
Naast onder andere AC Schnitzer en Hamann lijkt ook tuner Hartge zijn pakketje voor de M3 klaar te hebben liggen. Waar verrast Hartge ons, naast de altijd weer fraaie (en in dit geval 20″) velgen, mee?
Met niet echt enorm veel eigenlijk, want kijken we naar de specificaties, dan kunnen we alleen dit opmerken:
* HARTGE modification of the top speed limit by ECU modification (incl. set of tyres Pirelli P ZERO
with speed index until 340 km/h)* HARTGE modification of the top speed limit (Vmax 291 km/h) by ECU modification
(Attention must be paid to the speed index of the tyres.)
Anyway, we kunnen in ieder geval concluderen dat de begrenzer geamputeerd is, waardoor de 4 liter V8 heerlijk tot z’n natuurlijke top van zo’n 300 km/u kan sprinten. Verder zijn het vooral esthetische onderdelen die Hartge heeft aangepakt. Zo kun je een wat grotere spoilerlip op de optielijst aankruisen (niet onverstandig bij 300 km/u) of opteren voor spiegelkappen van Carbon.
Hoewel het standaardinterieur van de M3 niet tot mijn favorieten behoort, probeert Hartge tevergeefs de boel wat op te fleuren. Of u moet geïnteresseerd zijn in een afzichtelijk stuur of een Autostyle-achtige schakelpook en handremgreep?
Stukken lelijker als het origineel. Zeker als je eens in het interieur met die onzin geconfronteerd wordt.
Triest.
nice! carbon in het stuur is zoo vet!
-edit: nutteloze bijdrage-
ziet er goed uit. Hou alleen niet zo van de velgen… Maar dat stuurtje is echt top!
Ik vind de auto er nou niet bepaald beter op geworden. Die velgen lijken echt van een B-merk te komen.
Beschaafd,dus mooi.
En zoals Roy zei,velgen mogen iets ‘opzichtiger,dikker’..
Zie toch liever de gewone M3 hoor,
het is subtiel, maar toch verkeerd vind ik
@DennieFR;
Nóg opzichtiger? Hoeveel inch wil je hebben? En hoeveel tanden wil je gaan missen?
In dit geval vind ik t origineel beter, blijft ook meer waard denk ik.
Gewoon je originele M3 verlagen en je snelheidsbegrenzer eraf halen.
Verwacht eigenlijk iets meer van Hartge, ze hebben meestal wel goede dingen te bieden. en voor de e30 al helemaal. Het is gewoon niet onderscheidend genoeg, en dat stuur begrijp ik al helemaal niet.
Hebben hebben hebben!!!
Ik vind ‘m wel mooi, alleen dan graag met de originele optionele M3 19″ers
Doe mij de Hartge H50 maar, met de V10 van de M5 eringelepeld ;)
perfect, lekker subtiel. zo hoort men auto’s te tunen!
binnen mag ie van mij wel wat luxer. stuurtje zier er een beetje pauper uit… maar voor de rest hebbe hebbe hebbe
Lekker kermis dat carbon, die velgen met imitatie boutjes en een soort van imitatie alu look…. AU!!!!!
En dat blok op de motorkap doet m ook al niet veel goed.
Wat heeft ie 3 serie coupe trouwens een verschrikkelijk lange overhang achter zeg!
gaaf hoor allemaal, alleen dat hartige-logo op het stuur ziet er zo goekoop uit,
En nu gewoon nog alle Hartgelogo’s vervangen door BMW-logo’s en we kunnen er weer tegenaan.
Ouch, die handrem en pook zou ik toch niet willen in m’n mooie M3, een beetje te ‘cheap’ voor zo’n mooie bak.
de velgen passen niet en de pook is ner mijn mening meer een tennisball die je op je trekhaak zet ^^
@Frank: Wat jij imitatieboutjes noemt, zijn echt volwaardige bouten voor deze 3-delige velgen. Smaken verschillen, maar ik vindt ze dus gewoon vet. Nog mooier zijn zwarte spaken bij deze witte uitvoering. ;)
echt een schitterende lijn heeft die auto!, tis me eigenlijk nog nooit eerder opgevallen, of komt et door de camerapositie?
