Deze groene M8 Coupé laat ook zien hoe het kan.
Een van de dikste BMW’s van het moment is de BMW M8. Qua gewicht is het natuurlijk de iX. Maar, als het gaat om visuele présence en poch-waardigheid, staat de M8 eenzaam bovenaan. In principe is het een M5, maar dan minder praktisch en een stuk duurder. Kijk, dat is perfect voor de ‘pats’.
Maar het kan natuurlijk nog veel dikker. Er zijn een hele hoop tuners die de M8 dikker en bruiter maken. Is dat een vooruitgang? Niet altijd. Of beter gezegd: vaak niet. Maar vandaag kregen we van de Duitse firma Wheelsandmore een berichtje binnen met hun visie op de M8.
Groene M8 Coupé
Deze groene M8 Coupé viel ons meteen op. Het geeft de auto een unieke uitstraling. Het groen is helaas wel mat en een tikkeltje aan de lichte kant. Maar ja, je kan niet alles hebben. Daarbij, als de groentint donkerder was en niet mat, dan was het gewoon Alpina-groen geweest.
Overigens gaat het niet alleen maar om groene BMW’s M8. Wheelandmore heeft diverse exemplaren onder handen genomen, waaronder een witte en een grijze. Die twee kleuren zijn toch wat minder exotisch. In alle gevallen zijn de wielen vervangen. Het is een beetje raar dat de velgen van Wheelsandmore er een tikkeltje ‘goedkoop’ uitzien. Komt wellicht ook door de jolige merknaam. De velgen zijn echter van hoge kwaliteit en extreem duur.
Prijzen
Want we hebben alle prijzen voor je. Het begint bij de 6Sporz-velg. Een setje daarvan kos je 12.089 euro. Dan krijg je er wel Michelin Pilot Sport 4S-banden bij. De F.I.W.E.-velg kost 14.530 per set inclusief banden. Het modelletje ‘Underdock’ kost 19.700 euro. Dat is dus bijna 5.000 per wiel!
Uiteraard kunnen ze meer aanpassen voor je. Je kunt kiezen uit een eenvoudige KW Variant 1-schroefset (1.092 euro) die je enkel in hoogte kunt aanpassen. Daarnaast is er een KW Variant V4-schroefset die je op allerlei manieren kunt aanpassen. Een sportuitlaat is leverbaar voot 5.380 euro.
Wil je meer vermogen? Dat kan! Voor slecehts 2.499 euro heb je een ECU-aanpassing. Dan stijgt het vermogen naar 720 pk en het koppel naar 890 Nm. Wil je meer vermogen, dan kan dat. Als je de ECU-tuning combineert met een downpipe en sportkats kom je uit op 775 pk en 910 Nm. Dan ben je 7.500 euro kwijt. In alle gevallen dien je de BMW M8 zélf aan te leveren. Dan doet Wheelsandmore de rest voor je.
Meer lezen? Dit is de rijtest van de BMW M8!
jaapiyo zegt
Blijft toch een beetje knaak, dat tuning. De kleur groen is wel mooi, maar dat ‘ie mat is, is dan weer minder.
lecomte zegt
Ik kan de 8-serie nog steeds niet echt mooi vinden en een matte lak vind ik al helemaal niks. Waarom mensen een matte lak mooi vinden alsof de auto gezandstraald is blijft mij een raadsel.
Pascal zegt
Eens, alleen BMW’s ‘frozen grey’ vind ik wel wat hebben.
Pascal zegt
Liever San Remo Grun, zwarte accenten, niet verlaagd en mooiere velgen. Gewoon origineel eigenlijk dus.
sportabgasanlage zegt
De velgen zijn minder lelijk dan de standaard moderne M-velgen. Die vind ik niet om aan te gluren.
damrakker zegt
Het is ook wel een enorme moeite om die paar plaatjes een hyperlink te geven zodat die sukkel die alleen de app gebruikt (hahahaha wat een lozer) ook ze full screen kan zien op zijn niet zo grote scherm.
M.a.w. Kan het niet beoordelen van een plaatje van 10×10 mm.
mashell zegt
Als ik in een matgroene wagen wilde rijden dan ging ik wel in het leger.
Poulusma zegt
Eigenlijk valt er uberhaupt weinig van die 8 Serie te maken…
Sterker nog, met de komst van de 2 Serie is in mijn ogen geen enkele coupe van BMW niet meer om aan te gluren!!
En dit terwijl ze echt wel mooie coupes in het verleden hebben gebouwd!!
Raar maar waar, ik vind de Mercedes coupes momenteel zelfs mooier dan dsie van BMW, het moet niet gekker worden!
ffw88 zegt
Beeldschoon? 😂