Drie ton voor een viercilinder diesel is natuurlijk gekkenwerk. Maar het wordt nog duurder met de Gruma V250d.
Een van de duurste categorieën qua auto’s, is uitgerust met zeer modale motoren. Jazeker, drie ton voor een viercilinder diesel (voor belastingen!) is geen uitzondering. over de super-de-luxe busjes.
In basis zijn het gewoon heel erg modale bedrijfswagens, maar dan helemaal opnieuw opgebouwd. In het oosten van deze wereld doen ze dit op briljante wijze met de Nissan Elgrand en Toyota Alphard. Onze oosterburen pakken een, eh, Mercedes-Benz Vito. Alsof je een briljante pizza wil gaan maken op basis van zo’n natriumschijf van Dr. Oetker.
Gruma V250d
Nu kun je bij Mercedes terecht voor een redelijk luxe Vito, die ze dan ‘V-Klasse’ noemen. Maar de Duitser tuner Gruma doet er een paar schepjes bovenop met deze Gruma V250d. We moeten wel beginnen met het interieur. Dat is namelijk de reden om zo’n busje te kopen. In plaats van een paar zitrijen zitten er vier ruime stoelen in, bekleed met fraai gestikt leder. Twee van de stoelen zijn waarschijnlijk voor de aanhang (adviseurs en bodyguards): die stoelen zijn vrij rechtop.
Luxe
Nee, je wilt in de luxe fauteuils zitten waarin je helemaal achterover kunt leunen. De stoelen zijn voorzien van elektrische bediening waarmee je een bijna liggende positie kunt aannemen. Om te zorgen dat niet iedereen ziet dat je in een busje ligt te snurken, kun je gordijnen openen en sluiten. Als je alles dicht hebt, kun je alsnog voldoende licht binnnenkrijgen middels de bijzondere dakverlichting van de Gruma V250d.
De auto is voorzien van een hele hoop handige accessoires. Zo is de auto voorzien van een enorm 32″ televisiescherm inclusief playstation 4, een Nespresso-automaat, en een koelkast.
Uiterlijk
Dan het uiterlijk van de Gruma V250d. Normaal gesproken zijn dit standaard busjes, maar voor de gelegenheid heeft Gruma het uiterlijk een AMG-esque behandeling gegeven. Zo is de bus iets verlaagd en voorzien van zwarte velgen die wel wat AMG-patta’s lijken. De vier uitlaten doen ook denken aan een AMG. In motorisch opzicht is het overigens absoluut geen AMG: de V250d heeft een 190 pk sterke viercilinder diesel.
Prijs Gruma V250d
Ook interesse in zo’n Gruma V250d Limousine? Zorg dan dat je wel S-Klasse geld hebt. De conversiekosten voor een project als deze zijn enorm. Voor zo’n 3 ton in euro’s gaat Gruma voor je aan de slag. Dan moet je wel zelf je eigen V-Klasse meenemen. Slik.
toyotafortuner zegt
Aan een Alphard/Vellfire/Elgrand heb ik al genoeg. Dan krijg je tenminste nog een V6
The Stig NL zegt
@toyotafortuner: Er is ook een V-Klasse met V6, en je moet je eigen ‘bus’ meenemen. Dus… potentie!
mashell zegt
Heel mooi stemmig zwart, perfect als volgauto. Maar tjonge jonge, 3 ton, dat kan toch geen uitvaartondernemer opbrengen?
Richardi3 zegt
Hoezo niet? Juist in deze tijden doen de begrafenisondernemers zeer goede zaken. Meer doden, minder bezoekers per begrafenis/crematie dus minder koffie en cake. Nee joh, ik denk dat volgend jaar iedere uitvaartondernemer zo’n ding heeft! :))
Dutchdriftking zegt
drie ton?! Is dat voor vier jaar inclusief chauffeur?
Goed_Koopman zegt
Een echte tuner had hier een opgeboorde zescilinder ingelepeld. Gruma komt niet verder dan een paar ingekochte stoelen en velgen. Dat kan ik net zo goed mijn vrouw op pad sturen. Die kan ook voor 3 ton spullen inkopen. Broddelwerk.
Davidov zegt
32″ enorm? Ik denk dat hier toch wel iets groters in past.
vacano zegt
als je 3ton + een Vitoke kan spenderen koop je heus wel iets anders.
Ik vrees dat de orderboeken wreed leeg gaan blijven bij Gruma
mp014 zegt
Zou hier echt een markt voor zijn? Ik ben altijd wel benieuwd hoeveel van dit er dan echt verkocht is?
DCG zegt
Haha, ik moet wel lachen om dat sneue Nespresso apparaatje in een nisje met een carbon lijstje er omheen
misterds5 zegt
Er zal vast wel markt voor zijn in Azië, het Midden Oosten of Rusland. Denk dat ze hier in de oude wereld liever een dikke S-klasse hebben. Zou ook mijn voorkeur hebben. 3 ton voor een aangeklede bouwvakkersbus? Nee dank je.
lekbak zegt
Ik ben ooit van een v-klasse “taxi” in een kale vito taxi gestapt. Ik kan me werkelijk geen groter contrast voorstellen. Van een stille luxe uitermate comfortabele bus naar een luide rammelige stuiterbus. Als je alleen de vito kent kan je je waarschijnlijk niet voorstellen wat er mogelijk is met dat platform. Maar ik snap heel goed dat mensen deze bussen aankleden.
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Ach, de Koenigsegg Gemera is een 2.0 3-cilinder van 1,5 miljoen. Ok, wel met 1700pk, maar toch.
petermb zegt
En dan nog niet eens de AMG als basis gebruiken…
Minderspotter zegt
@F36GC
De koenigsegg gemera heeft ook nog elektromotoren
De driecilinder levert ‘maar’ 600 pk
Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt
Ja dat weet ik, maar dat is ’t punt niet. De titel suggereert dat 300K veel is voor een 4-cilinder. Ik probeer dat in perspectief te plaatsen. Aantal cilinders zegt tegenwoordig nog maar weinig.