Die zijspiegels zijn super! Carbon-zijspiegels zijn altijd al 1 van mijn m’n favoriete auto-onderdelen geweest… Beetje jammer dat de Specificaties niet al te denderend zijn, maarja nu blijft de auto wel meer in z’n waarde :D
Waarom pakken ze altijd een M3 e92 aan ?? Schenk liever al je aandacht en liefde aan een Audi A6 – S6 of RS6. Die het echt nodig heeft.
Lelijke velgen en het interieur insgelijks.
Ik vind die koolstofhype wel zo gigantisch kansloos. Ik koop een zware moderne sportwagen en ga vervolgens alles door koolstof onderdelen vervangen want dan ga ik nóg harder. En natuurlijk mag dat voor de afzichtelijkheid niet overgespoten worden want dan kan niemand zien hoeveel geld ik er aan uitgegeven heb!
Gewoon begrenzer eruit en gaan met dat ding als je het mij vraagt! Maarja, voor alle ongein is tegenwoordig wel een markt volgens mij. Genoeg geklaagd voor vandaag.
Jammer dat ze de BMW-logo’s eraf halen en hun eigen logo’s erop plakken. Zij hebben de auto immers niet gebouwd, alleen gemodificeerd.
Mooi, maar de originele M3 is wel schooner!!
Zozo weinig fantasievol dit. Neeeeeee, geef mij dan maar liever die van Ericsson.
En die velgen van Hartge tegenwoordig zien er ook niet uit.
Hmm dit is wel ERG minimaal ik weet dat ze daar bij Hartge van houden maar alleen een paar carbon interieur upgradjes en een paar andere velgjes word je ook niet wild van.
Alleen dat van 300km/h is wel fijn maar waar moet dat kunnen :P
@ Evo
Voor mij mag het zelfs een inch minder worden,dus 19”.
En met opzichtiger doel ik op wat meer aansprekende velgen,en ik houd van wat bredere spaken,en dan een tintje donkerder,dus NIET matzwart!
Maar laten we niet gaan twisten over de smaak van velgen,want die is er meer varierend dan de smaak van auto’s.
Nu nog een oplossing vinden om die lelijke bult op de motorkap te maskeren en dan wordt het nog wel wat.
Dit zegt wel wat over dit blok geloof ik, hamann haalt er een schamele 35 pk meer uit en ac schnitzel en hartge helemaal niks. bmw heeft goed zijn best gedaan het onderste uit de kan te halen.
Als k zou moeten kiezen dan zou k die van Hamann nemen maar dan wel met andere velgen.
En als k zou moeten kiezen tussen deze en de standaard M3 dan zou k voor de standaard M3 gaan denk k.
waar is het koppelingspedaal gebleven? is dit al de dsg-bmw bak??
Duiste tuners falen tot nu toe met de M3. Powerhouse amuse snapt het daarintegen. Omlaag met dat gewicht!
het blok heeft dus ook een powerboost gekregen want de standaard versie loopt naar het schijnt onbegrends iets over de 280 terwijl deze lekker doorloopt naar 291km/h. of is BMW erg voorzichtig geweest met het opgeven van de onbegrensde topsnelheid? Hartge schrijft weliswaar dat ze de ECU hebben gemodificeerd maar daar versta ik dus ook onder de snelheidsbegrenzer verwijderen. (is ook onderdeel van de ECU)
hoeveel meer vermogen hebben ze uit het blok weten te halen? en hoe staat het met de sprinttijden? zijn die ook verbeterd.
ik zou zelf dat carbon wel bestellen. die spiegels en dat stuurtje staan hem erg goed. de standaard versnellingspook en handremgreep vind ik persoonlijk mooier. hebben ze misschien ook nog spullen die het gewicht verlagen? want alles wat hier getoond is is puur cosmetisch. (maar wel erg mooi)
wat een beest, die foto van opzie vind ik echt geslaagd. wow man, inderdaad, die velgen dat is toch wel iets verassends maar bijhorend.
Die van Ericsson vind ik persoonlijk mooier……..
@Ridler
Ik weet bijna wel zeker dat de e92 m3 een hogere topsnelheid als 280 kan halen (290+), aangezien een onbegrensde e46 m3 al 280 haalt.