Super dat er (nog) merken als Cadillac bestaan! Bij wie kun je voor €112.990 anders terecht om 308 km/u te rijden? Of om in 4,2 seconden naar de 100 te knallen? Of om een rondje Nordschleife in 7 minuten en 59,32 seconden te klaren?
Omdat het de Cadillac is die zich nog moet bewijzen, pakken we er direct de concurrentie even bij:
BMW M5: €292/pk
Audi RS6: €282/pk
Mercedes E63 AMG: €282/pk
Cadillac CTS-V……….. hou je vast………….
€200/pk !
En het is zeker niet zo dat je voor dit geld een halve auto krijgt. We haalden de Norschleife-tijd al even en deze is de snelste ooit die officieel is gemeten voor een in serie geproduceerde sedan met standaard straatbanden. De Nordschleife was toch het domein van de dikke Duitsers?
De klant kan zonder extra kosten kiezen tussen een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zestraps automatische transmissie met “driver shift control”, die razendsnel handmatig is te bedienen. Een rijtest moet uitwijzen welke aan te raden is, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat 564 pk, gekoppeld aan een handbak wat lastig te bedienen is.
Naar goed Amerikaans gebruik zit er natuurlijk weer alles d’rop en d’ran. Zitten doe je bijv. op Recaro’s met elektrische verstelmogelijkheden in acht richtingen voorin en een in vier richtingen elektrisch instelbare lendensteun. Deze zijn vervaardigd uit leer en kunnen je bips verwarmen dan wel afkoelen.
Voor de nodige entertainment zorgt een audiosysteem met een Hard Drive Device (HDD)-voorziening met een opslagcapaciteit van 40 gigabyte en aansluitmogelijkheden voor MP3-spelers, gecombineerd met een Bose 5.1 Cabin Surround-systeem met tien luidsprekers. Dan hebben we DVD-navigatiesysteem met touch screen niet eens gehad.
Kortom: de hele mikmak die bij de Duitsers op de optielijst te vinden is, is bij deze Amerikaan standaard. Bovendien zorgen drie jaar garantie of maximaal 100.000km voor het nodige vertrouwen, mocht je het zaakje vinden stinken…
Super prestaties, verrassende prijs voor Cadillac CTS-V
• Cadillac CTS-V kost in Nederland 112.990 euro
• Handgeschakelde versnellingsbak of automaat voor dezelfde prijs
• 6,2 liter V8-motor met compressor levert 415 kW (564 pk) en een koppel van 747 NmBREUKELEN – Cadillac heeft de consumentenprijs voor de nieuwe CTS-V, het vlaggenschip van de CTS-modelreeks, bekendgemaakt. De CTS-V combineert de prestaties van een sportwagen van topniveau met de luxe, stijl en riante standaarduitrusting van een sedan uit het premiumsegment. De verkoopprijs van de Cadillac CTS-V 6.2L V8 Supercharged voor Nederland is vastgesteld op 112.990 euro inclusief btw/bpm.
Bij de Cadillac CTS-V kan zonder meerprijs worden gekozen uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zestraps automatische transmissie met “driver shift control”, die razendsnel handmatig is te bedienen. Tot de standaarduitrusting behoren verder Recaro-sportstoelen met elektrische verstelmogelijkheden in acht richtingen voorin en een in vier richtingen elektrisch instelbare lendensteun. Ook stoelverwarming en -koeling is standaard aanwezig op de CTS-V. Volledig lederen bekleding met geperforeerde suède inzetstukken in de stoelen en suède bekleding voor stuurwiel en schakelpook ademen een sportieve sfeer in het interieur. Een anti-inbraakalarm, een bandenspanningscontrolesysteem en sportieve aluminium opzetstukken voor de pedalen zijn eveneens standaard aanwezig.
De CTS-V wordt geleverd met tienspaaks 19 inch aluminium velgen (hoogglans-afwerking is leverbaar als optie). Om de velgen liggen banden in de maat 255/40 voor en 285/35 achter.
Voor vermaak onderweg zorgt een audiosysteem met een Hard Drive Device (HDD)-voorziening met een opslagcapaciteit van 40 gigabyte en aansluitmogelijkheden voor MP3-spelers, gecombineerd met een Bose 5.1 Cabin Surround-systeem met tien luidsprekers. Bediening gaat via het 8 inch ‘touch screen’ van het standaard dvd-navigatiesysteem.
