• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Haha!! Michele Bachmann wil benzineprijs VS halveren

Auteur: Dennis, gepost 18 augustus 2011 om 15:14 – 194 Reacties

Michele Bachmann

Barack Obama werd op 20 januari 2009 beëdigd als president van de Verenigde Staten en heeft tot nu toe de wind nog niet echt lekker in de rug gehad. Als hij niet herkozen wordt -en die kans is best groot- staan er over een kleine anderhalf jaar weer en aantal verhuisbussen voor het Witte Huis. De tijd vliegt, dus de verkiezingsstrijd is in de VS al in volle gang. Van de hoge brandstofprijs kun je natuurlijk een schitterend politiek onderwerp maken.

De 55-jarige Michele Bachmann is lid van het Huis van Afgevaardigden en is kandidaat voor de Republikeinse nominatie voor de presidentsverkiezingen van 2012. Mevrouw Bachmann heeft wel een idee hoe ze de Amerikanen er weer bovenop gaat helpen. De benzineprijs moet flink omlaag.

The day that the president became president, gasoline was $1.79 a gallon. Look at what it is today. Under President Bachmann, you will see gasoline come down below $2 a gallon again. That will happen.

Momenteel betalen de Amerikanen voor een gallon benzine gemiddeld zo’n 3,5 dollar (omgerekend 0,64 euro per liter). Dat betekent dus dat wanneer lieve Michele het schopt tot president, zij voornemens is om de brandstofprijs zowat te halveren.

Natuurlijk zouden alle Amerikanen dat wel willen, maar of dit nu de manier is om stemmen te winnen? Mij lijkt juist dat je jezelf compleet ongeloofwaardig maakt door zulke onrealistische beloften te doen. Hoe zij denkt dat te gaan bekostigen is onduidelijk, maar dat doet er ook niet toe. Eerst maar eens zieltjes winnen en dan kijken we wel verder.

De hoge benzineprijs heeft er in de VS juist voor gezorgd dat de Amerikaanse autobouwers eindelijk eens uit hun luie stoel kwamen en weer eens gingen innoveren. Bovendien zorgt het ervoor dat het volk niet massaal in dikke pick-ups rijdt wanneer een zuinige compacte auto ook kan volstaan. (via: green.autoblog) [nomsn]

Ook interessant!

  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten
  • Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5
    Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch vs PHEV
  • Benzineprijs in Nederland bereikt alweer een record
  • Hier, het eerste beeld van de Ferrari 812 'VS' (+ specs)

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

babes, tanken

Vorig bericht: « Iets minder auto’s gestolen: Volkswagen blijft favoriet
Volgend bericht: SsangYong XIV-1 heeft 3 letters en een cijfer »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    18 augustus 2011 om 15:18

    gaat goed met Amerika, staatsschuld van hier tot Tokio en dan zulke veranderingen ? zeg maar.. nog minder geld voor de staat ? sowieso.. ze moeten daar niet zeuren.. laatste die beste mevrouw hier haar woordje maar doen met dat ”benzine prijs halveren”

    Login om te reageren
    • Larrs zegt

      18 augustus 2011 om 18:57

      @dennisr: En het grappige is dat zij dus een Republikein is, die dus ook de belasting verhoging voor de aller rijken hebben tegengehouden. Nu wil zij dus nog minder belasting innen.
      Ik hoop de Obama nog een keertje mag regeren om de financiële zooi op te ruimen. Hij weet donders goed hoe zit volgens mij, maar de Republikeinen werken niet mee.
      .
      Aan de andere kant, mag bij ons inderdaad de brandstof wel een stuk verlagen. Het kwart van Kok als begin.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        18 augustus 2011 om 19:20

        @Larrs: kwartje van kok was ook al zo’n geweldig excuus om er voor altijd een kwartje bij op te krijgen, dat kwartje zie ik er 1,2,3 niet weer vanaf gaan.. ;) best een lastig iets, als namelijk de benzine prijzen omlaag gaan moeten we ergens anders wel weer meer betalen.. anders heeft de overheid immers niet genoeg..

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        18 augustus 2011 om 22:27

        @Larrs: En dan te bedenken dat een van ’s werelds rijkste mensen, Warren Buffet oproept tot belastingverhoging voor de upperclass in the yoe es e. Van al het geldt in de VS wordt 80% beheerd door slechts 20% van de bevolking…. Hoezo scheef??

        Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          19 augustus 2011 om 09:16

          @406_v6: Warren Buffet is dan ook een democraat, ondanks het feit dat hij stinkend rijk is en zijn vader een republikeins politicus was. In de US betaal je belasting over je inkomen. Warren Buffet krijgt maar 100.000 aan salaris per jaar. Hij betaald geen belasting over zijn vermogen. Dat geld voor alle Amerikanen. Afgelopen jaar heeft Warren Buffet nog geen 18.000 betaald aan inkomensbelasting en hij is de op 1 na rijkste Amerikaan. Geen wonder dat ze daar niet verder komen!

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            19 augustus 2011 om 09:28

            @porsche928:

            een philantroop als Warren Buffet belasting laten betalen over geld dat hij niet heeft zou een beetje raar zijn ..

            dat die man op prive conto geen geld uitgeeft zegt meer over de man dan over het belastingstelsel ..

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          19 augustus 2011 om 09:23

          @406_v6:

          ik laat mijn geld ook liever beheren door Warren Buffet ..

          Login om te reageren
        • Joerek zegt

          19 augustus 2011 om 13:09

          @406_v6: Was he niet zo dat daar de 400 rijkste mensen net zoveel geld bezitten als de armste 150 miljoen mensen in de VS?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            19 augustus 2011 om 14:25

            @Joerek:

            dus .. is dat een hoger of een lager percentage dan in NL ??

            Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    18 augustus 2011 om 15:18

    Belachelijk natuurlijk als je het vergelijkt met Europese prijzen. Van mij mag ze het proberen om hier ook voor elkaar te krijgen.

    Login om te reageren
  3. vale46 zegt

    18 augustus 2011 om 15:18

    Blijft toch grappig, al die loze beloftes in aanloop naar de Amerikaanse presidentverkiezingen :)
    Het is wel schandalig dat wij nu al meer dan het dubbele van de prijs moeten betalen! :o
    & dat mevrouwtje wil het nog eens halveren…
    Yeah right…

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      18 augustus 2011 om 15:52

      @vale46: Als we in Dubai zijn, betalen we soms maar 37 cent per liter. Dus dat is dan weer bijna de helft van de VS :p

      Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    18 augustus 2011 om 15:20

    Net is op het randje een financiële crisis van wereldformaat voorkomen door de grote schulden van de VS, en even later praten ze alweer over meer geld uitgeven. Is er wat mis met het geheugen van Amerikanen? :?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      18 augustus 2011 om 15:26

      @Citrofiel: Als je lijm snuift, loopt het slecht af met je geheugen.
      Misschien is benzine snuiven wel even ongezond?

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 augustus 2011 om 15:50

      @Citrofiel: Reden te meer dat het niet haalbaar is. Die lui geloven veel te hard in hun eigen fictieve onaantastbaarheid. Als de ratings van Europese landen verlaagd worden dan zeggen ze ‘jah… was te denken met zulk wanbeheer’. Doen ze hetzelfde met de US&A dan wordt er een onderzoek ingesteld om te achterhalen waar die bureau’s het in hun kop halen om de rating te verlagen omdat het volgens hen simpelweg niet mogelijk is.

      Login om te reageren
  5. terazino zegt

    18 augustus 2011 om 15:20

    Sprak vorige week een Amerikaan bij een tankstation hier in de buurt. De beste man vroeg of het bord met prijzen wel klopte. Toen ik hem vertelde dat dit ‘normaal’ voor ons is stapte hij hoofdschuddend in zn huurauto. Hij mompelde nog iets van: unbelievable. Stapte nogmaals uit en checkte bij een ander persoon die stond te tanken of ik hem niet in de zeik nam. Beste man snapte niet dat wij dit pikten.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      18 augustus 2011 om 15:23

      @terazino: Ik zou het toch ook eens dubbelchecken mocht de situatie omgekeerd zijn, hij betaalt hier 2.5 keer de prijs van ginder..
      Stomme accijnzen :p

      Login om te reageren
  6. kaasboerin zegt

    18 augustus 2011 om 15:20

    0,64 euro per liter benzine, en dan nog allemaal in een Prius rijden. Lang leve de overheid en haar belachelijke campagne tegen millieuvervuiling d.m.v. subsidie. Respect voor degene in NL die met een V8 of dikker rijdt. Of verdienen diegene hetzelfde wat de eigenaren van de auto’s in Berlijn kregen te verduren afgelopen dagen, ongeacht de enorme bijdrage die zij leveren door het betalen van belachelijke bedragen aan belasting?

