Na de klappers als de 205 en 206 was Peugeot het aan hun stand verplicht om weer met een toppertje te komen. No worries, dat is prima gelukt, de 207 is een waardige opvolger die zijn familiebanden niet verloochent.
Peugeot is goed op de hoogte van de heersende trends in de autowereld. Voor de liefhebbers van bling-bling biedt de Peugeot namelijk sport styling, waarbij de grille en omrande mistlichten in chroom zijn uitgevoerd. Voel je meer voor de matte trend, dan past de voorkant van de classic styling beter bij je. De grille is dan zwart en de mistpitten zijn in de voorbumper opgenomen.
De echte leeuwenkoning moeten we nog even op wachten, maar tot die tijd kunnen we ons prima vermaken met de 1.6 Feline turbo (150 pk). Die is op alle fronten sneller dan de 206 GTI, dus dat belooft wat voor de toekomst. Ben je zo’n leasesletje die moet dieselen, dan hoeft dat geen straf te zijn. Er is de keuze uit drie HDI diesels met 75, 90 of 110 pk. Beloof ons alleen dat je met de laatste geen Q7-rijders gaat pesten, die hebben het al zwaar genoeg.
De rijeigenschappen van de 207 zijn meer dan lekker, maar daar hoef je ons woord niet voor te nemen. Peugeot biedt je de mogelijkheid om zelf alvast een online proefrit te doen: klik hier voor meer info.
Tom zegt
Ik dacht al, wat een vreemd bericht. Maar toen viel mijn oog op advertorial.
Onehp zegt
Hoeveel korting krijgt een autobloglezer dan? Autojournalisten zijn het niet eens over de 207, de ene keer heeft ie een supergoede “handling”, de andere keer saai met slechte vering. Of waren die eerste ook advertorials? Ik ga het idd zelf eens proberen…
w0o0dy zegt
ben tot nu toe niet onder de indruk van de 207. Het ding is best aardig maar hij is ook 150kg te zwaar….. Je zou denken dat er geld genoeg was om er een super-supermini van te maken maar kennelijk hebben ze gewoon meer staal gebruikt om de auto veilig te maken en verder…… ehm tja….
1200kg voor zo’n autootje kan echt niet.
64-JV-DS zegt
Ik reed tot voor kort zelf een 206 (verplichte keuze tijdens het leasebakken uitdelen op mijn werk), waarvan de 207 een rechtstreekse kloon is. Onder andere dezelfde vernellingsbak en krachtbron zijn in de 207 gezet.
Ik hoop nooit meer van mijn leven achter het stuur te moeten kruipen van een dergelijke auto. Wat een puinbak (zowel de 206 als 207). Peugeot heeft mij nog “binnen” proberen te houden door mij een proefrit te laten maken in de 207. Nadat ik achter het stuur heb gezeten heb ik ervoor bedankt: de stoelen zijn nog steeds slecht (vooral bij lange afstanden zijn beide auto’s een ware beproeving), de rechterknie blijft tegen het dashboard aankomen (gevaarlijk als je onverhoopt in een ongeval betrokken raakt: je knieschijf kun je vaarwel zeggen) en mijn linkerbeen kan ik nog steeds niet kwijt. Het schakelen is hetzelfde als de 206, de koppeling even zwaar (leuk voor in de file….NOT) en de motor is ook niet veranderd: lawaaiig, lui en drinkt te veel voor zijn prestaties. De wegligging is ook overanderd: het lijkt allemaal redelijk strak, maar heeft een onderstuur en dreigt de grip met het wegdek te verliezen als de snelheid boven het bejaardenniveau komt, en ik ben geen racer.
Voor mij nooit, echt nooit meer een Peugeot.
JLJ zegt
Dit heeft tenminste de tag advertorial, niks mis mee.
