We kunnen er niet meer omheen: de Bugatti 16C Galibier gaat in productie en wordt ´s werelds snelste 4-deurs.
Het wordt bij deze 16C Galibier echter wel een ander verhaal dan bij de Veyron. De 1001 pk die de bekende W16 in de Veyron weet te produceren is iets te veel van het goede en daarom wordt het vermogen in de 16C teruggeschroefd naar ongeveer 800 pk. Nog steeds geen kattenpis.
De gloednieuwe Bugatti wordt ook meteen de meest luxe tot nu toe. Afgezien van de standaard luxe-opties die je mag verachten van een auto als deze zit er in het dashboard een superduur klokje van het Zwitserse Parmigiani die je eruit kan klikken en om je pols kan dragen.
De topsnelheid van de 4-deurs Bugatti ligt rond de 350 km/h. Schakelen gebeurt -in tegenstelling tot de Veyron- met een conventionele 8-traps automaat, de Veyron wordt geleverd met een DSG-bak. Ergens in 2012 verschijnt hij op de markt en kost dan in Nederland 1.3 miljoen euro. En ja, dat is zonder BPM/belasting.
Ferraghini zegt
Kan ik deze Mulsanne al bestellen?
jasperboss zegt
En die andere concepten dan die bugatti had? Was best wel benieuwd naar een nieuwe veyron eigenlijk!
Citrofiel zegt
Kunnen ze weer wat techniekjes van de Veyron in integreren zodat ze nog wat van de voor dit prestigeproject gemaakte kosten terugverdienen.
wapz zegt
8 uitlaten. hahahahahahahahahahahahahahahahahaahahha!
(sorry, maar dat was het enige wat in me opkwam)
AlfaGTV zegt
Panamera meets Maybach meets Veyron anyone? En…waarom 8 uitlaten…WAAROM?! Welke Josti heeft dat ooit verzonnen..
willem zegt
Wat een slecht gempimpte 9-5!
Ferdinand1 zegt
Goed nieuws! Alleen jammer dat er geen DSG in zit..
G. de Groot zegt
[Sarcasme]
Boehoe, er zitten Bentley onderdelen in.
Elk ander merk zou een gat in de lucht springen met Bentley onderdelen, maar nee, voor Bugatti is het vast en zeker catastrofaal.
De W16 doet er niet toe, het prachtige, doch simpele, doch functionele interieur al helemaal niet. Het compleet andere exterieur is ook te verwaarlozen. Neen, enkele balkjes, schroeven, bouten en andere zooi die je nooit ziet, dát is waar het om draait.
Galibier? De nieuwe Cimmaron.
[/sarcasme]
e60 zegt
Elke liter motorinhoud heeft 1 uitlaat, logisch toch?
Daarom hebben heel veel mensen maar 1 uitlaat onder hun auto!
RenesisHP zegt
@e60:
1.3 liter, twee uitlaten. Brult prima. ;)
Emir zegt
Het is dat je eraan moet wennen, maar het is wel een mooi ding,
Fout zegt
Dat grote rooster -noodzakelijk om de W16 wat koel te houden- is zo machtig! Wel jammer dat ik in de voorlichten plots saab 9-5 zag maar verder wel knap
RenesisHP zegt
In het echt waarschijnlijk uitzonderlijk imponerend speelgoed om te zien.
Puur omdat je weet wat het kost.
Het is namelijk geen Veyron.
Die presteerd het om ondanks zijn zwaarlijvigheid ook visueel te imponeren. Niet eens mooi, echter wel aantrekkelijk en ook zeker imponerend. Helemaal in real life. :o
Nou zal dat ook te maken hebben met de kennis van de specs.
Absurd snel. :twisted:
Deze heeft dat iets minder. Hoewel we mogen verwachten dat bovenstaand PK huis ook een aardig bizarre potentie tot constant blurry vision heeft. :shock: Waanzinnige acceleratie dus.
Voor de meesten van ons uiterst beangstigend. Daar ben ik van overtuigd.
Maar nu de vraag die blijft opkomen. Waar zie je in hemelsnaam zo’n absurde prijs in terug.
Ook hierop het simpele argument. Het is geen Veyron.
