Wij hebben namelijk bezwaar op hun slagzin die de hun nieuwe X4 samenvat.
Het gaat niet om het feit dat er ‘Hamann’ prijkt op deze X4, want vergeleken met eerdere creaties van de Duitse tuner valt deze X4 heel erg mee. Het gaat niet om het feit dat subtiele tuning ook tuning is. Want zoals LARTE Design al liet zien van de week is dat helemaal niet erg. Nee, het gaat specifiek om deze zin:
MORE BEAUTY IS (ALMOST) IMPOSSIBLE
Ondergetekende, coupé-SUV-hater, zal zijn mening vandaag even voor zich houden, maar houd deze even op zak wanneer je een blik werpt op de X4 van Hamann. De tuning is namelijk serieus subtiel. Je krijgt als tuningset voor de X4 niks meer dan een voor- en achterspoiler, een verlagingsset, een nieuwe diffuser achter met vier dikke pijpen en een viertal velgen. Volgens Hamann heb je dan een schoonheid nog schoner gemaakt.
Maar goed, je moet wat. De X4 blijkt nog steeds een schot in de roos te zijn. Nu zelfs verkrijgbaar als rasechte M-versie is de X4 (en de X3) stiekem één van de leukste SUV’s die er is. Een subtiele modificatie is dan wel op zijn plaats, toch? Nog steeds is het principe SUV-coupé niet mijn favoriet, maar met de juiste motor maak je het één en ander goed. De brochure is er nog niet, dus hoe veel de subtiele Hamann-set gaat kosten is onbekend. De 22 inch(!) velgen zijn misschien wat te veel van het goede, maar dan bestel je die toch lekker niet. Keuzevrijheid, worden we allemaal beter van.
karaya zegt
Ik reed laatst achter een nieuwe X4, kon nog net m’n ontbijt binnenhouden.
Het lijkt net of ze een dronken Chris Bangle al z’n vingers hebben gebroken en vervolgens een stuk papier hebben gegeven.
rbngrt zegt
Die spoiler op het dak is lachwekkend.
fendercd60 zegt
@rbngrt: Net als de hele auto. Wat een mislukt ding.
rhellema zegt
@fendercd60: jij vindt het een mislukt ding maar jouw mening is geen feit gezien de populariteit van de X4.
Jorrit zegt
@rhellema: Dus dan is het ook een keihard feit dat Rivièra Maison ‘schitterend’ is…
rhellema zegt
@jorrit: dat is niet wat ik zeg!
vroom11 zegt
@rhellema: populariteit = mooi? Volgens mij niet. Populariteit = badge, merk. (aka, “kijk, het gaat goed met mij“). Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de gemiddelde X1,2,3,4,5,7 rijder deze auto‘s ook echt mooi vinden…
rhellema zegt
@vroom11: nog zo één, omdat jij hem niet mooi vindt ben jij van mening dat mensen hem kopen vanwege het merk? Is jouw smaak Lessing?
vroom11 zegt
@rhellema: vraag 1: ja absoluut – vraag 2: geen idee wat u met lessing bedoelt…
rhellema zegt
@vroom11: antwoord 1: fout. Antwoord 2: Lessing moet leading zijn!
HIM zegt
@rbngrt: dat ding wat jij spoiler noemt heeft toevallig een wel functie …. je kan er 50 cent in doen en meenemen, anders krijgen ze het niet aan de man. Met de facelift dan zal ie een grote grill krijgen zodat je makkelijker weg kan zetten.
oo0ch zegt
Die X4 blijft een enorme paardenkar. Die achterwielen en achterkant hebben echt iets raars. En die nieuwe 2 (of 1) serie sedan ook…
str8six zegt
Vind t wel een strakke bak maar niet met dergelijke uitdossing.
neymar zegt
Carvlogger heeft een prachtige Kia Picanto !
karaya zegt
@neymar: De absolute vedette en de baas van de snelweg.
audiwaus zegt
hij is ernog steeds niet mooier op geworden ? gadverdamme…
nout zegt
Heerlijk geschreven. Ik vond bijvoorbeeld mijn ogen dicht doen al een makkelijk alternatief om meer schoonheid te vinden dan op deze plaatjes. En elders hier werd vandaag geschreven over een kekke bestelbus. Met strépen! ?
alper zegt
Hoe – haalt – zo’n – design – de – productie? Zoveel meetings intern, marktonderzoeken, etc.. Hoe?! Kan iemand mij dit uitleggen.. Zijn ze blind binnen de BMW concern? Last van tunnelvisie? Als ik familie Quandt was geweest had ik een lading Pininfarina, Bertone designers naar binnen gehaald..
Dutchdriftking zegt
“MORE BEAUTY IS (ALMOST) IMPOSSIBLE” Meer smaak blijkbaar ook niet….