• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Groen’ willen we niet horen in autoreclames

Auteur: Dennis, gepost 14 oktober 2010 om 14:08 – 38 Reacties

Audi R8 groen MTM

Groen is hot, groen is goed voor onze kinderen, groen is de voorwaarde dat onze wereld niet naar de verdoemenis gaat. Autofabrikanten zijn tegenwoordig ook dol groen en dan vooral op de groene milieulabels. In autoreclames worden ons groene auto’s aangeprezen, maar daar trappen we niet in.

Auto’s zijn over het algemeen nu eenmaal niet groen en consumenten vinden het dan ook nogal dubieus wanneer deze eigenschap aan luxe auto’s wordt toegedicht. Toch vindt bijna de helft van de reclamemakers dat het acceptabel is om producten mooier voor te stellen dan ze in werkelijkheid zijn. Slechts 9 procent van de consumenten is het hiermee eens. We storen ons tevens behoorlijk aan termen als ‘duurzaam’ of ‘volledig transparant’.

Maar ja, groen is wel een lekker makkelijke en korte afkorting voor “auto’s die een stuk minder dan gemiddeld schadelijk zijn voor het milieu”. Maar wellicht heb jij een andere suggestie? (bron: nrc)

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, mtm, R8, Reclame

Vorig bericht: « Gespot: Rolls-Royce Silver Shadow familie
Volgend bericht: Grootste Britse rijschool dumpt de Fiat 500 voortijdig »

Lees Interacties

Reacties

  1. Atenza zegt

    14 oktober 2010 om 14:14

    Hoezo ergeren ze zich eraan? Gros rijdt toch in die hokken als de 107, C1, Aygo, Twingo, Spart en klasse hoger in die Bleumotion, Greenline en Ecomotive modellen van VAG met die herriemakende 1.6 TDI? En ook nog de 14% bijtelling variant van de Punto EVO. Lekker hypocriet dus.

    Login om te reageren
  2. pieter zegt

    14 oktober 2010 om 14:14

    Ik vind (waarschijnlijk) net als de gemiddelde autoblog bezoeker de prius een afzichtelijke auto, en de meeste hybrides zijn of uber lelijk en saai of leuk en mooi maar duur. Volgens mij is het beter voor het milieu als iedereen begint met de verwarming lager te zetten zodat wij in onze r8 mogen blijven rijden.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      14 oktober 2010 om 14:15

      @pieter: mwa ik vind de Prius (muv recht van achter) anders één van de mooiste uit z’n klasse. De meeste roepen dat ie lelijk is omdat dat stoer is om te zeggen..

      Login om te reageren
      • L=Fred zegt

        14 oktober 2010 om 17:29

        @Atenza: wat een onzin. Hij is gewoon lelijk!

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          14 oktober 2010 om 23:37

          @L=Fred: waarom? de III ziet er eindelijk normaal uit. Gewoon een strakke en licht dynamische auto met aflopend dak. Of mag dat alleen maar mooi zijn op een Audi ?

          Login om te reageren
    • js zegt

      14 oktober 2010 om 16:16

      Groene auto:

      – elektrische wagen opgeladen op zuivere groene stroom
      – auto op 100% echte biobrandstof (zoals PPO, biogas,…)

      en zuinig met bovenstaande energiebronnen.

      Geproduceerd met ecologisch verantwoorde materialen en groene energie.
      Ben ik 100% voorstander van, wat niet moet zeggen dat een auto een saaie koekendoos moet worden!

      Al de rest:

      -marketing lulkoek die ze zouden moeten verbieden

      Login om te reageren
  3. EcoDriver zegt

    14 oktober 2010 om 14:15

    De marketeers zouden juist prat moeten gaan op de rij-eigenschappen of sportiviteit van een auto. Veel mensen hebben negatieve associaties aks ze denken aan ‘groen’. Een fabrikant die het imo heel goed doet is bmw: ze hebben een sportief imago, maar ondertussen hebben ze wel de meeste ‘groene’ modellen in hun gamma

    Login om te reageren
  4. BB zegt

    14 oktober 2010 om 14:21

    Supervette kleur voor deze R8!!!!!

