
De BMW iX komt gewoon volgens schema volgens BMW.
De nieuwe elektrische blepper van BMW heeft al behoorlijk wat tongen losgemaakt. Sommigen zeggen dat er niet zoiets bestaat als slechte publiciteit. Daar moet BMW dan wel heel erg op hopen in dit geval. De reacties op het uiterlijk van de iX waren namelijk zo negatief, dat BMW zichzelf een tikje butthurt genoodzaakt voelde zich te verdedigen op de socials. Dat kan alleen maar fout aflopen en dat deed het dan ook. Aan het einde resteerde BMW niks anders dan sorry zeggen.
Maar ja, aan het eind van het verhaal wordt ons dadelijk nog steeds gewoon die iX in de maag gesplitst. En dat is best wel tricky. Het gerucht gaat namelijk dat als je een blinde bocht door rijdt en je daarna direct in de grille van een tegemoetkomende iX staart, je pardoes verandert in steen. Op de redactie zijn we al bezig met de ontwikkeling van een speciale zonnebril om dit te voorkomen. Helaas gaat dat proces voorlopig met vallen en opstaan. Als iemand toevallig interesse heeft in een standbeeld met de vorm van @willeme, mag die een mailtje sturen naar tips@autoblog.nl.

Enfin, het goede nieuws is dat we meer tijd krijgen voor de ontwikkeling. De productie van de iX zou namelijk in de tweede helft van dit jaar beginnen. iXforums weet nu echter te melden dat de productiestart uitgesteld is naar maart 2022. De iX zou daarmee zeker niet de eerste (Duitse) EV zijn waarvan de productie uitgesteld wordt. Maar het is wel de eerste waarvan onze ogen hopen dat van uitstel ook afstel komt. Waarvan akte.
Update 15-2-2021, 10.48 uur: In een reactie laat BMW ons weten dat er geen sprake is van uitstel van de komst van de BMW iX. Deze komt gewoon zoals gepland in 2021 en wij zouden er zelfs binnen enkele maanden al een video mee kunnen maken. Wordt binnenkort vervolgd dus!
Dat het ontwerpen van een nieuwe voorkant zo lang duurt, nooit geweten
Jaap, ben jij van koninklijke afkomst? Zo nee, dan kun je beter niet in de wij-vorm over jezelf praten…
Jij vindt hem mooi?!
Ayay je haalt de woorden uit mijn mond. Dit is letterlijk de reden dat ik jaren geleden gestopt ben met het volgen van dit stomme blog!! Extreem geopinieerd, bevooroordeeld en arrogant. Gwn een beetje objectieve professionele journalistiek zoals bijv. wel bij autoweek neerzetten ho maar. Snap heus wel dat deze jongens geen professionele journalistiek opleiding hebben gedaan en al en dat is niet erg het is een “blog”. Maar altijd maar dat voor andere praten en doen alsof hun mening de heersende is, is zwaar vermoeiend en irritant. Gaat maar over petjeswagens rappers criminelen, neerbuigend altijd mensen in hokjes plaatsen zo ook veel van hun becommentariërend publiek! wlWeten altijd wel ff hoe het wel hoort en wat wel of niet goed is andere de les voorlezen. Echt het is maar dat mn Google nieuws jullie list dat ik hier nog op geklikt hebt, dat ook maar even uit zetten. Los van of ik de auto mooi vind of niet moest ff gezegd hebben. Peace
@ryze: zo, dat is er uit!
Waarvan akte.
… en toch, nadat je al jaren gestopt bent, wilde je graag deze mening om 10 voor 12 in de avond nog even met iedereen delen.
Typisch! Jij weet natuurlijk wel wnnr het wel en niet gepast is om je mening te delen.
Met zo’n front hoop ik dat hij nooit komt
@rike: precies.. net een uitvergroot spaarvarken
@punicaoase: alleen deze vreet het geld ook nog op.
Terug naar de tekentafel moeten ze bij BMW! Ik kom pas weer bij ze shoppen wanneer ze een ontwerper hebben die niet zo aan de drugs zit.
Ik vind BMW progressief en vernieuwend. Ja het anders, maar de meeste mensen kunnen slecht tegen verandering. BMW wil spraakmakend zijn. Kan steeds minder op technisch gebied maar nog wel op vlak van design. Ik wil hem wel in dit rood en dan de nieuwe M3 er naast in het groen!! Heerlijk!!!!
@mark997gt3: Ik waardeer het enorm wat BMW probeert te doen. Lef hebben is goed. Helaas vind ik het resultaat echt monsterlijk lelijk. Maar altijd liever dat, dan een zoveelste amorfe dertien-in-een-dozijn auto.
@mark997gt3: precies dit! Bij BMW zitten mensen altijd eerste te zeveren over t design maar na een paar maanden is t oeeee en aaaaab
@mark997gt3: precies! En vind hem eigelijk gezegd wel wat hebben!
Ik zou het toch zo fantastisch vinden dat ze er geen enkele verkopen. Alle showrooms ermee vol hebben staan maar er niet vanaf komen. En waarom zou je hem willen kopen ook. In dit segment is de E-Tron en de EQC veel interessanter.
@smex:
Grootste verschil is dat etron en eqc omgebouwde ice auto’s Zijn. Begrijp me niet verkeerd, zijn goede auto’s. Maar om echt een goede EV neer te zetten is het beter om die vanaf moment 1 zo te ontwerpen.
Persoonlijk deel ik de mening van hierboven dat ik het erg waardeer dat Bmw wat anders doet. De i3 werd ook in het begin door niemand echt begrepen maar bijna alle huidige rijders zijn ondertussen erg enthousiast en het is mijn inziens een erg ondergewaardeerde auto.
