De Australische autobouwer Elfin toonde in 2004 het eerste concept van de MS8 Streamliner op de Auto Show van Melbourne. In de tussentijd is er hard doorgewerkt en onlangs liet Elfin weten dat de auto af is en de productie in een oplage van 100 stuks zal worden gestart. Elfin heeft hiervoor toestemming gekregen van de Australische overheid.
De roadster weegt 1090 kilo en wordt aangedreven door een 325 pk sterke 5,7 liter V8 motor gekoppeld aan een 6-versnellingsbak. Nadere cijfers over de prestraties ontbreken vreemd genoeg op de site, maar houd rekening met een sprintje van 4,0 tot 4,2 seconden en een topsnelheid van een kleine 300 km/u. De auto staat op 18 inch lichtmetaal (235/40) en gaat 135.850 Australische dollars kosten, wat overeenkomt met ongeveer 80.000 euro. Kopers moeten rekenig houden met een levertijd van 3 maanden.
w0o0dy zegt
niet echt mooi, maar wel een cool karretje! Met 5,7 V8 (corvette blok neem ik aan?) zal de sound in deze roadster ook wel helemaal top zijn, denk ik.
Waar kan ik de proefrit boeken? lol
Dennis zegt
“niet echt mooi”, zeg maar rustig: “echt niet mooi”, maar ja het is nieuws hè;)
CLOWN zegt
Ugly as hell(verhoudingen kloppen totaal niet), maarjah er zullen vast wel mensen zijn die het mooi vinden. Echt apart is het ook niet omdat je veel stijlkenmerken van andere type sportwagens terugziet. Toch maakt die 5,7 V8 veel goed :P:P:P
w0o0dy zegt
de foto’s zijn ook wel een beetje vreemd genomen, dat helpt niet echt.
Zo ziet het er al iets beter uit:
KeeZ zegt
Niet echt mijn stijl maar wel een geinige wagen, die deuren snap ik alleen niet echt.
Ondanks dat het ding bij Walkinshaw Performance wordt gebouwd, ziet het er wat mij betreft een beetje te kitcar-achtig uit.
Het blok komt trouwens van Holden (ik weet niet of dat uiteindelijk weer een Chevy blok is).
w0o0dy zegt
Yep Holden is Australische Vauxhall=Opel =>GM en Chevrolet is dus een zusje van Holden (sort of) Dus waarschijnlijk is het idd het corvette-blok
Stylez zegt
Maakt mij nix uit hoe lelijk dat hij is, dit is een ideale auto voor in het weekend. Deze auto zal je een glimlach bezorgen die een Ferrari moeilijk zal kunnen overtreffen!
Maar nu ff realistisch… 80.000 euro?
In nog geen 80.000 jaar!
autofreak zegt
De opvolger van het lelijke eendje.
@ WOoOdy : ik vind hem zo nog steeds erg lelijk!
dekster zegt
moderne interpretatie van de AC cobra (wat gebeurd er als je een turbo op dat blok zou zetten… [ik zie het al voor me])
olibier zegt
deze auto is een schande voor chevrolet als dat waar is dat holden een zusje is van chevrolet
Dagg zegt
Ik vind hem er wel leuk uit zien, wil hem wel eens in het echt zien. Ik denk namelijk dat hij in het echt er wel wat beter uit ziet.
En alleen al om alle negatieve reacties zou ik hem kopen ;)
Michiel van den Brink zegt
Jammer van die hoge voorruit, maar als je onderstaande foto’s eens bekijkt dan ziet het ding er echt wel gaaf uit!
Hier de conceptversie met singleseater-cockpit: http://www.fedrelandsvennen.no/amcar/eurowall/bilder/424.jpg
Bekijk hier een gallery van de concept tesamen met een lichtgewicht Super Seven achtige variant.
http://www.netcarshow.com/elfin/2004-streamliner_ms8/800×600/wallpaper_01.htm
Echt wel stoer!
w0o0dy zegt
ik weet niet waarom ze zulke vreemde foto’s maken van dat ding. Allemaal uit een “net niet”-perspectief.
Voor de liefhebbers…. de Elfin MS8 Streamliner (Concept) naakt
en vanuit een beetje normaal perspectief
db zegt
op die eerste foto hierboven van woody vond ik hem nog mooi, en dan zetten ze daar die carosserie over en dan krijg je zoiets…
sicko zegt
325 pk uit een V8 motor. Hoe blijven die amerikanen het verzinnen????
Thijs zegt
@ WOoOdy
ik vind je leuk
w0o0dy zegt
ehm nou bedankt, denk ik. Laat ik maar aannemen dat het aan de foto’s ligt die ik plaats….
