Heb je toevallig nog een Noble M12 of M400 staan en heb je de zomer al in je bol? Kar dan even naar Bristol (UK) voor een roadster-conversie. Ja, dat zijn losse dakpanelen op die foto.
Bij Salica Cars photoshoppen ze niet alleen hun eigen Nobles, maar bouwen ze ook zomaar even je oude Noble om. Naast het verwijderen van het dak brengen ze flink wat verstevigingen aan, waaronder carrosseriepanelen van GRP of carbon en een gedeeltelijk nieuwe onderkant voor een betere luchtstroom. Daarbij vervangen ze de intercooler door twee nieuwe, en ook je oude radiateur moet het ontgelden. De prijs voor dit alles: £20.500, oftewel €27.300. Als je nog geld over hebt kunnen ze nog eens je hele interieur een once-over geven voor die echte new car smell, en als klap op de vuurpijl: elektrische buitenspiegels. Kicken!
Een paar jaar terug had Noble zelf ook al bedacht dat een M12 Roadster een leuk idee was, maar door gebrek aan belangstelling bliezen ze het project af. Dus…
Benjamin zegt
Toch maar ff naar de UK van het weekend :P
Jellert zegt
Geweldige auto’s vind ik dat toch. Britse sportwagens blijven geyl :D
ZwerverRoodbaard zegt
Doe mij maar een M400 met dak :) Dan besteed ik die €27.300 wel aan Roush die weten er nog wel meer uit te halen door een paar upgrades ;)
audi racer zegt
sportcar met mondeo achterlichten!
Dink zegt
600 pk uit een Noble, twas de snelste op Fighting Torque ’07. Met Harris achter ’t stuur: whoaaah!
Die knul is wel wat gewend hoor . . .
Ik snap de vert niet zo goed. ’t Is geen BlvD-cruiser . . .
rider zegt
hoop dat het stuurgedrag en de wegligging er niet te veel onder hebben geleden. immers maak je de koets wel wat slapper door er de zaag in te zetten. ookal hebben ze hem weer verstevigd. maar het blijft een erg begeerlijk karretje. zo open kun je die turbo’s en wastegates erg goed horen. zal wel verslavend werken.
Pieliej zegt
Een Noble lijkt mij nou net een auto waar je geen Cabriolet van wil hebben.
Deze auto is gemaakt om te rijden, niet om te vermaken.
Jorden zegt
De snelheids sensatie gaat er wel van omhoog!
Dus lijk mij wel spannend!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Ik vindt het wel erg netjes gedaan eigenlijk!
Als ze dan ook nog die taartschep aan de achterkant er ff afzagen, staat er een mooie auto!
Mark zegt
Zo, electrische buitenspiegels zelfs! Dat heb ik op mijn e30 uit ’90 ook…
DJD zegt
voor die 27.000 verwacht ik dan op zijn minst ook nieuwe achterlampen. oranje richtingaanwijzers kunnen anno 2008 echt niet meer.
Sven zegt
Volslagen overbodig dit, zoals eerder gezegd is dit toch een echte rijdersauto ? Waarom zou je deze in cabrio willen, wat ten koste gaat van de stijfheid ? En als je die stijfheid dan weer terug probeert te brengen door de koets te verstevigen wordt de auto weer een stuk zwaarder. Allemaal zaken wat een liefhebber van échte sportauto’s niet wil. Daarom dus voor de 2e keer: volslagen overbodig.
The "Honda Spirit" zegt
snel, gedurfd, maar oerlelijk.
monk zegt
dit soort autos vind ik er in cabrio uitvoering echt niet mooi uitzien
Klassiekerrally zegt
Nee… Niet fraai. Hoewel ik cabrio-rijden heerlijk vindt, zou ik in dit geval gewoon de dichte versie kiezen.
Klassiekerrally zegt
Oeps… breedte ‘iets’ te smal ingevoerd ;)