auto’s gaan bouwen die op elkaar lijken, BMW is wat dat betreft net zo bezig. Maar Audi (of eigenlijk VAG) staat daarin nog wel vooraan.

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 18:20

                @Citrofiel: vag is er vooruitstrevend in, dat is helemaal waar, bmw was dat in de jaren 90 en opel was daarin goed met de laatste generatie astra/vectra waar de 1e vectra neus niet goed aansloeg. Ik doelde erop dat in de showroom alleen maar duidelijk word dat er wel grote verschillen zijn. Ik was er vorige week nog, ze hadden net de a7 staan, wat een prachtig ding!

              • bozewolf zegt

                6 december 2010 om 18:30

                @Jipp: Tsja, het is maar wat je vooruitstrevend noemt. Ik vind dat Audi en VAG (de nieuwe VW’s ook) het principe van een familiegezicht veel te ver hebben doorgezet en er is geen enkele autofabrikant die zoveel “lijkt op elkaar” kritiek krijgt als Audi.

                BMW begint inderdaad nu ook weer met de 5 en de 7. Ik vind het jammer. Het getuigt van laf ontwerpgedrag en een schrijnend gebrek aan fantasie bij de beleidsmakers.

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 19:25

                @bozewolf: Bmw is er eerder al goed mee bezig geweest, kijk eens naar de auto’s van rond 1995.

  23. jeanclaude zegt

    5 december 2010 om 21:51

    wonderschone E-combi hahah en oersaaie 5 serie touring? haha die E ziet eruit voor mensen van 65 plus zelfs mijn opa die geen verstand heeft van auto’s en die 69 is voelt zich te jong voor die auto. ontopic de vorige avant vond ik de mooiste van de duitse 3, nu efe afwachten op de echte plaatjes voordat iedereen weer roept lijkt op elkaar.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      5 december 2010 om 22:07

      @jeanclaude: Ik vind toch de E Estate de mooiste van het stel. De Sedan vind ik de 5 het mooist. Maar mooiste stationwagen van dit moment blijft toch nog steeds de C-klasse Estate.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        5 december 2010 om 22:32

        @Pordon: dat is jou mening, de verkoopcijfers zullen de mening van de meesten bevestigen, en een marktonderzoek zou ook nog is de doelgroep bekend maken, dat zou pas leuke informatie geven.

        Login om te reageren
        • pordon zegt

          6 december 2010 om 00:38

          @Jipp: ik ken de onderzoeksresultaten aangezien ik die tijdens mijn stage bij mercedes allemaal voorbij heb zien komen. Probleem ligt hem in het Imago. Mercedes weet dat ze het imago hebben van ouwe lullenbak daarom zijn ze een andere design richting ingeslagen. Maar door het imago vinden mensen het nog steeds een ouwe lullenbak, het process om ook de jongere mensen in een mercedes te krijgen is lang en zal wat jaren kosten en het maakt het ook moeilijk omdat ze de ‘ouwe lullen’ ook niet kwijt willen. Om een vergelijking te maken, ze hebben het tegenovergestelde van de luxepositie die Apple momenteel heeft op designgebied… bij Apple maakt het niet uit wat ze uitbrengen en hoe het eruit ziet, heel veel mensen zullen het prachtig vinden en zullen zo dom zijn om het te kopen.

          Login om te reageren
  24. meneersander zegt

    5 december 2010 om 21:52

    Waar doet me dit nou aan denken? Oja, een Exeo, Superb(plus punt), en a4 in een. En kijk die achterklep dan. Bah!

    Login om te reageren
  25. Megakix zegt

    5 december 2010 om 21:54

    Voor de hond….denk ik ? De enige die ervan / erin gaat kwijlen… :lol:

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      5 december 2010 om 21:58

      @Megakix: bang dat ze ook de enige kopersgroep van bmw afpakken, de ouderen?

      Login om te reageren
  26. Gezondverstand zegt

    5 december 2010 om 22:37

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  27. wateenlol zegt

    5 december 2010 om 22:49

    Ik mis een uitlaat

    Login om te reageren
  28. BaRa zegt

    5 december 2010 om 22:51

    Binnenkort mag Bangle bij Audi gaan doen wat hij 10 jaar geleden bij BMW deed: ze redden van creatieve bloedarmoede.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      6 december 2010 om 14:45

      @BaRa: Dat lijkt me fantastisch. :D Achteraf, toen BMW weer saai werd, zag ik pas in hoe verfrissend de designs van Bangle eigenlijk waren.