    Login om te reageren
  7. stationcar zegt

    18 augustus 2011 om 15:21

    Wat een muts…
    Dit wíl je toch niet eens als president? Als ze zó met haar domheid te koop loopt, hoe kan dat dan een groot land leiden?!
    Onvoorstelbaar, die is duidelijk nog nooit in het buitenland geweest, hahaha…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 augustus 2011 om 15:23

      @stationcar: Die amerikanen zijn stom genoeg om daarop te stemmen voor zulke beloftes. Emotie speelt daar altijd een grote rol in dat land.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      18 augustus 2011 om 15:24

      @stationcar:

      Ze zei, volgens mij gisteren, ook nog dat het de verjaardag was van Elvis Presley.
      Helaas voor haar bleek het zijn sterfdag te zijn.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        18 augustus 2011 om 15:27

        @jack_abarth: Haha!:D
        En zo iemand wil president worden? Moet toch een grap zijn..

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          18 augustus 2011 om 15:30

          @vale46:

          http://www.youtube.com/watch?v=cNnfH7anz_4

          Login om te reageren
          • vale46 zegt

            18 augustus 2011 om 15:38

            @jack_abarth: Ik geloof je best hoor, ik bedoelde dat daar kandidaatschap een grap moest zijn.
            Komaan, in het filmpje zeggen ze zelfs dat er nog véél meer van die idiote uitspraken zijn…
            Please Obama, blijf waar ge zit, ge zit dr goe en ge doet da goe.

            Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 augustus 2011 om 15:47

      @stationcar: Dat is het probleem met de USA… the world is America… kortzichtige gedachte die leeft bij veel te veel Amerikanen.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      18 augustus 2011 om 16:31

      @stationcar:
      Vraag je iets anders af :
      Zou je eigenlijk wel president van zo’n land willen zijn?
      Zou je überhaupt wel in de politiek willen ?

      Login om te reageren
  8. willemseles zegt

    18 augustus 2011 om 15:23

    In landen als Venuzuela kost de benzine al jaren rond de E 0,25 omgerekend. Maar krijgt de staat minder taxen dan halen ze het wel op een andere vervelende manier binnen.
    Laat maar zoals het is in NL. Rijd gewoon wat minder vaak hard.

    Login om te reageren
    • MercErik zegt

      18 augustus 2011 om 16:20

      @willemseles: De reden dat Venezuela zo’n lage benzineprijs ligt aan het staatsoliebedrijf (Petrovesa) – die verdienen ongeacht de afname binnenslands miljoenen/miljarden van de verkoop van crude naar het buitenland. Met een bijzonder grote voorraad van natuurlijke resources zijn de belastingcentjes opeens wat minder belangrijk :)

      Login om te reageren
  9. fant zegt

    18 augustus 2011 om 15:23

    1,58 laatst hier… Dus laat de zielige Amerikaantjes maar ophouden met klagen. Ik zou een moord doen om voor 64 cent per liter te kunnen tanken.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 augustus 2011 om 15:28

      @fant: Daar kan je het niet mee vergelijken, daar kost een dikke villa 200k aan dollars, wat hier 700k aan euro’s zou kosten, daar een Camaro 2SS hier 85k daar 35k.. En dan nog niet eens over de wisselkoers begonnen.

      Login om te reageren
  10. mout zegt

    18 augustus 2011 om 15:24

    Toen Obama president werd, was de zwaartekracht 0,98 m/s2!
    Als ik president word, gaat ie omlaag naar hooguit 0,5 m/s2!

    Login om te reageren
    • Dennis zegt

      18 augustus 2011 om 15:25

      @mout: LOL!

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      18 augustus 2011 om 15:28

      @mout: +1 :D

      Login om te reageren
    • adyton zegt

      18 augustus 2011 om 16:36

      @mout: Nice one!! :-)

      Login om te reageren
    • BaRa zegt

      18 augustus 2011 om 21:04

      @mout: Goed – dan kan ik nu stoppen met dieeten. Waar kan ik op je stemmen?

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 augustus 2011 om 01:33

      @mout:

      Leuk, maar wil je dan wel ff een uitzondering maken voor de dagen dat het F1 is? Die werken namelijk best met een luchtdruk van om en bij de 1atm en daar heb je 9,81N/kg voor nodig.
      Dan krijg je mijn stem ook.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      19 augustus 2011 om 01:33

      @mout:

      Leuk, maar wil je dan wel ff een uitzondering maken voor de dagen dat het F1 is? Die werken namelijk best met een luchtdruk van om en bij de 1atm en daar heb je 9,81N/kg voor nodig.
      Dan krijg je mijn stem ook.

      Login om te reageren
  11. Kvgorp zegt

    18 augustus 2011 om 15:28

    Ik heb eens een keer een oliesjeik gesproken (gumball, chroom gewapte Gallardo) Hij zei dat hij voor iedere liter maar een kwartje kreeg die hij verkocht aan Nederland. Daarna wist hij me te vertellen dat wij allemaal knetter gek waren hier in Europa. Geeft je toch stof tot nadenken.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      18 augustus 2011 om 15:33

      @Kvgorp: Als ze het op die manier niet uit je zakken kloppen wel op een andere manier hoor.
      De overheid heeft geld nodig, en de dingen die voor iedereen ‘noodzakelijk’ geacht worden maar niet echt noodzakelijk zijn worden het zwaarst belast. ‘luxeproducten’ noemen ze dat.
      Het is goed dat brandstof belast word, uit milieuredenen vooral, maar de prijsstijgingen mogen toch wel eens gaan stoppen, want je voelt tegenwoordig je portemonnee lichter worden elke keer je gas geeft :s

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        18 augustus 2011 om 15:36

        @vale46: Volgens mij valt een auto tegenwoordig ook onder levensbehoeften. :D Daar pakken ze je juist op – net als sigaretten en drank, ze weten dat iedereen dit koopt.

        Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        18 augustus 2011 om 15:39

        @vale46: En ieder jaar een paar cent erop en niemand merkt het, maar voor je het weet ben je elke tankbeurt een kapitaal kwijt :) Als ze er in 1x één euro op zouden gooien zou je vreselijke demonstraties krijgen, misschien zelfs rellen. Zo werkt dat met overheden :D

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          18 augustus 2011 om 15:46

          @kaasboerin: Paar cent? Paar tiental centen!
          Ik ben nog maar 18 jr, maar toen de euro uit kwam weet ik nog dat je voor 60 cent/l je bak kon vullen, dus op 10 jaar meer dan een volle euro er bij :s
          Niet echt normaal zo’n stijgingen vind ik persoonlijk.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 augustus 2011 om 17:40

      @Kvgorp: inderdaad, als een man in een jurk jou knettergek noemt moet je gaan nadenken wie er nou echt gek is ;)

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        19 augustus 2011 om 09:41

        @mashell: haha 1 voor jou

        Login om te reageren
  12. Kvgorp zegt

    18 augustus 2011 om 15:29

    edit: gewrapte

    Login om te reageren
  13. jobh zegt

    18 augustus 2011 om 15:38

    Ik was ook weer 102 euro kwijt voor 67 liter. Laat die 30 c per liter maar komen

    Login om te reageren
  14. Vanquish zegt

    18 augustus 2011 om 15:38

    Wie er ook komt, hopelijk is het iemand met verstand en niet zo’n oorlogszuchtige Bush-figuur. Ik mag Obama wel, ik hoop dat ze ‘m nog even president laten.

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      18 augustus 2011 om 19:23

      @Vanquish: +1!

      Login om te reageren
  15. Initial_D zegt

    18 augustus 2011 om 15:39

    Mwa, brandstofprijzen zijn aan de hoge kant inderdaad. Maar als je daar naar de huisarts gaat ben je net zoveel kwijt als wij aan extra brandstofaccijnzen betalen. Het is kort door de bocht te zeggen dat Amerika goedkoper is.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      18 augustus 2011 om 19:35

      @Initial_D: Amen. Ik betaal liever teveel voor peut dan de kloof tussen arm en rijk te krijgen zoals in de States.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        18 augustus 2011 om 20:10

        +1. Voor je het weet vallen je lokale middenstanders ten prooi aan flash robbende gedegenereerden.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        18 augustus 2011 om 22:00

        @bozewolf:

        En dat is je goed recht, het vervelende is alleen dat als ik dat niet zou willen, ik nog wel zou moeten betalen (of verhuizen), terwijl jij van mij gerust solidair mag zijn met anderen buiten mij om.

        Daarbij dat geneeskunde/pharma daar zo duur is is omdat de staat de markt wel vrij laat maar ze wel doodreguleerd en ook omdat onze perceptie verkeerd is aangezien het bij ons te goedkoop is.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          18 augustus 2011 om 22:47

          @Hupke: Wat houdt je tegen om te verhuizen?