Een 6162 cc V8-motor met compressor vormt het hart van de Cadillac CTS-V. De krachtbron levert een vermogen van 415 kW (564 pk) bij 6.100 toeren/min. en een maximum koppel van 747 Nm bij 3.800 toeren/min. Dit geeft de luxueuze vierdeurs sedan prestaties van ongekend niveau.
De acceleratie behoort tot de snelste van alle sedans met V8-motoren die op het moment worden geproduceerd: 0-100 km/u in slechts 4,2 seconden. De uitvoering met handgeschakelde versnellingsbak bereikt een indrukwekkende topsnelheid van 308 km/u (automatische transmissie: 282 km/u).
Tijdens een testsessie in mei 2008 op de beroemde Nürburgring in Duitsland werd met de nieuwe CTS-V een ronde op de legendarische Nordschleife afgelegd in een tijd van 7 minuten en 59,32 seconden. Deze rondetijd is de snelste ooit die officieel is gemeten voor een in serie geproduceerde sedan met standaard straatbanden.
Bij de CTS-V gaat het echter niet alleen om kracht en prestaties, de auto biedt ook een reeks van innovaties op het gebied van techniek en styling, waaronder Magnetic Ride Control. Cadillac kwam in 2004 als eerste op de markt met Magnetic Ride Control, de snelst reagerende wielophanging ter wereld. De nieuwe CTS-V is uitgevoerd met de nieuwste versie van deze technologie, waarmee de auto tal van verschillende rijmogelijkheden biedt, van uitermate sportief en gericht op hoge prestaties tot het soepele rijcomfort van een luxe sedan.
De Cadillac CTS-V kan vanaf heden worden besteld bij de Europese Cadillac-dealers en wordt geleverd met een garantie van drie jaar of maximaal 100.000 kilometer.
Hahahahah: 2e hands M5 voor minder dan 112.990 :D
Ben nooit dol geweest op Amerikaanse auto’s. maar dit vind ik toch wel erg indrukwekkend!
Op zich geweldig van deze Yank.
Een M5 zal wel een fikse afschrijving hebben maar die van de Caddie is vast hoger; waarschijnlijk is de afschrijving nog sneller dan de acceleratie. Wordt goedkoop toch weer duurloop.
Als je zulke auto’s kunt en wilt betalen moet je gewoon op je gevoel af gaan want duur is het toch wel. Nu maar hopen dat er genoeg “gekken” zijn die dit kopen en het straatbeeld gaan opvrolijken.
€112.990 of niet, ik blijf het een lelijke auto vinden
ach, wat is goedkoop. de verwachte verkoopprijs in de VS ligt tussen de 55.000 en 60.000 dollar. Dat is dus in het geval van 60.000 dollar krap 45.000 euro. dat is toch bijna 70.000 euro verschil met de verkoopprijs hier.
aanvulling: ik denk dat ze zich de tyfus lachen in de VS als je ze verteld dat je 150.000 dollar voor je cadillac hebt betaald
Hoge prestaties, maar de charmes van een leeg boterhamzakje..
Bovendien is ie ook erg lelijk vind ik..
t zal wel snel zijn maar t oog wil ook wat.wat een lelijk ding en dan de restwaarde over 2 jaar. pfffffff
Beetje Impreza voor gevorderde… je koopt het niet voor het oog, maar wel voor de glimlach! Niets mis mee dacht ik zo. Ik kan het altijd wel waarderen, dat dit soort auto’s worden gemaakt. Anders hadden we alleen de eenheidsworst van de “gevestigde” orde.
@ RenJie: Maar kan je daarmee ook 308 km/u rijden? Of in 4,2 seconden naar de 100 knallen? Of een rondje Nordschleife in 7 minuten en 59,32 seconden klaren?
Hahahaha!
400 of + 400 pk en interessanter:
Corvette C6 coupe of convertible
M3 sedan, coupe
Chrysler 300c touring hemi
C63 sedan, estate
Lexus IS F
Wat is de prijs dan in België?