      Login om te reageren
  29. DIPSHIT zegt

    5 december 2010 om 22:57

    meer een facelift dan een nieuwe versie.

    Login om te reageren
  30. TWJ zegt

    5 december 2010 om 22:59

    Ben meer benieuwd naar de Avant dan de Sedan eigenlijk…

    Login om te reageren
  31. Greg zegt

    5 december 2010 om 23:19

    Ik zou voor deze A6 avant kiezen ipv een 5 serie SW of E klasse SW. Reden hiervoor is dat afgezien van de bouwkwaliteit van Audi’s de oude A6 avant nog heel courant oogt naast deze nieuwe. Gevolg van deze design strategie van Audi is dat hun occasions hun waarde relatief het beste vasthouden, waardoor nieuwkopers zoals ik voor de 4 ringen van Audi kiezen.

    Login om te reageren
    • WTF zegt

      5 december 2010 om 23:30

      @Greg: Koop dan gewoon de oude met kopmer af. Nieuwe auto nieuwe look is mijn devies. Anders kun je ook lekker blijven rijden in de oude. En als bruintje het niet trekt dan moet je misschien een passat nemen, goeiekoop man!

      Login om te reageren
      • Greg zegt

        5 december 2010 om 23:50

        @WTF:

        Meningen verschillen, maar nieuwkopen blijft mijn voorkeur genieten. Je hebt dan altijd een technische voorsprong t.o.v. voorgaande modellen, de maximale garantieduur en dan onbeschrijflijk gevoel dat een nieuwe auto geeft.

        Een nieuwe 6 Avant is uiteraard nogal kostbaar, maar een nieuwe A4 avant is op zich goed te doen.

        Login om te reageren
    • pordon zegt

      6 december 2010 om 00:47

      @Greg: Goh alle onderzoeksresultaten die ik heb gezien blijkt toch audi’s nog steeds het slechts scoren op afschrijving ten opzichte van MB en BMW. Leuk detail uit deze onderzoeken is dat audi de slechte klantvastheid heeft. Ook in mijn familie gezien, mijn vader en oom allebei een Audi gehad en na 2-3 jaar toch weer terug naar Mercedes (mn vader) en BMW (mn oom) allebei zeiden ze hetzelfde: in het begin niks op aan te merken maar na een tijd kregen zr allebei het gevoel dat het toch geen BMW of Mercedes was

      Login om te reageren
      • mb man zegt

        6 december 2010 om 07:19

        @pordon: Dat ishet verschil in premium en zogenaamd premium.Bij audi wordt je gewoon genaaid.Inbrekers

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        6 december 2010 om 07:23

        @pordon: die onderzoeksresultaten die jij langs hebt zien komen zullen daar nooit mb raken, daarvoor werden ze niet gemaakt, ze waren niet onafhankelijk dus ik denk dat we niet al teveel waarde er aan moeten hechten, en een stage op je 19e bij merc, geloof je het zelf?

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          6 december 2010 om 09:07

          @Jipp: Haha dan geloof je het niet. Ik zit momenteel in mijn 3e jaar van de studie International Marketing Management en heb vorig jaar een 10 weekse stage moeten lopen en dat heb ik gedaan bij Mercedes-Benz Nederland, en als het allemaal goed loopt zit ik volgend jaar terwijl ik dan 20 ben in Los Angeles voor mijn half jaar stage bij Mercedes-Benz. Leven kan soms gek lopen he.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            6 december 2010 om 16:21

            @Pordon: feit dat je er zelf al zo om lacht en het uitgebreid gaat uitleggen omdat je niet serieus word genomen verklaart al dat er iets niet goed zit, dus nee ik geloof je niet, ook niet dat je alle onderzoeken hebt gezien van mercedes, dat geven ze echt niet zomaar aan een ventje van 18 dat even 10 weken komt kijken. Ook niet wanneer je op een verwend schooltje als de iva zit. Daarbij zou je als je zo’n opleiding doet al op je 16e je havo moeten hebben gehaald, en dat doen er ook niet veel, vmbo is voor veel al moeilijk om dat op je 16e te halen. Dus nee, niet ech realistisch.

