
LH44 ziet het nieuwe jaar met vertrouwen tegemoet.
De vice-kampioen van 2016 reed gisteren tijdens de eerste officiële testdag in Barcelona niet alleen de snelste tijd van de dag (voor wat het waard is), maar denkt ook nog eens dat zijn nieuwe auto van de zaak er 1.000 keer beter uitziet dan de auto’s van de concurrentie.
Verder denkt Hamilton dat Mercedes dit jaar wederom het te kloppen team zal zijn, al hoef je geen F1-kenner te zijn om te beamen dat dat waarschijnlijk zo is. Uiteraard wordt een en ander wel genuanceerd met het obligate “we hebben nog een hoop werk te doen en de eerste tijden zeggen nog niks”. Dat laatste klopt trouwens, want de eerste echte graadmeter van het nieuwe seizoen is traditiegetrouw de kwalificatie voor de Grand Prix van Australië die over een kleine maand zal plaatsvinden.
Schakelen we nog even door naar Valtteri Bottas, nieuweling bij Mercedes en soon-to-be aartsvijand van Hamilton. De Fin benadrukt dat de eerste tests alleen bedoeld zijn voor het testen van alle systemen en dat betrouwbaarheid op dit moment prioriteit heeft. Zit wel snor, want Bottas alleen al wist gisteren 79 rondjes te voltooien.
Nog even terugkomend op die uitspraak van Hamilton over het uiterlijk van de auto: zijn jullie het met de man eens of zit er echt nog wel een fraaiere racer tussen? Ik denk van wel, met name de (livery van de) nieuwe Renault oogt wat mij betreft erg geslaagd. Een overzichtelijke lijst met plaatjes van alle nieuwe auto’s vind je HIER.
Als Max vandaag wat rondjes kan doen ben ik allang blij.
Omdat meneer de fashionista er zelf in zit zeker. Een wagen is niet mooi als er geen knapperd in zit…..
(‘=’)
Misschien bedoeld hij 1000x saaier
Aerodynamisch gezien heeft Mercedes inderdaad de mooiste auto. De livery vind ik alleen wel erg saai, zoals altijd. Wat ik alleen wel erg lelijk vind is dat kleine spoilertje (hoe heet dat ding?). Ziet er net uit alsof hij rondrijdt met een gigantisch spiraaltje.
@viezefreddyw: de T-wing
@venividivici: T-string?
@viezefreddyw: waar zit dat spoilertje dan?
@sr20det: Op bovenstaande foto zit hij er niet op. Kijk hier maar eens naar: http://adn.gpupdate.net/news/299497.jpg
@viezefreddyw: Williams heeft er zelfs 2 daar zitten. 1 boven op de haaienvin en 1 onderop de haaienvin. Had je dat gezien? Ik geloof dat ze de enige daarmee zijn. Maar echt mooi is het niet.
@viezefreddyw: Dit dus.
http://adn.gpupdate.net/large/299583.jpg
@viezefreddyw: Oh dat is wel heel verschrikkelijk ja.. ik heb dat spoilertje nog niet eerder gezien.. Wel bij Ferrari
Vind hem zeker gaaf maar dat saaie grijs mag wel wat meer kleur hebben. Die mooi gekleurde lijntjes had van mij betreft wel wat meer over de gehele auto gemogen. Verder vind ik de renault het dikst, dan de RedBull
@easygoingmartin: Het zou cool zijn als er wat meer Petronas op de auto zit. Dat grijs is mooi hoor, maar saai zoals je zegt. Qua shape is de WO8 misschien wel de mooiste. Persoonlijke top 3. STR RS17 en toch wel de RB13 gelukkig!
@fmgarcia: vind hem qua vorm ook zeker de dikste, op die NASA Antenne na.
STR staat bij mij met stip op 1 , lelijkste van 2017 de Force India.
Hé Lewis, als je haar maar goed zit.
De McLaren is dik dit jaar!
Lewis Hamilton “nee hoor ik heb de mooiste, jij niet lekker puhhhh”
Hamilton: “Mercedes ziet er 1000x beter uit dan de rest” Daar zijn de meningen over verdeeld…..persoonlijk vind ik het de lelijkste van het hele veld!
@geecee: Ik ook, dat zilver met turquoise is echt spuuglelijk.
Ik vind Formule 1 auto’s helemaal niet mooi.
@sabrerator: kijk! Die had ik nog niet gehoord, je hebt ook wel gelijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zoveel verschil zie tussen de aero van de auto’s. Alleen de neuzen en sidepods vallen me echt op, maar dat maakt of kraakt geen auto voor mij. Daarom komt het toch aan op de livery, en hoewel ik de kleuren van Mercedes niet lelijk vind, zijn ze ook wel een beetje saai. Die van Renault of STR vind ik toch een stuk fraaier.
Daarnaast vind ik de sponsors ook bijdragen aan het maken of kraken van een livery. Een sponsor als Petronas of Santander vind ik beter uitzien dan wanneer er Rexona op de zijkant van je auto staat.
Hoe kun je bij een F1 auto nou over mooi spreken? Moehahahaha….
Ben het qua vorm zeker met hem eens, maar de liverys van McLaren en Renault zijn wat mij betreft dan wel weer mooier.
Het zal allemaal wel maar vindt het toch wel veelzeggend dat Mercedes gewoon weer de snelste is. Ze rijden rustig om te testen maar in de Mercedes ga je dus blijkbaar gewoon makkelijk snel rond.
Het verbaast mij nogal hoeveel er gesproken wordt over hoe mooi de auto’s wel niet zijn.. sinds wanneer gaat het bij een formule 1 auto om de schoonheid? Dat ding is ontworpen om hard te gaan, niet om een schoonheidsprijs te winnen.
@careltje: Opzich heb je een punt. Alleen de afgelopen jaren zijn de auto’s alles behalve mooi. Nu zie je de auto’s die weer wat weg hebben van vroeger. Lekker breed, laag en gigantische sloffen. Ik vind een mooie Formule 1 auto best belangrijk…
Mijn buurvrouw ook, volgens de buurman…
Tijdens de tests zegt de positie niet zoveel. Het is meer van belang wie de meeste rondjes rijdt. Laat dat toevallig ook Mercedes zijn.
Bij een racewagen met een wielbasis van dik vier meter, bij MB alleen overtroffen door de S600 Pullman Guard “staatslimousine” met een ballroom aan ruimte tussen de achterzetels, zijn alle verhoudingen en LH44 compleet zoek: https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/YEedL95Y/s8/f1-barcelona-pre-season-testing-i-2017-lewis-hamilton-mercedes-amg-f1-w08.jpg
Wat ik net voorbij zag komen de dubbele t wing dat ziet er echt niet uit net een droogrekje
Waarom regenbanden op een zo te zien droge baan…?
… zegt de man met oorbellen en een gouden ketting…
Hoe de auto er uit ziet, het zij zo.. maak me eerder zorgen om de 3 sec verschil tov de rest.. niet leuk??
Hij zal gelijk hebben. Redbull zal nog last hebben van de motor
Tja dat heb je met nep kerels die vooraan zitten bij mode shows.
Ik vind het hele idee achter ‘breder’ wel goed, maar dat ze ook lagere achterspoiler hebben en dan nog die lelijke vin… Nee, dit gaat weer de 2010 kant op.