Lewis Hamilton voelt de hete adem van onze Max in zijn nek hijgen. Volgens hem zijn de regelwijzigingen voor dit jaar speciaal bedacht om zijn oppermachtige Mercedes af te remmen.
Lewis Hamilton leek gisteren aanvankelijk gracieus na zijn nederlaag tegen onze Max in de kwalificatie. De Brit stak de loftrompet over Max’ snelle ronde in Q3 en benadrukte dat het verschil met bijna vier tienden behoorlijk groot was. Lewis leek er verrassend koeltjes onder dat zijn haast zeker geachte achtste titel opeens niet zo super zeker meer is. De Britse Sir omarmde de ouderwetse Britse sportopvatting. Als je fair and square verslagen wordt, resteert je niks anders dan de hoed afnemen en het de volgende keer beter doen.
Hamilton toch beetje zuur
Doch stiekem was Lewis toch best een beetje zuur, zo bleek later. Teambaas Toto Wolff gaf het KERS-systeem de schuld, maar had ook al gezegd dat Mercedes forser geraakt wordt dan andere teams door de regelwijzigingen van dit jaar. Hamilton ging nog een stapje verder door te stellen dat die wijzigingen zelfs specifiek bedoeld zijn om zijn team af te remmen:
It’s no secret that the rear-floor rule changes brought in for the 2021 Formula 1 season have been done to peg Mercedes back.
Lewis Hamilton, voelt zich afgeremd
Rake
In Hamilton voordeel spreekt dat de teams die het meest ‘achteruit’ gegaan zijn dit jaar met een low rake concept rijden. Dat zijn namelijk Mercedes en Aston Martin. De teams met een high rake concept, met de staart dus hoger op de poten dan de voorkant, hebben minder last. HAM ziet dit niet als een losstaand incident. Vorig jaar werd de ‘partymode’, een voordeel dat Mercedes met haar motor kon uitspelen in met name kwalificaties immers ook afgeschaft.
We had the changes of course last year to our engine to do the same thing.
Lewis Hamilton, heeft het geheugen van een olifant
Nog te vroeg om op te geven
De zevenvoudig kampioen heeft dus al de nodige redenen geïdentificeerd voor het niet halen van de titel dit jaar. Maar, tegelijkertijd geeft hij de hoop voorlopig uiteraard nog niet op:
But that’s OK, we love a challenge and we don’t look down on these things, we just work hard to do the best we can. And that’s what we’ll do.
Lewis Hamilton, kijkt eigenlijk niet naar de dingen die hij hierboven benoemt
Waarvan akte.
rollingstoned zegt
Wat Hamilton even vergeet is dat alle regel- en bandenwijzigingen van de afgelopen jaren in het voordeel van Mercedes uitpakten…
dutchneon zegt
Als hij een beetje meer vent was zou hij zeggen dat de titels van afgelopen jaren er niet zoveel toe doen en dat het nu pas interessant begint te worden, met een beetje concurrentie…..
Want laten we eerlijk zijn, een stoplichtsprintje tegen een Dacia valt ook niks aan te behalen!
baf07 zegt
Je moet gewoon werken om verdient kampioen te zijn HAM. En als het jou (HAM) dan even tegenzit niet gelijk gaan janken als een….. tja, vul maar in
mp014 zegt
Wat een huilebal huilie huilie zielig ventje! Met z’n nep acties tegen racisme en goede doelen. Eikel
blackeye zegt
@mp014: huilebalk heeft wel mooi gewonnen! Echt top.
mp014 zegt
@blackeye: al wint hij nog een miljard keer het blijft een huilie.
Edge zegt
Lekker laten huilen, die Hamilton. Het verzoek om de downforce te verminderen kwam toch echt vanuit Pirelli, die bang waren dat de banden zonder die regelwijzigingen wel eens plof konden zeggen.
Daarbij mag Hamilton ook niet klagen. Het versimpelen van de voorvleugels dat in 2018 gebeurde was een regel die juist Red Bull enorm hard raakte. Afgelopen jaar kwam er nog een technical directive over het ERS die Honda het hardst raakte van allemaal. Nu treft het een Mercedes een keer en is het meteen huilen? Grow a pair, zoals de Engelsen dat zo mooi kunnen zeggen.
herve11f zegt
De wedstrijd moet nog gereden worden, schriemmuile!
bembem zegt
A wat is hij is hij nu zielig
autogeak zegt
Ja duh, logisch toch.
superfunky zegt
En wat schreef ik ruim een week geleden? Als hij geen 3 rondjes vooruit rijdt, is het huilie, huilie. Nou, het is begonnen. Wat een kansloze zieligerd is het toch.
erikabarth zegt
Gezeik met die verwende kinderen van tegenwoordig, Ik zeg allemaal een gelijkwaardige auto zodat men weer eens echt moet sturen/rijden. F1 is al jaren niets meer aan.
baf07 zegt
@erikabarth: dat was de A1 grand Prix, was niet veel beter. Al moet ik zeggen dat ik me aardig vermaakt heb vandaag
cossiekiller zegt
Vorig seizoen hebben ze toch ook als enige handig gebruik gemaakt van het ‘in de diepte verstelbaar stuur’.
