Tuning voor de BMW M4 kennen we nu wel, maar Infinitas (voorheen G-Power) maakt het nu wel heel bont.
Toen Bugatti in 2006 de Veyron uitbracht, was dit het summum van nummers. De duurste, de snelste en het meeste aantal pk wat een straatauto tot toen heeft gehad: 1.001 stuks. Dat was toen best een duizelingwekkend aantal. Toen wel.
1.000 pk
1.000 pk is namelijk al lang niks echt vreemds meer. Een Ferrari SF90 Stradale haalt dat. Een Tesla Model S Plaid+ haalt zelfs 1.100. En als je tuners meerekent dan zijn er zat bedrijven die je auto 1.000 pk of meer kunnen geven. Let wel dat het dan vaak gaat om McLarens en Lamborghini’s.
BMW M4
Dit alles om toe te voegen aan het feit dat Infinitas bizarre getallen noemt voor de vorige generatie BMW M4, maar ook zijn broers. De vorige generatie dus, de F80, F82 en F87. Om even gelijk alles in zijn context te zetten: de tuner, voorheen G-Power, levert een upgrade-set voor je BMW M4, M3 en M2 Competition. Alles met de S55 zes-in-lijn dus. Het gaat om een “Hybrid Charger” in samenwerking met ASA Kompressor.
Nu horen we je denken: Infinitas schroeft dus een supercharger op je BMW M4, maar hij had toch al twee turbo’s? Dat klopt. Het gaat dan ook om een kruisbestuiving tussen een supercharger en de twee turbo’s die al aan de motor zitten. De supercharger werkt als een soort accelerator voor de turbo’s, waardoor deze meer boost leveren. Dat zorgt voor minder turbo-lag, meer effectief koppel over een groter toerenbereik en een snellere gasrespons.
Basis
Interessante techniek, maar wat levert het op? In het geval van de BMW M4 pakketten van Infinitas, best een hoop. De S55 in de M4 levert in de basisversie 431 pk en 550 Nm. Het eerste pakket (genaamd SK1) wat je nu kunt krijgen, met een geldige stempel van de Duitse TÜV, maakt hier 600 pk en 800 Nm van. Je krijgt dan wel een rits overige upgrades om de extra kracht aan te kunnen. De kosten van deze upgrade bedragen 6.998 euro, met 2.112 euro extra om de boel te monteren.
Geweld
Maar je raadt al waar dit heen gaat: de BMW M4 van Infinitas levert optioneel meer. Veel meer. Let wel dat de TÜV nog bezig is met hun stempel zetten op de volgende pakketten.
- SK2: 700 pk/900 Nm
- SK2CS: 800 pk/900 Nm
- SK3: 900 pk/1.000 Nm
En de klapperrrr van de week is de SK3RR en ja: die levert 1.000 pk en 1.100 Nm. Yep: duizend pk uit de standaard 3.0 zes-in-lijn van de BMW M4, M3 of M2. Voor de M4 betekent dat een gigantische toename van 569 pk en 550 Nm. In de M2 Competition betekent het 590 extra pk.
Infinitas haalt bij het upgraden van je BMW M4, M3 of M2 trouwens ook de snelheidslimiet van 250 km/u eraf. Vervolgens kan je volgens de tuner doorjakkeren naar 330 km/u, al zal dit ook softwarematig beperkt zijn. Extreem veel geweld doormiddel van turbo’s en een supercharger: heftig. Wanneer er een TÜV-certificaat klaarligt voor de SK2- en SK3-pakketten zullen deze ook geprijsd worden.
lincoln zegt
Zou het graag willen ridiculiseren ..
Maar helaas ..
Ik ben onder de indruk ..
tortuga zegt
@lincoln: beelt zich een M2 in met 1000pk… komt tot de conclusie dat het niet verkeerd is
lincoln zegt
@tortuga ..
1100 Nm + mijn rijstijl !!
Dan wordt dat blok alleen bedrijfstemperatuur als ik in zijn 1 blijf rijden ..
tinnemans zegt
Sommige mensen zeggen dat ze 0 tot nieuwe banden onder de 3 seconden doen.
Meer dan 300pk/liter. De brandstofpomp zal ook wel aangepakt worden.
joer23 zegt
https://youtu.be/sst9_4pSWsk
Hier meer informatie voor de liefhebbers, het kijken waard. Geniaal gedaan door Infinitas.
chefke1969 zegt
Toch maar eerst even de crank hub aanpassen.
560pk zegt
Levensduur motor langer of korter dan de inhoud van 1 brandstoftank?
Van Epschoten zegt
Toch nog een Oranjefeest!
mwti zegt
En pas boven de 100km/u geen wielspin meer?
Volvo_440_turbo zegt
@mwti 200km/h bedoel je waarschijnlijk? 😀
mwti zegt
@Volvo_440_turbo: dat is wel erg hard.
Dieseltor zegt
Leuk kleurtje. Als oranje dit jaar het ek wint, beloof ik dat ik mijn huis verkoop en dit exemplaar koop. Wat. Het. Ook. Kost!!!1!1!1