Interieur:
en nog wat specs:
Power to weight: 224kW/tonne
Speed at indicated 100km/h: 95
Speed in gears 1 — 78km/h @ 6250rpm
2 — 116km/h @ 6250rpm
3 — 160km/h @ 6250rpm
4 — 208km/h @ 6250rpm*
5 — 282km/h @ 6250rpm*
6 — 282km/h @ 4250rpm*
Standing-start
acceleration 0-60km/h: 2.6sec
0-80km/h: 4.0sec
0-100km/h: 5.0sec
0-120km/h: 6.8sec
0-140km/h: 8.2sec
0-400m: 12.9sec @ 189km/h
Rolling acceleration 80-120km/h: 2.7sec(3rd)/3.9sec(4th)/5.2sec(5th)/9.2sec(6th)
Op de site staan verder een aantal tests van de auto door journalisten. Leuke track-day auto als ik de recensies zo lees.
http://www.elfin.com.au/flash/stories.aspx
Thijs zegt
@ WOoOdy
het ligt aan je positieve bijdragen. dankzij jou hoef ik vrijwel nooit te reageren omdat het antwoord er al staat :)
JeffreyG zegt
opzich een leuk wagentje
alleen je zit te ver naar achter
geef hem een beetje extra kont en dan kloppen de verhoudingen weer een beetje ;)
voor de rest ziet hij er mans uit :)
w0o0dy zegt
de zit posistie is zo ver naar achteren omdat dan de gewichtsverdeling beter is en omdat de 5,7 liter V8 ACHTER de vooras ligt. Daarmee heeft de auto een vreselijk goede balans. (anecdote: een autstralische Toerwagencoureur reedt met deze straat auto op een voor hem bekend circuit in de buurt van het ronderecord van de toerwagens……)
vincent#1 zegt
Niet supermooi, maar ik vind het plaatwerk er toch wel gelikt uitzien met die scherp gesneden lijnen en die kleine lampjes. Bovendien check die coole deurscharnieren.
Hoe ziet ‘ie er eigenlijk met kap er uit. Ik ben bang dat die dan helemaal verpest wordt. Of bestaat er geen met kap.
snador zegt
Als tweede autootje zou ik dit karretje best willen hebben. Echt een pure rachbak, dus scheuren om het leven!
LPH zegt
Misschien is hij in het echt mooier, maar ik denk dat het dan ook zeker geen schoonheid zal zijn. En hij doet mij een beetje aan een bij denken met die gele kleur en dat zwarte interieur…
By the way; een corvette heeft toch een zesliterblok? en dit is een 5.7, hoe kan dat dan die van de corvette zijn? logischer lijkt mij de V8 uit een 300C, dat is wel een 5.7…
dekster zegt
op http://www.chevrolet.com/corvette/
staat er CoupeCorvette Coupe: Starts at $44,490*
——————————————————————————–
Build and Price
Get a Quote
Find a Vehicle
Highlights:
400-hp LS2 6.0L aluminum-block V8 engine
Removable roof panel (standard body-color or available transparent)
Standard Active Handling System
Available Head-Up Display
Available Six-Speed Paddle Shift with Automatic Modes
Complete list of standard & optional features
View 360s
maar misschien is 5.7 liter het blok van de vorige corvette
w0o0dy zegt
nee het is zeker niet het blok uit de 300c en dat is ook niet logische want dat is Chrysler en geen GM (zeg maar water en vuur).
Het is wel degelijk het blok uit de (oude) Corvette. De vorige serie had een 5.666 cc V8 met 2 kleppen per cilinder, 344pk bij 5400tpm en 483nm bij 4200tpm.
Dink zegt
Heerlijke autootes. Maar ik ben dan ook een fan van Clubmans en roadsters ;)
In 1 naar 78 kmh lijkt me wat kort. Je komt wel makkelijker weg natuurlijk . . .
Zie de aangeklede Donkervoort van gister, die Australiërs doen het dus zo . . .
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Deze auto heeft niks bijzonders en is absoluut niet mooi, ik zou voor de Holden gaan! Maar deze Elfin zal ongetwijfeld wel als een pijl voorruit schieten. De naam Elfin klinkt als een (mislukt) stripfiguur.
w0o0dy zegt
@junior, als ik dit zo lees denk ik “je snapt er maar weinig van”
Hoezo niets bijzonders? een V8 in een open auto van 950kg met een bijna perfecte gewichtsverdeling……. Juist iemand die BMW leuk vindt zou zoiets leuk moeten vinden omdat het een echte rijdersauto is….
dekster zegt
@W0o0dy
1090kilo niet 950 ;)
w0o0dy zegt
oh dan is die 950 het gewicht van de Clubman denk ik…. foutje!
Raging Whabbit zegt
Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar vind hem echt heel mooi. Zal helaas wel weer een godsvermogen gaan kosten dus zal er alleen van kunnen blijven dromen
dekster zegt
@Raging Whabbit
voor ongeveer 40 000 koop je een kitkar (cobra)
en dat geeft dezelfde prestaties en is nostalgischer
( http://www.t-3cobra.com/ )
godfrey zegt
Ik vind het wel een stoer ding…Maar voor dat geld kan je ook een BMW M3 kopen, heb ik toch liever ! Wel het aankomende nieuwe model dan…
Franco zegt
Niet echt mijn smaak. Voor de helft van het geld kun je idd. een Cobra-repli kopen met een dikke Ford V8 erin!
dekster zegt
@Franco
je kan zelf doen wat je wil met die moter (supercharger etc.)