De aanschafprijs is niet zo bijster relevant (tenzij je least en de baas betaalt). Het gaat er om wat je afschrijft op zo’n auto. Dat en alleen dat bepaalt of je na afloop van het gebruik genaaid bent of niet.
ziet er leuk uit. zelfde geld voor de vauxhall vxr8
veel pk’s, veel fun voor weinig geld. top concept.
fuck idrive,esp, bla bla
Totaal geen vergelijking, maar ik denk dat ik liever voor 39k een dodge RAM srt10 neem, en nogeens 60k in m’n zak houdt voor brandstof en banden.
Cadillac is back, en hoe!
De Duitse 3 zouden nu bang moeten worden, voor dit monster ga ik best aan de kant.
En stiekem…kies ik hem boven een M5.
Ik vind hem mooier dan een M5, en niet mooier, maar zeker aparter dan een RS6. En dan het prijsverschil? Man, te gek toch als die afschrijving hoger is? Wacht even op de eerste 2de hands CTS-V en je lacht je rot!
Leuk maar gaat weer niet verkopen.
Voor hetzelfde geld ( zoals bmw zegt ) heb je een C63, M3 of IS-f. En die prefereer ik alle drie boven de Caddy. Heeft niks met status te maken. Vind de Caddy gewoon een lelijk ding :d
Ik weet er eentje die goedkoper is en sneller accelereert … Nissan GTR
Topsnelheid: + 300 km/u
Acceleratie: van 0 naar 100 in 3,6 seconden
Prijs : Om en bij de 100.000 EURO !!!
En een rondje ‘Ring’ in 7 min 29 sec.
Ik weet wel wat ik zou kopen hoor !!
@ bmw, in je lijstje staat niet een volwaardige kwalitatieve sedan.
De mensen die ik ken die een m5 kopen doen dat omdat ze niet alleen ontzettend willen kunnen knallen maar ook gewoon naar hun werk willen kunnen.
En een keer een klant of de kinderen achterin moeten hebben.
De 300C is totaal niet te vergelijken met een M5/AMG/CTS-V, niet alleen qua kwaliteit maar ook op het gebied van wegligging. Met een 300c kun je alleen rechtuit hard.
Ik vind dat Cadillac hier een hele vette wagen heeft neergezet, voor $55k heb je een beul van een auto.
@ C6.R
Een M5 haalt toch wel de 325km/u ^^
Dus ja dat kan.
M5je haalt 8:13 op de ring, maar dan ben je topcoureur.
Ben je dat ook als je een auto uit die klasse koopt?
En ga je ook echt die tijd proberen te rijden?
En idd hijs wat trager naar de 100xD
Ik vind de CTS-V wel een geniale auto, misschien ben ik ook de enige, ik vind hem ook mooi!
Zucht….
Ik wou dat mijn nieuwe Mondeo EUR 200,00 per PK zou kosten.
Dat zou wel lekker zijn voor de bijtelling !
buiten de hi-tech ophanging (die ieder merk ondertussen wle heeft) vind ik er niets aan, looks=>nope, power=>te zwak voor wat het is(een 6.2 compressor)
niet mis voor die prijs, maar aan een M5/RS6/M3/RS4 kan hij voor mij bijlange niet tippen!
mijn mening: alweer een amerikaan bij… ik ga er men slaap niet voor laten ;)
Nou,ik denk dat ik het niet eens probeer om daar 308 mee te rijden.
Vertrouw het voor geen meter,je zal maar plotseling moeten remmen!!!!!
Zit meer op mn gemak in het rijtje duitsers
@ Nordschleife
Nissan GTR is toch echt stuk duurder, prijs loopt al naar 125K.
Maar GTR is zeker mooier. Maar duidelijk andere categorie koper.
Cadillac is toch meer voor de zakelijke sportieve rijder. GTR meer voor de funguy die lekker wil knallen. Denk ook dat er een behoorlijk kwaliteitsverschil is.
Tijd voor een grote pk-test op autoblog.nl denk ik!
Bij de concurrentie zit je tegen de 2 ton =D
ook al zou je er 780 pk voor krijgen
en nog eens 20.000 euro minder dan nog verkoopt dat ding niet!!!!!!!!!!!!!!
wat op dit moment volgens mij een zeer aantrekkelijke auto is met veel pk’s is de cupra 310.. deze kost per pk 106 euro!! tel uit je winst
tja, m’n baas heeft 2 weken geleden een ml63amg gekocht voor 78.000 nieuw!
