En waarom ook niet? Als de nieuwe Honda NSX best wel eens een hybride kan worden, dan kan de volgende Lancer Evolution dat zeker.
Dat er een nieuwe Evo zou komen werd trouwens nog even in twijfel getrokken. In de media verschenen speculatieve berichten dat het Mitsubishi-management de stekker uit het rallykanon wilde trekken, maar later werden deze geruchten ontkracht. Toch was het nog niet zeker wat er zou gaan gebeuren, want er was nog geen groen licht gegeven voor een nieuwe generatie.
Nu wel, aldus Autocar, dat een bilateraaltje had met CEO Osamu Masuko. Binnen 3 jaar moet de hybride Evo een feit zijn. We zijn erg benieuwd wat voor vorm dit gaat krijgen. De motorblokjes waren traditioneel al klein, zullen ze deze gelijkhouden en er dan nog een stoot elektropower overheen sproeien, of mogen we nu sub-2 liter blokjes verwachten? En hoe gaat het uitpakken qua gewicht?
En schept de Japanse beweging richting hybride sportwagens voor op de straat een precedent voor Europese fabrikanten? Vooralsnog zien we hybride-toepassingen alleen in de wat zwaardere modellen (Panamera, Cayenne, vanaf 2012 de 3 Serie, 5 Serie), maar wat te denken van bijvoorbeeld een hybride Megane RS? Of een Golf VI GTI Hybrid? Is dat een goed idee?
Foto: Mitsubishi Lancer EVO X FQ-330 SST
dennisr zegt
eerste gedachte is natuurlijk: NEEEEE!!
MAAR, laatst zijn mn ogen even open getrokken wat betreft hybride.. een auto dat dus enkel ondersteuning krijgt van de elektro bende kan er mee door.. dan behoud je nog gewoon de mooie geluiden toch ? :mrgreen:
”hybride Megane RS? Of een Golf VI GTI Hybrid? Is dat een goed idee?”
Ja opzich wel, als die gave wagentjes dan nog altijd hun net zo gave geluid hebben, dan is het een prima idee.
dennisr zegt
dat soort velgen zie je trouwens echt overal he..
kaasboerin zegt
@dennisr: Same here, niet ook nog de Evo.. Maar ja, ‘so geht das’.. Zolang het maar inderdaad niet klinkt als een computer, zoals de Prius, maar dat snappen ze daar wel, het Evo publiek wil immers een échte auto hebben.
De velgen? Deze en die vorige GT3 RS.. Lijken een beetje op Breytons, maar goed, er zijn 15000 verschillende soorten velgen..
dennisr zegt
@kaasboerin: breytons ? gewoon BBS CV man :P
http://www.google.nl/search?gcx=w&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=BBS+CV
kaasboerin zegt
@dennisr: Deze lijken er meer op, poepie:
dennisr zegt
@kaasboerin: ja ach, beetje met de hamer op de BBS CV slaan en je hebt ze :lol: (ik geef niet toe.. :twisted: )
sanderbmwfan zegt
@dennisr:ok we houde het op vorsteiners!
dennisr zegt
@sanderbmwfan: dat zijn idd ook precies dezelfde :lol:
sir_smokalot zegt
Overigens, Ac meldt ook nog:
“It is hoped that the mix of diesel torque and electric motor will deliver a 0-62mph time of under five seconds, yet cut CO2 emissions to less than 200g/km.”
Maar of we hieruit moeten interpreteren of het ook een diesel wordt is aan de lezer…Zou dat ook niet een beetje te veel van het goede zijn?
dennisr zegt
te veel van het goede ? kan het me niet voorstellen.. waarom gebruiken ze eigenlijk nooit diesel bij zulke auto’s ? heeft een benzine motor meer power ?
MarkieS zegt
@sir_smokalot: https://encrypted.google.com/search?q=Mitsubishi+EVO+XI+diesel+hybrid
utr1984 zegt
Als de hybrideaandrijving ervoor zorgt dat ie minder uitstoot, goedkoper wordt en nog sneller is: why not? Ik heb net een weekje in een Infiniti M35h gereden en dat koppel is echt Tesla-waardig.
glashelder zegt
Tja, ik kan een breeeede grijns natuurlijk niet onderdrukken.
Eindelijk zien zelfs de meest geharde tegenstanders van hybride het licht.
Ook in de stelselmatig gebashde Prius is het niets anders dan bij een 3 of 5 hybride: Ondersteuning door electrische aandrijving voor meer power vanaf stilstand, een lager verbuik en schonere lucht. Ik geniet er elke dag van.
F1Tim zegt
Eerst zien en dan geloven: een hybride pocket racer maken is een hele opgave. En het is trouwens niet verwonderlijk dat de wat zwaardere modellen als eerste hybride-techniek toebedeeld krijgen (uitgezonderd enkelen als de Prius): zulke techniek vergt relatief zware investeringen tegenover de afzet, en in de ‘zwaardere’ regionen zit het meeste geld. Niets meer dan een logische stap.
norge zegt
Zolang ze het gewicht onder controle kunnen houden ,waarom niet.
Flatfour zegt
Hybride techniek is niet nieuw voor de Evo er werd jaren geleden al mee geexpirimenteerd getuige deze de EVO MIEV (Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle)
Jantje_555 zegt
dat ze eens allemaal trg stoppen met die hybride boel!
pikes83 zegt
geen gek idee je hebt gelijk het vermogen dat je nodig hebt bij het stoplicht.hybride is gewoon de toekomst ook in sportwagens van de toekomst.
disciplina zegt
Ik heb deze foto kunnen vinden, het zou in die richting moeten gaan…
http://www.b92.net/news/pics/2011/10/5231914734ea2d388d2adc477296392_640x30485.jpg