    Login om te reageren
  5. BaySideBlueBoy zegt

    14 oktober 2010 om 14:23

    @Dennis: Groener i.p.v. groen?

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    14 oktober 2010 om 14:31

    Ik erger me aan alle reclames, mag dat ook? ;)

    @Dennis: “ook dol groen” -> op groen

    Login om te reageren
  7. Svenska Aeroplan AB zegt

    14 oktober 2010 om 14:38

    Wat dacht je van ‘goedkoop’…
    Is de enige reden voor die hypocriete bende om een groene auto te kopen! Kijk hoeveel Priussen er reden toen ze nog niet gepromoot werden door de overheid: stuk of ehmm 3?? DAT zijn de bikkels die de auto echt voor het milieu hebben gekocht…

    Login om te reageren
  8. Duncan zegt

    14 oktober 2010 om 14:38

    Groene auto is allemaal nep. Natuurlijk als je veel pijn en moeite in een 1.4 met turbo (stop/start, lichten uit, spiegels in, banden hard, dempers laag) stopt, dan zal je best 4.5L/100km halen. Maar de praktijk? Die had er zonder al die bullshit misschien wel beter uit gezien met een goeie nette 1.6. Wat denk je dat er allemaal voor extra testen en onderzoek gaat zitten in al die nieuwe motortjes en als die turbootjes, accu’s en startmotoren over 10 jaar allemaal vervangen moeten worden? Ik noem ze “spieken tijdens het verbruiksexamen”-motortjes. Trouwens die nieuwe BMW’s lopen een stuk slechter omdat er gewoon op het randje gereden wordt. Comfort, levensduur en souplesse wordt uit de formule gestreept en het gaat alleen nog over pk’s en co2’s..

    Login om te reageren
  9. Gregorius zegt

    14 oktober 2010 om 14:51

    Ik vind groen schandalig.
    De staat behandelt je als misdadiger als je een auto wil rijden waar 4 mensen (>1m80 in kunnen zitten en ook nog eens op een normaal luxe niveau.
    BTW: Als ze mij de optie geven om een tweede auto te hebben (waar maar 2 mensen in passen), met de voorwaarde dat ik er maar 1 tegelijkertijd mag rijden; dan wil ik er best over nadenken om een lichtere kleinere en dus waarschijnlijk zuinigere auto te kopen.

    Maar tot die tijd is het toch niet te veel gevraagd om jezelf met een beetje luxe te mogen verplaatsen? (ipv in een onveilig, lawaaiig, slecht zittend, spartaans hok zoals een 107 / polo of ongeveer alles uit Korea?)

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      14 oktober 2010 om 15:00

      @Gregorius: heb je toch zelf in de hand? Als mensen zo krenterig zijn als het aankomt op een autoleasen dan doen ze dat toch echt helemaal zelf.. voorheen waren auto’s niet goedkoper ofzo hoor

      Login om te reageren
    • autogek123 zegt

      14 oktober 2010 om 15:43

      @Gregorius: In een Prius pas je best met je 1.80. Mijn vent is 1.90 en pas goed. Alleen de passagiersstoel hebben we wat naar achter laten zetten. ;)

      Login om te reageren
      • Gregorius zegt

        14 oktober 2010 om 18:00

        @autogek123: nou moet ik zeggen dat ik nooit veel langer dan 35 euro in een Prius heb gezeten (taxi, op zich niet slecht), maar ik moet er toch niet aan denken om daar 100, 200 km in te rijden….. wat ik nog wel eens moet doen.

        Login om te reageren
        • autogek123 zegt

          14 oktober 2010 om 20:25

          @Gregorius: Achterin is het inderdaad wat krap, maar welke auto in zijn klasse niet. Het worden nooit MD S-klasses of BMW 7-serie’s. Voorin prima ruimte hoor. Hier een paar keer 1000km per dag erin gereden (vakanties) en stap dan nog fris uit de auto.