            Login om te reageren
            • DePannekoek zegt

              6 december 2010 om 17:15

              @Jipp: op je 16e van de havo af is zo uitzonderlijk, heb ik ook gedaan…gewoon vroege leerling en niet blijven zitten.

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 17:19

                @DePannekoek: kijk even naar de huidige cijfers, het komt bijna niet meer voor, de meeste zijn nu 18 voordat ze van de havo komen.

              • DePannekoek zegt

                6 december 2010 om 17:56

                @Jipp: Ik heb al tijden niets meer gezien wat iets te maken heeft met de middelbare school haha, dus als jij het zegt :)

            • Pordon zegt

              6 december 2010 om 17:18

              @Jipp: Nou ik weet niet waar jij vandaan komt dat het onrealistisch is maar ik was met 17 klaar met de HAVO en ben op m’n 17e begonnen met studeren. dus 17-18 1e jaar, 18-19 2e jaar en 19-20 3e jaar. Kan dus gewoon prima. Prima dat je het niet gelooft hoef ik me eigenlijk ook helemaal niet druk om te maken. Wil alleen maar zeggen; met Ambitie en doorzettingsvermogen kom je nog eens ergens. Stage krijgen bij Mercedes heeft me nogal wat belletjes en brieven gekost.

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 17:22

                @Pordon: blijven volhouden, dit heeft niet echt iets met ambitie te maken, wat voor meerwaarde heeft mercedes er aan om een student die nog niets kan en weinig weet aan te nemen als stagaire en meteen alles vrij te geven. Je studie zou goed zo kunnen, maar het blijft onrealistisch en helaas oncontroleerbaar.

              • Pordon zegt

                6 december 2010 om 18:22

                @Jipp: Enig idee wat de reden is dat studenten Stages moeten lopen? Juist ja om ervaring op te doen in de praktijk en om te leren. Wat heeft Mercedes eraan? Nou aangezien een stagiaire niet veel betaald krijgt en een stagiaire wel degelijk werk doet en taken kan vervullen lijkt me het niet erg lastig om daar antwoord op te geven. Tevens is het wel controleerbaar aangezien ik destijds Sacha, Wouter en Patrick heb gezien en gesproken toen ze net klaar waren met het opnemen van de SLS AMG review. Maargoed nu ga ik hier verder niet meer op in, vind het inderdaad jammer dat je het niet gelooft… weet eigenlijk niet zo goed waarom, misschien omdat ik best trots en blij ben dat ik die stage heb mogen lopen, maar nu is het wel genoeg geweest. Ik hoef jou niks te bewijzen.

              • lincoln zegt

                6 december 2010 om 18:35

                @Pordon:
                geen tijd aan besteden ..
                parels voor de zwijnen ..

              • BmwMPower zegt

                6 december 2010 om 18:39

                @lincoln: Luister je toevallig de Jeugd van Tegenwoordig, met die uitspraak?

              • robbie zegt

                6 december 2010 om 18:44

                @BmwMPower: die uitspraak bestond al voordat je Jeugd er was hoor ;) “Paarlen voor de zwijnen werpen”
                http://www.encyclo.nl/begrip/Paarlen%20voor%20de%20zwijnen%20werpen

              • BmwMPower zegt

                6 december 2010 om 18:48

                @robbie: Dan heb ik niks gezegd! ;)

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 19:35

                @Pordon: Ik snap heel goed waarom studenten stage’s lopen, ik snap ook waarom bedrijven er iets aan hebben, maar niet ieder bedrijf, een bedrijf zoals merc bijvoorbeeld. Daarbij geloof ik geen zak ervan dat je alle onderzoeken zo aan je voorgeschoteld hebben, dat doen ze niet zo graag want zijn meestal strikt vertrouwelijk. daarbij halen zulke fabrikanten niet direct hun personeel van de hogescholen, maar eerder van marketingbedrijven waar ze hun kunnen hebben getoond. Voor jou was de stage leuk waarschijnlijk, maar voor merc had je geen enkele meerwaarde. Het was een hele ervaring voor je maar of zoiets altijd leerzaam is.