En het zal vast een goede auto zijn, ik persoonlijk kan maar niet wennen aan de smiley voorkant van de nieuwe generatie peugeot.
w0o0dy zegt
@64-JV-DS: laat me raden, jij bent (ruim) langer dan 1.85m en je hebt de auto gereden in de regen? De standaard Energy banden zijn bagger als het nat is, dus ik zou iedereen aanraden die voor aflevering te upgraden naar fatsoenlijk rubber. Dat een Peugeot erg veel onderstuur heeft dat is bijna onmogelijk. Ik heb redelijk wat Peugeots gereden en er was er geen één bij die niet als een dolle de bocht om gejaagd kon worden. In de regen kun je problemen krijgen want als ie dan over de voorwielen gaat dan is de auto lastig weer in het gareel te krijgen.
Misschien gaat de auto harder de bocht om dan jij denkt? Misschien stuur je teveel/te wild in? Ik heb 3 jaar in een compleet standaard 206 diesel gereden en kon met die auto belachelijke snelheden halen in de bochten. Menig gti’tje (golf, astra dat soort spul) kon het niet bijbenen op een klaverblad…..
Ik heb de 207 nog niet gereden maar de GTI wil ik graag proberen. Misschien dat ik de gewone binnenkort ook nog eens probeer..
DDMo zegt
@64-JV-DS, Tja ik rijd ook liever in een swiftje 1.3 (héél)oud model uit 2002, ….NOT!!!
fred zegt
ik heb al enkele peugeots versleten , oa een 305 break, een 205 gr , en een 306 cabriolet, ik ben ruim 1.80, en ik heb nog nooit last gehad van krapte achter het stuur. met de voorwielaandrijving is/was ook nooit iets mis, je zit niet in een kart, maar ook niet in een zwevend/ondersturend geval. motorisch zijn er volgens mij weinig betrouwbaardere auto’s ( mijn 1e auto, de peugeot 305 break GR ) heeft het 450.000 ! km uitgehouden OP LPG.
De styling van de huidige generaties is niet mijn ding, maar peugeot blijft wel altijd een van mijn favorieten. De 404 hoop ik ooit nog eens te bezitten als klassieker, de 504 cabriolet is een staaltje van perfecte styling.
Maar ieder zijn mening , er zijn genoeg andere automerken om uit te kiezen als je geen peugeot meer wilt.
64-JV-DS (geen kenteken) zegt
@Ddmo:
64-JV-DS is niet het kenteken van mijn auto, wel MIJN kenteken. ;-)
@Fred
Ieder mens is verschillend, inderdaad. De één kan met een bepaalde auto weglopen, de ander vindt ‘m verschikkelijk…
@Woody:
Nee, ik ben 1,78m en ondervind bij ieder weertype onderstuur. Ik heb een Roland Garros 2 liter HDi (dus oliegestookt, 90 PK) van 2003 gereden (nieuw in ontvangst genomen, gereden tot het bittere einde – leasecontract – toe). Zoals ik al schreef ben ik geen racer en stuur niet “wild” een bocht in en ik ben me goed bewust van mijn snelheid: ik ga echt niet harder dan ik denk. De auto waarmee ik hiervoor reed, een Golf IV TDi, had de genoemde problemen niet (maar da’s een paar klassen hoger dan de Peus).
wvhaaren zegt
@64-JV-DS : weet je wat voor banden er onder die 206 zaten? (maat/merk)
Kan me slecht voorstellen dat twee grotendeels dezelfde auto’s zo’n verschillend weggedrag zouden hebben…. Misschien ligt het aan de rijstijl of anan de definitie van onderstuur? Wanneer trad het onderstuur op? Alleen bij gasgeven in de bochten of bij het insturen? Korte bochten (bebouwde kom) of lange doordraaiers (klaverblad)?
Ik ben benieuwd, zo’n groot verschil blijft vreemd.
64-JV-DS (geen kenteken) zegt
@WvHaaren
Banden:
Eerst: de standaard banden. Na de bandenwissel: Kléber 185/65 (volgens mij waren de eerste banden van hetzelfde merk?)
Bochten:
Bij klaverbladen, zonder gas geven (70 KM/U in – 60/70 KM/U uit) : in het eerste deel (1/3e) van de bocht voelde je ‘m al knabbelen, op de helft gierden ze. Als je dan gas gaf trok je ‘m er een beetje uit maar kreeg het gevoel alsof de hele auto op z’n Amerikaans de bocht uitkwam. Met gas geven (70 KM/U in – 60/70 KM/U uit): het laastse deel (na 2/3e), met hetzelfde effect.
Met een nat wegdek lijkt het wel ijsspeedway.
Bij stadsbochten: stuiter-de-stuiter, maar minder gieren als bij klaverbladen.
Citrofiel zegt
@ 64-JV-DS
Ik begin het door te krijgen. Het is jóuw kenteken… Eh, je bent uit ’64 (of 64 jaar), je heet Jan Veerman en je favoriete auto is de Citroën DS. ;) :P Heb ik gelijk? ;)
64-JV-DS zegt
@Citrofiel
Bijna! M’n geboortejaar heb je goed, de rest zijn mijn initialen.
Een DS is een mooie auto, maar helaas voor jou niet mijn droomauto.
Volgens mij is het voor jou wel je droomauto? Of is dat de SM? :-)
Alwood zegt
GATVERDAMME gelukkig staat ie maar in een heel klein hoekje en is het voor een goed doel…
bijna net zo zwaar als mijn 17 jaar oude volvo… met een veeeel kleinere, minder vermogende motor en nog veel minder ruimte.
argh te moeilijk om me in te houden :-P bah wat een nare auto!
Jaap zegt
@64-JV-DS:
Volgens mij wilde jij een Golfje als leasebak…… Het meeste onderstuurde mormel dat ik kan bedenken. Wist je bijvoorbeeld dat de KLPD niet in volkswagens rijdt omdat deze op de grensrijdend(onderstuur) niet goed te corrigeren zijn. Bij een teveel aan onderstuur is het pech en je gaat eraf!!!
Ik ben de trotse berijder geweest van een 2.0 HDi 206 en ik vond het een toppertje en had ‘m ook zelf uitgezocht en was niet teleurgesteld doordat mijn werkgever de keus bepaalde. Ik heb zeer goede ervaringen met dit karretje. Rijdt op z’n sloffen behoorlijk “sportieve” volswagens in de binnenbocht voorbij.
Qua constructie heeft de VW een groot nadeel…. het motortje ligt ver voor de vooras, dat heb je wel gemerkt bij verkeersdrempels denk ik.
Kortom, ik ben van mening dat je hebt gemerkt wat je wilde merken. Jij wilde dat de Peugeot slecht was dus jij vind hem slecht. Dat noemt men ook wel de sefl fulfilling provecy. Heb ik ook een beetje last van hoor… ; – )
64-JV-DS (géén auto kenteken) zegt
@Jaap
“Self fulfilling prophecy”? Well, really! This is all quite vexing.
Dus als is het goed begrijp twijfel je aan mijn oprechtheid… Tja, wij kennen elkaar niet dus is er ook geen reden om het al dan niet te doen.
Ik weet dat mijn 206 baggerbak onderstuurde als een dronken Focus en heb diverse (onpartijdige) getuigen die dat kunnen bevestigen.
Daar helpt geen lieve KLPD noch opmerkingen over VW aan.
Gelukkig rij ik nu iets heel anders. Guess what?
Tally ho, old chap.
Jaap zegt
Zal wel aan de banden liggen denk ik…. of aan de groene lak. Of aan de beige bekleding. Ohw… wacht…..
43 jaar oud en nog steeds niet kunnen rijden met een voorwiel aangedreven autootje…. (grapje). Als je een 206 lekker door een bocht wilt rijden moet je gas houden of gasgeven… Klaverbladen gingen met bijna 100 km/u heel goed. Onder mijn karretje lagen de 15inch lm velgjes en Conti Premium Contacts.