          Het enige echte irritante aan de Prius vind ik de slechte ruitenwissers die bij de passagierskant een groot stuk niet wissen. Dus je krijgt een flink stuk dooie hoek bij regen.

          Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    14 oktober 2010 om 14:53

    als ik een Hybride moet rijden dan de S400 Hybrid, en dan ALLEEN voor het brandstofverbruik (wat me minder geld kost) en neit omdat het zo goed is voor het millieu.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      14 oktober 2010 om 15:00

      @lambo4all: op brandstofverbruik letten als je al een S-klasse kunt kopen is ook een beetje zielig..

      Login om te reageren
  11. majinstar zegt

    14 oktober 2010 om 14:54

    Suggesties genoeg:

    ( geloof )Links ipv Groen
    ( betaal je ) Grijs ipv Groen
    ( trust on bio ) TOB ipv Groen
    ( make us rich ) MUR ipv Groen
    ( gebruik openbaar vervoer ) GOV ipv Groen

    Login om te reageren
  12. Faalhaas zegt

    14 oktober 2010 om 16:05

    Ik doe tegenwoordig gras onder mn ruitenwissers, en je merkt het meteen.
    Iedereen kijkt je aan omwille van je groene imago!

    Login om te reageren
  13. janklaassen zegt

    14 oktober 2010 om 16:06

    donders vette Audi R8.
    kleur zou ik persoonlijk niet kiezen.

    Login om te reageren
  14. V10 zegt

    14 oktober 2010 om 16:15

    Ik denk dat heel veel mensen gewoon kijken naar de kosten, kijk ik wil ook wel in een v8 rondrijden maar de belasting plukt je gewoon helemaal kaal, dus daarom wil iedereen zo aygo c1 enz. lekker goedkoop, niet omdat deze auto’s zo prachtig mooi zijn of heerlijk rijden

    Login om te reageren
  15. killioq zegt

    14 oktober 2010 om 16:33

    waarvoor de vrouw van de bissniss man in een volvo xc 70 naar de fitnis. stop mensen die altijd de auto voor 1 persoon gebruiken niet in een suv of limo. dan valt er pas brandstof te betalen, want heel veel mensen gaan elke dag in hun eentje naar hun werk en terug en hebben daar een astra station nodig.

    werkverkeer heeft niet zoveel ruimte nodig, neem liever een grote 2de auto en ga in een punto ( of andere … ) naar je werk.

    Login om te reageren
  16. Atenza zegt

    14 oktober 2010 om 16:46

    Trouwens, wel leuk om te zien weten.. voor 2007 had je die regelingen allemaal niet. De top 15 in NL zag er dan ook anders uit. In segmenten (A = Ka e.d. B = Fiesta e.d. C = Focus e.d. D = Mondeo e.d)
    .
    2007
    A = 2x
    B = 6x
    C = 6x
    D = 1x
    .
    2010.
    A = 8x
    B = 3x
    C = 4x
    .
    En dan is in 2007 2 van de C-segment auto’s een midi-MPV. Goh hebben we de ruimte opeens niet meer nodig sinds we vreselijk krenterig zijn geworden..?

    Login om te reageren
    • Gregorius zegt

      14 oktober 2010 om 18:05

      @Atenza: De vraag is: komt het door het afschikbewind van de staat: dat we het nu echt niet meer willen/kunnen betalen.
      OF
      Omdat het door “kleinere” verschillen vroeger wel te betalen was.
      Ik ben bang voor het eerste.
      NL wil het beste leerlingetje uit de klas worden, terwijl in de (veel grotere) landen om ons heen de top 15s er toch echt anders uitzien!

