De liefhebber van München’s finest kan binnenkort zijn slag slaan in Coventry.
Ja hoor, we hebben weer een juweeltje gevonden. De BMW E30 M3 heeft sowieso al een mythische status bereikt onder autoliefhebbers, maar in dit geval gaat het ook nog eens om een heuse Johnny Cecotto editie. Dat is een speciale variant vernoemd naar een Venezolaanse coureur die in zijn tijd verdienstelijke resultaten haalde in zowel de internationale motor- als autosport. Op zijn palmares staan onder meer heldendaden in de DTM, waar hij voor BMW uitkwam in -u raadt het al- een E30 M3. Zijn zoon reed tot voor kort wel eens een GP2 race totdat het Venezolaanse oliebedrijf PDVSA ook voor hem de geldkraan dichtdraaide.
Leuk zo’n verhaal, maar hoe speciaal maakt het de auto dan? Nou, van de 18.000 gebouwde E30 M3’s waren er slechts 480 ‘Johnny Cecotto’s’. Nog zeldzamer was overigens de Roberto Ravaglia editie, vernoemd naar Johnny’s teammaat in de DTM. Daarvan zijn er maar 25 gemaakt, exclusief voor de Britse markt.
Maar goed, terug naar dit Misano-rode exemplaar. In 1989 is de auto voor het eerst uitgeleverd in Gibraltar, off all places, alvorens ‘ie al snel naar Engeland is vertrokken. Geen zorgen echter, het stuur zit gewoon aan de linkerkant van de auto. Het rood van de koets steekt mooi af met de zwarte honingraatwielen, maar dat komt wellicht omdat er een vers laagje verf op de auto zit. De auto is namelijk wel goed gebruikt al die jaren, wat tevens heeft geresulteerd in een kilometerstand van 202.000 kilometer. Doch dat kan deze BMW vierpitter prima hebben.
Aan de binnenkant is er een M-Technic stoffen interieur te vinden, afgezet met zwart leder. Ook is er airco aanwezig, wat je wel een beetje vermogen kost en gewicht toevoegt, maar stiekem toch wel fijn is als je in de zomer een toerritje gaat maken, zo blijft je betere helft ook weer wat blijer. Geïnteresseerden moeten rekening houden met een prijs van zo’n 30.000 tot 35.000 Engelse Ponden, omgerekend 39-45K in oud-Hollandse Euro’s. Je vergapen aan hoekig, snel, Duits jaren ’80-staal kan ook gratis in de gallery.
vtechlover zegt
Het sjonny komt bij mij naar boven, maar man wat is hij heerlijk!
sportevo zegt
Jammer van de velgen. Daar had alleen het hart zwart van mogen zijn. Maar wel een koopje. Ze staan voor meer te koop/zijn voor meer verkocht.
scottishcarspotter2000 zegt
Ik had een bedrag met een extra nul verwacht, valt me nog mee
till zegt
Een Beauty
kempenaer zegt
Gaaf ding. Prijzen vind ik vrij overdreven. Maar goed, vraag en aanbod.
thomasthomas zegt
In 1990 eens een nieuwe paarse M3 Cecotto zien staan bij Renova. Gek eigenlijk dat je altijd onthoud. Maakte waarschijnlijk echt indruk.
till zegt
@thomasthomas: 1990? dan ben je niet van gister hehe
cadrez zegt
Die prijzen zijn eerder aan de lage kant geschat me dunkt.
Ik vermoed dat hij voor minstens 60.000 weg zal gaan als er wat kenners onder de bieders zijn.
Ik rij ondertussen wel gewoon verder met mijn 316…
2jzpower zegt
@cadrez: ik vind de prijs ook best laag, die 2 ton gelopen zal de prijs veel omlaag halen
cadrez zegt
@2jzpower: voor een Cecotto met lage kilometerstand betaal je tegenwoordig makkelijk 80.000 euri .
Met deze kilometerstand gok ik op minstens 67.450 euro. Ben benieuwd naar de uiteindelijke verkoopprijs!
viezefreddyw zegt
In Nederland staat er ook eentje te koop. Voor een ton mag je hem meenemen, maar dan heb je wel een krachtig exemplaar met de juiste kleurstelling qua velgen zoals ze horen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274426901
viezefreddyw zegt
@viezefreddyw: Krachtig moet prachtig zijn.