Wil VAG hiermee het verlies op de Veyron compenseren?
Ary zegt
een auto dat meer uitlaten heeft dan dat een mens aan gaten heeft, is nooit ongevaarlijk
liljeezy zegt
Even een vraag, staat 16C ook ergens voor? (net zoals bij de Veyron, 16.4 een betekenis heeft)
41131 zegt
@liljeezy:
Ja, 16 cil compessor
frank zegt
een complete mistiming, de veyron was een bewonderensawaardige auto, dit is een cynische marketingactie die niets toevoegt aan het segment, en hij is lelijk, punt.
coskesh zegt
Zijn ik en Willem nou de enige die de koplampen van een saab 9-5 erin zien?? Voor de rest is hij prachtig!
sacha zegt
@coskesh:
Zijn Willem en ik…
MattCurlew zegt
@coskesh: ik zie alleen een chroomrandje om de koplampen wat ze beide hebben.. echt walgelijk lelijke koplampen trouwens met die enorme ogen
Verder niet heel lelijk maar ook niet echt bijzonder. Maarre.. “Groen licht voor de Bugatti 16C Galibier!”.. well duh!
lamdi zegt
hmm.. weet niet of dit een verkoophit gaat worden?
zou veel eerder voor een Aston Martin Rapide gaan.. vind de vormgeving van deze Bugatti een beetje té!
maar voor mijn deur parkeren mag uiteraard altijd ;)
gr. japp!
DD zegt
Ik vind hem gewoonweg prachtig, echt een super wagen!!!
Fiat Coupe zegt
Hij lijkt aardig op de Veyron, maar dan als sedan. 8 uitlaten is natuurlijk over the top, maar tot 3/4 van achter is de auto geweldig. En die motorkap!!
super zegt
het is met uitlaten net als met scheermesjes (in je scheermes), het worden er steeds meer.
maarten zegt
ik vind hem toch ook wel zeer fraai
Henk zegt
gewoon vette bak
E36 zegt
+
en wordt ´s werelds lelijkste 4-deurs.
Ricosuave zegt
Waanzinnige auto!!
Gelukkig gaat hij in productie.. ook al kan ik hem nooit aanschaffen :D
RogerS zegt
The return of the hatchback!
Michael zegt
Ja, hij begint stillaan te wennen.. it grows on you.
Eerste indruk: schreeuwlelijk. Later: ahja, eigenlijk…. Nog later: Wo, eigenlijk is die nog wel mooi… en ja, dat interieur, pure klasse!
JPM zegt
Wat je er ook van vind, Bugatti is terug waar ze vroeger om bekend stonden en dat is gewoon fantastisch.
tom zegt
@ Autoblog/ topic starter
Quote: ‘en wordt ´s werelds snelste 4-deurs.’ Klopt weer eens niet. Brabus rocket is zeker sneller!
Ken je feiten eens!
http://www.need4speed.ws/top-speed/PabloDG_BrabusCLS_362/Mercedes-Brabus-Rocket-CLS-V12-Biturbo-730-hp-362-kmh.html
blokker5 zegt
Wat ik me afvraag.. Gaan ze op dit model wél winst maken? Weet iemand dat?
Tombnolz zegt
Ik zou nooit eisen dat het een mooie auto zou moeten worden, extreem moeten de recente Buggy’s zijn. Maar dit is echt een heel lelijke auto… De Veyron bijvoorbeeld is eigenlijk wel schitterend getekend, zo anders dan al de rest, een 6-reeks komt nog het dichtste in de buurt, maar anderzijds is het verre van een lelijke auto.
Budha zegt
Hoe hebben ze die auto van de zijkant gefotografeerd zonder zelf in de reflectie te zien te zijn?
lala zegt
Waarom zo duur????
