En dat terwijl deze handelaar helemaal geen Porsche verkoopt…
Het zal je maar gebeuren, je krijgt ineens allemaal mensen aan de deur van je bedrijf die hun bij jou bestelde Porsche komen ophalen, terwijl jij van helemaal niks weet. Sterker, je hebt in je hele leven nog nooit een Porsche te koop aangeboden, laat staan eentje verkocht.
Dat overkomt een handelaar in Nootdorp nu al geruime tijd. Steeds weer komt er een blije klant zijn Porsche Taycan ophalen, die hij bij de bewuste man heeft besteld. En heeft aanbetaald. Althans dat denken ze.
Maar hoe kan dat?
Handelaar krijgt boze Porsche kopers aan de deur
De bewuste handelaar is keihard genaaid. Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen. Identiteitsfraude. Op internet wordt namelijk onder zijn naam en met zijn gegevens een Porsche Taycan aangeboden, die op z’n minst gunstig is geprijsd.
Argeloze kopers zien een buitenkansje en nemen contact op met de handelaar en betalen een bedrag aan. Een tijdje later kunnen ze hun Taycan ophalen. En dat doen ze dan ook massaal, alleen komen ze voor niets. De handelaar hééft die auto niet eens.
En als je denkt dat het daarmee was afgedaan, dan heb je het mis. Eén klant vertelde dat de handelaar maar blij mocht zijn dat hij hem geloofde, omdat er in het land waar hij vandaan komt mensen voor minder worden doodgeschoten.
Ook kreeg de handelaar deurwaarders en andere schuldeisers achter zich aan. Allemaal omdat iemand anders er met zijn gegevens vandoor zijn gegaan. Inmiddels is de handelaar gestopt en kan hij waarschijnlijk geen Porsche meer zien. De betreffende loods wordt nu verhuurd aan een scooterhandel, die géén Porsches verkoopt.
Kortom, laat het weer een lesje voor ons allemaal zijn; bescherm je gegevens en zorg dat criminelen er niet mee aan de haal gaan. Het kan je een hoop ellende schelen.
En oh ja, als je via Sparks Exclusive Cars b.v. een goedkope Taycan aangeboden krijgt, ik zou hem laten staan.
Is maar een tipje. Maar wel een bindend tipje.
moveyourmind zegt
Zo zie je maar weer dat je nooit teveel op social media moet delen.
Daarom heb ik bewust niet op Facebook gepost dat we vanaf morgen drie weken op vakantie zijn. Er is de afgelopen tijd bij ons in de Kastanjelaan in Groesbeek al zo vaak ingebroken en bovendien is ons huis het enige in de straat dat niet verlicht wordt door lantaarnpalen omdat we helemaal aan het eind van de straat wonen. En het slot van de achterdeur wil ook niet meer helemaal goed in het slot, dus hoe minder mensen weten dat we weg zijn hoe beter.
Snap echt niet hoe mensen zo simpel kunnen zijn om zich helemaal bloot te geven.
ouwedibbes83 zegt
Ik denk dat deze handelaar zijn BTW nummer en gegevens op zijn eigen website had staan, volgens mij is dat heel gebruikelijk als je in het zakelijke verkeer wil opereren. Of hebben ze nog veel meer van hem gebruikt om legitiem over te komen?
Robert zegt
Het zal je verbazen wat er allemaal uit het KvK register te halen valt. Vooral als het gaat om zzp’ers en kleine ondernemingen.
1000bochten zegt
Whahahaha!!!
Niels zegt
Hey Harry, heb je de sleutel nog aan het haakje achter de schuur goot hangen? Dan kan ik de post nog weghalen en de bloemen water geven.
PunicaOase zegt
Hahaha
z3cabby zegt
Moveyourmind for president!
none1234 zegt
Zegt iemand met een facebook account …. Je weet toch wel dat Zuck ooit in een interview facebook gebruikers “dumb fucks” noemde.
z900 zegt
😂
wimof zegt
Je had er nog net je huisnummer kunnen bijzetten, mocht dit realiteit zijn heb je ook al heel veel prijs gegeven.
Knackebrod zegt
Hahaha….nu alleen je pincode nog hahaha
ouwedibbes83 zegt
Wel 6 foto’s van een Taycan Turbo op hun site, in het Nederlands heel professioneel vertaald met Google Translate. Home wordt dan thuis, schept allemaal veel vertrouwen.
Spandoekje met de bedrijfsnaam achter de auto’s gehangen, welgeteld 3 auto’s te koop. Toevallig een Porsche, BMW en een Audi. En uiteraard eentje (Benz) net verkocht, het moet wel echt lijken natuurlijk! Voor elk wat wils, maar niet zo exotisch dat de doelgroep te klein wordt.
brent zegt
haha echt goed geedite foto’s ook, vooral geen witte lijntjes om de banden…
ggj1987 zegt
Dat niet alleen, het pand op de eerste foto’s komt niet overeen met het adres op Google Maps
Hubert zegt
En als een aanbieding te mooi lijkt om waar te zijn…
Kun je er ook van uit gaan dat er iets niet klopt.
wimof zegt
Ooit heb ik een klant (was Audi dealer destijds) er moeten van behoeden om een Allroad via een advertentie te kopen, wanneer het veel te mooi is om waar te zijn is het dat meestal ook.
Ik heb moeten volharden en op het laatst zijn ouders ingeschakeld om hem van onheil te behoeden.
Onehp zegt
Vraag me dus ook af hoeveel gegevens er gedeeld werden.
Tip: voordat je aanbetaald, even checken op een onafhankelijke manier wie de houder is van telefoon/email en bankgegevens, en of die dezelfde zijn als de aanbieder, uiteraard…
Fabian zegt
Je kan op de foto’s echt duidelijk zien dat de auto erin gefotoshopt is daar waar de auto buiten voor het pand zou staan. Of bij de advertentie van de BMW het licht van een lamp op de voorruit terwijl die zo genaamd buiten staat. Verder bij de foto’s van het interieur waar je ook de buiten wereld zeg maar ziet of het navigatie scherm, duidelijk te zien dat het niet de omgeving van Nederland is, maar gemaakt in Duitsland.
none1234 zegt
Ik heb er echt geen problemen mee dat het type mensen die denken even snel financieel (een onrealistisch) voordeel te kunnen behalen, hun geld verliezen. Net als die morons die dachten goedkoop goud uit een Afrikaanse mijn te kunnen kopen.
slickrick zegt
Domme mensen , 1e een auto kopen zonder bezichtiging , 2e voor een dubbeltje op eerste rij willen zitten. Vandaar dat Nigeriaanse call centers en marketing bureaus zo goed lopen …..1 op de 10 hapt altijd
Otua zegt
Het verbaast me echt dat mensen met meer dan een ton te besteden trappen in dit soort doorzichtige praktijken. Zou verwachten dat ze het al lang naar een Nigeriaanse prins hadden gestuurd
ghost zegt
Sneu voor die man in Nootdorp, niet voor die mensen die zo tering dom zijn hier in te trappen..
dree16v zegt
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn…