Na anderhalf jaar Autoblog is het voor mij, Hayte, tijd om mijn Autoblog-pet op te hangen.
Het voelt alsof ik er net ben, toch ga ik nu alweer staken. Een van mijn opdrachtgevers heeft gevraagd of ik daar per april fulltime wil gaan werken, daarom is dit een van mijn laatste berichten op deze mooie site.
Wat mij het meest is bijgebleven bij dat anderhalf jaar Autoblog is hoeveel ik hier wel niet heb geleerd. Natuurlijk wist ik al het een en ander van auto’s; anders was ik hier nooit begonnen. Maar pas als je het beroepsmatig gaat doen en daardoor gedwongen wordt om auto’s breder te bekijken, besef je pas hoe groot de autowereld wel niet is. Als lezer klik je alleen op de artikelen die je zelf interessant vindt. Als schrijver moet je die allemaal kunnen maken.
Het is een stom, simpel voorbeeld, maar ik ga hier toch het voorbeeld van een trekhaak noemen. Mijn 205’je heeft geen trekhaak en verder heb ik nooit ook maar over een caravan, aanhangwagen of fietsendrager moeten nadenken. Toch moest ik er voor dit artikel achter komen hoe zo’n ding nou eigenlijk werkt. Kogeldruk, trekgewicht, geremde en ongeremde aanhangwagens. Zaken die me voorheen nauwelijks iets zeiden, maar waar ik nu toch over kan meekletsen. The more you know…
Niet dat dat trekhaken-stuk mijn favoriete artikel is, overigens. Welk artikel dat wel is? Dat is wat lastig om aan te wijzen. Ik weet wel onder welk artikel jullie het vaakst hebben gekletst; over de asociaalheid van Tesla-rijders. Toch denk ik dat de BNR Autoshow-artikelen mijn lievelingsstukken waren. Ik tik het liefst stukken die iets nieuws vertellen, maar ook qua inhoud afwijken van wat andere geschreven media al hebben. Met Wouters en Meinderts radioprogramma lukte dat iedere week weer.
Ik zou dit moment ook graag willen gebruiken om jullie, de trouwe lezers van Autoblog, te willen bedanken. Voor de inhoudelijke reacties en gesprekken onder de artikelen, maar ook voor de inhoudelijke feedback. Alleen omdat ik er niet op heb gereageerd, betekent niet dat ik het niet heb gelezen. Soms moest ik mijn artikel aanpassen, maar vaker kon ik die reacties gebruiken voor mijn volgende artikelen. Want dat is altijd mijn voornaamste doel geweest bij Autoblog; om jullie van nog betere en nog leukere verhalen te kunnen voorzien.
Tot slot wil ik alle Autoblog-collega’s nog bedanken, met in het bijzonder Wouter en Michael. Bedankt voor de kans die jullie me hebben gegeven en alles wat jullie me in het afgelopen anderhalf jaar hebben geleerd. Het ga jullie goed, we komen elkaar vast ergens nog eens tegen!
Charles Taycan 4S zegt
Merci en succes met je baan!๐๐
sntial zegt
It goes you well, Hayte ๐๐ป
Dutchdriftking zegt
Veel succes bij je nieuwe werkgever!
MarcoM zegt
Succes Hayte, bedankt voor je mooie bijdrages!
cossiekiller zegt
Succes Hayte!
geelbarrel zegt
dank voor je bijdragen Hayte en heel veel plezier en geluk met je verdere werk (in goede gezondheid natuurlijk)
Robert zegt
Ik sluit me aan bij de anderen: bedankt voor je lekker leesbare artikelen en veel succes met de nieuwe job!
flyerbunch zegt
Good luck! ๐๐๐ผ๐
peter911 zegt
Veel succes!
Altijd jammer om iemand te moeten zien gaan die de spelling en grammatica onder de knie heeft, naast het feit dat het inhoudelijk altijd erg ok was.
tjorque zegt
Bedankt voor je inzet voor ons dagelijkse portie auto leesvoer!
Veel succes met de volgende stap in je carriรจre.
rollingstoned zegt
Bedankt voor je bijdragen aan deze blog @hayte en veel succes met je nieuwe baan! ๐
rob5nismo zegt
Succes met je nieuwe baan
SpeedGeek zegt
Bedankt en we zullen het nooit, nooit vergeten!
doncorleone zegt
Ik vind het nog steeds vreemd dat Casper zonder boe of ba is weggegaan. Dat laat veel ruimte voor speculatie. Ik had graag gezien dat er even bij stil werd gestaan. Of is er iemand hier die wel weet hoe de vork in de steel zit?
hooesi zegt
@doncorleone: daar is destijds best aandacht aan besteed hoor, vast nog wel terug te vinden
SimonMc zegt
Ik viel ook compleet uit de lucht eigenlijk. Linkje toevallig met meer uitleg?
tenaci zegt
Time flies by so quickly. Het ga je goed! Waar ga je nu werken?
595 zegt
Next!
denniss00 zegt
Super bedankt voor je mooie artikelen Hayte. Ook fijn dat je deelt hoe je zoveel hebt geleerd. Ik zou zelf uiteindelijk ook retegraag bij AB in de redactie willen, dus dat je deelt hoe jij je tijd hebt ervaren daar stel ik erg op prijs :) Het ga je goed in de toekomst!
vopo zegt
Veel Succes en plezier bij je nieuwe werkgever.
Johanneke zegt
GL HF
evdw zegt
Bedankt voor al je mooie artikelen Hayte, ik las ze altijd graag!
Alle goeds voor de toekomst.
917 Porsche + Audi zegt
@Hayte; Het ga je goed, en veel suc6 gewenst.
Poulusma zegt
@Hayte
Succes bij je nieuwe baan kerel!!
z3cabby zegt
Ik was qua schrijfstijl geen groot fan van je stukken, maar je bent wel gegroeid in je tijd bij AB. Succes in je volgende ‘hoofdstuk’.
vaakbenjetebang zegt
Jammer dat je er mee gaat stoppen. Persoonlijk vond ik je artikelen altijd prettig lezen omdat er over het algemeen daadwerkelijk informatie in stond, niet voorafgegaan door drie geforceerd grappige alinea’s met onzin, maar wel voorzien van een titel die de lading dekte (als in: geen clickbait-taferelen), en dan ook nog met weinig tot geen taalfouten. Hulde.
stekel zegt
Succes en bedankt!
Het ga je goed
rs999 zegt
WOUTER !!!!
Geweldige vent die hayte
Geen mogelijkheid om hem een dagje in een week in dienst te houden ???
saxoke zegt
Succes met de nieuwe job!
fapfap zegt
Ga je goed
p993 zegt
Adieu Hayte
CasperH zegt
Succes met je nieuwe job Hayte, en houd die rode 205 rijdend!