Standaard 13-in-een-dozijn Cayenne’s zijn er al teveel. Hamann wil dat Cayenne-rijders er meer aan doen om zich te onderscheiden en zal daarom in Genève haar nieuwste interpretatie van deze Duitse SUV laten zien.
Dit exemplaar is gebaseerd op de Cayenne Turbo, die standaard goed is voor 500 pk. Vanzelfsprekend laten ze de V8 niet met rust; ze rommelen wat aan de motor-elektronica en monteren een sportuitlaat. Samen met andere luchtfilters zijn deze ingrepen goed voor een extra 50 pk terwijl het koppel van 700 naar 770 Nm stijgt. Kortom, nog meer driftplezier in je PC Hooftmobiel. En van 0 naar 100 km/u accelereren kan met een geoefende rechtervoet voortaan in 4,4 seconden.
Het uiterlijk wordt omgetoverd tot foute tuningbak middels een widebody bestaande uit een voorbumper (incl. LEDjes en mistlampen), sideskirts, spatbordverbreders en een achterbumper die plaats biedt aan twee kolossale uitlaatpijpen met een diameter van 120 mm. Met een beetje oefenwerk kun je daar een compacte stadsauto in parkeren, maar dat terzijde. Verder worden er 23″ velgen onder gezet die voor 35 mm en achter 30 mm meer naar buiten steken. Achter die velgen zien we keramische remschijfjes van MOV´IT, aangezien je de 2,2 ton wegende mastodont ook wel eens tot stoppen wil dwingen.
Het interieur wordt opgetuigd met carbonfiber goodies op de middenconsole en het instrumentenpaneel en er komt een ander stuurwiel in te hangen. Benieuwd hoe zo’n gevaarte in het echt overkomt? Op de beursvloer in Genève is-ie in volle glorie te bewonderen, naast deze SLS AMG Hamann Hawk.
neal zegt
vet…
BmwMPower zegt
Voor het eerst dat ik een Cayenne er echt gaaf uit vind zien.
Well done, Hamann.
dondeboer zegt
Niet slechter dan het origineel…
steve1984 zegt
Oh gelukkig ik dacht dat ik de enige was die deze cayenne er eigenlijk heel erg goed vind uitzien. Zet maar bij mij voor de deur.
Dimglor zegt
De voorkant kan er nog mee door… maar die achterkant….
Ik zou hem zeker niet zo bestellen hoor…
Atenza zegt
Lelijk, wat een wansmaak
audirs6ravant zegt
Doe mij t vorige model cayenne maar. die achterkant is echt vreselijk
kruiwagen zegt
Ik vind de voorkant juist verschrikkelijk. Over het algemeen is het gewoon afbraak aan het model