• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Groen licht voor een hybride Mitsubishi EVO-XI’

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 oktober 2011 om 16:04 – 19 Reacties

Mitsu Evo-X


En waarom ook niet? Als de nieuwe Honda NSX best wel eens een hybride kan worden, dan kan de volgende Lancer Evolution dat zeker.

Dat er een nieuwe Evo zou komen werd trouwens nog even in twijfel getrokken. In de media verschenen speculatieve berichten dat het Mitsubishi-management de stekker uit het rallykanon wilde trekken, maar later werden deze geruchten ontkracht. Toch was het nog niet zeker wat er zou gaan gebeuren, want er was nog geen groen licht gegeven voor een nieuwe generatie.

Nu wel, aldus Autocar, dat een bilateraaltje had met CEO Osamu Masuko. Binnen 3 jaar moet de hybride Evo een feit zijn. We zijn erg benieuwd wat voor vorm dit gaat krijgen. De motorblokjes waren traditioneel al klein, zullen ze deze gelijkhouden en er dan nog een stoot elektropower overheen sproeien, of mogen we nu sub-2 liter blokjes verwachten? En hoe gaat het uitpakken qua gewicht?

En schept de Japanse beweging richting hybride sportwagens voor op de straat een precedent voor Europese fabrikanten? Vooralsnog zien we hybride-toepassingen alleen in de wat zwaardere modellen (Panamera, Cayenne, vanaf 2012 de 3 Serie, 5 Serie), maar wat te denken van bijvoorbeeld een hybride Megane RS? Of een Golf VI GTI Hybrid? Is dat een goed idee?

Foto: Mitsubishi Lancer EVO X FQ-330 SST

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, lancer, Mitsubishi

Vorig bericht: « Nieuwe Dodge Viper volgende maand al onthuld? Nah.
Volgend bericht: Foto van de dag: allemaal Veyron-sleutels »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    21 oktober 2011 om 16:08

    eerste gedachte is natuurlijk: NEEEEE!!

    MAAR, laatst zijn mn ogen even open getrokken wat betreft hybride.. een auto dat dus enkel ondersteuning krijgt van de elektro bende kan er mee door.. dan behoud je nog gewoon de mooie geluiden toch ? :mrgreen:

    ”hybride Megane RS? Of een Golf VI GTI Hybrid? Is dat een goed idee?”

    Ja opzich wel, als die gave wagentjes dan nog altijd hun net zo gave geluid hebben, dan is het een prima idee.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      21 oktober 2011 om 16:09

      dat soort velgen zie je trouwens echt overal he..

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      21 oktober 2011 om 16:17

      @dennisr: Same here, niet ook nog de Evo.. Maar ja, ‘so geht das’.. Zolang het maar inderdaad niet klinkt als een computer, zoals de Prius, maar dat snappen ze daar wel, het Evo publiek wil immers een échte auto hebben.
      De velgen? Deze en die vorige GT3 RS.. Lijken een beetje op Breytons, maar goed, er zijn 15000 verschillende soorten velgen..

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        21 oktober 2011 om 16:21

        @kaasboerin: breytons ? gewoon BBS CV man :P
        http://www.google.nl/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=BBS+CV

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          21 oktober 2011 om 16:29

          @dennisr: Deze lijken er meer op, poepie:

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            21 oktober 2011 om 16:55

            @kaasboerin: ja ach, beetje met de hamer op de BBS CV slaan en je hebt ze :lol: (ik geef niet toe.. :twisted: )

            Login om te reageren
            • sanderbmwfan zegt

              21 oktober 2011 om 19:30

              @dennisr:ok we houde het op vorsteiners!

              Login om te reageren
              • dennisr zegt

                21 oktober 2011 om 19:48

                @sanderbmwfan: dat zijn idd ook precies dezelfde :lol:

  2. sir_smokalot zegt

    21 oktober 2011 om 16:17

    Overigens, Ac meldt ook nog:

    “It is hoped that the mix of diesel torque and electric motor will deliver a 0-62mph time of under five seconds, yet cut CO2 emissions to less than 200g/km.”

    Maar of we hieruit moeten interpreteren of het ook een diesel wordt is aan de lezer…Zou dat ook niet een beetje te veel van het goede zijn?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      21 oktober 2011 om 16:22

      te veel van het goede ? kan het me niet voorstellen.. waarom gebruiken ze eigenlijk nooit diesel bij zulke auto’s ? heeft een benzine motor meer power ?

      Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      21 oktober 2011 om 20:33

      @sir_smokalot: https://encrypted.google.com/search?q=Mitsubishi+EVO+XI+diesel+hybrid

      Login om te reageren
  3. utr1984 zegt

    21 oktober 2011 om 16:24

    Als de hybrideaandrijving ervoor zorgt dat ie minder uitstoot, goedkoper wordt en nog sneller is: why not? Ik heb net een weekje in een Infiniti M35h gereden en dat koppel is echt Tesla-waardig.

    Login om te reageren
  4. glashelder zegt

    21 oktober 2011 om 16:54

    Tja, ik kan een breeeede grijns natuurlijk niet onderdrukken.

    Eindelijk zien zelfs de meest geharde tegenstanders van hybride het licht.

    Ook in de stelselmatig gebashde Prius is het niets anders dan bij een 3 of 5 hybride: Ondersteuning door electrische aandrijving voor meer power vanaf stilstand, een lager verbuik en schonere lucht. Ik geniet er elke dag van.

    Login om te reageren
  5. F1Tim zegt

    21 oktober 2011 om 18:05

    Eerst zien en dan geloven: een hybride pocket racer maken is een hele opgave. En het is trouwens niet verwonderlijk dat de wat zwaardere modellen als eerste hybride-techniek toebedeeld krijgen (uitgezonderd enkelen als de Prius): zulke techniek vergt relatief zware investeringen tegenover de afzet, en in de ‘zwaardere’ regionen zit het meeste geld. Niets meer dan een logische stap.

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    21 oktober 2011 om 18:51

    Zolang ze het gewicht onder controle kunnen houden ,waarom niet.

    Login om te reageren
  7. Flatfour zegt

    22 oktober 2011 om 05:00

    Hybride techniek is niet nieuw voor de Evo er werd jaren geleden al mee geexpirimenteerd getuige deze de EVO MIEV (Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle)

    Login om te reageren
  8. Jantje_555 zegt

    22 oktober 2011 om 12:11

    dat ze eens allemaal trg stoppen met die hybride boel!

    Login om te reageren
  9. pikes83 zegt

    22 oktober 2011 om 16:13

    geen gek idee je hebt gelijk het vermogen dat je nodig hebt bij het stoplicht.hybride is gewoon de toekomst ook in sportwagens van de toekomst.

    Login om te reageren
  10. disciplina zegt

    24 oktober 2011 om 12:51

    Ik heb deze foto kunnen vinden, het zou in die richting moeten gaan…

    http://www.b92.net/news/pics/2011/10/5231914734ea2d388d2adc477296392_640x30485.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North