• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gumpert Apollo Speed

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2009 om 13:29 – 23 Reacties

Gumpert Apollo Speed Geneve
Gumpert heeft deze verlaagde (check het dak) Apollo Speed meegenomen naar Geneve. Mooi? Nee! Maar wel heel erg snel!

De Apollo Speed is namelijk (zoals de naam al doet vermoeden) speciaal ontworpen voor hi-speed runs. Rechtelijn snelheid is het enige wat telt. Daarom zitter ook deze aparte velgen onder die dichtgemaakt zijn aan de zijkant. Zou hier eigenlijk wel een markt voor zijn?

TECHNICAL DATA
Gear box: sequential six-speed gear box with synchronisation and oil cooling,differential lock by Torsen, rear-wheel drive
Suspension: double wishbone axle, in bound and rebound fully adjustable, shock-/ dampers device, cross stabilizer front
Wheels & tires: front: 255/35ZR19 / rear: 345/35ZR19
Dry weight: 1,200 kg (For cars with standard equipment without filling. Special equipment may increase this value.)
Length: 4,460 mm/ 175,6 in
Width: 1,998 mm/ 78,6 in
Height: 1,105 mm/ 43,5 in
Wheel base: 2,700 mm/ 106, 3 in
Wheel gauge: front: 1,670 mm/ 65,7 in/ rear: 1,598 mm/ 62,9 in
Tank capacity: 120 litre/ 26,4 gall. (U.K)

ENGINE
Type: V8-cylinder-Biturbomotor with 90° cylinder angle, five valves per cylinder, four overhead,camshafts, hydraulic valve clearance compensation, double-flow exhaust system with 3-way, catalytic converter, dry sump lubrication
Cubic capacity: 4,163 cm3
Nominal output: 700 HP/ 515 kW at 6,500 rev/min
Maximum torque: 875 Nm/ 645,3 lb ft at 4,000 rev/min
Litre performance: 168 HP/ 123,7 kW per Litre
Maximum rev: 7,200 rev/min

PERFORMANCE FIGURES
Top speed : > 360 km/h / 224 mph (Depending on equipment, country related specification, gear ratio and engine power)
0-100 km/h: 3.0 s
0-200 km/h: 8.9 s

Ook interessant!

  • Dit is de nieuwe bizarre hypercar van Apollo
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

apollo, geneve-2009, gumpert, Supercars

Vorig bericht: « Ook live is ie lekker: Pagani Zonda R
Volgend bericht: Oerlelijk: Koenigsegg Quant (op zonne-energie) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ties zegt

    3 maart 2009 om 13:31

    Wow! Supervet!!

    Login om te reageren
  2. 572 zegt

    3 maart 2009 om 13:32

    Ik vind die velgen disgusting! Doe mij maar DUB’s. Voor de rest interessant design.

    Login om te reageren
  3. erce zegt

    3 maart 2009 om 13:33

    hier niet, maar in amerika is er wel degelijk een markt voor dergelijke bakken. lekker knallen op de zoutvlaktes van bonneville bijvoorbeeld. Ben je echt absoluut de man als je daar het dagrecord rechte lijn rijden pakt.
    Nu nog wat knutselen aan die naden die je zo ongeveer vanaf de maan kunt zien…

    Login om te reageren
  4. Headhunterz zegt

    3 maart 2009 om 13:34

    van voor ziet ie dr nog wel bruut uit

    Login om te reageren
  5. Huin zegt

    3 maart 2009 om 13:35

    Die velgen zijn prima, op de kleur na is het sowieso een prima ding!
    Wit > Mat zwart & Blauw > Glans zwart en het ding is helemaal goed.

    Login om te reageren
  6. cardesigner@USA zegt

    3 maart 2009 om 13:39

    Ben benieuwd naar de specs!