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            18 augustus 2011 om 23:10

            @bozewolf:

            Bezittingen, nostalgie, vinden dat ik het recht heb om hier te wonen, hoop,…

            En om heel eerlijk te zijn mijn studies. Hoewel ons belgisch schoolsysteem ieder jaar meer en meer verneukt word door de politici en de egalitaristen, houd er nog veel stand van wat de paterkes vroeger hebben opgebouwd.
            Niet dat m’n ouders niet genoeg belastingen betaald hebben door de jaren heen. Maar ik vind het persoonlijk vrij immoreel dat nu mijn slager, bakker, schrijnwerker,… die op hun 16e al begonnen zijn met betalen. Moeten betalen zodat ik bijna gratis (hoger)onderwijs kan hebben. Terwijl ik later ook nog stukken meer dan hen zal verdienen, en er veel meer van zal terug krijgen aangezien zij zelfstandigen zijn die zelf in hun pensioen moeten voorzien.

            Niet dat ik om eerlijk te zijn van plan blijf om in België te blijven na het behalen van mijn diploma wat dus pure diefstal is om eerlijk te zijn aangezien ik dus nooit een cent zal terug betalen. (al hebben m’n ouders zoals eerder vermeld al genoeg belastingen betaald)

            Eerlijk systeem toch?

            Mij lijkt het eerlijker dat ik (of mijn ouders) zelf moet betalen voor studies, kan je dat eventueel nog via een lening doen (desnoods tegen 0% intrest).

            Login om te reageren
        • desjonnies zegt

          19 augustus 2011 om 08:57

          @Hupke:
          Solidariteit = 1 van de grote hoekstenen van onze beschaving.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            19 augustus 2011 om 10:34

            @desjonnies:

            Zegt wie? Jij?
            Ik vind vrijheid HET fundament van de samenleving. Waarom hebben we anders zoveel moeite gedaan om Hitler en Stalin buiten te smijten/houden? Niet mijn vrijheid maar de vrijheid van eenieder. Als mensen zich willen verenigen om zo solidair te zijn kan ik dat alleen maar aanmoedigen, maar dat gebeurt dan vrijwillig.
            Solidariteit is iets tussen mensen, waarbij mensen vrijwillig geven aan anderen, het is geen solidariteit meer als er genomen word.

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              19 augustus 2011 om 15:20

              @Hupke: De natuur, brotherman. Wij zijn sociale dieren.

              De laatste 5000 jaar is ons sociale cirkeltje alleen enorm gegroeid.

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                19 augustus 2011 om 19:52

                @bozewolf:

                Wij zijn zeker sociale dieren, wij interageren met elkander.
                Wij dragen zorg voor elkander,…
                Ik ben geen atomische anarcho-kapitalist.

                Maar dat heeft toch niets te maken met wat jij nu solidariteit noemt.

                Ik vind het verkeerd dat er mensen onvrijwillig voor mij zorg moeten dragen, en ik voor hen. Gewoon omdat er een heleboel andere mensen vinden dat dat zo moet. Of nog beter omdat een heleboel andere mensen door een paar anderen overtuigd worden dat dat zo moet zodat zij heel goed voor zichzelf kunnen zorgen.

                Wat jij solidariteit noemt is een dikke 100 a 200 jaar geleden ontstaan. Als een beweging waar je vrijwillig bijdragen aan leverde en dan indien je het moeilijk had iets van terug kreeg. Naderhand hebben die zich de staat in gewerkt en dat verplicht gemaakt. Wat ook nog allemaal goed en wel is.

                Maar tegenwoordig legt de staat wegen en andere infrastructuur aan ipv de mensen als ze dat nodig hebben en dat kost geld.

                Vroeger kreeg een zieke&arme te eten. Tegenwoordig krijgen ze behandelingen die een reële kost hebben van 100 000euro’s en kunnen de werklozen ook een auto hebben en op vakantie gaan. Da’s eerlijk tov, Apu, Tjing Tjsang, mboko boko en Pedro, niet? Mij zegt een onbekende europeaan even veel/weinig als een onbekende uit een 3e wereld land. Waarom zou ik die helpen of die mij helpen?

                M’n buurman help ik graag (als dat binnen mijn mogelijkheden ligt) mijn familie zeker net als vrienden of kennisen. Maar een wildvreemde?
                Daar heb ik toch geen kijk op. Zelfs al zou ik die willen helpen uit compassie zie ik het nut er niet van in omdat ik er geen feedback van krijg.

                Het systeem van vrijheid werkt vrij goed.
                Zolang je de vrijheid van een ander respecteert. Je de gevolgen draagt van je eigen acties. En je ervoor zorgt dat je je vrijheid zelf (als groep, zoals ik al zij geen atomisme) kan afdwingen indien nodig.

                Nu kan ik 1000 pagina’s schrijven over de principes van de vrije markt. En als je dat boeit wil ik dat graag doen, maar niet hier.

                Een ‘solidaire’ staat, eentje waarin de solidariteit afgedwongen word werkt niet. En die zal harder gaan falen naarmate die solidariteit harder afgedwongen word. Aangezien belastingen een rem op je economie zijn.
                Daarbij is de welvaart staat helemaal pervers. Praktisch gezien want die houd mensen arm.
                Ik zal je hieronder een paar video’s linken die het vlug en eenvoudig uitleggen. Niet dat ik een volgeling ben van Friedman (verre van trouwens) maar hij is duidelijk en op dit punt nog correct.
                http://www.youtube.com/watch?v=5Wx5PYZIWcQ&feature=related
                http://www.youtube.com/watch?v=Rls8H6MktrA
                Ik heb er er 2 uitgenomen die mijn punt het vlugste maken, voel je vrij om verder te kijken.

                Wij zijn heel zeker sociale dieren, maar er is ook nog zoiets als schaarste, je kan niet blijven verdelen.

              • lincoln zegt

                19 augustus 2011 om 20:06

                @Hupke:

                complimenteer jij je ouders maar ..
                kan aan alles zien dat jij een opvoeding genoten hebt ..
                goed of slecht laat ik in het midden ..

                maar je hebt iig de ruimte gekregen om je te ontplooien ..

            • desjonnies zegt

              19 augustus 2011 om 16:38

              @Hupke:
              Vrijheid is een illusie.
              Aangeleerd gedrag.
              Hitler was een economisch probleem en volgens anderen noodzaak om het werk van Bismarck af te maken om van Dutsland 1 land te maken.
              Economisch omdat Hitler dmv bluf een oorlogseconomie wist op te bouwen en net als in de VS hebben Duitse bedrijven enorm geprofiteerd van de oorlog.
              Bayer, BasF, Thyssen Krupp, noem maar op.
              Eigenlijk proberen de VS hetzelfde te doen

              Waarom zijn Japanners van die knappe koppen?
              Omdat alle knappe Japanse koppen in de industrie werken en
              niet voor of bij defensie.
              Er wordt onnodig veel intelligensia gebruikt bij defensie.
              Eigenlijk nutteloze energie.
              De Romeinen zijn hier opgerot, de Spanjaarden, de Englesen, de Fransen en de Duitsers.

              Login om te reageren
              • sir_smokalot zegt

                19 augustus 2011 om 20:10

                @desjonnies: Basf een Duits bedrijf? Laat het ze niet horen…

              • desjonnies zegt

                21 augustus 2011 om 10:45

                @sir_smokalot:
                Badische Analin & Soda Fabrik uit Ludwigshafen am Rein.
                Nog steeds 100% Duits.
                En een dochter an IG Farben geweest die Zyklon B hebben uitgevonden
                Vrij wrang verhaal.
                Tevens is BasF de uitvinder van de magneetband.

              • Hupke zegt

                19 augustus 2011 om 23:16

                @desjonnies:

                Hitler kon je nu moeilijk een gezond politiek klimaat noemen.
                Dat is zowat de meest geplande staat ooit.
                Als je dat als economie omschrijven wil, mij goed.
                Maar in zo’n samenleving heb je een vijand nodig anders heb je geen innovatie, aangezien er niemand baat bij heeft, net hetzelfde onder Stalin of Mao.
                Wat Hitler heeft opgebouwd kan je moeilijk een economie noemen in de betekenis van zelfregulerend maar hij heeft wel een verdomd grote productie opgestart en plaats gelaten om daarin te innoveren.

                Dat Duitsland vandaag zo’n goede economie heeft heeft met veel zaken te maken. Eenerzijds de gigantische steun van Amerika, Hitlers infrastructuur en zo’n 200 jaar voorsprong op het gebied van wetenschappen die er toe doen. Nuja vooral in Bayeren, Pruisen en Tjechoslowakije maar die eerste en die laatste hebben nogal pech gehad met hun ligging. (nuja Oost-Pruisen/oud-pruisen heb ik het over)
                Maar zoals je zij onder Hitler was het vooral bluf. Vergeet dwang niet, er was een hoop goedkope arbeid en een heleboel geld en grondstoffen ‘kregen’ ze gewoon. Dat was geen systeem dat houdbaar was.

