Hart voor Auto’s is een bijna on-Nederlands leuk auto evenement. Helaas gaat het ook wel eens mis. Zoals met deze getsjoeneerde Nissan R35 GT-R Godzilla.
Dit weekend was het weer tijd voor Hart voor Auto’s Showtime op het TT circuit in Assen. Het is een gave bijeenkomst voor autofans in Nederland. Een gave auto (willen), hebben daar wordt in Nederland nog wel eens de neus voor opgehaald door de jaloerse medemens. Maar niet tijdens dit weekend in Assen. Je kan zowel je eigen auto showen als de auto’s van anderen bewonderen. Supercar bleppers, oude beestjes, tuningsbeesten, het is allemaal vertegenwoordigd. Een en al positiviteit dus.
Toch is er ook in het petrolhead paradijs wel eens een zure appel. Ooit werden er veel auto’s bekrast door irritante figuurtjes. Dit jaar lijkt er vooral veel ergernis te zijn over de drukte op de weg richting het circuit. Maar voor de eigenaar van een Nissan GT-R, is de schade nog wat groter. Zijn getunede trots ging in vlammen op.
De auto vatte plotseling vlam om nog onbekende redenen. Voor zo ver bekend was Jesse Klaver niet met een fakkel aanwezig op het terrein. De brandweer was snel ter plaatse, maar kon niet voorkomen dat de auto forse schade opliep. Zodanig dat deze nu volgens de eigenaar total loss is.
Niemand raakte gewond bij de vlammenzee en het grote publiek kreeg zo wel een demonstratie van de brandweer voorgeschoteld. Doch dit is natuurlijk niet wat je wil met zo’n evenement. Laten we hopen dat de verzekering in dit geval coulanter is dan de vorige keer. Toen kregen veel slachtoffers van de treurige bekrassingen de schade niet vergoed. Kan Rickert de Nissan misschien nog fabrieksnieuw maken?
ricksmits zegt
Auto is al totall loss verklaard? Dat is rap. Om iets totall loss te verklaren moet je eerst een vervangingswaarde vaststellen, de reparatiekosten weten en indien deze nog niet hoger zijn als de vervangingswaarde ook de restantwaarde.
jaapiyo zegt
Fixed
Van Epschoten zegt
Kwestie van ervaring lijkt mij. Iedereen die een klein beetje verstand hiervan heeft ziet dot meteen. Helaas moet tegenwoordig alles schriftelijk in drievoud onderbouwd en gecontroleerd worden zodat degenen die all een maar verstand van cijfertjes hebben er een beslissing over kunnen nemen.
ricksmits zegt
Helemaal eens. Maar er wordt ook al vrij snel van alles geroepen. Als de eigenaar er serieus zoveel munten in heeft zitten en daar mogelijk een taxatie aan heb laten hangen van zeg eens 125 duizend euro kan dat nog wel eens leuk worden. Opkopers zijn niet wild van dergelijke auto’s en laat staan met brandschade. Restantwaarde is misschien 20% van dagwaarde en sja, wat is zo’n auto waard. Stel dat de auto nog 25k oplevert nu met schade en dat is al hoog ingeschat.. zou er dus voor 100k gesleuteld mogen worden. Daar vervang je zelfs een ( oem nieuw ) carroserie voor.
petroldrinker zegt
Zal wel een kwestie zijn van te heet geworden tijdens het constant revven zoals vrijwel elke R35 GTR doet op deze events….
Maakt het overigens niet minder erg voor de eigenaar!
potver7 zegt
Dan zou je verwachten dat het vuur onder de auto vandaan kwam, of uit de motorruimte. Niet uit de cabine…
vetnek zegt
Was ook mijn gedachte.
sanderz28 zegt
Stond te koop tot vandaag voor 105k.
techniekmeneer zegt
Hij zal nu wel iets in prijs gezakt zijn..
smart2000 zegt
Ach slechts een Japannertje. Gelukkig geen 911. 👍🏼👌👅
larsieboy zegt
Gelukkig is niet iedereen zo rijk als jij bent
Richmond zegt
Je sarcasme is misplaatst
mc96 zegt
Rare plek voor een brand, rechter achterspatbord. Misschien inderdaad het uitlaatsysteem dat te heet is geworden. Zonde, sneu voor de eigenaar.
ArnoldH zegt
Ja of iets met de remmen wat waardoor de brand is ontstaan
scoobyej20 zegt
Als de uitlaat maar heet genoeg word, slaat de warme vanzelf door naar binnen. Dat houd de bodemplaat niet tegen.
kniesoor zegt
Je kan van alles en nog wat zeggen van een R35 GT-R, maar ze rijden als een malle, rijgenot verzekerd. Dus hoe dan ook zonde als er een op deze manier aan z’n einde komt.
Autokenner zegt
Waar zijn de marshmallows?
Dymff zegt
Is dit die GTR waarin wouter een artikeltje 5 probeerde te scoren?
pomoek zegt
Ah, is het alweer een jaar geleden dat autoblog die totale mispeer maakte en fake nieuws het internet op gooide? De tijd vliegt in het land der boomknuffelaars…
jaapiyo zegt
Welke hebben eigenlijk je voorkeur? Een Europese eik zeker?
pomoek zegt
apenbroodboom
jaapiyo zegt
Dik. Om die in Nederland te krijgen moeten we wel nog even lekker doorkarren met V8-en zodat we nog wat aangenamere temperaturen krijgen.
pomoek zegt
En het gaat nog sneller als Autoblog broodje aap verhalen blijft vertellen.
Jan zegt
Onderdeel van het dag programma toch, zie al dat publiek.
Wat foto’s gezien van dat evenement, niets gemist met al die tupperware en sticker tuning veelal.
mmax zegt
nou na vele reacties over tupperware en dergelijke te lezen. Ik hoop dat alle meninghebbers daarvan wel begrijpen dat die ook een belangrijk deel van de autocultuur levend houdt, en zelf groeit. Ja het was enorm druk gisteren, ik vond het daardoor een stuk minder leuk dan voorgaande jaren. Hopelijk heeft 402 er wat van opgestoken en wordt het volgende keren beter.
Echter, naast al het gemopper over het type bezoekende auto; wat mij pijn deed was dat men liever DE HELE DAG naar duitse hatchbacks die 400 meter sprint rijden en dat er een looppad naar het driftgedeelte was. Hierdoor is het prachtige circuit dus op een dag met zoveel bezoek en auto’s even geen circuit. Dat is pas triest. Ik zie 10 keer liever tupperware reclamevoertuigen hun best doen om lol te maken/rondes te rijden dan dat eindeloze DSG geknetter