De i3 is niet ondergewaardeerd; mensen willen ‘m al die jaren gewoon niet omdat ze ‘m lelijk vinden. Ik zie zo’n ding tenminste vrijwel nooit op de weg en ken niemand die ‘m mooi of leuk vindt. Technisch schijnt ie goed te zijn, dus dat die paar berijders die ‘m hebben er blij mee zijn geloof ik direct. Porsche en Audi laten zien dat EV’s ook gewoon mooi kunnen zijn, wat mij betreft gaat de BMW-ontwerper daar even op cursus.
@Pascal: ja precies, ruim 10.000 verkochte exemplaren in Nederland en jij ziet m vrijwel nooit…. ik zie hem bijna dagelijks…
@djonson: 8505 stuks in Nederland sinds de introductie in 2013, niet overdrijven… daarmee hadden ze bijv. in 2020 0,34% marktaandeel, en toch verbaast het je dat ik ‘m maar weinig tegen kom?
Maar niemand anders heeft het over dat BMW het misschien wel juist heel goed doet, met een speciaal ontworpen i-SUV.
De meeste mensen hebben het over dat de BMW zo moeilijk oogt. Heeft hun onderzoek nou echt uitgewezen dat zo’n raar uiterlijk nodig is?
BMW is erg groot geworden met het maken van modellen die best makkelijk te happen waren. Bij de 7-serie ging het mis (E65; 2001) en die werd binnen een paar jaar ‘makkelijker’ gemaakt en een generatie later was ie weer normaal. Ze probeerden het weer met de 2e generatie 1-serie: met die rare achterlichten. Een jaar later waren die ook weg.
Toen kwamen ze met de i3 en de i8; zag er ook niet uit. Toen konden de tegenvallende verkoopcijfers nog wegschrijven aan het feit dat het nieuwe technologie is en marketing e.d.
Mijn punt: BMW brengt af en toe moeilijk te ogen modellen uit en nooit worden ze echt een success. En nu doen ze het weer.
@smex: je weet dat BMW gewoon een iX3 heeft als concurrent van de EQC en etron toch? Dit mormel zal wel in een andere categorie gaan vallen.
@rutgerg: de iX3 is een afgeleide van, je verwacht het niet, de X3. De EQC is een afgeleide van de GLC. De X3 en GLC concurreren met de Q5. De e-tron is een stukje groter dan de Q5 en BMW iX wordt daarvan de directe concurrent.
Ik vind die grille echt prima staan bij de iX. Bij de 4-serie is dat een heel ander verhaal, maar toch begint het te wennen.
Bij de einser is het een ramp en zal het ook een ramp blijven
Ik zal wel afgebrand worden, maar ik vind hem niet zo lelijk als iedereen beweert. Gewoon weer anders.
Ik vind het mooie bak!
@jaapiyo kan je zulke gedrochten in het vervolg niet wat censureren?
Ik heb schrik voor oogbal-kanker….
Net zoals bij radio-activiteit kan je wel een beetje verdragen zolang de dosis voldoende laag is.
De dosis verlagen kan door:
– geen of minder foto’s
– gebruik van een filter die grote pixels maakt of wazig beeld…
– het onderwerp “bmw auto’s vanaf anno 2020” gewoon links laten liggen en er geen artikels aan weiden
Dank
Langzaamaan begin ik wel te wennen aan het idee dat alleen de motorfietsen van bmw me nog aanstaan.
Ayay je haalt de woorden uit mijn mond. Dit is letterlijk de reden dat ik jaren geleden gestopt ben met het volgen van dit stomme blog!! Extreem geopinieerd, bevooroordeeld en arrogant. Gwn een beetje objectieve professionele journalistiek zoals bijv. wel bij autoweek neerzetten ho maar. Snap heus wel dat deze jongens geen professionele journalistiek opleiding hebben gedaan en al en dat is niet erg het is een “blog”. Maar altijd maar dat voor andere praten en doen alsof hun mening de heersende is, is zwaar vermoeiend en irritant. Gaat maar over petjeswagens rappers criminelen, neerbuigend altijd mensen in hokjes plaatsen zo ook veel van hun becommentariërend publiek! Weten altijd wel ff hoe het wel hoort en wat wel of niet goed is andere de les voorlezen. Echt het is maar dat mn Google nieuws jullie list dat ik hier nog op geklikt hebt, dat ook maar even uit zetten. Los van of ik de auto mooi vind of niet moest ff gezegd hebben. Peace
Hoppa, dit is waarvoor ik naar Autoblog kom. Goed geschreven, grappig en vooral niet te serieus. Beetje tegen schenen schoppen, met een polariserende mening. Inclusief zichzelf opwindende lezers in de comments, mijn dag is alweer goed. Meer van dit graag.
Mee eens. Een heel artikel maken over een gerucht dat het model vertraging heeft opgelopen is eigenlijk alleen op deze manier te doen dat het artikel ook de moeite van het lezen waard is. Ik raad de klagers aan om nooit de sites van ibood of Coolblue te bezoeken, dat zijn professionele webshops die hun klanten benaderen alsof ze kleuters zijn.
Jammer dat van de uitstel, vind het wel een mooie auto eigenlijk. Het is me alleen nog niet duidelijk of het een 5 of 7 zitter is. En hoeveel die mag trekken. Alleen die geforceerde blauwe accenten omdat ie elektrisch is vindt ik maar raar. Maak gewoon een BMW, ongeacht elektrisch of anderzijds.
Liever dit dan dezelfde grille op de huidige X3/5 imho.