De Auris gaat er enorm op vooruit.
De Toyota Auris is alweer toe aan de derde generatie. Het nieuwe model doet een hoop goed, daar hij op uiterlijk gebied enorme stappen heeft gezet. Waar het vorige model nog een redelijk onbenullig gezicht had, slaat de nieuwe Auris met vlakke hand op tafel om zijn aanwezigheid duidelijk te maken.
Het nieuwe, strakke design is echter niet het enige waardoor de Auris er beter uitziet dan voorheen. De auto is namelijk ook 40 mm langer en 25 mm lager dan zijn voorganger. Daarbij is de nieuwe Auris ook nog eens 30 mm breder. Het zijn misschien kleine marges, maar juist die beetjes lijken te helpen. Overigens is de overhang tot genoegen van velen 20 mm korter. De auto krijgt voor en achter LED-verlichting en wordt gebouwd op het TNGA-platform, waarop de Toyota C-HR eveneens te vinden is.
Op technisch gebied zijn er ook een aantal aanpassingen aangebracht. Zo krijgt de Auris voortaan niet één, maar twéé hybride aandrijflijnen. De instapper betreft een 1,8-liter blok die goed is voor 122 pk, terwijl de krachtigere 2-liter motor er zelfs 180 pk uitperst. Laatstgenoemde is zou op de weg tevens meer stabiliteit en een betere wegligging moeten bieden. Grappig detail is dat de Auris met 2-liter hybride motor schakelpaddles achter het stuur heeft. Wie geen zin heeft in milieuvriendelijk rijden, kan opteren voor de 1,2-liter viercilinder die 116 pk produceert.
Verre van een lelijke auto, voor een Auris zelfs behoorlijk fris. Alleen die achterbumper, doet me een beetje denken aan die Mazda-busjes van vroeger…
https://c2.staticflickr.com/8/7183/6800851536_040095cddb_b.jpg
@dizono: Dat kan ook. Ik moest zelf meteen denken aan een bulldog met een onderbeet:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/Female_English_Bulldog.jpg
@Dizono: eerder een andere Mazda: https://www.auto123.com/en/new-cars/technical-specs/mazda/3/2010/sport/gs/
@smoked: Mooi inderdaad! Heb dezelfde Mazda 3 in de MPS versie. Deze Auris is ook erg mooi! Maar dat vind ik van de vorige versies ook.
@Dizono: dus gewoon toch wel lelijk
Voorkant is prachtig alleen de achterkant… Waarom nou weer zo’n lelijke puistbumper
Eindelijk. Zoals ik al eerder voorspelt had. Maar ik dacht dat de 2.0 maar 150 pk kreeg.
Damn ziet er goed uit, zeker voor een Toyota
180 pk.. Geen verkeerde ontwikkeling! Gaan ze hier geen CVT automaat voor gebruiken? Ben dan benieuwd hoe die flippers aan het stuur werken.
@IssamR: laatst op BNR podcast gehoord dat er ook cvt met schakelpedels aankwamen. Dat is hier te zien
@sjonniedeluxe: had audi al een tijdje, zijn gewoon geprogrammeerde verhoudingen zover ik weet.
@lebeaunl: is er een Audi met een cvt / vergelijkbare bak dan?
@brt: Audi heeft een Multitronic naast de S-tronic. Die eerste is een CVT geloof ik.
Ben benieuwd wanneer Lexus met een niet CT komt, ga er vanuit dat die op hetzelfde platform komt te staan als deze auto.
* ziet de achterkant * hey dat ziet er niet slecht ui … * ziet de voorkant * oh …
Het ziet er goed uit. Achterkant doet mij wel denken aan de Mazda 3 (BL).
De uitgaande Auris vind ik een van de saaiste auto’s die je momenteel nieuw kan krijgen, maar deze ziet er best prima uit. Alleen het kontje is niet zo mooi, maar ach.
Beetje een Opel Astra GTC maar erg fraai!
Komt hier ook een vol-elektrieke van – een EV dus, geen haaibrit ?
Die achterkant..
https://www.columbusmagazine.nl/public//images/geo/highlight/2271/new_272834_600_600.jpg
Één van de minst grijze muizen in het segment en best een leuke auto om te zien. Goed design al is het werk een beetje druk, maar ook weer niet echt storend vind ik.
Mooie techniek en goede looks+ Toyota betrouwbaar dan moet dit wel een succes worden… Maar niet in NL, want hier kopen we grijze muizen tegen absurde prijzen omdat het van VLAG komt. Helaas.
Oh! Leuk ding!
Ziet er prima uit! Misschien alleen nog een iets spannender kleur erop.
Hopen dat het niet zon gigantisch onbetrouwbare slechtrijdende Toyota onwaardige auto word als het huidige model
Is de achterbumper van m’n Mazda 3
Voorkant.. nice. Achterkant? Komisch. Alsof ze midden in het productieproces besloten om daar een Opel-achterbak aan vast te lassen.