Super dat er (nog) merken als Cadillac bestaan! Bij wie kun je voor €112.990 anders terecht om 308 km/u te rijden? Of om in 4,2 seconden naar de 100 te knallen? Of om een rondje Nordschleife in 7 minuten en 59,32 seconden te klaren?
CORVETTE
kan je in <4.0 s
“Super dat er (nog) merken als Cadillac bestaan! Bij wie kun je voor €112.990 anders terecht om 308 km/u te rijden? Of om in 4,2 seconden naar de 100 te knallen? Of om een rondje Nordschleife in 7 minuten en 59,32 seconden te klaren?”
nissan ?
@ Jack
In België of Nederland ? Waarschijnlijk België :)
Probleem is volgens mij dat je wanneer je meer dan een ton aan een auto kunt uitgeven je niet meer bezig bent om “veul veur wenag” te sjoppen. En een vlotte, slecht afgewerkte amerikaansse sedan voor de prijs waar je (als je dan toch graag amerikaans wilt) een Corvette voor kunt kopen, nah, neuh.
Voor dit geld heb je ook een Jaguar XK, of een 911 Carrera. Of spaar FF door voor een AM V8 Vantage, ik noem maar wat. Allemaal auto’s met een veel hoger jongensdroomgehalte dan dit rijdende gaashek.
Mijn Mitsubishi Colt: 95 pk voor €10.500 (korting inbegrepe uiteraard) => € 110,5/pk, ha! ;)
@C6.R
dan maar 0,5 seconde langzamer naar de 100. Is de topsnelheid begrensd of niet? Want het is een beetje triest om een begrensde snelheid met een onbegrensde te vergelijken.
Lancer EVO X FQ400?
Het schijnt dus dat het met de afwerking en bouwkwaliteit van deze wagen wel goed zit…
het gebruikelijke argument wat we graag tegen de Yanks aangooien (prutkwaliteit) gaat ditmaal dus niet op…
En hey!, iig kun je hier weer gewoon een handbak bestellen, ipv standaard opgescheept te zitten met een robot-schakelaar.
Wat nou, Freude am Fahren, eh? ;)
dus dit is de auto voor mensen die geen snelle duitser kunnen kopen. leuk alternatief. ;)
zullen als zoete broodjes worden verkocht zoveelllllllll ( ehum)))))
Wat mij betreft is dit de mooiste sedan ooit gemaakt….
en die prestraties!!!
Wat een fantastisch product is dit toch. Het is eeuwig jammer dat het zo slecht gaat met Cadillac in Europa.
blijven jullie maar lekker fitten , wacht maar tot er eentje op je kont zit op de snelweg dan kan je fitten , dat gezeik over kwaliteit is met deze caddy niks mis mee.
@Gerjan: Lees je geen reacties?? Dan had je kunnen lezen dat de Caddilac een hogere afschrijving zal hebben als de duitse drie, dus de Caddilackoper
zal meer centjes moeten hebben als een duitsemeukkoper uiteindelijk!
Het zou ook kunnen dat hij niet zo’n massa duits iets voor de deur wil hebben waar de hele wijk al in rijdt!
Ik denk dat je op een M5 ook lekker kan afschrijven trouwens.
^^ Tis vitten, trouwens. Hehehe [/Spelling Adolf]
Ik wil dit geen schamel interieur noemen. Misschien nog geen Europese standaard maar lichtjaren beter dan wat we uit de States gewend zijn.
http://image.automobilemag.com/f/multimedia/photo_gallery/8129136/0801_15a+2009_cadillac_CTS-V+interior_view.jpg
Ik drink er nog eentje op! :-D
afschrijving ?? dat is voor jankers .. en die leasen toch duits ..
lijkt me dus niet echt een issue hier ..
@Sjoerd & Nordschleife: we hebben het hier over een sedan.
Ik vind die Cadillac steeds interessanter worden…
@LM
nope, Nederland…
Auto maar 282 meer ??
Masterlijk apparaat!
Ook voor het eerst vrij ‘gepolijst’ voor Amerikaans begrippen. Ze hebben zelfs nagedacht over het onderstel!
