Hartge bood reeds wat kitjes voor de 1-serie, nu komen ze met een powerboost van 44 pk voor de BMW 135i.
Dankzij een nieuwe direct-injectie systeem en een aangepaste ECU gaat het vermogen van de 135i Coupé naar 350 pk. Het max koppel is 480 Nm (op 2950 rpm). De sprint van 0 naar 100 km/u doet de 135i van HARTGE een halve seconde sneller, de topsnelheid is 280 km/h.
Aan de buitenkant zijn er uiteraard ook diverse aanpassingen gedaan, denk aan een voorspoiler, dakspoiler, achterspoiler, diffuser en side sills. Velgen zijn beschikbaar in 20″ met Pirelli PZero Nero banden (245 / 30 ZR 20 voor en achter).
HARTGE has given the world’s first inline six-cylinder engine with twin turbo-chargers and a second generation direct-injection system a power boast of 44 hp – and that at the same time as maintaining its extremely good fuel consumption of only 9.2 litres per 100 kilometres (EU combined). HARTGE not only offers an additional ECU, which transforms the 3-litre engine of the compact BMW 135i Coupé into a powerhouse generating a massive 257 kW (350 hp) at 5660 rpm and 480 Nm (lb-ft 354) at 2950 rpm, and naturally also the chance to enjoy unlimited driving pleasure at speeds of up to 280 km/h. For the dash from 0 to 100 km/h (0 – 62 mph), the 135i Coupé from HARTGE is half a second faster than its standard brother while the 25 mm lower sports suspension guarantees safety thanks to even greater directional stability and outstanding handling on twisting roads.
The interaction of the visually appealing aerodynamic parts – front spoiler lip, roof spoiler, lip for boot lid, rear diffuser and side sills – brings about a significant improvement in negative lift at high speeds. Simply chic: The set of CLASSIC 2 aluminium wheels in the dimension 9 x 20″ offset 40 fitted with Pirelli PZero Nero tyres (245 / 30 ZR 20 front and rear). The 135i Coupé from HARTGE is a car that should not only be seen and driven but also heard. And this is possible thanks to a sonorous exhaust note, which emerges from the dual round tail pipes of the stainless steel rear silencer embedded in the left and right of the diffuser.
Other HARTGE accessories help make the car more individual. They include: A decal set in metallic anthracite, a set of carbon (silver or black) casings for exterior mirrors, emblems for the bonnet and boot lid and a HARTGE insignia (140 x 32 mm).For all models, HARTGE offers an attractive 3-spoke leather steering wheel with silver (or black) carbon inserts. This material is also used for the HARTGE steering wheel cover for vehicles with BMW 3-spoke sports airbag steering wheel with (and without) multi function and for interior trim for the dash board, gear lever panelling and door handles. HARTGE offers an illuminated gear knob, including an alcantara gaiter for the 6-speed manual gear box and the handbrake handle in a tasteful combination of leather and aluminium. Fully in aluminium, however, is the three-piece set of pedals, ideal for skilful heeling and toeing, while silver metallic dial, red needle and a speedometer reading up to 300 km/h underscore the sporting impression created by this exciting Coupé that, fully equipped by HARTGE, costs exactly € 48,162.14, excluding VAT. It goes without saying that all HARTGE components can also be retrofitted individually.
jinxed zegt
Een beetje chiptuner haalt er al 58 pk extra uit.
roy zegt
350 pk… dit komt wel heel dicht bij een m3. Bodykit vind ik niet mooi, veel te opzichtig. Alleen de difuser met 4 uitlaten vind ik wel ruig.
MurcieBoy zegt
ziet er niet uit, enige pluspunt zijn die 44 pk´tjes wat ook al niet echt overweldigend is
is-Music zegt
De achterkant mogen ze van mij wel doorvoeren op de 135i Performance, ziet er bruut uit, zo’n mini-M3 ;)
De rest mogen ze allemaal houden, wat een meuk zeg :/
Fout zegt
Een heel snel lelijk eentje
Hylke zegt
Diep respect voor de fotograaf zonder hoofd!
skip zegt
nog een paar pk’s erbij en hij kan het grote broer pas echt zwaar gaan maken !!! dat zal nu in de tussensprintjes ook al wel lukken, 80 nm meer :s. nice work !