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        14 oktober 2010 om 18:25

        @Gregorius: hier hoeven we natuurlijk ook minder ver te rijden. Maar ik denk idd dat het schrikbewind is en de pers die alles wat groot is wil bestempelen als politiek incorrect. SUV’s waren vanaf zo ongeveer 1998 hip en zeker met de stoere en grote Sorento betaalbaar. Nu ‘mag’ het allemaal niet meer en zijn het opeens CUV’s (crossovers).. hoop marketinggeblabla want bv de Touareg is wel lager geworden maar het blijft een SUV.
        .
        Ik snap alleen echt niet dat mensen massaal in die kleine dingen rijden en al helemaal niet in die rot VAG herriebakken. Alleen maar omdat ze goedkoop zijn.. nou laatste jaren ging het toch juist om comfort, stilte en mooie materialen?

        Login om te reageren
  17. AMG Powerrr zegt

    14 oktober 2010 om 20:32

    Fisker Karma (L)

    Login om te reageren
  18. steven simons zegt

    14 oktober 2010 om 20:51

    Er zijn kleuren die je weinig tegenkomt.
    Maar waarom wil bijna iedereen eigenlijk een rode ferrari ?
    Maakt een gele een ander geluid ?

    Login om te reageren
  19. Tom zegt

    14 oktober 2010 om 20:59

    Er is niets mis met groene auto’s, zolang ik er maar geen heb.

    Login om te reageren
  20. Beetje Verward zegt

    14 oktober 2010 om 21:07

    Hoe minder groene auto’s hoe meer de mensen die er eentje heebne profiteren van de fiscale voordelen. Dus ga vooral door met bashing……

    De prius van de huidige generatie is overigens een van de mooiste auto’s in zijn klasse.

    Wat ik wel stom vind is dat ze hem niet onder de merknaam Saab hebben uitgebracht. Dan was het volgens de meerderheid hier van een pure, eigenzinnige en functionele schoonheid.

    Login om te reageren
  21. steven simons zegt

    14 oktober 2010 om 21:09

    @tom
    Als er een dag komt dat er nog alleen groene auto’s rijden
    , haal je dan je fiets van stal ?

    Login om te reageren
    • Tom zegt

      15 oktober 2010 om 18:10

      @steven simons:
      Sowieso!

      Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    14 oktober 2010 om 21:59

    Ik kan me daar ook kapot aan ergeren! Vooral aan die Toyota reclames, wij zijn zuinig blablabla, maar dan moet je als een oud wijf door het verkeer! Als je in een Prius een beetje gas geeft dan ben je met een E92 M3 nog zuiniger uit:S

    Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    14 oktober 2010 om 22:26

    Ik heb inderdaad ook niet het idee dat zo’n linkerbaan Prius erg zuinig is…

    Login om te reageren
  24. Beetje Verward zegt

    14 oktober 2010 om 22:37

    Maar een TSI’tje ook niet. Die verbruikt dan gemiddeld 1 op 13 terwijl die snelle Prius dan nog altijd 1 op 17 doet.

    Login om te reageren
  25. studiokloen zegt

    15 oktober 2010 om 11:48

    Alle aandacht en problematiek die er rondom het uitstoten van CO2 gassen door auto’s is allemaal zwaar overdreven. Dit is waarschijnlijk een van de grootste marketing trucs in jaren.. het is puur om ons meer bewust te maken, maar vooral om de economieen en industrieen op gang te krijgen/houden…

    Als je kijkt dat in nederland gezien… de vleesindustrie al voor 18% verantwoordelijk is voor CO2 uitstoot, terwijl de transportsector verantwoordelijk is voor 13%…
    Bodemverwerking is een door de mens veroorzaakte zware CO2 belaster… in finland tot wel 62% van hun totale uitstoot.. Maar een vulkaanuitbarsting laat Al Gore meteen terugkruipen in zn holletje.. 150.000 tot 300.000 TON CO2 PER DAG….

    dus waarom al dat groene?
    ik snap het echt niet… wel is het interessanter om een 1.4tje te rijden waar toch 170pk uit komt… maar die oude motoren.. en helemaal in het hogere segment.. houd alsjeblief die cylinders!

    Login om te reageren
  26. rechercheur zegt

    9 juli 2011 om 23:59

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North