                Japan weet ik weinig van. Er komt een heleboel technologie vandaan maar toch ook als maar minder, en vroeger kopieerden zij ons schaamteloos, dus het was sowieso maar een korte bloei.
                Ik dacht trouwens dat Japan al decenia failliet was, ze zaten vroeger nochtans op een heleboel dollars (misschien nu nog).

              • desjonnies zegt

                21 augustus 2011 om 10:47

                @Hupke:
                De Duitse economie draait voornamelijk goed door het Rijnlandse Principe dat qua economisch model geheel tegen het Angelsaksische model aangaat.
                Bij het Angelsaksische model staat de accountant midden op tafel en jaagt iedereenlangs het randje van de afgrond.
                Bij het Rijnlandse investeer je in mensen als kapitaal en is je uitgangspunt naast de kostprijs van je produkt een goede kwaliteit.

              • Hupke zegt

                21 augustus 2011 om 11:41

                @desjonnies:

                Daar heb je een goed punt.

                Het rijnland model, noem het dan gewoon familiebedrijfjes.
                Da’s op zich een goed systeem, 1 brave machiavelistische (en in de pure, niet negatieve betekenis van het woord) huisvader aan de top die wikt en weegt. Die met z’n zuurverdiende centjes en een lening van hier tot in tokio ooit het bedrijfje uit de grond gestampt heeft.
                En dat totdat er een concurrent komt die hem de markt uitwerkt of die hij de markt uit kan werken.
                Ik zou dat gewoon omschrijven als goed management en goede human resources. Werknemers werken voor hun beloning. Of die nu een dikke meetbare cheque is of een cheque en een glimlach.

                Maar dat heeft niets met economisch model te maken, wel met cultuur. En in de kleinere amerikaanse bedrijfjes zal het er net zo aan toe gaan neem ik aan.

                Da’s gewoon ‘greed is good’ tegen ‘greed, for lack of a beter word for it, is good’.

              • desjonnies zegt

                21 augustus 2011 om 12:04

                @Hupke:
                Nee,
                Amerikanen zijn in staat een redelijk kwalitatief produkt tegen een redelijke prijs in de markt te zetten, de kostprijs die wordt bepaald is enorm afhankelijk van het volume te produceren artikelen.
                Middle of the road principe dat wordt bereikt door een ijzeren kosten dicipline.
                Amerikanen zijn gewoonniet in staat om b.v. een Ferrari te maken.

                De meer Europese manier is die van techneuten en uitvinderigheid.
                Eigenlijk vaak l’art pour l’art – waar Citroën een uitstekend voorbeeld van WAS.
                Daar was de idee : Dit is het meest technisch geavanceerde produkt wat er verkrijgbaar is,( bijv de DS ) dus dit MOET wel verkopen.
                Komt voort uit het denkbeeld van de Europeaan waarvan de verlichting de belangrijkste invloed is geweest : Ik denk dus ik besta.
                Concurrentie is ingebakken in onze DNA, dat doet ons tikken en jaagt ons vooruit.

                Wat ik het meest belachelijke vind van deze opportunistische dame is dat je door het halveren van de brandstofprijzen de industrie niet wordt uitgedaagd, kijk naar ons, had je me twintig jaar geleden gezegd dat ik ooit in een Diesel zou rijden die 1:18 loopt en een top zou hebben van over de 200, had ik je smalend aangekeken en uitgelachen en was ik verder gereden met mijn 504 Peugeot L-Diesel Station, die krap 130 liep.

                De Amerikanen zijn zo van hun schuldenlast af, als ze een paar jaar ons belasting regime zouden ondervinden, niet leuk hier maar ja; in de VS worden de rijken cumulatief rijker, waardoor de onderkant van de samenleving steeds armer wordt. En dat is levensgevaarlijk.

                Wat in Europa mijn grootste bezwaar is, is het uitgave patroon van de landen, ik zie te weinig, veel te weinig naar het onderwijs gaan om 1 voorbeeld te geven.
                De Griekse ‘crisis’is overigens een lachertje, Noord Brabant heeft bijne hetzelfde BNP als Griekenland.
                En ik heb zo het vermoeden dat de hele Europese crisis voor een groot gedeelte door Amerika is geregisseerd, om zo hun eigen problemen te verhullen, want economie is oorlog.

              • Hupke zegt

                21 augustus 2011 om 12:37

                @desjonnies:

                Ik vind het plan van deze dame niet zo leuk omdat ik niet weet welke effecten het zou hebben en omdat het markt vervalsing is.
                Die amerikanen zouden pas van hun schulden af zijn met zo’n belastingslast als ze ook hun schulden zouden afbetalen. Maar iedere dollar die binnenkomt word door het congres gezien als een dollar die uitgegeven kan worden aan defensie, foute supply-side stimulus (zoals deze benzine), vriendjespolitiek, bail-outs,…
                En erger nog komen er niet genoeg dollars binnen dan halen ze er wel artificieële op, lang leve Keynes.

                Daarmee wil ik niet zeggen dat het realistisch is dat die schulden afbetaald worden, hoge belastingen zijn sowieso taboe in de VS (en niet onterecht) waarom denk je in de eerste plaatst dat er nu dollars bijgeprint worden tegen de hel op?

                Dat de rijken rijker worden in de VS is omdat ze het (verziekte) systeem beter begrijpen en zich kunnen wapenen tegen de capriolen van Washington. Als jij -tig financieël adviseurs hebt zal je niet ten prooi vallen aan inflatie, belastingen, wetgevingen,etc. Nog beter je gebruikt dat soort dingen dan in je voordeel.

                Het beste voorbeeld is de pharma wereld, daar is geen concurrentie meer, je hebt enkel nog reuzen. Een nieuw geneesmiddel op de markt brengen kost enkele miljarden, die gaan allemaal naar de FDA voor testen (die tijdens het initiële onderzoek ook al zijn moeten gebeuren) in zo’n geval werkt het dus enkel in je voordeel. En je mag dan ook nog een 10-tal jaar een gigantische prijs vragen voor je product, dus die miljarden investering verdient zichzelf terug, want je weet dat er niemand met een beter idee kan komen voordat jij je winst hebt gepakt. En samen met nog wat (nuja een heleboel) andere factoren maakt dat gezondheidszorg te duur.
                Het systeem is verdomd oneerlijk daar, maar het is niet de vrije markt die faalt, het is het manipuleren ervan.
                Je gaat die armeren dus ook niet kunnen helpen door die bedrijven terug te belasten en terug te geven aan de armen (eventueel in de vorm van medicare of voedselhulp)
                want dat geld word terug verdeelt onder de midden-klasse (je kiezers) en de bedrijven (je sponsors).
                De enige oplossing is de markt vrijlaten en die armen een fighting chance geven. Dan zullen er nog armen rond lopen maar toch al veel minder.

              • desjonnies zegt

                21 augustus 2011 om 13:32

                @Hupke:
                Eensch !

  16. meneersander zegt

    18 augustus 2011 om 15:41

    ze ziet er nog aardig goed uit voor iemand van 55.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 augustus 2011 om 17:44

      @meneersander: ze heeft het ook helemaal niet over de benzine die ze goedkoper wil maken maar de “Oil of Olaz” ;)

      Login om te reageren
  17. xilver zegt

    18 augustus 2011 om 15:46

    De prijzen vallen nog goed mee ginder… en de brandstofprijzen halveren in dat land is geen goed idee… Zoals in het artikel al wordt aangegeven leidt de hogere prijs tot vernieuwde technologie ergo minder vervuiling. Daarenboven, ze hebben daar een klein probleempje met hun staatsschuld en een verlaging van de brandstofprijs is zeker geen goed middel om dat probleem te verhelpen. Loze beloften leiden nergens naar… zoek correcte actiepunten.

    Obama heeft trouwens nog niet te veel kunnen realiseren doordat hij moet werken met 1 arm op de rug gebonden omdat het Congress geleid wordt door de Republikeinen.

    Login om te reageren
  18. sir_smokalot zegt

    18 augustus 2011 om 15:48

    55? Dibs on the gilf!
    Maar serieus: deze gristenfundi wil je niet in het Witte Huis hebben, en dat hebben de Amerikanen denk ik ook wel door

    Wat dat innoveren betreft: Fords broodje van de bakker (de F150) verkoopt het best met een V6 turbo, ondanks dat de prijs hoger ligt dan de V8. De extra power (en fuel economy?) trekken de nieuwe eigenaren toch over de streep.

    Login om te reageren
  19. adyton zegt

    18 augustus 2011 om 15:55

    In Dubai doe je je tank vol voor 14 Euro. Dus dat is zelfs nog gekker. Als je dan aan de pomp staat dan geloof je het gewoon bijna niet. De eerste keer dacht ik dat het in Euro stond, puur uit gewoonte van hoge cijfers te zien aan de pomp maar je moest delen door 5 :p

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      18 augustus 2011 om 15:58

      @adyton: Wel jammer dat het niet uit kan om je tank telkens vol te gooien in Dubai, anders zou ik het doen.. :P

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        18 augustus 2011 om 17:36

        @dennisr: In venezuela gooide ik mn tank vol voor een paar 70 cent.

        Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 augustus 2011 om 16:00

      @adyton: Hier 80 euro (gemiddelde) volle tank, 3 ruggen per jaar aan verzekering omdat je levensgevaarlijk rijd als je jonger dan 24 jaar bent (en een jongen) (:D), wegenbelasting, en het ergste van alles, de boetes, dan niet zozeer de boetes zelf maar de belachelijke bedragen, die ook elk jaar weer omhoog gaan. En ohja, de belasting bij aanschaf van een auto… :)

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        18 augustus 2011 om 16:05

        @kaasboerin: Oh maar verkeersboetes daar ook hoor. Maar opnieuw niet zo duur als hier in Belgie. Ik weet ook niet of het meer is in Belgie of Nederland.
        80 euro is wel veel. Ik vul mijn wagen voor 52€. Daar moet je dan de 14€ van Dubai mee vergelijken.

        Login om te reageren
      • adyton zegt

        18 augustus 2011 om 16:06

        @kaasboerin: En trouwens geen belastingen in Dubai :) En wagens 25% goedkoper. Daarom al die luxe daar. Het is betaalbaar.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          18 augustus 2011 om 16:22

          @adyton: Ja, en die tientallen oliesheiks die multimultimultimiljonair zijn, olie = macht (vandaar altijd oorlog), liever in handen van Amerika dan het midden-oosten in mijn ogen, maar goed. Ik tank zo’n 45-55 liter, en meestal zo’n 65-80 euries kwijt.

          Login om te reageren
          • adyton zegt

            18 augustus 2011 om 16:35

            @kaasboerin: Ach dat weet ik nog niet zo. Amerika is niet veel beter hoor.
            Het is gewoon jammer dat er hier in Europa niet meer bronnen zijn. Dat had al heel wat geholpen indien we een groot deel van ons eigen olie konden voorzien.

            Login om te reageren
          • MAB zegt

            18 augustus 2011 om 19:25

            @kaasboerin: liefst heb ik dat Amerika niks heeft want hun zijn de gene die oorlog voeren.

            Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      18 augustus 2011 om 19:37

      @adyton: in koeweit (waar ik half van de tijd woon) heb je 70L voor 14 euro. weet niet hoeveel liter jij in dubai krijgt voor die 14 euro?

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        18 augustus 2011 om 19:43

        @spykerboy: Rond de 40l. Ja Koeweit is dan ook aan de source he :-) Dubai heeft eigenlijk zelf geen bronnen. Wel tof dat je ook vaak naar die kanten moet. Koeweit is zelfs nog warmer in de zomer!! Ik woon niet in Dubai, maar ben er ongeveer 3 maand elk jaar. Vooral in herfst en winter.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          19 augustus 2011 om 08:21

          @adyton: jaja ja heb er 4 jaar fulltime gewoond en studeer nu in nl, me ouders zitten er nog steeds dus elke school vakantie vlieg ik weer in. en in september ga ik voor 6 maanden die kant op voor werk/stage :D heerlijk land

          Login om te reageren
  20. spykerboy zegt

    18 augustus 2011 om 15:59

    wanneer krijgen wij zo iemand? die dit soort mooie ideeen heeft en niet van die dingen zoals huidig dat we 1 euro naar de staat per liter sturen…

    Login om te reageren
    • SHFT zegt

      18 augustus 2011 om 16:31

      @spykerboy:

      Laat je maar vangen aan populistische prietpraat die niemand kan waarmaken ja …

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        18 augustus 2011 om 16:56

        @SHFT:

        Doen we nu toch ook met z’n allen?

        Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        18 augustus 2011 om 17:40

        @SHFT: zoniet afschieten die gasten!

        Login om te reageren
        • adyton zegt

          18 augustus 2011 om 19:34

          @spykerboy: Wat een prachtige kijk op politiek heb jij toch…

          Login om te reageren
  21. norge zegt

    18 augustus 2011 om 16:54

    Weet je wat ,die meid heeft gewoon gelijk.Ze zou eigenlijk president van Europa moeten worden ,en wie het daar niet mee eens is, kan geen autoliefhebber zijn.

    Login om te reageren
    • kungfupanda zegt

      18 augustus 2011 om 17:11

      @norge:
      Waarom niet?

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      18 augustus 2011 om 20:03

      @norge: Iedereen die die heks als president van Europa wil hebben is geen fatsoenlijk persoon.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        18 augustus 2011 om 20:10

        @bozewolf:

        burn the witch ..

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          18 augustus 2011 om 20:25

          @lincoln: Als ’t ff kan, ja.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            18 augustus 2011 om 20:30

            @bozewolf:

            goed zo knul .. schiet haar maar van der bakbrommer af ..

            Login om te reageren
      • norge zegt

        18 augustus 2011 om 20:33

        @bozewolf: Waarom niet?

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          18 augustus 2011 om 20:40

          @norge:

          “We need to have profound compassion for people who are dealing with the very real issue of sexual dysfunction in their life and sexual identity disorders”. Bachmann

          Veel plezier met Michelle.

          Login om te reageren
          • norge zegt

            18 augustus 2011 om 20:47

            @bozewolf: Ik woon niet in de EU ,daarom mag ze van mij daar wel president zijn :D

            Login om te reageren
      • lincoln zegt

        18 augustus 2011 om 20:38

        @bozewolf:

        en wie is er nu president van Europa ??
        en wie wilde dat nu echt ??

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          18 augustus 2011 om 20:41

          @lincoln: Ik begon niet over president van Europa, opoe.

          Maar je plaat zit weer eens vast zie ik wel.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            18 augustus 2011 om 20:49

            @bozewolf:

            ach gut .. “hij begon”..
            consistentie is niet echt jouw ding ..

            veel plezier met je populistische lul maar met de massa mee onderbuik gezwets ..

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              18 augustus 2011 om 20:55

              @lincoln:

              *yawn*

              Oh, bother.

              Login om te reageren
  22. F1Tim zegt

    18 augustus 2011 om 17:09

    Er is vanalles mis met deze belofte. Ten eerste is het begrotingstekort al vrij groot, en kan je jezelf niet nog een gat in de begroting veroorloven. Ten tweede is dit ook een nachtmerrie voor autoconstructeurs die zowel in Europa als in de VS al een stevige voet aan de grond hebben. Wat ga je als autoconstructeur doen als beide continenten aan één mouw trekken? Anders gezegd: in Europa moedigen ze groene en zuinige technologie aan. Deze auto’s zijn onvermijdelijk duurder, maar dat wordt afgevlakt door subsidies. Als je dan in de VS de brandstofprijzen wil verlagen naar een absurd niveau, dan ga je low-tech gaz-guzzlers aanmoedigen, wat haaks staat op wat je in Europa verkoopt.

    En trouwens: voor zulke maatregelen heb je een tweederde meerderheid nodig, en dat zal moeilijk zijn als de Democraten (terecht) dwarsliggen…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 augustus 2011 om 20:08

      @F1Tim:

      idd .. belastings-verlichting wens je niemand toe ..

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        18 augustus 2011 om 22:17

        @lincoln:

        Gewoon een lineaire verlaging lijkt me veel effectiever. Vooral als die gecombineerd word met het schrappen/ versimpelen van de gehele wetgeving er rond.

        Met het verlagen van de benzine prijzen, grijp je als overheid weer in en wie weet waar de andere kant van het mes dan weer in snijdt?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 augustus 2011 om 22:22

          @Hupke:

          voor de “onderkant” van de samenleving een fikse verlichting ..
          snijden doe je later weer bij de hogere middenklasse ..

          daar zit tenslotte meer financiele roulatie ..

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            18 augustus 2011 om 22:56

            @lincoln:

            Het orginele idee van belastingen is altijd wel geweest om basisbehoeften in een land te voorzien. En dat op kap van alle burgers die kunnen meebeslissen over het gebruik ervan.
            Vroeger moesten enkel de grootverdieners belastingen (aan de centrale regering in washington!) betalen in de VS (en hier) en waren die helemaal niet hoog.
            Vanaf 250 000 dollar ofzo per jaar (omgerekend een 5 a 10 miljoen dollar in deze tijd) moest je een habbekrats afdragen.

            Best wel een fair systeem dus.

            Vandaag moet de staat er veel te veel doen (en het kinneke Jezus wil dat nog uitbreiden) en heb je meer geld nodig.
            En aangezien bij het stemmen (dankzij democratie) enkel de stemmen van je middenklasse tellen, vloeit het allemaal naar hen terug dat geld. De armsten krijgen niets terug, terwijl de iets ‘armeren’ eigenlijk meer terug krijgen dan ze betalen.

