
Met al de media-aandacht voor de Evo-X zouden we de Lancer Ralliart bijna overslaan. Toch verdient deze GTI concurrent wel degelijk de aandacht. Mitsubishi Europa heeft (summiere) informatie naar buiten gebracht over de Ralliart. Daarbij zijn ze vergeten te vermelden of de Lancer Ralliart een sedan wordt als de Evo-X of een vijfdeurs hatchback die Mitsubishi waarschijnlijk in Genève zal onthullen.
Waarschijnlijk krijgen we in Europa de hatchback en dus mag de Lancer Ralliart dan gaan concurreren met de Subaru Impreza WRX, VW Golf GTI, Opel Astra OPC, Honda Civic Type-R en Renault Megane RS. De hardware is in ieder geval veelbelovend: onder de kap vinden we een gedetunede versie van de 2.0 liter turbo uit de Evo-X. In de Ralliart zal het blok een gezonde 240 pk leveren en worden gekoppeld aan de SST transmissie met dubbele koppeling. Uiteraard wordt de Ralliart vierwielaandrijving met Active Yaw Control & een actief middendiff.
Overige goodies: Recaro sportkuipjes, een sportief stuurtje met peddeltjes en de obligate Ralliart radiator grille. Laat maar doorkomen. (via Carscoop)
Dat is een heel interessante uitvoering, indien de prijs ook evenredig gedowntuned wordt :)
Als hij komt zoals het concept eruit ziet kan er niet veel misgaan.
Heerlijk, hopelijk een straffe concurrent voor de gevestigde orde. En ik hoop ook dat hij niet teveel verkocht wordt, zodat het een lekker exclusief GTI-bashertje wordt.
–edit: dank u, is aangepast–
maaruh, wat doet ie in de lease? HEBBEN!!
zoude ze hem de colt moete noemen :P
de 92 – 96 colt gti was ook een pittig bakkie :)
Ik begin steeds meer respect voor Mitsubishi te krijgen, ze zetten steeds mooiere auto’s op de weg. Met de Lancer (Evo X) ging het al de goede kant op. Heb ik trouwens laatst nog gezien, net te laat om een fotootje te schieten.
Ik hoop dat hij niet te veel gaat afwijken van de concept, zoals Citrofiel Evil Twin zei.
erg leuk! Hopelijk zonder lange levertijd (door de bak).. en graag in Born gemaakt!
Toch denk ik dat dit een andere groep kopers aantrekt dan de golfjes en astratjes.. die koop je omdat je een snelle burgerbak wil.. de ralliart omdat hij is afgeleid van de evo en een rallyauto wil
Altijd kerstmis bij de hand!
Concept ziet er gaaf en koel en vet uit. Helaas, net zoals de evo-x, zal het in werkelijkheid allemaal een stuk minder zijn.
Zo niet, dan heb ik mezelf voorbereid om van me stokkie te gaan.
@Rick Dos: ralliart is een verwijzing naar de rally-tak van Mitsubishi… zou wel eens behoorlijk cool kunnen blijven anders slaat die naam als een tang op een varken. Bovendien moet er natuurlijk wel een Rallykanon van te maken zijn…. homologatie onderdelen! Could be good, should be!
@WOoOdy
Dat moest de evo-x ook zijn. Ik heb er in ieder geval weinig goede hoop op.
Maarja zoals gezegd, ik ben alvast voorbereid. ;)
@Rick dos
Wat is er miss met de EVO hij is ook een Rallykanon met homologatie technologie.
@STJ
Ik persoonlijk vind het qua uiterlijk een teleurstelling ten opzichte van het concept. Het concept was gewoon fantastisch, zo ook dit concept. Alleen ben ik bang dat het weer zo’n teleurstelling wordt als de EVO.
@Rick dos…”in werkelijkheid minder uit zien”….hoezoo….heb je m al kunnen aaien, mee gedrift..dus live meegemaakt.
Ik heb de Impreza STi al ontmoet, echt jongens in werkelijkheid ziet ie er nog imposanter uit dan op youtube of elders.
….hug, migty BIG…helaas mochten we er niet mee rijden, ontzettend jammer.
@fr@ank01
Leg mij eens uit, uit welke comment van mij je die quote hebt gebruikt….
En dan nog, op de foto’s is het gewoon een stuk minder dan het concept. Een slap aftreksel in ieder geval.
@miggy, nee de Colt is de Colt bijna een klassieker in de rallyworld, Ralliart is moderner en past beter bij dit model.
Colt/Lancer is de 2-eiege tweeling, dus dat zou verwarring betekenen.
Mijn hobby oa…is de Colt GTi uit 94, getund en mileu vriendelijk aangepast tot 160pk, een bommetje die alle andere gti-tjes ruim partij geeft en nimmer grote reparaties behoeft, in tegenstelling tot mijn collegas.
Om de weekend op de baan te vinden, alles geven…en nog leuk ook, steeds weer.
De ralliart komt er als sedan, de lancer hatchback komt pas later
Tja, tis hoe je het “bekijkt”, vrijwel alle concepts zien er anders uit dan de produktieversie, je kan er realistischer mee omgaan, als je daar rekening mee houdt.
Zag de opvolger van de Vectra/Insignia op autoweek, zelf had ik er meer van verwacht op basis van het concept leek ie dynamiser, gedurfder.
Op de tekentafel is alles simpeler dan een echt exemplaar te kunnen/willen realiseren.
Dat vond ik trouwens ook van de 3-serie concept en helemaal van de 1-serie.
Typisch eigenlijk vond ik de C van Mercedes niet tegenvallen…
3-serie concept……hmmmm…..moet je me even helpen. Over welk concept hebben we het hier dan? Want ik kan me er geen herinneren.
euuh @Rick….17.45 misschien….
Mja……mijn zin……
“zal het in werkelijkheid allemaal een stuk minder zijn.”
Jouw quote….
…”in werkelijkheid minder uit zien”….
Als je quote doe het dan wel goed.
Ooit zag ik een concept model van een 3-serie coupe en vond die mooier vloeiender gelijnd dan het uiteindelijke produktiemodel…thats all, so….
En welke was dat dan? Als je me dat kan zeggen dan kunnen we misschien elkaars zienswijze begrijpen.
Rick, het ging dus in mijn optiek om hetzelfde….maar ach, laat ook maar…forget it.
@Wid, ik hoop van harte dat dit model geen -sorry …..- golf, astra e.d. fans zal aantrekken, maar je zou wel gelijk hebben.
Ik hoop op een autoblog-test/rij-impressie :D
:..exclusiviteit voor een exclusieve groep, “be match within …the edge of it self..”
Ja en dees staat weer mooi naast de nieuwe honda crx , civic type r etc :P .
Precies net dezelfde wagen als die van de Turkse designer Murat Günak met zijn IROC concept. ^^
laat maar komen hij lust de gti rauw hahahaha
Weer een hot-hatch erbij. :) En dat is helemaal geen probleem, het is leuk dat de keuze groot is in dit segment. Als hij op de concept gaat lijken, dan wordt het zeker een pittig wagentje. Een GTI concurrent, daar ben ik zeker van. Maar of hij ook beter is dan de GTI..?, dat wordt lastig.
@ frank01 en Rick dos; Bedoelt frank niet de M3 concept? Niet dat ik me kan voorstellen dat die beter is dan de uiteindelijke M3, want er is gewoon geen ruk veranderd… :| (waar ik een hekel aan heb)
gejat van vw iroc!!:x
leuke bak :)