              • Pordon zegt

                6 december 2010 om 20:32

                @Jipp: Nouja goed als jij het zo ziet prima. Ik weet van mezelf dat ik wel degelijk een meerwaarde heb geleverd aan het project waar ik aan heb moeten werken aangezien ik door uiteindelijk een aanbieding gekregen heb om volgend jaar voor hetzelfde project in Los Angeles te werken. Nederland voornamelijk onderzoek gedaan en in Los Angeles zal het veel meer draaien om het implementeren van het project op de markt.

              • Jipp zegt

                6 december 2010 om 20:54

                @Pordon: veel plezier, om daar te mislukken, net als het gros van de overige studenten dat op buitenlandse stage gaat met veel vooruitzichten.

              • Pordon zegt

                6 december 2010 om 23:11

                @Jipp: Wat ben jij een zuur mannetje zeg. Wellicht is een psychiater een goed idee want het ziet ernaar uit alsof er wat dwars zit bij je. Ik weet dat het er erg anders is en moeilijk zal worden en de kans er is dat ik vroegtijdig kan vertrekken maar dat neemt niet weg dat het een enorme kans blijft en een geweldige ervaring is. Bovendien zal ik met een groep werken voornamelijk uit Stuttgart en London waar ik inmiddels al contact mee heb gehad dus dat maakt het wel wat prettiger. Dus in plaats van zo pessimistisch te doen kan je mensen ook eens succes wensen en blij zijn voor de kansen die ze krijgen dat je ze daarbij waarschuwt voor gevaren en ze probeert voor te bereiden wordt dan beschouwd als een helpende hand. Moet je maar eens een keer proberen.

              • woutert zegt

                6 december 2010 om 21:25

                @Pordon: veel succes jonge, je gaat je half jaar daar niet volmaken, reken je niet rijk, de vs is iets anders dan nederland. Hou er rekening mee dat je na een maand kunt gaan. Ik werk veel met bedrijven in de states en je kunt er daar geen touw aan vast knopen, niets is daar zeker, en als nederlands studentje die niet eens op de uni zit nemen ze je daar echt niet meteen serieus.

      • Jipp zegt

        6 december 2010 om 07:26

        @pordon: daarbij zou ik op lange termijn de afschrijvingen wel is willen weten, wanneer een auto in particuliere handen komt, ik durf te wedden dat een audi dan meer waard is.

        Login om te reageren
  32. Punk zegt

    5 december 2010 om 23:25

    Oersaaie 5 serie? wtf grote hater!

    Login om te reageren
    • Potver7 zegt

      6 december 2010 om 14:12

      @Punk: Vind jij de 5 Touring er dan zo mooi, verassend, inspirerend uitzien???

      Login om te reageren
  33. Tim zegt

    6 december 2010 om 00:11

    Prachtig!

    Login om te reageren
  34. bmw850i zegt

    6 december 2010 om 01:10

    Zo wat wordt hier een eigen mening geplaatst over de BMW 5 serie. De e-klasse combi is inderdaad een mooie auto maar dat hij nou met kop en schouders boven de 5 serie uitsteekt, nee. Maar dat is ook een eigen mening. Om de geloofwaardigheid van dit blog te behouden zou ik wel een wat algemenere houding aannemen. Anders kan je er ook net zo goed mercedes-benz.nl/blog ,van maken.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      6 december 2010 om 14:18

      @bmw850i: Och wat afwisseling kan nooit kwaad, over het algemeen is het hier meer bmw blog.

      Login om te reageren
  35. mastertjen zegt

    6 december 2010 om 01:36

    Ziet er nu al gedateerd uit. Het contrast met het innovatieve van het vorig model is ook wel groot.

    Login om te reageren
  36. mb man zegt

    6 december 2010 om 07:17

    Boring vag product.

    Login om te reageren
  37. ferry832 zegt

    6 december 2010 om 08:13

    Ik kan niet begrijpen dat mensen warm of koud worden van een Audi. Het design is zo voorspelbaar en waarschijnlijk heeft je buurman er ook 1.