            Het lijkt me dus beter het systeem van verdelen aan te pakken zodat de effectieve belastingen veranderen (zoals met je benzine). En van daaruit de belastingen te veranderen.

            Tot daar zit je dus ongeveer goed, maar ik heb echt geen idee (en niemand) wat voor effect die lagere benzine prijzen gaan hebben. En wie je daarmee raakt of helpt.
            Het lijkt mij dus beter om dat niet te doen. Wie weet wat de gevolgen zijn. Huisverwarming op benzine om maar iets te zeggen. De benzine prijs heeft een effect op de prijzen van zowat alles en die verlagen zou op te veel zaken effect hebben.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              18 augustus 2011 om 23:09

              @Hupke:

              psychologisch effect aan de pomp ..

              en toen ik 10 jaar geleden voor het eerst in indonesie was ..
              schrok ik van de benzine prijzen ..
              die waren ver onder de kostprijs ..
              dat was een subsidie-ding om de mobiliteit te bevoorderen ..
              dat heeft toch wel zijn vruchten afgeworpen (mede door een kei van een president die er nu nog zit en op het juiste moment de brandstofprijzen verdubbelt) ..

              op het moment van de bezine prijs verdubbeling ging de prijs van alle producten minimaal 30% omhoog ..

              de brandstofprijs bleek toch een beetje de maatstaf ..

              en hoe dat precies kan weet ik ook niet ..
              denk dat het met een mindset te maken heeft ..

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                18 augustus 2011 om 23:12

                @lincoln: Even heel basic: Voor het transport van die producten is brandstof nodig, daar is op zijn minst een deel van de stijging mee te verklaren. :P

                Maar ben jij nou serieus aan het pleiten voor lagere brandstofprijzen in de VS, of is dit een vergaande grap? :?

              • lincoln zegt

                18 augustus 2011 om 23:17

                @Citrofiel:

                lieve @Citrofiel ..
                wat kan mij het verrotten wat ze daar wel en niet betalen ..
                al gaan ze tijgerend naar de bakker !!

                ik wil alleen een abstractie kenbaar maken met de bedoelingen van deze dame ipv “alle Amerikanen zijn dom” blerren ..

              • Citrofiel zegt

                18 augustus 2011 om 23:20

                @lincoln: Ik ben eerlijk gezegd wel bang voor een bankroet van de VS, dat zal de wereldeconomie flink beïnvloeden. Dus blij ben ik niet met eventuele belastingverlagingen. Maar ik snap de gedachte erachter nu wel, bedankt daarvoor. :)

              • lincoln zegt

                18 augustus 2011 om 23:38

                @Citrofiel:

                joh .. kop op ..
                als ze nu echt in de piepzak komen te zitten ..
                dan schenken wij ze Griekenland gewoon (minus Zwitserse bankrekeningen) ..

              • Citrofiel zegt

                18 augustus 2011 om 23:39

                @lincoln: :lol: Deal!

  23. lincoln zegt

    18 augustus 2011 om 17:15

    YES WE CAN ..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      18 augustus 2011 om 22:08

      @lincoln:

      Yes we can! (go bankrupt)
      Yes we can! (start two more wars)

      Niet dat Bachmann een verbetering lijkt.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        18 augustus 2011 om 22:23

        @Hupke:

        niet dat the black baby jesus een verbetering is gebleken ..

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          18 augustus 2011 om 23:11

          @lincoln:

          amen
          Ben ik hier toch niet de enige die dat vind.

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            19 augustus 2011 om 16:46

            @Hupke:
            Obama was al afgeschoten voordat hij begon, kompleet doodgenuffeld ‘yes we can gedoe’ met een schuldenlast die zo groot is dat China, Japan en Europa gewoon landjepik mogen doen met de VS.
            Maar het zijn wel de Superconsumenten van deze wereld.

            Verder is Amerika niet leidend meer in de wereld en staan ze voor een zelfde fait-accompli als Europa in 1945, dat ze ondertussen wel eventjes fijn verdeeld hadden met de Russen in Jalta.
            Zodat beide grootmachten geen last meer zouden hebben van ‘het oude Europa’.

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              20 augustus 2011 om 00:24

              @desjonnies:

              Amerika is zover bergaf gegaan omdat ze het te goed hebben. Te veel met hun identiteit bezig zijn ipv met zichzelf. Het is leuk dat je een mannetje op de maan hebt kunnen plaatsen maar dat brengt je niets op, leuk voor in de geschiedenis boeken dat wel maar dat is dan ook alles. Niet dat Nasa onnuttig is maar er word met geld gesmeten omdat het kan, niet omdat het moet. En omdat er de kans is dat je er interessante dingen mag gaan doen (ruimte is nu eenmaal heel boeiend, net als het hoe en waarom die je erin kan vinden) word je daartoe aangetrokken als jonge brilliante geest. Nadeel is wel dat je die niet hebt om je Ford Crown Victoria’s te ontwikkelen.
              Een oorlogje hier en daar zou een land ook moeten kunnen dragen, (niet dat het goed is) maar je in elk conflict gaan moeien en overal met geld gaan smijten brengt niets op. Ik weet niet meer hoeveel het precies was. Maar per neergeschoten afgani waren er iets van een 250 000 kogels verschoten en dan spreek je nog niet over de kost van manschappen en materiaal,…
              Als je grootste economieën voor intern gebruik zijn (olie en wapens) en die lijden niet tot extra inkomsten dan moet er toch ergens een lampje gaan branden dat je verkeerd bezig bent.
              En hoe komt dat? Washington.
              Amerika ondervind de 2 grootste nadelen van democratie op dit moment.
              Mensen kiezen egoïstisch (wat logisch is) voor iemand die goed doet voor hun op korte termijn. Wie zijn er met het meeste? De middenklasse dus daar word alles terug onder verdeeld, wat eigenlijk de bedoeling van belastingen tegenwerkt.
              Een ander nadeel is dat lobbyisten (waar niets mis mee is) de macht hebben, je hebt om verkozen te raken een boel geld en steun nodig als. Waar wel iets mis mee is dat het systeem dat toelaat. (je lost dat niet op door het te verbieden dat is onmogelijk, het systeem is gewoon fout)

              Tel daar nog eens bij op dat die verdomde keynesians de fed hebben in gepalmd waardoor iedere crisis die je krijgt 1000 keren erger word.

              En dat je een randdebiel als Clinton hebt die beslist dat iedere amerikaan een huis moet bezitten. Die ervoor zorgt dat men goedkoop en zorgeloos kan lenen.
              Tel daar nog een internet bubble bij op een die dwazen in de fed. En je hebt jezelf een prime-bubble.
              Dat in combinatie met Bush die het alleen nog verergert. Je weet wel Amerikanen identiteit ipv zelfbewust zijn. En die 2 oorlogen begint die het land uitzuigen oiv de lobbies.

              Combineer dat met een Obama, die een land krijgt dat er niet te goed aan toe is en die het de doodsteek geeft.
              De autofabrikanten hadden failliet moeten gaan! (maar toevallig zijn de auto-vakbonden/gansters vrij grote sponsors van de democraten)
              Zoals al gezegd werkt er in de VS veel te veel personeel voor de staat. Obama verergert dat nog eens. Komt hij ook nog eens op de proppen met medicare.
              Ipv iets te doen aan de dure gezondheidszorg en de monopolies en de oorzaken ervan, bestrijdt hij liever de symptomen. Da’s zoals een lekke emmer proberen te vullen.
              Daarbij is Obama de laatste weken echt zielig.
              Als senator gold hij bijna als radicaal binnen de democraten toen hij weigerde om het schuldenplafond te verhogen omdat hij inzag dat het geen oplossing was en nu wil (of moet hij willen) hij het zelf verhogen.

              Sorry Obama is een prutser.

              De VS heeft niet meer regeltjes, symptomatische oplossingen en partijstropoppen nodig. Maar iemand die een goed beleid kan voeren. Er is niets dat zoveel schade aanricht als goede bedoelingen.

              Ik zou het liefst Ron Paul zien, een koppige nuchtere figuur.

              Login om te reageren
  24. mashell zegt

    18 augustus 2011 om 17:45

    Goed idee. Iran en Saudi Arabie binnen vallen, daar democratie en mensenrechten brengen en als dank goedkope olie krijgen.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      18 augustus 2011 om 18:07

      @mashell: :)binnen vallen is genoeg

      Login om te reageren
    • MAB zegt

      18 augustus 2011 om 19:27

      @mashell: haha welke tijd leef jij, droom verder.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        18 augustus 2011 om 22:07

        @MAB: Zonder Amerika zaten wij nu waarschijnlijk ook met een stok in geitenstront te roeren.

