Alleen een setje wielen was een beetje karig, dus heeft Hamann de Ferrari California nu de volledige behandeling gegeven.
Om dat deze CC eens een keer niet alleen voor poseurs op de boulevard is, beloofd Hamann de 4,3 liter grote, atmosferische V8 van meer vermogen te voorzien. Standaard levert het direct ingespoten blok 460 pk, maar Hamann denkt en 552 pk uit te kunnen toveren. Een aangepast motormanagement en een sportuitlaat zouden dat mogelijk moeten maken, maar dat lijkt me iets te enthousiast. De motorenbouwers bij Ferrari zijn ook niet echt prutsers, dus heel makkelijk zullen er niet veel pk’s uit te peuren zijn.
De aerodynamic kit zorgt voor wat meer venijn en hopelijk ook een daadwerkelijke betere stroomlijn. De kit bestaat uit een voorbumper die lift reduceert, een carbon motorkap, sideskirts, achterspoiler en een driedelige diffuser. De wielen kennen wel al, maar voor de volledigheid toch nog even de specs. Voor zijn de banden 245/30ZR21 groot en achter wordt de gezellige maat 345/25ZR21 gemonteerd.
Rick dos zegt
Je zou bijna denken dat het Hamann is die is doorgeschoten v.w.b. de uitlaten…maar nee.
wankel zegt
ik vind dit één van Ferrari’s meest geslaagde modellen, en Hamann levert weer eens mooi werk
racerx zegt
Het was al geen schoonheid, maar dit is helemaal om van over je nek te gaan…
John zegt
De uitlaten a la Lexus IS-F blijf ik mooi vinden. Leuke auto voor Wesley!
Vincegail zegt
BeloofT
vla zegt
Überbelachelijk. Meer heb ik écht niet te zeggen…
MRStephan zegt
Ze schroeven er zeker een compressor op om die vermogenswinst te behalen? Met enkel uitlaat en ecu lijkt me ook wat optimistisch!
Wouter zegt
@MRStephan: Nope, volgens eigen zeggen niet.
“In Vorbereitung ist eine Anpassung des Motor-managements, eine eigens für das Auto entwickelte Sportauspuffanlage kommt ebenfalls ins Programm. Beides zusammen soll die Ausbeute des 4,3-Liter-V8 mit 460 PS in der Serie um bis zu 20 Prozent steigern.”
BmwMPower zegt
Een zeer geslaagde cratie van Hamann!
Mr. V8 zegt
Al geef je een aap een gouden ring….
Thijs zegt
niet alle onderdelen die er op geschroefd zijn vind ik even mooi, maar overall hebben ze een al mooie auto nog mooier gemaakt :)
Timmie zegt
Wederom een verkrachting… Ik wacht nog altijd op het eerste model dat NIET aangepakt wordt. Wanneer stelt iemand een tuningverbod in?
JEffrey zegt
jammer van dat carbon op de motorkap anders vette wagen..
Carlos zegt
552 PK lijkt me ook wat te optimistisch, maar er zullen vast nog flink wat PK’s bij komen. Bij de 599 GTB stijgt het vermogen ook tot 668,7 PK en 692,1 Nm (std. 631 PK, 635,5 Nm) door enkel een Supersprint uitlaatsysteem te monteren.
http://www.supersprint.com/USPG00000fer14.asp
roadronner zegt
“gezellige maat” hahah! Lekker dik is het zeker.
johnny m zegt
Ferrari heeft er alles aan gedaan zo’n downforce te genereren dat deze geen spoiler nodig heeft……
een gevangenis straf zit ik aan te denken.
matthisl zegt
beter dan het origineel
sab993s zegt
Zulke vermogenswinst is wel te behalen uit een ECU en uitlaat als het standaard systeem “geknepen” is ivm milieu-en geluidseisen.
DrDarwin zegt
Hier rest maar een vraag; waarom?
GuidoBmw zegt
@ vla,
wat maakt dit voor jou zo gedrochtelijk?:P
vla zegt
@GuidoBmw:
Alles wat de auto niet nodig heeft: het overdadige carbon, de ronduit vreemd gevormde spoilertjes… En de diffuser die helemaal afgeschermd is (?).
GuidoBmw zegt
Hmm, normaal ben ik helemaal niet zo van extra tupperware maar deze keer vind ik het best mooi. Nu je het zegt, die diffuser ziet er idd vreemd uit zo..
BananaFlip zegt
Netjes gedaan hoor, maar zou iemand nou eens dat lelijke stuk plastic om die nummerplaat achterop weg kunnen soepen?
AQ zegt
voorkant = peugeot!
Nijntje_ zegt
Ik vind het eigenlijk gewoonweg mooi.
Ziet er een stuk stoerder uit als ’t origineel, hoewel ik mijn beklag ook niet zou doen moest iemand hier een originele voor de deur parkeren voor me …
Thys zegt
Dit is wel een REDELIJKE creatie. Maar.. als ik echt een Ferrari zou kunnen betalen dan zou ik dat ding niet willen associëren met zoiets achterlijks als Hamann tuning.
F355GTB zegt
Een Ferrari tunen vind ik sowieso heiligschennis.
Al vind ik de California toch al geen Ferrari-logo waard… Dus dat scheelt dan al weer… I guess…
CarWasher zegt
uhm
ik vind het zonde, de lijnen die de auto hadden waren zeer mooi
en nu ze zelfs het embleem eraf gehaalt hebben
zeg ik NEE!.
het is een ferarri, blijf dan AUB van het logo af.
jorden zegt
vorrige week zondag Stond ik oog in oog met een geparkeerde calafornia (donker grijs) en jah… ik stond er wel even van versteld hoe mooi deze auto in het echt is!!! had ik niet verwacht
MichaelvdBroek zegt
heerlyke bak !!
keep going hamann !:)
Thijsj zegt
waarom vind ik dit nou een echt mooie auto? ik vond de standaard california überlelijk, maar dit is supergaaf!!