In dit schuurtje stond er namelijk wel één.
Een verlaten huis dat in de vergetelheid is geraakt. Er wordt gekeken in de schuur en.. –POEF– een verstofte E-Type! Een flauw intro, maar de verhalen zijn niet uniek meer. Je zou bijna een paar maanden vakantie nemen om alle uithoeken van Engeland uit te kammen totdat je een bosje E-Types hebt gevonden en kunt gaan cashen.
Zonder gekheid. Deze E-Type uit 1965 werd ooit nieuw geleverd door de Jag dealer in de omgeving van Stoke-On-Trent. De klassieker kent twee vorige eigenaren. De laatste kocht de auto voor zijn vrouw in 1970. Ze genoot van de Brit, maar na vijf jaar kwam het eerste kind van het stel op de wereld. Prioriteiten veranderden en de focus ging uit naar het gezin. Vermoedelijk verknocht met de E-Type, werd de auto nooit verkocht. De rode vierwieler bleef in de schuur van de eigenaar staan. De jaren verstreken en de oorspronkelijke eigenaar is inmiddels overleden. Van de E-Type werd niets meer vernomen.
Het model werd echter gevonden en de auto zal worden aangeboden via veilinghuis H&H. De oorspronkelijke boekjes zijn nog aanwezig en de Jag heeft 52.738 mijl op de teller staan. Naar verwachting zal de bolide tussen de 35.000 en de 45.000 pond opbrengen. Moet de koers vannacht niet weer naar beneden lazeren natuurlijk.
davelepeef zegt
Er is toch altijd wel een rechtmatige eigenaar te vinden? Lijkt me sterk dat als je iets ergens in een schuur vindt, je de opbrengst ervan kan opstrijken?
mashell zegt
@davelepeef: het zal wel de rechtmatige eigenaar (de erfgenaam) zijn die de wagen in de schuur vond bij de bestandsopname.
racemees1 zegt
Wat een prachtige auto is het toch..
gash zegt
Gewoon efkes rap een restauratie van een eurotonnetje+ er tegenaan gooien en je hebt weer een knappe wagen op de oprit staan.
phevtreb zegt
@gash: nieuwe accu erin, beetje verse benzine en gáán!
jeroenwz zegt
@gash: Ik denk dat je juist niet te veel moet restaureren, maar zoveel mogelijk moet proberen te bewaren. Is veel mooier en getrouw aan hoe de wagen nu is.
Leuk voorbeeld:
https://blog.hemmings.com/index.php/2016/05/26/half-n-half-prototype-alfa-romeo-giulietta-sz-coda-tronca-takes-fiva-preservation-award/
raoufff zegt
Technisch in orde maken en optisch laten voor wat het is
lekbak zegt
Leuke auto voor als je je huis gaat verbouwen. Dat ziet er uit als een flinke vlakke laadvloer.
faalhaas zegt
Ik zal even kijken, kan best.
hooismans zegt
Raar dat je in die tijd zoon auto gewoon niet kom verkopen
Dutchdriftking zegt
Dat vind ik nou nooit in m`n schuur.
shibby zegt
Nee wel een poor man’s E-type. Zou ik deze wel op inruilen!
viezefreddyw zegt
Dit is echt mijn droom. Een gehavende E-type ergens vinden zoals hier en er jaren lang aan werken om hem in prachtige staat terug te brengen. Eerst alles demonteren en kijken wat er van over is en wat je nog kan gebruiken. Vervolgens alle onderdelen bij elkaar sprokkelen en de boel weer in elkaar zetten. De eerste testrit nadat je de motor hebt gereviseerd. Na dat ding honderd keer vervloekt te hebben doet hij het eindelijk en loopt hij als een zonnetje. Vervolgens de kleur gaan uitkiezen. Bordeaux rood? Mooi diep groen? Misschien wel glanzend grijs? Dat staat hem verrassend goed trouwens. Beige lederen bekleding. Bumpers verchroomd. Ik zie het al helemaal voor me.
desjonnies zegt
@viezefreddyw:
Ja.
Heb het gedaan, ze heetten alleen Innocenti Mini of MG.
De roddel dat er iets staat, die advertentie die jij alleen leest, de verkoper die hem je soms gunt, het soebatten om de prijs omlaag te krijgen en de speurtocht naar onderdelen de adresjes en de figuren die je ontmoet.
Da’s eigenlijk het leukste.
Eigenlijk is de auto volkomen ondergeschikt.
Zou nu een 240 of 260Z hok willen.
Of een 80’er XJ 6
Het houdt niet op.
Nooit
viezefreddyw zegt
@desjonnies: Dat zijn ook erg leuke auto’s om te doen Sjon. Ben een beetje jaloers op je. Ik heb zelf nooit echt de nodige ruimte, kennis en tools gehad om zo iets te doen. Ook de centen lang niet altijd. Ook is mijn interesse in auto’s eigenlijk wat ’te laat’ ontstaan. Als ik op een vroege leeftijd de interesse had voor auto’s die ik nu heb had mijn leven er nu heel anders uit gezien. Maar goed, wat niet is kan nog komen.
Ondertussen droom ik nog even verder van het restaureren van een E-type. Ik weet niet, maar die auto heeft altijd wat met me gedaan en doet dat nog steeds. Ooit komt er op een dag eentje op mijn oprit, maar dan wel een roadster.
wildbeest zegt
@desjonnies: erg goed samengevat.. Het proces, de weg ernaartoe.. Genieten
pinut187 zegt
Toch altijd weer interesant om te zien zulke schuurvondsten.
flippiez06 zegt
Wat een geld… of jaguars nu ook in de lift..?
viezefreddyw zegt
@flippiez06: E-types zitten al heel lang in de lift. Vooral Mark I’s zoals deze.
porsche928 zegt
@flippiez06: het is een Series 1, dat zijn de mooiste, zal me niet verbazen als ze hoger uitkomen.
alaindjamal zegt
Me opa heeft toevallig ook een E-type in zijn schuurtje staan. Heerlijke auto
367pk zegt
Ik hoop juist wel dat het Pond weer zo’n dipje maakt! Wordt er alleen maar voordeliger op
henrineyt69 zegt
Dit is een 4.2 series 1…
Vind persoonlijker de 3.8 mooier en specialer
tjorque zegt
Het enige rollend materieel dat ik in ons (ingestorte schuurtje) gevonden heb is een oude roestige betonmolen. Zijn pk’s waren gehalveerd (condensator stuk), het rijwielgedeelte was aan smering toe en roestig was hij ook. Maar draaien doet hij nog! Betrouwbaarder dan een oude JAG dus, maar jammer genoeg verder niet veel waard :(
valentino455pk zegt
Ik heb ook in de schuur en etype staan en 6 cilinder witte