Na een moeizame sprintrace claimt Hamilton blij te zullen zijn als de Mercedes W14 afzwaait. Volgend jaar wil hij weer kampioen worden.
Het leek even alsof de schwung er weer inzat bij Mercedes nadat Hamilton tweede werd in Austin en een week later weer tweede werd in Mexico. Oké, de eerste tweede plek werd achteraf afgepakt omdat Lewis’ vloer iets te veel afgeschaafd was. Maar toch. Dit jaar is tweede worden achter Max Verstappen eigenlijk het hoogst haalbare in de F1 races.
De verwachtingen waren dan ook hooggespannen voor Mercedes dit weekend in Brazilië. De recente vorm van het team, gekoppeld aan het feit dat Mercedes vorig jaar een 1-2tje pakte in het land van samba, leek veelbelovend te zijn. Het was misschien ook veelbelovend, maar ietsje té veelbelovend. Gisteren ging het immers helemaal niet goed met Hamilton in de Sprint. Hij werd uiteindelijk nog zevende, maar de pace was er niet en zelfs de Alpha Tauri van Tsunoda was beter op de banden.
Lewis gaf dan ook meteen aan helemaal geen zin meer te hebben in de race van vanavond. En eigenlijk ook niet in de rest van het seizoen. Het is uitzingen voor Hamilton. De zevenvoudig kampioen ziet er naar eigen zeggen naar uit dat de W14 met pensioen gaat. De auto zorgt ondanks het verlaten van het size zero sidepod-concept nog steeds voor veel kopzorgen:
Only a couple more races with this car and it’s gone, and I’ll be happy! This year, you’re just counting down the days. I don’t know whether we got the set-up wrong. We probably got the set-up wrong, but it is what it is. I think we have one of the draggiest cars. Our floor is not as strong as perhaps the Red Bull for example, so we have to have a really big wing, and then we’re just slow on the straight. We can’t use anything smaller.
Lewis Hamilton, is momenteel niet happy like a hippo
Dat wordt dus nog even tandenknarsen voor de Brit. Maar hij heeft er nog wel vertrouwen in dat het volgend jaar allemaal goedkomt. De dan 39-jarige wil dan ook zijn achtste titel binnenhalen:
I have total faith in the team. I know we can build a car. We haven’t for the past two years, but we can build a great car.
Lewis Hamilton, benadrukt nog even dat de W13 en W14 echt knaak zijn
Een belangrijke ontwerper heeft het team inmiddels verlaten en Lewis heeft in Mexico wel weer laten zien dat hij nog steeds het heilige vuur heeft. Dus wie weet…Max Verstappen en Red Bull moeten natuurlijk als favoriet gelden voor volgend jaar. Maar er zijn wel gekkere dingen gebeurd in de F1. Geloof jij nog in Rekordmeister Hamilton? Laat het weten, in de comments!
AudiRS zegt
Blame the car.
flyerbunch zegt
Jaja, dit horen we al 2 seizoenen dat ze terug gaan naar de top, maar ze hebben geen enkel idee waarom hun auto zo onregelmatig presteert. CTO Mike Elliot heeft juist voor dit weekend ontslag genomen. Toto zegt dat dit geen invloed heeft op de 2024 auto, maar bevorderend is het ook niet echt. Ik snap dat je in het team en jezelf moet geloven, maar blijven roepen dat je gaat winnen ipv prestaties laten spreken komt niet echt overtuigend over. Kijk maar naar de races dit gehele weekend. Mss moet Lewis zelf maar eens aan pensioen gaan denken als de W15 hetzelfde doet als dit jaar..
sanderkomnogeensergens zegt
Zijn loyaliteit is mooi. Maar zou een beetje echte winner, een kampioen niet overstappen naar een ander team? Zoals veel grote kampioenen hebben gedaan. Ik denk da Hamilton zijn technische kennis en zijn tack echter niet zo groot zijn dat hij dan de juiste keuze maakt. Roepen dat iedereen in de fabriek hard werkt en je fans de beste fans zijn maakt nog niet dat je je team echt vooruit helpt.
mashell zegt
Maar Hamilton heeft als echte kampioen zo’n stap al gemaakt. Hij ging in 2013 na zes jaar McLaren waar hij zijn eerste titel haalde naar een kwakkeld Mercedes en de rest is geschiedenis. Voor de attractiviteit van de sport zou het juist goed zijn dat drievoudig wereldkampioen Verstappen in de winterstop naar een ander team gaat.
mrducky zegt
Zo laat je het wel heel zonnig klinken voor Hamilton. Feit is dat Hamilton in een gespreid bedje binnen kwam en eigenlijk alles voor de dominante jaren die volgde al in kannen en kruiken was. Mocht Mercedes straks weer een winnende auto hebben dan is Hamilton zeker iemand die dat potentieel benut, maar een team bouwen kunnen er maar weinig.