    BMW staat voor sportiviteit, techniek en uitstraling. Dit mist Audi op alle fronten. De Audi is gewoon een volksauto voor mensen die meer te besteden dan een Volkswagen te kopen. BMW en Mercedes zijn toch meer onderscheidend en hebben veel meer klasse.

    Login om te reageren
  38. boss5 zegt

    6 december 2010 om 08:36

    Dit is gewoon een achteruitgang vergeleken met de vorige.
    Ik weet niet wat audi bezielt maar volgens mij slaan ze de plank helemaal mis met de auto’s die ze dit jaar geintroduceerd hebben. Opvallend hoeveel negatieve reacties de a6 oproept. Alleen een handjevol die hard fanboys blijft nog positief.

    Login om te reageren
  39. Vincenzo zegt

    6 december 2010 om 08:44

    Net zo voorspelbaar als die platte kevers, verander een ruitenwisser en noem het een nieuw model. Maar blijkbaar werkt het goed. Vind alleen wel dat je gelijk in een gedateerde auto rijdt bij een upgrade, deze blikken worden snel oud al denken de eigenaren daar anders over. Zelfde geldt voor bmw….als er een nieuw model komt is de oude instant een petjesmobiel.

    Login om te reageren
  40. alwin zegt

    6 december 2010 om 08:45

    Zeer mooie auto en sportieve neus echter heeft Mercedes de meeste onderscheid tussen haar modellen. BMW 5 en 7 lijken redelijk op elkaar maar zeker de helft minder als Audi. De achterkant 5 en 7 is toch een verschil!!

    Audi speelt op safe omdat BMW het imago weet te behouden en mooiere modellen begint te maken dan ooit te voren. Mercedes het Imago aanpast door inderdaad sportieve lijnen te plaatsen. Dan moet je als Audi wel op safe gaan anders ben je direct weer nummer 3! In plaats gedeeltelijk 2e in alles.
    BMW 1 in sportiviteit, mercedes 1 in comfort en Audi 1 in combi. Nu lijkt Audi slechts gedeeltelijk 1 in combi te worden en 3 in de overige.

    Login om te reageren
  41. sander zegt

    6 december 2010 om 08:55

    bah..een seat

    Login om te reageren
    • Potver7 zegt

      6 december 2010 om 14:13

      @sander: Huh? Skoda toch?

      Login om te reageren
  42. Svenska Aeroplan AB zegt

    6 december 2010 om 09:23

    Nee, niet echt zin in…
    Ik ben niet zo’n ‘station-man’. Mag dan wel een kind hebben, maar om dan direct naar een Vinex te rennen, een Golden Retriever te halen en een A6 Avant te kopen, nee… Dat soort mensen zijn er al genoeg van!

    Login om te reageren
  43. rsh zegt

    6 december 2010 om 10:37

    Is de scribent van dit stukje een beetje abuis? Een saaie 5 serie terwijl het gaat over een A6. Zal wel een typfoutje zijn denk ik. Hoop ik. Vermoed ik dan toch.

    Login om te reageren
  44. frarissimo zegt

    6 december 2010 om 10:39

    Ik wist niet dat er tweedehands auto’s op AB worden aangeboden? Even lezen.
    Oh dit is de nieuwe A6 Avant…

    Login om te reageren
  45. Priuslover zegt

    6 december 2010 om 12:25

    De nieuwe Audi Exeo, Seat Superb, Skoda Passat? Oh nee…. een Aldi….. Spannend zeg, erg vernieuwend allemaal.

    Login om te reageren
  46. majinstar zegt

    6 december 2010 om 12:26

    Nee !

    Login om te reageren
  47. the-budel-guy zegt

    6 december 2010 om 13:53

    ziet er goed uit alleen denk ik zelf dat de overhang bij de achterwielen een stuk minder zal zijn aangezien dat bij de sedan ook is

    Login om te reageren
  48. rpjm3 zegt

    6 december 2010 om 15:07

    Laat maar komen!!!!
    Erug mooie wagen, ookal gaat de keuze waarschijnlijk alsnog naar de BMW 5 serie:)

    Login om te reageren
  49. janklaassen zegt

    6 december 2010 om 15:38

    hier heb je sowiesooooooooo zin in.
    elegant. praktisch. do you want more?