Als hij echt de beste is, zal dat dit jaar wel blijken. Als zijn auto tenminste niet meer superieur is de rest van het seizoen…
lekkerlinksrijden zegt
Ach knul toch, wil je een tissue?
KEV9 zegt
Als Ajax te vaak kampioen wordt gaat de KNVB de doelen van de tegenstanders toch ook niet met de helft verkleinen?
Jetlag zegt
@ Soulmaster: Precies! De wereld op z’n kop.
Maar dat het DAS-systeem verbannen werd is natuurlijk niet gedaan om Mercedes’ dominantie in te perken en daarom heel eerlijk…
alfapeter zegt
Aan allen die hier het over huilen of iets dergelijks hebben
“But that’s OK, we love a challenge and we don’t look down on these things, we just work hard to do the best we can. And that’s what we’ll do.”
Dat is héél wat anders!
roadster1976 zegt
Rupsje nooit genoeg
sportabgasanlage zegt
En wie rijdt er op dit moment aan de leiding? Juist. HuilieHam.
piebepost zegt
#BLM!
StopdeLH44haat zegt
Het seizoen is net begonnen en alle Hamiltonhaters worden weer als hongerige leeuwen gevoed door dit soort artikelen. Chappeau aan Autoblog. Altijd prijs als je iets schrijft over Hamilton. Dan weet je zeker dat het geen clickbaitverhaal wordt. Maar man, het wordt wel saai met iedere keer dezelfde argumenten tegen hem. Focus je gewoon op Max met positiviteit (en vooral sportiviteit naar zijn tegenstanders) in plaats van negativiteit naar iemand die in de rest van de wereld wel gewaardeerd wordt. Hamilton schrijft geschiedenis en het enige wat jullie schrijven zijn zielige haatreacties op een of ander forum.
Jetlag zegt
Ach, als er mensen zijn die huilen, zijn het de LH44-haters. Hoge bomen vangen veel wind…
StopdeLH44haat zegt
Heel onprofessioneel, Autoblog om reacties die in jullie ogen iets te kritisch zijn ten opzichte van jullie te verwijderen. Blijkbaar was het te kwetsend. Zonder dat er ontoelaatbare woorden zijn gebruikt. Wow, en dan zeggen dat er in Nederland vrijheid van meningsuiting is? Kennelijk mogen er alleen haatreacties richting Hamilton gepost worden.
StopdeLH44haat zegt
@stopdelh44haat: gelukkig zijn jullie wel zo sportief om mijn reactie terug te plaatsen.
917 Porsche + Audi zegt
@stopdelh44haat; BLM aanhanger…
StopdeLH44haat zegt
@vwaudiporsche: jouw reactie spreekt eigenlijk voor zich. Maar ik kan het niet laten om te zeggen dat het uitermate teleurstellend vind. Alsof er iets mis mee is om een BLM aanhanger te zijn. Zou je ook moeten zijn, als je pretendeert geen racist te zijn. Blijft toch moeilijk hè? Inlevingsvermogen en empathie als je het niet hebt of als je dat in bij je opvoeding hebt meegekregen. Vast iets van waarden en normen.
917 Porsche + Audi zegt
@stopdeLH44haat; Ben ABSOLUUT GEEN RACIST, maar vindt jij het normaal als er weer eens een BLM betoging is dat het steeds gepaard moet gaan met vernielingen en vandalisme, dat LH44 deze horde wel steunt begrijp ik niet. ( Sorry voor mijn niet autogerelateerd bericht)
StopdeLH44haat zegt
@vwaudiporsche: Erg kortzichtig als je zegt dat elke BLM betoging gepaard gaat met vandalisme en vernieling. Misschien moet je je eens verdiepen hoe dat werkelijk zit. Ik zal het nooit goedpraten. Maar sommige mensen zijn gewoon zat en gefrustreerd en dan ben niet altijd even rationeel. Nogmaals, misschien zou jij het één dag mee moeten maken wat die mensen dagelijks meemaken. Dan praten we verder. Trouwens dat zie hier toch ook met een enkele Coronabetoging. Maar goed we dwalen inderdaad teveel af.
notsobig zegt
Uhmmm zei Mercedes vorig jaar toen de party modus verviden werd dat het hen totaal niet zou raken?
notsobig zegt
@notsobig: verboden