        Login om te reageren
        • MAB zegt

          18 augustus 2011 om 23:00

          @kaasboerin: ik had het over de stuk ‘binnenvallen’

          Login om te reageren
    • Hupke zegt

      18 augustus 2011 om 22:27

      @mashell:

      Wat is er zo goed aan democratie?

      Ik denk dat je veel meer bent met ze daar met rust te laten. En als ze hun prinsen beu zijn zullen ze die zelf wel buiten zwieren.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        19 augustus 2011 om 10:16

        @Hupke: ik dacht dat het sarcasme ook zonder smilies wel opgepikt zou worden :(

        Login om te reageren
  25. bullgod76 zegt

    18 augustus 2011 om 17:47

    De benzineprijzen halveren in de USA lijkt mij wel mogelijk als ze b.v. ook de uitgaven voor hun trots gaan halveren. Dat enorme leger heeft uitgaven welke nog hoger zijn dan de uitgaven van alle EU landen bij elkaar.

    Login om te reageren
  26. baasbas zegt

    18 augustus 2011 om 17:59

    Ik was onder de indruk dat de overheid daar juist wat geld bínnen moet krijgen ipv uitgeven.. :)

    http://usdebt.kleptocracy.us/

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 augustus 2011 om 22:38

      @baasbas: Inderdaad.

      Login om te reageren
  27. emielm zegt

    18 augustus 2011 om 18:00

    MILF!!!!!

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 augustus 2011 om 18:07

      @emielm: Beetje een Sarah Palin-verhaal ;-)

      Login om te reageren
  28. the-budel-guy zegt

    18 augustus 2011 om 18:17

    Michele Bachmann wil benzineprijs VS halveren: krijg je er dan geld bij als je tankt ??

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      18 augustus 2011 om 19:29

      @the-budel-guy: Nee, als klant betaal je gewoon de helft van de prijs. Hoe ze dat oplossen met de pomphouders… Misschien krijgen zijn dan subsidies voor de verkochte brandstof. :roll: Hoe dan ook, een idioot plan.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        18 augustus 2011 om 20:50

        @Citrofiel: Was ook grapig bedoeld omdat het daar al goedkoop is

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 augustus 2011 om 20:53

          @the-budel-guy:

          er zijn genoeg landen waar er subsidie op brandstof zit ..
          nou ja .. genoeg niet .. maar meer dan je denkt ..

          Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          18 augustus 2011 om 21:12

          @the-budel-guy: ‘Goedkoop’ gaan ‘halveren’ maakt het nooit negatief. Had er gestaan ‘verlagen’ dan had het gewerkt.

          Sorry, mierenneukerij is een deel van me. ;)

          Login om te reageren
  29. ts46 zegt

    18 augustus 2011 om 18:38

    ziet er goed uit voor een van 55!

    trouwens, die pruttel die in de VS getankt wordt mag je geen benzine noemen..

    Login om te reageren
  30. Pordon zegt

    18 augustus 2011 om 19:31

    Ach komend van Michelle Bachman weet je al dat je het niet serieus hoeft te nemen.

    Login om te reageren
  31. lincoln zegt

    18 augustus 2011 om 19:52

    ja ja .. hunnie zijn dom .. en wij zijn slim ..

    dus wij weten wel hoe het veel makkelijker is om een algemene belastingverlaging in te voeren .. toch ??

    het liefst iets met veel formuliertjes .. mazzel ..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 augustus 2011 om 21:06

      nou slimmerikken ..

      hebben jullie al een duidelijkere en simpelere manier gevonden voor een belasting verlaging over de hele linie en in het bijzonder voor de meer armlastige bevolking ??

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        18 augustus 2011 om 21:10

        @lincoln: Nu je het zegt, als middel voor belastingverlaging is het machtig mooi gevonden. Maar dat laat onverlet dat de US of A in de huidige financiële situatie eigenlijk niet aan belastingverlagingen zou moeten denken.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 augustus 2011 om 21:16

          @Citrofiel:

          bij verkiezingen horen belasting verlichtingen .. 1+1=2 ..
          dit is de ENIGE manier om ze ook echt waar te kunnen maken ..

          duidelijker en transparanter kan gewoonweg niet ..

          kan je straks weer een andere belastingvorm bij de rijkere middenklasse verzinnen ..

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            18 augustus 2011 om 21:43

            @lincoln: Laten ze eens gaan nadenken daar. Bij verkiezingen horen belastingverlagingen, kom op zeg.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              18 augustus 2011 om 21:48

              @Citrofiel:

              daar !!
              heb je wel eens een Europeese verkiezing meegemaakt ??
              is dit ECHT voor het eerst dat je het woord “lasten verlichting” leest ??

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                18 augustus 2011 om 22:03

                @lincoln: Het is niet alsof elke partij op lastenverlichtingen loopt te hameren en alsof daar de verkiezingen mee gewonnen worden. Over het algemeen hebben verkiezingen hier wel andere speerpunten. Verderop in het beleid zal allicht zoiets zitten, maar ik richt me daar iig niet op. Voor de overheid lijkt me prioriteit nummer 1 om de financiën gezond te houden en niet het land in een crisis storten zoals de VS nu voor elkaar lijkt te hebben gekregen. Gezond verstand heet zoiets.

              • lincoln zegt

                18 augustus 2011 om 22:10

                @Citrofiel:

                kiezers kiezen eigenbelang ipv algemeen belang .. ALTIJD ..

                behalve jij en ik ..
                want ons eigenbelang is heeeeeeeel toevallig ook algemeen belang ..

              • Citrofiel zegt

                18 augustus 2011 om 22:30

                @lincoln: Juist, ik is slim en hun benne dom. ;)

              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                18 augustus 2011 om 22:14

                @Citrofiel: Niet mee eens. Is in Europa hetzelfde. Maar daar komt het natuurlijk veel meer in de aandacht vanwege de media EN Amerikaanse politiek, zeker in verkiezingstijd, staat bol van de holle retoriek! In Europa wordt (nog??) meer op de inhoud gespeeld maar de boodschap is hetzelfde…

              • Citrofiel zegt

                18 augustus 2011 om 22:29

                @Svenska_Aeroplan_AB: Probeer ik een keer positief te denken over de politiek en de mensheid, wordt dat beeld weer finaal de grond in geboord. :lol:

              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                18 augustus 2011 om 22:32

                @Citrofiel: Haha, goeie! Laat ik jet dan zo zeggen, we zijn hier gewoon subtieler in de politiek… Das positief toch? ;)

              • Citrofiel zegt

                18 augustus 2011 om 22:36

                @Svenska_Aeroplan_AB: Ja hoor, daar word ik weer een stukje blijer van. ;)

      • adyton zegt

        18 augustus 2011 om 21:13

        @lincoln: Nu zoek je echt aandacht ;-)
        Maar het zou wel leuk zijn als er iemand een antwoord heeft daarop :-D

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          18 augustus 2011 om 21:25

          @adyton:

          Login om te reageren
          • adyton zegt

            18 augustus 2011 om 21:48

            @bozewolf: Af en toe negeren zou beter zijn, inderdaad :-)

            Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 augustus 2011 om 21:33

          @adyton:

          ben bang dat de slimmerikken niet verder komen dan “nu zoek je aandacht” en “don,t feed the troll” antwoorden ..

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            18 augustus 2011 om 21:38

            @lincoln:

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              18 augustus 2011 om 21:42

              @bozewolf:

              yep .. dat geenstijl gedrag staat je prima ..

              Login om te reageren
              • bozewolf zegt

                18 augustus 2011 om 22:24

                @lincoln: Oh Koning van uit-verband-trekkerij, ga eens naar een rusthuis voor ouwe cynische mannetjes.

              • lincoln zegt

                18 augustus 2011 om 22:36

                @bozewolf:

                ja hoor ..

                plaatjes sturen kan je prima ..
                een beetje raar beledigen gaat je ook goed af ..
                iedereen dom noemen is je specialisme ..
                bevolkinggroepen over 1 kam scheren je hobby ..

                maar .. een makkelijkere manier voor belastingverlaging verzinnen is een beetje moeilijk voor je ..

                goed hoor .. iedereen is dom behalve jij ..