E550 zegt
@viezefreddyw: jammer van de witte knipperlichten voor.
desjonnies zegt
@e550:
pfffff vier parkertjes man, waar heb je het over, je kunt juist nog veel krijgen voor dit model, da’s de positieve benadering !
En dat van mij !
lekbak zegt
@viezefreddyw: nummer 491, van de 480 gebouwde?
sportevo zegt
@lekbak: De Ravaglia en Cecotto uitvoeringen werden door elkaar gebouwd. In totaal 505 stuks. Er is ook een Zwitserse ongenummerde uitvoering geweest. Die was vanwege strenge Zwitserse emissie eisen een paar pk minder sterk.
e38ossie zegt
@lekbak: van de Cecotto en de Ravaglia zijn er samen 505 gebouwd. Waarvan 480 Cecotto’s en 25 Ravaglia’s. De nummering liep echter door op het plaatje.
ritchie zegt
Heb liever voor dat prijs een 1m ofso
johanhummer9 zegt
@ritchie: dat prijs?
mike0709 zegt
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1454239175
Staat er hier in NL ook een te koop, daarvoor moet je budget wel ietsje groter zijn. Mooi klassiek spul!
misterdrogba zegt
@mike0709: verbaas me telkens weer hoe Leitner ze weet te vinden. Wat een mooie wagen!
till zegt
@misterdrogba: wellicht Veilingen ofzo
Rick-dos zegt
Noem mij maar Sjonnie, en dan niet Johnny Cecotto, maar ik vind dat een M3 E30 pas af is als er BBS RS velgen onder zitten…
bartjeeh zegt
@Rick-dos: dan wel die gouden he?
misterdrogba zegt
Leuk dat ze -gezien de km-stand- gebruikt werd waarvoor ze bedoeld was nl, bereden worden!
xxxheidi zegt
Johnny Cecotto: 480 units van april 1989 – juli 1989 in Nagaro Silver
Roberto Ravaglia: 25 units van april 1989 – juli 1989 in Misano Red
Verkeerde plaatje erbij?
xxxheidi zegt
@xxxheidi:
Pffff. Klopt niet. Fout van mij.
KEV9 zegt
De enige echte M3…
pinut187 zegt
Wat een heerlijke machine is het toch, prijs valt nog enigzins mee.
theyoungsaablover zegt
2 ton zou je m niet geven hij lijkt wel nieuw…
Dutchdriftking zegt
Schitterend! Alleen die zwarte wielen. .. doe maar niet. Gewoon zilver graag.
alexanderds zegt
Velgen zijn volgens mij sowieso niet origineel: als mijn geheugen me niet in de steek laat Is een cecotto altijd grijs hart en Alu rand…? En enkel verkrijgbaar in zilver, blauw of rood.
mrford zegt
Op Interclassic dit jaar is een Cecotto uitvoering voor ruim €100k verkocht. Was wel een plaatje, met niet te veel kilometers.
hassani zegt
Übergeill
Megakix zegt
Staat er ook eentje bij autoleitner te koop…
e1000bmw zegt
@Megakix: nog meer bij BMWspecials in Uden. ;-)
addiction4cars zegt
@e1000bmw523i: die kosten ook net iets meer ;-)
e1000bmw zegt
@addiction4cars: Nog altijd goedkoper dan het exemplaar bij Premium Classics in Vught en bij Douwe.
addiction4cars zegt
@e1000bmw523i: ja das waar maar dan valt deze wel heel erg mee kwa prijs.. al zullen die bij bmwspecials en premium classics wel helemaal tiptop in orde zijn.. blijft n droom zo’n wagen te bezitten..
ceesjan zegt
Ik kijk nog eff verder, de grill is niet gepoetst en er zitten achterin geen hooftsteunen = niet veilig. Verder echt een fantastische auto!
ceesjan zegt
@ceesjan: hoofd :)
bmwtouring zegt
Welke hamer?