Maar al IS hij beter/sneller/fijner dan de Deutsche Drei, het zal een merk uit een voormalig geallieerd land vrees ik voolopig niet lukken de Deutschers in de markt af te troeven. Heeft Das Reich toch nog zn werelddominantie…
@ RenJie: M5 is standaard begrensd op 250 ja, geen idee hoe snel die zonder is. Maar als we een tweedehands gemodde M5 gaan vergelijken met een nieuwe compleet standaard bak dan gaan we appels met peren vergelijken! Toch?
Daar komt die bocht!
Al draagt een aap een gouden ring…
Zucht…
@C6.R
er zijn filmpjes waarbij hij (bijna) de 330 aantikt. Maar ik vergelijk ook appels met peren; daarmee wil ik aangeven dat ik een fanboy ben. Maar jij houdt van Amerikaanse auto’s, dat is duidelijk. (daar wil ik verder niks mee zeggen hoor)
Altijd leuk de US autofans…..
Iemand die een ton neerlegt zal over het algemeen toch ergens anders gaan winkelen. Waarom? Een diversiteit aan redenen.
Mijn persoonlijke mening…. Al de nieuwe bang for buck US auto’s hebben een veel te hoog ‘Bling Bling’ gehalte. Qua kwaliteit zal het allemaal wel stukken verbeterd zijn, maar dan nog, liever een klasse lager topmodel van een auto die gedistingueerder oogt.
Doe mij maar een Italiaan of een Duitser, ik betaal wel wat meer dan.
Leuk om te weten dat de motor van deze auto praktisch gelijk is aan die van de Corvette ZR-1 die ongetwijfeld aanzienlijk meer zal gaan kosten (>2 ton?).
@Euphoric77: Altijd sneu de mensen die voor de massa kiezen en niet anders durven te zijn als de buurman …
Waarom?? Meeloop gedrag,geen eigen mening/smaak.
dit is even zotjes doen … die standaard dingens … WOW!
@Rob: Bovendien zijn die M-modellen stuk voor stuk héél ingetogen en helemaal niet schreeuwerig…
Nog een detail…. de 7:59 op de ring is gereden met een automaat en die loopt rechtuit “Slechts” 282km/u….. met de handbak zal de CTS-V vrijwel zeker nog sneller zijn.
Ik vind het alleszins een knappe wagen met bloeddorstige prestaties. YOU’D BE MAD IF YOU BUY ANYTHING ELSE, en dat zegt Jeremy Clarkson…
http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article4920262.ece
–edit: ja joh? dat wisten we nog niet... –
Zo zo, poeh poeh, €112.990.
Ik zou zeggen ongeveer €40.000 teveel voor deze auto. Wat denken jullie?
@Rick dos: dat is relatief… als een M3 kennelijk een ton mag kosten dan is deze 113.000 euro wel erg weinig voor 564pk + nogal wat luxe. Aan de andere kant… een ton is gewoon wel veel geld voor een sneller sedan van dit formaat…. en in de VS kost het ding ongeveer de helft…. tja dan is 113 mille opeens best bizar veel…
@wOoOdy
Ik persoonlijk denk dat potentiële kopers dit niet zien als alternatief voor een M5, AMG of RS6. Bij die auto’s spelen andere zaken een rol, gegrond of ongegrond.
Laat me dat even specificeren:
Ik persoonlijk denk dat de grote meerderheid van potentiële kopers dit niet zien als alternatief voor een M5, AMG of RS6.
agree .. gaan niet in elkaars vaarwater hengelen ..
en zeker in europa (voorlopig) niet ..
Maar ja, dan blijft wel de vraag wie de potentiele kopers zijn.
Ikzelf vind de Caddy toch steeds aantrekkelijker. Kijk oa naar prijs en uiterlijk, ziet er mi erg strak uit. Daarnaast is de M5 toch niet meer het icoon dat het vroeger was, er zijn steeds meer concurrenten en vergelijkbare spelers. Wie kijkt er nog om naar een M3 of M5? Het zijn fantastische auto’s, maar het zijn massaproducten geworden (of er moet een tuner aan hebben gezeten). Zo’n CTS-V is tenminste nog een beetje exclusief.
De potentiële kopers zijn die mensen die voor de usual suspects in de markt zijn. Zij zullen al snel hun “warm bad” ook daar gevonden hebben.
