Groot nieuws uit China nu. De Great Wall Haval H9 komt er aan, en hij is omvangrijk.
Great Wall Motors introduceert begin 2015 hun grootste model tot nu toe, de Haval H9. Dit nieuwe vlaggenschip meet van kop tot staart maar liefst 4856mm. Het kerkgebouw wordt bij de introductie geleverd met een 2.0L turbo gekoppeld aan een zestrapsautomaat die 218 pk en 324 Nm naar alle vier de wielen brengt. De viercilinder wordt eind 2015 vergezeld door een 3.0 V6 turbo die 333 pk ophoest bij 480 Nm koppel.
Prijzen voor de viercilinder beginnen bij 229.800 yuan (€30.084) en als je het bont maakt gaat het tot 279.800 yuan (€36.630). De V6 is te bestellen voor minstens 270.000 (€35.347), en maximaal 290.000 yuan (€37.965)
Als het gaat om prijs kan de H9 concurreren met de Honda CR-V en de Volkswagen Tiguan, maar het Chinese merk, dat op de thuismarkt wel degelijk concurreert met voor ons bekende merken, biedt voor die prijs wel een veel grotere auto. Dan moet je het, in tegenstelling tot de genoemde concurrenten, wel doen zonder zelfdragend chassis, maar dat is volgens de Chinese fabrikant juist een voordeel bij het off-road rijden.
kromatic zegt
Toen ik de thumbnail zag was het eerste wat in mij opkwam: Mercedes.. Verder niet erg interessant.
drugsrunner zegt
@kromatic: Dat had ik ook. Ook de knoppen lijken verdacht veel op die van een merrie. Ik herken ze van mijn eigen E.
GerbenN zegt
Opzich geen verkeerde auto; mooier dan een CR-V.. Helaas ben je na een ongeluk wel ’toast’
potver7 zegt
Vrij letterlijk een grote rijdende muur… Om voetgangersveiligheid hoef je je met zo’n ding geen zorgen te maken, de gemiddelde Hoe Lang kan amper over de motorkap kijken.
scott5701 zegt
Ziet er eigenlijk nog best goed uit … Zeker voor Chinese begrippen.
rb26dett zegt
Ik vind hem er helemaal niet verkeerd zien!
thomcarspotter zegt
Doet mij ook een beetje aan een Mercedes GL denken, voor de helft van de prijs!
Hoeveel NCAP sterren? :)
phevtreb zegt
@thomcarspotter: kwart van de prijs…
marikoelolo zegt
@thomcarspotter: helft van de prijs en ook de helft van de ncap-sterren
norge zegt
Ideale auto om de sufferds mee uit de modder te trekken..
piquet1986 zegt
Best aardig eigenlijk, maar dat hout…t lijkt wel spekkoek man
moveyourmind zegt
Cool detail die geïntegreerde lier in de voorbumper!
Ziet er in ieder geval uit als een serieuze terreinauto, en qua afwerking lijken ze zo op het eerste gezicht grote sprongen te maken.
kwatsjkop zegt
Mooi ding, maar lijkt erg veel op een GMC. Hopelijk is de bouwkwaliteit de laatste 5 jaar verbeterd, anders is het over een paar jaar niks anders dan een stuk schroot.
redneckdarian zegt
Om in perspectief te brengen. Hij is korter dan een Audi Q7
BmwMPower zegt
Doet me ook wel denken aan een Pajero of uit de kluiten gewassen RAV4.
mcstradale8 zegt
Mooi ding, mij doet ie denken aan de toyota land cruiser
zesinlijn zegt
Dacht meer aan een Landcruiser… Maar zie ik dat nou goed, heeft ‘ie twee reservewielen?
mout zegt
@zesinlijn: Verhip! Eentje eronder, eentje erachter!
faalhaas zegt
Wat me opviel in China, is dat de auto’s lang niet zo beroerd zijn als iedereen hier denkt.
Ze hebben dan nog niet het niveau van hier soms, maar ze komen dicht in de buurt, slechts de puntjes op de i.
japancars zegt
Pleur op met deze Toyota LandCruiser kloon
knipperlichtje zegt
Exterieur van een Land Cruiser, bekerhouders komen me zeer bekend voor, bediening voor het panoramadak is van Audi gejat. Maar eigenlijk ziet het interieur er hartstikke mooi uit, de vraag is natuurlijk of ie een beetje rijdt en of ie langer dan 100.000 kilometer meegaat.
powerofdreams zegt
Bij de dealer op 9 november?
mashell zegt
Het wordt rap beter daar in China.
ghost zegt
Toen ik onlangs op Bonaire verbleef, zag ik vrij veel Great Wall pick-ups rondrijden. Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord maar het kwam op me over alsof het een prima alternatief was voor een toyota hilux pick-up.
mbkevin zegt
Binnen en buiten Mooi, sterke motoren, gokje waard
rubentheys zegt
Hey Autoblog, zit de kans erin dat jullie een exemplaar van deze Land Cruiser kloon kunnen bemachtigen voor een rijtest? Of een exemplaar van eender welke Chinese kloon? Ik ben echt benieuwd hoe die copycats zich houden qua rijstijl.
toyotafortuner zegt
Wat een belediging voor de Land Cruiser zeg. De Land Cruiser ziet er veel beter uit
desjonnies zegt
Och
Japan heeft er zo’n 20 jaar over gedaan om de wereld auto productie te domineren en om op niveau te komen (rij eigenschappen en zo)
Korea heeft er 15 jaar voor nodig gehad.
En over vijf jaar rijdt de meerderheid waarschijnlijk Chinees.
Esprit_de_Flandre zegt
De Haval H1 ziet er beter uit, en lijkt me een wagen die het ook in Europa niet slecht zou doen. Beetje Opel Mokka-achtig…
thetown zegt
Als ik een echte LandCruiser wil koop ik wel een Toyota LandCruiser.
lexussubarugtr zegt
Inderdaad voor een echte Landcruiser moet je bij Toyota zijn.