Nu wel!
Een rondje grasduinen door de AB-archieven levert soms leuke en vooral vergeten dingetjes op. Zo ook de Renault Nepta Concept die in 2006 aan het publiek werd voorgesteld. Deze vierzits cabrio met een aalglad koetswerk had de bekende 3.5 V6 onder de kap en de vormgeving doet behoorlijk premium aan. Premium, het blijft een lekker woord. Woah.
Meest in het oog springend zijn echter de bizarre deuren die over bijna de gehele lengte van de auto lopen. De scharnieren lopen namelijk zo ver door dat zelfs de motorkap wordt meegenomen. Ook gaaf: de zijspiegels die werden opgehangen aan pootjes. Het voelt als vloeken in de kerk, maar we zien vanwege de kromme pootjes een (medium) gelijkenis met de exemplaren op de Pagani Huayra.
Verder valt op dat de achterlichten lijken op de units die je tegenwoordig op verschillende Mercedessen tegenkomt. Eigenlijk was Renault z’n tijd dus ver vooruit, maar van de Nepta hebben we sinds z’n onthulling weinig meer gehoord.
alassad zegt
Zijn er ook dichte foto’s?
autodrop zegt
WAUW! Jammer dat dit bij een concept gebleven is. Praktisch, nehh. Maar wel heel gaaf!
autodrop zegt
@autodrop: Tesla heeft hier goed het front van afgekeken zo te zien.
hellocello zegt
messerschmitt kr200
matter zegt
Ik herken de RCZ wel een beetje in foto 15…
rob5nismo zegt
Wel toffe deuren idd
imaginenl zegt
En nu met de kap dicht… Owh wacht ;-P
porsche928 zegt
Mooie bak, maken met normale deuren
speedie zegt
Waardeloos, als het regent is gans het interieur kloddernat
LaLancia zegt
Weer zo’n pareltje van Le Quement. Wat kan die man toch goed tekenen!
In de neus van deze auto is overigens al goed het front van de Megane III te herkennen.
aJackie zegt
Voorkant is Megane geworden en kijk naar de Laguna Coupé qua achterlichten en inderdaad is Renault de voorloper voor de achterwerken van de huidige Mercedessen.
Alfarobert zegt
Het is wel heel erg mooi.Iedereen zal zich afvragen waar de deur zit. Sommige tuners halen deurklinken eraf zodat het portier helemaal glad is en je hem alleen nog met een afstandsbediening kunt openen.Renault bedacht het dus al in 1999.