Natuurlijk zal er wel wat verloop zijn naar deze auto, maar niet in die mate dat één van de drie daar wakker van ligt.
Het is een bepaald en specifiek publiek wat je in dit segment aanspreekt. Die laten zich niet snel door de pk’s of prijs overtuigen. Die laten zich door andere redenen leiden al dan niet gegrond.
Mij persoonlijk zal je niet snel in dat segment vinden. Alhoewel ik bijzonder onder de indruk ben van de M5, vooral ná de testrit, vind ik persoonlijk dat als je in €100.000 plus segment shopped dat je het dan over échte speelgoed moet hebben zoals een 911, R8, Ferrari, AM, etc.. Alles anders is just a f*cking waste of money. Maar goed, that’s just me.
Ik gok dat het grootste gedeelte van de Nederlanders, of überhaupt Europeanen, nog geen idee heeft (en zal krijgen) dat Cadillac met een heel modellenoffensief bezig is. Ik bedoel, waar zie je ooit reclame voor Cadillac? En hoeveel dealers bevinden zich er in jouw buurt? En als de afwerking dan ook nog steeds achterblijft op ‘Duits’ niveau kun je het wel schudden, ook al krijg je nog zoveel value for money en een uit het oog springend uiterlijk. Dat vind ik echter wel jammer, want de huidige Cadillacs verrijken imo het straatbeeld. En een CTS-V zou ik heel graag regelmatig tegenkomen (en er mag er ook wel een hier voor de deur neergezet worden).
En @ GTR-fetisjisten: Alleen heb je minimaal twee GTR’s nodig om net zoveel personen en bagage mee te kunnen nemen. En vergeleken bij een Lotus Exige of Ariel Atom is de GTR een lomp hok en ze zijn nog stukken goedkoper ook. Of je koopt een tweedehands R32 GTR en laat hem door professionals onder handen nemen, als we toch scheef gaan vergelijken.
grappige is wel dat Cadillac met dit statement (verkopen of niet) ..
Lincoln (de concurent) heel ver op een 2de plek zet ..
dit zal een goede impuls naar de normale V6 3.6L modellen vertalen ..
zelfs ik voel me ineens aangetrokken door Cadillac !!
of laat ik het zo zeggen .. een normale CTS is ineens een stuk aantrekkelijker sinds de komst van de CTS-V ..
@ Lincoln: ah! het ‘halo-car’ effect!
Mooi man.
Er zijn inderdaad nog steeds genoeg mensen die daarin trappen denk ik.
De merken uit Das Reich zijn er in ieder geval ver mee gekomen…
@Rick dos: ik denk dat vanwege het imago de meeste potentiële M5, RS6 en E63 kopers niet zomaar zullen overstappen…. aan de andere kant. Zoals ik al aangaf is het prijsverschil niet zo groot met de M3 en de C63 en de Lexus IS-F. Voor een paar mille meer krijg je wel een auto waarvan de specs die auto’s duidelijk naar het tweede plan verwijzen… ik denk dat daarmee wel mensen over de streep getrokken kunnen worden.
Verder moeten we deze auto in Europa vooral als een image builder/restorer zien… wat nou “een amerikaan kan geen bocht fatsoenlijk door”?
De vraag blijft of de prijsstelling reeël is als je naar de prijs in de VS kijkt…. (we betalen (ook excl bpm) wel heel veel meer hier.
Persoonlijk zou ik de auto heel agressief prijzen en precies op het niveau van de m3 gaan zitten, euro’s zijn nou eenmaal meer waard dan dollars…dus aantallen draaien met die bak.
dit is een echte prachtwagen, hij ziet er RAUW uit met veel cc’s en pk’s wat wil je meer? mischien een set andere (grotere) velgen ;) go chrome or go home!
Amerika is al voor de laatste 200 jaar beter dan europa in alle vlakken. En ook al zitten ze met een economise crisis bouwen ze nog altijd bakken die opvallen, en alle europeese auto’s belachelijk maken en verkopen ze die wagens voor een prijs die betaalbaar is. Dus Amerikaanse autos > andere autos
Deze auto staat toch echt wel boven aan mijn lijstje .. een BMW is zo gewoontjes en er rijden er een miljard van rond.