64-JV-DS (nee, géén auto kenteken!) zegt
Zoals ik al eerder schreef lagen de standaard Klébertjes onder mijn gebakje.
Geen LMV’en. Gierende banden en doorglijden als een standaard Yank in een achtervolgingsscène waren het gevolg.
Verder:
Ik ben van mening dat leeftijd – net als alle andere bijkomstigheden – losgekopeld moet worden van de discussie. Het draagt niet bij tot de discussie en zou de verleiding tot het voeren van een discussie gebaseerd op emotie. Emotie is in deze een slechte raadgever, vind je ook niet?
Na 3,5 jaar rondkachelen in dat ding ben ik tot de volgende conclusie gekomen: voor mij nooit meer een Peugeot (Probeer Eens Uw Geluk En Ondervindt Teleurstelling). Iemand anders mag er wat mij betreft er helemaal mee weglopen, maar ja: zoveel mensen, zoveel wensen. dat houdt de wereld interessant.
Jaap zegt
Ik heb een beetje ervaring met het afhandelen van klachten. Klachten, zo mag je jouw reactie wel noemen, zijn per definitie niet objectief en altijd gevuld met veel emotie. Dit herken ik ook in jouw reactie. Je gebruikt veel, wat wij noemen emotie woorden. Voorbeelden:
‘mijn gebakje’, je bent teleurgesteld in de Peugeot, het autootje biedt niet datgene wat jij ervan verwacht, realistisch of niet. De 206 staat in een ander segment dat de golf, 307. focus of astra.
‘rondkachelen’, jij hebt het rijden in deze auto niet als prettig ervaren, doordat je de auto niet zelf hebt uit kunnen zoeken en je deze auto, in je maag gesplitst hebt gekregen.
‘doorglijden als een standaard Yank’, jij vind dat jouw Peugeot niet de rijeigenschappen bezit die bij jouw rijgedrag passen. Echter de oorzaak, zoals ik het nu zie zit het em in de combinatie van emotie en een stel slechte banden. Ik denk dat jouw “gebakje” met een stel 195/50 R15 Pilot Premacy bandjes een stuk beter zou rijden. Dat ligt niet aan de Peugeot maar aan het rubber.
‘dat ding’, zie je gebakje….
Mijn vorige reacties zijn misschien wat ongenuanceerd, maar die van jouw zijn naar mijn idee vol met emotie.
64-JV-DS (nee, géén auto kenteken!) zegt
Ten aanzien van de auto geef ik je gelijk: Autorijden is emotie. Daarin verschil ik niet van anderen. Ik duidde dan ook sec op irrelevante bijkomstigheden. Maar goed…
Ook al zouden de banden goed zijn geweest zou ik er toch met veel plezier afstand van hebben gedaan. Doordat de stoelen niet de juiste steun bieden voor mijn rug heb ik met een kussentje onderin mijn rug gereden. De laatste drie maanden van het gebruik van deze auto is funest gebleken.
Door:
a) de slechte zit,
b) de stugge koppeling en
c) iedere dag minstens 45 min-1 uur filerijden (per rit)
heb ik een ischias overgehouden (dit is echt geen geintje of verzonnen).
Aanpassingen aan de zit hebben geen soelaas geboden. Ik heb nu medicijnen en fysiotherapie om er weer van af te komen.
Tel daarbij de ettelijke malen op dat deze RG in de garage heeft gestaan voor andere zaken dan regulier onderhoud en je zult begrijpen dat ik geen goed woord over heb voor “dat ding” (kenteken 54-LT-JR voor de RDW opzoekers, u bent gewaarschuwd).
Jaap zegt
Ten aan zien het een leuke auto de 206 1.6 16v om te zien en rijd mij deze auto perfect en ben er blij mee