    Login om te reageren
  7. Stefan zegt

    3 maart 2009 om 13:42

    die achterlampen zijn wel heeeeeel erg lelijk hoop niet dat ze die lampen vaker gaan toepassen op andere apollo modellen

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    3 maart 2009 om 13:44

    Een Gumpert was al niet echt mooi te noemen(gemeen is de goede omschrijving), deze is dus nog veel erger. De achterlampjes zitten echt lelijk in de kont geplaatst(zal best een reden hebben).

    Markt is er best wel voor. Arabieren hebben genoeg rechte wegen om flink door te gassen.
    Ik zie er anders nog wel wegen voor aangelegd worden. ;)

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2009 om 13:55

    @ mx5: ja, speciale hoge snelheidsbanen! Ook wel Gumpert-banen genoemd…

    :D

    Login om te reageren
  10. Emile_Benz zegt

    3 maart 2009 om 14:01

    Hm lijkt net ’n Hotwheels-model…

    Login om te reageren
  11. VonStroke zegt

    3 maart 2009 om 14:13

    Ze gaan erop achteruit, jammer.

    Login om te reageren
  12. DJD zegt

    3 maart 2009 om 14:27

    Nou. nou. Dit ziet er toch echt minder uit dan ik had gehoopt. Die achterlichten zien er gewoon niet uit, de kleur is ook vreselijk en het dak is gewoon té laag, waardoor het net een rijdend blokje is…

    Login om te reageren
  13. Donkervoort zegt

    3 maart 2009 om 14:29

    hebben ze daar in geneve alleen maar lelijke auto’s staan ofzo??

    Login om te reageren
  14. Een betere ontwerper zegt

    3 maart 2009 om 15:46

    Als een Tomahawk, of een CLK-GTR, of een FXX die je niet eens de straat op mag brenge, als dat verkoopt, lukt dat vast ook wel met dit ding.

    There’s always a nut willing to offer.

    Login om te reageren
  15. Jeroen zegt

    3 maart 2009 om 16:09

    Vind de originele Gumpert Apollo stukken mooier… heb zelfs het genoegen gehad erin te zitten en hem zelfs even te starten midden in de hal van Autosalon Brussel 2008 :D. Echt een beest waarin ik nog altijd een keer moet gaan rijden…. :(

    Bovendien is de achterkant van deze versie heel lelijk geworden en lijkt ook veel te groot nu… om over de kleurstelling maar te zwijgen.

    Login om te reageren
  16. Vinny_93 zegt

    3 maart 2009 om 16:16

    Vet wel. Mooi niet. Dit ziet er niet goed uit.

    Login om te reageren
  17. Vinny_93 zegt

    3 maart 2009 om 16:54

    He, ik vind het van de voorkant er nog niet eens zo gek uitzien. Maar wel raar.
    Zou deze nog sneller zijn op het TG-circuit?

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    3 maart 2009 om 17:03

    UPDATE: de specs zijn binnen… heb ze verwerkt in het artikel.
    het gaat om 700 pk, 875 Nm en een topsnelheid van > 360 km/u

    0-100 km/h: 3.0 s
    0-200 km/h: 8.9 s

    Login om te reageren
  19. javor zegt

    3 maart 2009 om 17:28

    iedereen zegt dat ze de koenigsegg zo lelijk vinden maar die apollo die ziet er niet uit !

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    3 maart 2009 om 17:58

    Dit ziet er idd niet uit…

    Login om te reageren
  21. corvette z06 zegt

    3 maart 2009 om 18:03

    mooie auto , zeker de velgen helemaal top , ja die mag je wel parkeren bij mij .

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    3 maart 2009 om 18:54

    Helaas is het uiterlijk even indrukwekkend als de prestaties, maar dan in negatieve zin. De kleur helpt ook niet echt… Smurfert Apollo… :yuk:

    Login om te reageren
  23. thomas zegt

    3 maart 2009 om 20:15

    die achterlichten doen me denken aan die lelijke achterlichten die mensen soms op oude golfjes doen

    lelijk!!!!!!

    maar daar gaat het niet om.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North