    Login om te reageren
  50. bmw850i zegt

    6 december 2010 om 15:53

    @Pordon
    Kijk dat er nou gewoon veel BMW liefhebbers dit blog bekijken kan ik niets aan doen, en reageren. Maar diegene die het artikel plaatst moet geen nadrukkelijke mening laten vallen, anders verdwijnt de geloofwaardigheid.

    Login om te reageren
    • Priuslover zegt

      6 december 2010 om 16:12

      @bmw850i: alsof AB ooit geloofwaardig was? De jongens krijgen alleen een stiffy van een Aldi, ik bedoel maar….. dan kunnen we beter ophouden.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      6 december 2010 om 16:24

      @bmw850i: zo erg is het niet wat ze zeggen, als je al kijkt wat hier door mensen zoals jij en majinstar word geroepen. Daarbij is het wel gewoon waar, aan geen enkele bmw zit op dit moment iets spannend, alleen de bmw op 2 wielen en de z4.

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      6 december 2010 om 18:03

      @bmw850i: Autojournalisme is hoe dan ook een vak waarbij de mening van de schrijver komt kijken. Het ligt er maar net aan hoe je verwachtingen en voorkeuren liggen bij je oordeel over een auto. Daarom vind ik het niet verkeerd als ook in de gewone artikelen op autoblog meningen verschijnen, hoewel je wel moet oppassen dat je mensen vrijlaat daar tegenin te gaan.

      Login om te reageren
  51. MAB zegt

    6 december 2010 om 16:29

    aah ik heb nu al zin in de audi rs6

    Login om te reageren
  52. Flamingo zegt

    6 december 2010 om 17:17

    lol dit wordt m natuurlijk nooit. wat een slechte shop weer

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      6 december 2010 om 18:01

      @Flamingo: Verbeter het dan eens…

      Login om te reageren
  53. Dimglor zegt

    6 december 2010 om 18:17

    Oersaaie BMW 5-serie touring???
    Ik vind de 5 touring toch ook wel een mooie wagen hoor… En die vind ik toch ook wel niet echt saai…
    Deze A6 ziet er anders ook wel goed uit… Kan niet wachten op de officiële foto’s… hoewel ik weet dat het hier niet zoveel van zal afwijken…

    Login om te reageren
  54. lincoln zegt

    6 december 2010 om 18:31

    @Jipp ..

    laat je niet zo op de kast jagen ..
    en ga er al helemaal geen andere merken bij betrekken ..

    Audi heeft een mooi gamma aan brikkies in de etalage ..
    en ze zijn allemaal DUIDELIJK Audi ..

    en da,s al een hele prestatie ..
    want dat lukt de hele Fiat groep bij elkaar nog niet eens ..

    dus ge er eens wat netter mee om ..

    Login om te reageren
  55. bmw850i zegt

    6 december 2010 om 21:36

    @jipp, ik kan me voorstellen dat jij denkt dat ik zo’n bevooroordeelde BMW rijder ben dan heb je het fout. In mijn voorgaande post zij ik zelf dat ik e-estate een mooie auto vind. Alleen dat de 5 touring nou minder mooi is dan de e, zeker niet. Je zult mij ook niet op de BMW artikelen vinden de BMW’s de lucht in prijzen, dus jipp nooit don’t prejudge heh.

    @citrofiel, het vak van een autojournalist is inderdaad een vak waar meningen worden gegeven, in bijna alle gevallen laat hij toch de mening open om je eigen mening er aan te kunnen geven. Daarnaast is uiterlijk kwa schoonheid heel subjectief als de er in het artikel had gestaan ‘ik vind’. Maar jah als ik deze post lees zie ik zelf hoe bekrompen dit klinkt.

    Login om te reageren
    • woutert zegt

      6 december 2010 om 22:34

      @bmw850i: oke, als jij het zegt, maar je zegt wel niets over de aartsrivaal audi… Overigens is een 8 serie wel bloedmooi!

      Login om te reageren
      • woutert zegt

        6 december 2010 om 22:38

        @woutert: overigens doelde ik op de reactie naar jipp toe, ik had je ook al bestempeld als bmw lover die alles van bmw de hemel in prijst!