@Rick dos
Helemaal gelijk heb je… kwalitatief en gelet op het weggedrag gezien kan de cadillac niet op tegen zijn rivalen!!!
@Rob USA
Waarom is het sneu als mensen voor de massa kiezen in plaats voor wat ”vernieuwends”. (een lelijke vierkante amerikaanse mastodont met een cilinderinhoud van een gemiddelde badkuip)
Hij mag dan goedkoop zijn (zeker bezuinigd op de materialen van het interieur) hij ziet er letterlijk niet uit.
Het is toch zeker ieders keus ofniet dan… :X :X Ik zelf persoonlijk heb liever een Duitser met kwaliteit en klasse met iets minder vermogen mercedes E63 AMG(een geweldige auto) dan een ami met totaal geen klasse of kwaliteit met iets meer vermogen!!!! Zo denk ik er over dus!!!!
@Rick dos
Dat weet ik wel zeker.. qua wegligging en kwaliteit haalt dat lelijke vierkante hok (sorry amerikanofielen) het niet bij de concurrentie: Audi RS6, BMW M5 en Mercedes E63 AMG!!! Geweldige auto’s zijn dat!!! :D
@Rob USA
Waarom is het sneu dat mensen de ”grijze massa” kiezen dan dat ze kiezen voor iets anders???!! man, man, wat een gelul hee.. :X :X Men mag toch zeker zelf wel weten wat ze kiezen of niet soms.. erg kinderachtig hoor. Ik zelf persoonlijk kies eerder voor een E63 AMG(514pk) met goeie kwaliteit en klasse dan voor die amerikaan met de cilinderinhoud van een gemiddelde badkuip en met de kwaliteit en uitstraling van een boerentrekker!!! Zo denk ik erover dus ;)
AMEN
Sorry voor mijn 2 reacties had wat gezeur met mn pc :D
@AMG: Moet jij niet al in je bedje liggen??
Kan je al lezen?? Dit vierkante hok- volgens jou- is sneller op een circuit dan al zijn concurrenten, het is dan ook logisch dat hij een BETERE wegligging heeft als jou rijtje met duitse meuk!! Eerst lezen dan nadenken en dan pas reageren aub.
Jij zegt:” die amerikaan met de cilinderinhoud van een badkuip” ??
In de zin ervoor prijs je de e63 en laten die 2 nou net dezelfde cilinderinhoud hebben !!
Wat voor een mongool ben je wel niet als je als AMG fan gaat mekkeren over cylinderinhoud…
ik bedoel serieus. Ga fietsen, man.
@AMG: Rob USA heeft gelijk, dat was een hele domme reactie, ze hebben dezelfde cilinderinhoud. Maar dat geeft niet, want: “bigger is better!”
@ bozewolf: je bent misschien iets te mild van toon, maar de spijker op de kop!
Het is hilarisch/treurig om te zien wat mensen soms uit hun vingers krijgen… Even nadenken is er niet meer bij blijkbaar… Gaan zeuren over wegligging bij een wagen met electromagnetologistische startrek vering shizlle! Man, ik kom niet meer bij! :lol:
By the way: de prijs is officieel in de US: http://jalopnik.com/5064979/new-556-hp-cadillac-cts+v-price-to-start-at-59995
$60.000 = €44.500
Slik…
sorry bozewolf helemaal gelijk tis vitten maar ja denk soms te amerikaans hehehehe groetjes
ben sinds kort een tevreden cts rijder.
veel luxe en p.k’s aan boord voor relatief weinig geld!!
hopende dat er cts-v over een 2 a 3 jaartjes eentje los komt!!
de vele afschrijvingen?? die komen en zijn voor de eerste eigenaar!!
Wat een dode auto. Geen geluid niks!!
Ze hadden toch iets beter naar de Corvette en vooral de M5 moeten kijken.
Wanner die V10 van de M5 over de 8000 toeren gaat dan krijg je gewoon kippenvel die je normaal bij een Gallardo of een Carrera GT krijgt. Maar deze heeft totaal geen sensatie!
Voor wat oudere mensen is dat natuurlijk weer heerlijk!!
Hoge afschrijving???? Koop je deze Caddy toch lekker gebruikt???
Liever geen 2e, 3e of 4e hands M5….
die auto is veel te dik