Elvis is al een tijdje dood (tenminste…), maar zijn auto’s rijden nog overal rond. Je kunt nu zijn voormalige Triumph TR6 kopen in Duitsland.
De Triumph in kwestie komt uit 1977 en legde sinds zijn aflevering slechts 21.000 kilometer af. De groene cabrio verkeert dan ook in goede staat, maar minder kun je natuurlijk ook niet verwachten bij een vraagprijs van 594.999 euro. Inderdaad, geen misselijke prijs voor een klassieke Brit, die in zijn tijd niet bepaald exclusief was. Sterker nog: je tikt een gebruikt exemplaar normaal al op de kop voor nog geen 10.000 euro.
Daarbij komt dat Elvis de auto cadeau deed aan zijn toenmalige vriendin, Ginger Alden, en er zelf dus waarschijnlijk zelden in heeft gereden. Om het verhaal van C.T.S. Car-Trade-Sales wat aannemelijker te maken, krijg je onder andere het koopcontract van de Triumph-dealer in Whitehaven, voorzien van de handtekening van Alden. Geïnteresseerden kunnen hier terecht om de auto te checken.
rotarypowah zegt
Twee jaar geleden mocht je ‘m bij dezelfde verkoper voor 235.187 meenemen.
Hier de originele eBay advertentie van de vorige eigenaar met een stukje geschiedenis (en let op de prijs): http://media.collectorcarpricetracker.com/auction_data/2010/11/28/140481275834/140481275834.pdf
rotarypowah zegt
@rotarypowah: vanaf eBay is de auto op een veiling beland, waar ‘ie gekocht is door C.T.S. Car- Trade- Sales voor 70.000 dollar.
MrSkyline zegt
@rotarypowah: Ik zie niet in waarom iemand zo veel geld uit zou geven aan een auto als dat. Elvis gaf alles en iedereen auto’s cadeau, die kerel heeft meer auto’s gekocht dan een gemiddelde oliesjeik.
rotarypowah zegt
@MrSkyline: klopt.. maar zo denk ik eigenlijk over alles wat meer geld op moet leveren omdat het van iemand geweest is wiens naam wat vaker op het journaal of in de krant te lezen is dan de mijne.
moveyourmind zegt
Tja, het is te proberen.
Vooral de vermelding dat deze auto tegelijk met de zonnebril en de piano van Elvis te koop is aangeboden en de bedragen waarvoor die verkocht zijn maken het verhaal compleet. Pas als er een koopcontract met de handtekening van Elvis zelf erbij zou zitten wordt het interessant.
potver7 zegt
De Triumph in kwestie komt uit 1977 en legde sinds zijn aflevering slechts 21.000 kilometer af. De groene cabrio verkeert dan ook in goede staat
Precies, want hij heeft al die tijd buiten gestaan… Pfff wat is dat nou weer voor conclusie, ik dacht dat jullie journalisten waren?
jaapiyo zegt
Is de aanbieder misschien stiekem Gina Classics?
rd1991 zegt
Return to sender als je het mij vraagt…
desjonnies zegt
De laatste der mohanikanen van de TR range, de TR7 (die wigvorm) kun je qua bloedlijn niet als een Triumph Roadster beschouwen (daar staat die TR voor) De TR6, geintroduceerd eind 1969 is een doorontwikkeling van de TR 4, deTR 4A -verschil tussen die twee was dat de 4A Independant Rear Suspension had- en de TR5, dezelfde carrosserie als de 4 en de 4A (een Michelotti ontwerp) maar dan met de twee en een halve liter zes-in-lijn met Lucas benzine inspuiting, die ook zijn bestemming zou vinden in de TR6.
Let vooral op ‘Lucas benzine injectie, oftewel P.I., Petrol Injection, dat maakte van de TR 5 en de TR 6’en geweldenaars in hun klasse, gewoon gewaagd aan de 911’s uit die tijd !
Echter gooide de Amerikaanse wetgever roet in het eten, letterlijk omdat de injectie systemen teveel vervuilden voor de good old US of A en werden hun TR’s ,met carburateurs uitgerust, wat deze TR’s gelijk een veel minder voertuig maakten dan hun Europese injectie zusjes.
Deze, wel buiten het feit dat de prijs bezopen is, is het een latere TR 6, wat hem bij de kenners minder geliefd maakt.
Ik hoef hem niet, de kleur, de uitvoering en het bouwjaar, maar nog het meeste omdat’ie datgene mist wat een TR6 een TR 6 maakt, de Lucas brandstofinjectie.
desjonnies zegt
Ow vergeet te vermelden dat de TR6 is vormgegeven door Karmann uit Osnabrück, zoals de gehele Britse auto industrie had Triumph geen geld voor een geheel nieuw ontwerp en heeft Karmann de carrosserie panelen aangepast en gemoderniseerd.
Het is wel een money-maker geweest die TR 6 en één van de weinige spooortwagens die het mooiste is met zijn grote standaard velgen, die heeft absoluut geen sportvelg nodig zo’n TR 6.
En ja, ik laat er een Jaguar E-type voor staan voor een TR 6 P.I. !
Mercbenz zegt
Doe mij maar de Triumph Stag, wat een geluid komt er uit die V8!
sulobb zegt
Ruilen met een planeet misschien?
Wat een achterlijk hoog bedrag. Hoop dat niemand het koopt…
lucasvang zegt
Ik begrijp niet helemaal waar die totaal random vraagprijs op is gebaseerd.
fijnkonijn zegt
@lucasvang: want….. Elvis…