MLTB zegt
Dit lijkt wel een “M1” zo :P ( De Motorsport versie van de 1-serie dus hehe.. )
Maar de velgen en de achterkant zijn een beetje te overdone. Die actieshoot dat hij vanaf de voorkant genomen is en die bocht doorkomt is daarintegen wel ok!
Pol zegt
Dat is wat anders hé. Zo’n BMW 1 dan die brol van Saab.
Als je ooit met een BMW gereden hebt dan wil je nooit met een Saab rijden.
Ganz Geil zegt
zeer lelijk, belachelijk dat BMW dit ooit heeft durven te produceren!
Hartge probeert er optisch wat leuks van te maken, HELAAS zeg ik dan!
Motorisch is wel geil, rij je toch 30 km/u harder dan alle elektronisch begrensde duitsers !
RobertJ zegt
@Pol, tuurlijk, tuurlijk, beetje met modder gooien… :s
De BMW 1 rijdt best goed, vooral heerlijk strak, maar hij is gewoon niet erg mooi.
Deefeketje zegt
maar die achterkant ziet er toch goed uit hoor!
Willem vd Velde zegt
Brute bak, maar hij blijft lelijk :(
jorden zegt
laten we het maar bij de extra pk’tjes houden! De standaard 1-coupé vind ik geweldig! (ja ik durf dat zeggen ;)) nadat ik hem een paar keer heb zien rijden moet ik zeggen.
guzmann zegt
Hopelijk ook zonder tupperware te bestellen!? En dan gewoon de M-sport kit eronder. De vermogenstoename is idd wel wat subtiel voor een tubomotor….
guzmann zegt
Turbomotor dus…
rijzerlo zegt
Ik zou beginnen een fatsoenlijke bmw te halen, zo’n 135 bijna-bmw is gewoon te kansloos voor woorden, maar daar heeft bmw toch al wel een handje van, kijk maar naar de X3, verkozen tot meest nutteloze auto ooit…
jdm zegt
Dan maar beginnen met géén BMW
rijzerlo zegt
Ja dat is natuurlijk een nog veel betere optie
FabianVTR16V zegt
Ik denk dat ik dan een van de weinigen ben die de 1 coupe toch wel mooi vindt……
Heb hem zondag een paar keer op “de ring” gespot en moet zeggen dat hij in het echt toch wel mooi is !
En een 135i is dan natuurlijk helemaal lekker 8)
350pk vindt ik trouwens weer niet zo heel bijzonder aangezien er tuners zijn die er meer uithalen.
Bodykit is ook iets te opzichtig, dan liever het M pakket !
sanders-amg zegt
wat een mokes lelijk ding…
Emile_Benz zegt
@ sanders-amg: ach ja, BMW hè… :wink:
tuurlijk zegt
Ik heb liever een 135i coupe met een origineel BMW preformance pakket er op.
BoB zegt
wacht maar tot Ericsson(Amuse Powerhouse) hun engineering op dit bakje loss laat!
CSL zegt
Voor de prijs van de 135i is hij gewoon onverslaanbaar.
60pk en 100nm erbij heb je al voor paar honderd euries. Dan wordt die gewoon een waanzinnig bommetje voor een zeer lage prijs.
lincoln zegt
1 van de meest geslaagde retro-modellen (3serie ronde koplampen periode) van afgelopen jaar ..
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
mijn 135i met complete performance is al meer dan genoeg ;) !
MrSelected zegt
Apart om te lezen dat iedereen hem lelijk vindt. Ik vind het juist echt een mooie auto, echt een briljante wagen als totaal. De 1-coupe is een soort opvolger van de E30 2-deurs sedan. En dan is dit de ‘gepeperde’ versie!
Kan niet anders zeggen dan: Geweldig!
Willem vd Velde zegt
Die kromme dorpel, die strakke lijn boven langs, waardoor het lijkt alsof ze een dak hadden die niet op de auto pastte, en het zo hebben opgelost. Dan is die in z’n geheel te smal, raar auto’tje.
Gerben zegt
Idd in het echt is hij veel mooier als op de foto.
Leuke, frisse verschijning die wat meer doet denken aan de jaren 70,80 3-serie dan de huidige opgeblazen 3.
maar op foto ziet die doorgezakte deurnaad er echt niet uit.
tip voor BMW: trek die voorkant ervan bij de volgende update ietsje rechter.
Pieter-Jan zegt
Geen V10!?! Zo kennen we Hartge niet.