              • bozewolf zegt

                18 augustus 2011 om 22:37

                -=MODBREAK: eerste en enige waarschuwing. Wissel e-mail adressen uit en ga op die manier de discussie met elkaar aan. Hier niet.=-

              • lincoln zegt

                18 augustus 2011 om 22:41

                -=MODBREAK: eerste en enige waarschuwing. Wissel e-mail adressen uit en ga op die manier de discussie met elkaar aan. Hier niet.=-

      • w0o0dy zegt

        18 augustus 2011 om 22:43

        @lincoln: 4 ipv 3 btw schalen, producten die niemand werkelijk nodig heeft voor levensonderhoud hogere btw, en dus luxe =duur, eten=goedkoop, daar tussenin middentarief. Woningen en auto’s naarmate duurder ook in de twee hogere tarieven. Vrij simpel en relatief eerlijk vanuit duurzaamheid/niverlering/draagkracht bekeken.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 augustus 2011 om 22:54

          @w0o0dy:

          yep .. helemaal waar ..

          toch denk ik dat Bachman meer haar zinnen zet op de mensen die nu alleen maar kleingeld op zak hebben en een auto en een halfslachtige job ..

          de mensen die echt al hun geld wat ze hebben in hun zak hebben zitten ..
          en die zijn wel ineens capabel om na 3 weken sparen naar de tandarts te gaan ofzo ..
          of naar de hoeren natuurlijk ..

          belasting op voertuigen kan daar idd flink omhoog ..
          dan rijden ze maar een jaartje langer in hun ouwe brikkie ..

          en Japanse import moeten ze net zo absurd heffen als de Jappen doen bij hun import auto,s ..

          Login om te reageren
  32. nomar zegt

    18 augustus 2011 om 20:23

    YES! She has my vote!!!

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      18 augustus 2011 om 21:43

      @nomar: wat schiet jij er mee op als de benzine in de USA goedkoper wordt/

      Login om te reageren
  33. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 augustus 2011 om 21:40

    HEERLIJK die kortzichtig reacties hierboven… Ik schets jullie ideaalbeeld even uit: morgen wordt de benzine in Nederland een euro goedkoper. Overmorgen staat overal 648590214573047 kilometer file!!! Sta je dan… En ik weet al wie er dan het hardst roept ‘eikels, waarom die benzine zo goedkoop!’ Dezelfde kortzichtige dombo’s… Autorijden IS een luxe in het dichtstbevolkte land ter wereld. We hebben simpelweg de ruimte niet om autorijden goedkoop te maken…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 augustus 2011 om 21:45

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      en als benzine duurder wordt staan er geen files !!

      hahahaha ..
      hoe vaak hebben we die al niet voor onze oren gekregen ..

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        18 augustus 2011 om 22:09

        @lincoln: zucht… had van jou beter verwacht! In mijn voorbeeld schets ik de situatie waarvan de.meesten denken dat hij ideaal is, een grooote prijsverlaging van de ene op de andere dag… Een paar centen meer of minder maakt geen zak uit natuurlijk!

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 augustus 2011 om 22:14

          @Svenska_Aeroplan_AB:

          verdubbel morgen hier de brandstof prijs en er veranderd nix ..

          en waarom zou iemand in een file willen staan ??
          omdat de brandstof 50% goedkoper is dan gisteren ??
          yeah right ..

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          18 augustus 2011 om 22:27

          @Svenska_Aeroplan_AB:

          begrijp me goed ..
          van mij mag brandstof per direct naar de 5 euro de liter ..
          maar wel inruil voor file-loos rijden ..

          Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      18 augustus 2011 om 22:10

      @Svenska_Aeroplan_AB: Is dat verhaaltje vanje nou serieus bedoeld? Wat een drama zeg, klim is van je roze wolkje af.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        18 augustus 2011 om 22:30

        @kaasboerin: Jazeker, zij het enigszins gechargeerd. Ik heb een bloedhekel aan jankers met hun reactie ‘in Nederland is alles zo duuuuhuuuuuur boehoehoe!’ Man, je mag toch gvd blij zijn dat je in NL geboren bent??? 90% van de VS is derde wereldland vergeleken bij Nederland! En maar zeuren… Nou, ik doe er niet aan mee. Ik beperk me tot zeuren over de zeurders en ben blij dat ik niet zo’n zuur figuur ben! Zo, nu ga ik eerst even tanken…

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          18 augustus 2011 om 22:42

          @Svenska_Aeroplan_AB: Volgens mij gaat het vooral om het verschil met eerst, er is niks aan te doen dus in dat geval kunnen we idd ook stoppen met zeuren.. maar als wij stoppen zeuren word het waarschijnlijk erger en erger.. want ach.. als iedereen het best vind.. dan kan er nog wel 20 cent bij.. denk je niet ?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            19 augustus 2011 om 09:52

            @dennisr: Precies, Nederlanders zijn degene die het minst zeiken, als dit in Italië, Spanje, Griekenland, Frankrijk of waarever gebeurd, gaan ze massaal de straat op met bord in de hand.

            Login om te reageren
  34. BmwMPower zegt

    18 augustus 2011 om 22:39

    Willen alle mensen die in Nederland aan de grens wonen met Duitsland, daar volgende keer niet meer tanken?
    Danku! ;)

    Login om te reageren
  35. amateur zegt

    18 augustus 2011 om 23:47

    Beste redactie van AB, jullie lokken zelf deze verhitte discussie’s uit.
    Schrijf aub over auto’s, wanneer je gaat schrijven over politiek etc, kan het heftig worden.
    De interesse voor auto,s is bij de bloggers algemeen goed.
    Schoenmaker houd je bij je leest, zei mijn opa.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      18 augustus 2011 om 23:54

      @amateur: HEY! horen wij niet gezamenlijk op die zwarte lijst te staan.. nu voel ik me wel heel eenzaam..

      (en nee, dit is geen aanzet tot discussie, geen verdere reacties :lol: )

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      18 augustus 2011 om 23:57

      @amateur: Daar begrijp ik nou werkelijk niks van… Is er eens een goede discussie op AB.nl, is het weer niet goed? Je hoeft het toch niet te lezen als je het niet snapt????

      @ AB.nl: schande van jullie MOD alert! Zie hierboven waarom…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 augustus 2011 om 10:27

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        dat was ouwe wijfen gekijf ..
        dat kon echt nix structureels worden ..
        goede zaak dat dat soort troep geMOD wordt ..
        (wat dat ook mag zijn/voorstellen) ..

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          19 augustus 2011 om 15:23

          @lincoln: Eigenlijk wel, maar wel raar dat het nu opeens gebeurt.

          Ik bedoel, niet alsof we er gister pas mee begonnen zijn, eh? ;)

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            19 augustus 2011 om 15:40

            @bozewolf:

            ach joh .. nieuwe ronde nieuwe kansen ..
            af en toe een adrenaline shot is goed voor ons ..

            autoblog.nlen is immers top-sport ..

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              19 augustus 2011 om 15:43

              @lincoln: Ik train minstens 6 uur per dag. En goed eten natuurlijk.

              Login om te reageren
  36. jaguarsaab zegt

    19 augustus 2011 om 10:21

    daar los je toch niks mee op….je lijdt alleen maar verlies

    Login om te reageren
  37. bempi zegt

    19 augustus 2011 om 11:50

    Och ja je moet kiezers winnen en wat is het makkelijkst dan om die kiezers hun zin te geven. Dingen roepen die je nooit waar kunt maken. Wilders heeft er ook een handje van. De verplichte inburgerings cursus is inmiddels ook al verdwenen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 augustus 2011 om 16:57

      @bempi:

      dat heeft een democratische grondslag ..
      zelfs democratie heeft zijn nadelen ..

      Login om te reageren
  38. Sciurida zegt

    19 augustus 2011 om 12:17

    mijn bijdrage: http://www.dumpert.nl/mediabase/1557981/ffdf499d/michele_bachmann_faalt_hard.html

    Says it all

    Login om te reageren
  39. Dennis zegt

    19 augustus 2011 om 13:40

    Stop gewoon een worst in d’r mond, dan kan er ook niet zoveel onzinnigs uitkomen.

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      25 augustus 2011 om 20:26

      @dennis: +1

      Login om te reageren
  40. dennisr zegt

    19 augustus 2011 om 16:53

    zijn valse belofte’s trouwens niet de must-have voor elke toekomstige president..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 augustus 2011 om 16:56

      @dennisr:

      tis dan ook niet echt een belofte hoor ..
      meer een voorstel ..

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      19 augustus 2011 om 16:57

      @dennisr: Denk het wel, ze moeten steeds een stapje verder gaan als de vorige… ;)
      @dennis: Hahaha, geweldig plaatje.

      Login om te reageren
  41. tarquesh zegt

    20 augustus 2011 om 00:20

    dat van de dikke pick-up, die zijn wel veiliger dan zo’n dwerg auto.
    innoveren, laat me niet lachen , innoveren doe je met cilinders en veel cubic inches waar geen maat voor staat. een liter petrol voor een kwartje – zo heb je tenminste niet het idee uitgekleed te worden door de overheid.

    Login om te reageren
  42. dennisr zegt

    20 augustus 2011 om 13:02

    LOL! mens faalt weer, ze verkondigde dat Amerika bang was voor de opkomst van de Sovjet unie.. terwijl die al niet meer bestaat.. mens kan je toch niet meer serieus nemen :lol:

    Login om te reageren
  43. alfamail zegt

    20 augustus 2011 om 17:48

    Heerlijk dom amerikaans wijf!

    Fijn voor degene die wel een dom, maar geen blond wijf zoeken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North