        Login om te reageren
  56. A6_3.2 zegt

    6 december 2010 om 23:02

    @Jipp, Nu heb ik enkele reacties van jou gelezen. Vraag ik mij toch wel is af, ben jij wel gelukkig in je leven? Jij loop hier veel af te kraken, voornamelijk een in jou ogen “mislukkeling” student. Is niet leuk hé, om jaloezie te tonen in de vorm van ongeloof en demotivatie. Wees blij voor die jongen dat hij kan en gaat doen wat hij graag wilt. Dat jij hem vervolgens voorschotelt hoe the States in elkaar zitten en het allemaal wel denkt te weten, verteld meer over jou, dan over Pordon.

    Ontopic. Leuke photoshop. Je ziet duidelijk dat voor het lijnenspel van de 4f avant is gekozen. Ik vermoed dat de nieuwe A6 avant meer een raamlijn krijgt als de a4 avant, een minder scherpe boog achter om de nadruk meer op de coupé lijnen te leggen. Het thema van de A6 is daarom toch snelheid? De A6 wilt vooruit, en dat is duidelijk te zien aan de neus die stijl achterover gebogen is. En met 3.0T nog rap op de 100 ook. Ik vraag mij af welke richting de S6 opgaat? al dan niet de RS6..

    Login om te reageren
  57. Beem bim bop zegt

    7 december 2010 om 14:47

    Hoera een stationwagen.

    Login om te reageren
  58. Benz.. zegt

    7 december 2010 om 23:28

    @Jipp: Je komt mijns inziens over als een gefrustreerd, zelfgenoegzaam mannetje welke constant door een montuur met 4 ringen aan het koekeloeren is..

    Je mening geven is je goed recht. Je mening willen opdringen naar een ander toe is nou niet direct een karaktereigenschap welke je geliefd zou maken hier op Autoblog. Wees toch blij voor die jongen (@Pordon) dat hij op zo’n jonge leeftijd al bij het mooiste automerk van Duitsland mag stage lopen. Waarom gelijk alles afkraken? Ben je soms jaloers omdat jij deze kans niet hebt gekregen? Nee? Nou, kap dan gewoon met dat denigrerende geleuter en vertel wat inhoudelijks ofzo.

    En ik had het over het mooiste automerk van Duitsland. In mijn ogen is dat Mercedes. Een rijke (race)historie en daarbij komt nog dat Mercedes nog wel auto’s maakt welke onderscheidend zijn van elkaar qua uitstraling/looks. Die tijd heeft Audi al even achter zich gelaten volgens mij. :lol:

    Login om te reageren
    • woutert zegt

      7 december 2010 om 23:33

      @Benz..: jij bent grappig, alsof mercedes alleen een rijke racehistorie heeft, het is een mening, dat zeg je goed ja. Het mooiste merk van duitsland is naar mijn mening toch echt Wiessman. Daarbij heb ik ook gereageert op pordon, en om even duidelijk te zijn, die jongen mag heel blij zijn met zijn stage, maar ik denk dat zijn verhaal niet helemaal klopt, daarbij gaat hij een stage lopen die niet altijd goed is voor je schoolcarriere. 2 keer stage lopen bij hetzelfde bedrijf geeft geen goed beeld over je studie, daarbij is america een hele goede plek om vroeg te mislukken…

      Login om te reageren
  59. Benz.. zegt

    8 december 2010 om 18:55

    @woutert: Ja, ik ben heel grappig, dank voor het compliment..

    Nee, het feit dat Mercedes-Benz de mooiste racehistorie zou hebben was slechts een eigen mening. Wiessman is een mooi merk welke leuke roadsters/sportwagens maakt.

    Ik had al gelijk een vliegende Mercedes CLK-GTR verwacht in een youtube-filmpje. Maar het viel wel mee zie ik. :)

    Login om te reageren
  60. stijnl zegt

    31 januari 2011 om 21:31

    net een Seat Exeo…

    Login om te reageren
  61. lemon zegt

    13 mei 2011 om 20:57

    @witte480, ik vind hem juist wel tof, maar waarom geen duits of frans? wat blijft, behalve de zweed en aziatisch nog over….?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North