
Het beste nieuws van de dag: de nieuwe BMW 5-Serie krijgt geen groteske giga grille.
Het is sowieso een goede dag voor goed nieuws. Zojuist pakte onze held Verstappen immers totaal onverwacht de eerste startpositie voor de Grand Prix van morgen. Maar, er is nóg beter nieuws te melden. Kwaliteitspublicatie BMWBlog weet namelijk te melden dat de splinternieuwe BMW 5-Serie die voor 2023 op de rol staat geen grotske giga grille zal krijgen.

De explosief gegroeide ‘nieren’ van BMW’s zijn al tijden een hot issue in de autowereld. Dingen leken een hoogte/dieptepunt bereikt te hebben met de facelift van de G11/12 Siebener. Maar toen hadden we de nieuwe 4-Serie, M3 en M4 nog niet gezien. Je begint je op een gegeven moment toch af te vragen waar het eindigt.

Gelukkig heeft BMW nu kennelijk toch een paar zout-arme koekjes gevonden. De Fünfer, die er na de recente facelift sowieso weer patent uitziet, blijft ook in zijn nieuwe generatie een Bimmer voor de traditionele liefhebber. Afgezien van de normale grille zal de 5-Serie namelijk verder ook ‘normale’ looks krijgen, met een relatief simpel en elegant design zonder al teveel onnodige lijntjes.

We mogen dus hopen op een waardige opvolger van de gaafste Fünfers uit het verleden, te weten de E34, E39 en F10. Qua interieur zal de nieuwe vijf leentjebuur spelen bij de nieuwe zeven. Die moet echter ook nog geïntroduceerd worden, dus dat zegt ons nu nog niet zoveel. Of de i5 net als de i4 op de gewone traditioneel vormgegeven nieuwe 5-Serie gaat lijken of een apart design krijgt, is nog niet bekend.
Wow. Dit is eigenlijk wel een heel fraai smoelwerk!
Die wielen….
Kijk uit wat je zegt, Alpina wordt hier zo ongeveer als de automobiele heilige graal gezien.
@amghans: het rijdt dan ook wel extreem fijn natuurlijk
@alpina007: als je er nooit mee hebt gereden dan weet je niet wat je mist he.
Ja leuk dat Alpina maar die nineties velgen en die Halfords striping van ze mogen ze van mij ook wel mee kappen.
@amghans: Zo worden ze niet alleen gezien, dat zijn ze ook!
@lynkesoep: juist gaaf die velgen!
@lynkesoep: mooi he
Ik doe alvast een klein vreugdedansje. Zeker omdat ik de i5 als gedroomde opvolger zie van m’n 535.
Gelukkig. Persoonlijk vind ik de 5 serie een van de beste/mooiste lijn van auto’s ooit gebouwd. Ze zijn tot nu toe altijd bij de tijd geweest maar alsnog tijdloos.
Ik heb de renders gezien van Avarvarii en deze zijn altijd heel accuraat. Daar is te zien dat de nieuwe 5 serie gewoon een enorme grill krijgt, niet zo’n belachelijke vorm als de 4 serie maar wel richting de 7 serie. Daarnaast met een vreemd uitziend design. De mooie sedan lijnen die de 5 serie altijd had zijn er in ieder geval goed vanaf.
Die B10 en Testarossa samen een blijft episch duo
Ik vind de snoet van de M3/M4 steeds beter worden.
E60 hoort ook bij de gave fünfers en de G30 vind ik strakker dan de f10
F10 550d nu cls. Ga weer terug naar bmw. Hoop dat het zo uitkomt
Ik vind de LCI van de huidige fünfer echt enorm goed gelukt. Het klopt qua lijnenspel precies. Zou tof zijn as de in die lijn weten door te gaan!
@Sempiternal: helemaal mee eens. Alsof hij nu ineens klopt. Voorheen vond ik het maar een anonieme grijze muis die detail miste. Nieuwe lampen zijn hele verbetering.
Wat is zo’n Testarossa dan toch gruwelijk gaaf vergeleken zo’n duitse automobile
@jochem99: niet echt vergelijkbaar imo
En dat is precies het gave aan die B10 biturbo.. Saaie sedan die wel gewoon net zo snel was als die “gave” Ferrari en met veel meer comfort.
Toch wel een leuke voorkant dit
Weer een echt mooie Fünfer. Sjiek en sportief. Ook erg fraai uitgevoerd in dat wijnrood en met deze velgen.
Volgens mij heet BMW al een tijd geleden aangegeven dat modellen als de 3 en de 5 een meer traditionele grille zouden blijven houden.
Eindelijk terug een BMW die er terug een beetje normaal uitziet.
Die foto met die testarossa
Die B10 Biturbo met die Testarossa… Eeuwig zonde dat er nooit een B10 biturbo touring is geweest, en de auto ook eigenlijk geen echte opvolger heeft gekregen
Zo zie je maar, er word even een onderscheid gemaakt tussen de paupers in een 3 of 4 serie en bazen die een 5 serie kopen. Een 3 of 4 serie koop je omdat je niet een 5er kan kopen maar wel premium wilt rijden voor je buren collega’s vrienden. Verschil moet er zijn. Wie heeft er ooit als volwassene comfortabel in een 3 4 serie achterin gezeten.
Wat een onzin, ik zou bvb nooit een auto kopen met meer dan 3 deuren. Dus dan valt de 5 al af. Heeft niets met kunnen betalen te maken.
@lefty00: zo zie je maar dat er onderscheid wordt gemaakt tussen paupers zoals jij in een 5 serie en ultra bazen die een 7 serie kopen. Een 5 serie koop je omdat je geen 7er kan betalen maar wel Premium wilt rijden voor autoblog, je vrienden, collega’s en buren. Verschil moet er zijn he. And FYI, de G20 3 serie heeft een normale gril, het zijn alleen de 4 serie, M3 en M4 die een afwijkende gril hebben.
@sollie1984: hmm, de zeven serie zie je echt overal, vind ik echt een auto voor Jan-Pieter met de pet. Het mag wel wat exclusiever; zoals een Rolls Royce.
Onzin. Ik heb altijd al een hekel gehad aan grote slagschepen en zou die alleen kopen als ik de ruimte nodig heb. Ik rij veel liever in iets compacters en wendbaarders met meer stuurgevoel, ook met een giga-portemonnee zou ik nog steeds 10x eerder een dik aangeklede 3-serie aanschaffen dan een fünfer.
@Pascal: wendbaar en met veel stuurgevoel; dan denk ik bij BMW meteen aan de 2 coupe / M2!
Wat een saaie vod van een auto. Die grille van de 4 laat tenminste nog zien dat er leven inzit.
)
Maar langs de andere kant zal het wel best bij het saaie en “vroeger was alles beter” publiek passen zeker?
Ik heb hem alvast links laten staan in de leasing lijst. (530e goedkoper dan 320d in de lease, wat nu Pauper/baas
Dat geween om die grote gril zeg. Geef mij maar die grote gril, lekker aggressief op zo’n M3.
De gebeden zijn gehoord. Doordat BMW dacht met de enorme grill, de Aziatische markt te gaan domineren, sloegen ze toch blijkbaar de verkeerde weg in.
Nu ik de 4serie vaker zie rijden, vind ik de grill steeds beter te pruimen, sterker nog ik vind het een bloedmooie auto in het echt
Ik zie alleen een foto van de huidige LCI 5, die extreem goed geslaagd is imo.
Op de spy shots die ik tot heden gezien heb, lijkt de nieuwe overigens best een aardig design, maar vreemde, Mercedes achtige, afvallende kont en lelijk grote frontale overhang