WizardOfOss zegt
Een klokje wat je eruit kan klikken en om je pols kan dragen? Wat een armoe! Kunnen ze voor die 1.3mln niet gewoon zowel een klokje als een horloge meeleveren?
cheetacars zegt
Dus een Bentley Mulsanne met een Panamera achterkant en 2 V8’ten in 1, aparte combinatie. Doe mij dan maar toch een Ghost, al ben ik een Bentley-fan, en een 599 oid
Eric zegt
Nu gaan ze hun eigen zusterbedrijf Bentley bekampen. Ik had liever een kleinere sportwagen gezien. Eéntje alla Gallardo of 458Italia.
stephan zegt
lijkt op een kruising tussen een saab en de porsche panamera
rider zegt
was eigenlijk ook wel benieuwd naar die 2 andere prototypes die ze zouden presenteren. nooit meer wat van gehoord! was zeker een luchtballon. ik hoop dat ze bij de 16c niet voor die 8 uitlaten gaan, dat is ver over the top! voor de rest is het helemaal geen lelijke auto, maar moet hem wel eerst in het echt zien. en dan nog het liefst naast een Rolls Roys Phantom of Maybach om te kunnen zien hoe groot de bugatti nou werkelijk is.
maar het design blijft voor mij een mengeling van een porsche panamera en de VW D1 concept. (vw pheaton concept). en een top snelheid van maar 350 km/h vind ik een beetje aan de lage kant. had er dan 375 van gemaakt, want een beetje tuner kan een m5 of e-klasse ook 370km/h laten lopen! (G-power en brabus)
Pixed zegt
“Maar” 800pk en ‘ruim’ 8 uitlaten. Prima, zo heeft tuner Mansory er straks ook nog wat aan…
JoepeN zegt
Ettore Bugatti zou zich omdraaien in zijn graf als hij wist dat ‘zijn’ huidige Galibier gebaseerd is op een van zijn grootste concurrenten van destijds: Bentley. In mijn ogen zou een nieuwe Bugatti een Lotus Elise-achtige moeten zijn, maar dan wel met twin-turbo zescilinder ofzo. Is best vraag naar lijkt me, downsizing is immers hip.
Koen zegt
Net als de Veyron heeft ook deze Bentley Phaeton weer geen ene moer met het erfgoed van Ettore te maken. Jammer dat VW La Marque blijft verkwanselen.
Jochem zegt
leuke wagen maar waarom dat streepje over de voorruit? Voor 100% dat dit irritatie gaat opleveren tijdens het rijden.
W0ut zegt
Ligt het aan mij of lijkt die achterkant op de Panamera?
BmwMPower zegt
Ik denk wel dat bij het echte productiemodel, dus het definitieve, misschien wel enkele uitlaten zijn weggelaten.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
in 1 woord: Kunst…
Deze auto zit vol schitterende details! Check die lijn over de hele auto die doorloopt in de voorruit! Dat unieke kleurenschema, en dat interieur!!! En ook nog plek voor de Maxi Cosi! Wat wil je nog meer! Ow, ik hoop wel dat hij Isofix krijgt…
:D
Dan ga ik alvast sparen.
Alhoewel, de RR Ghost…
BmwMPower zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: Ik denk dat ook liever de Ghost heb.
Maar ik weet het nog niet zeker. Deze Bug is vrij over-done…
MattCurlew zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: ieder z’n ding maar ik vind het qua details wel meevallen. Vind hem voor zo’n dure auto nog best saai eigenlijk.. alleen dat interieur.. te mooi voor woorden!
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Jochem: omdat het bloody brilliant is!
Kunst…
DonJunior zegt
Ik vind het vreemd dat juist een luxe saloon niet geleverd wordt met DSG maar met conventionele 8-traps automaat..
Screamworks zegt
Ben benieuwd naar de 200 special editions die gaan volgen.
lincoln zegt
dat horizontale chrome sierstripje op de zijkant ..
is lekker subtiel ..
Citrofiel zegt
lol @ lincoln. :lol:
Fout zegt
Ja die acht uitlaten zijn belachelijk! Had er nog niet echt bij stilgestaan maar het zou te gek zijn als ze dit echt uitbrengen. Van één uitlaat (‘coupé’) naar acht. Overdreven!
DRU zegt
1.3 miljoen voor een hatchback met 9-5 ogen en een geleend geraamte in tijden van financiële instabiliteit. Ik zeg doen.
Cantago zegt
Wat een lelijk gedrocht zeg! Doet de Veyron echt geen eer aan, een mini-Veyron was beter geweest. En dan 8 uitlaten? Dat gaat ECHT nergens over zeg, wat een onzin:S Hij is echt verschrikkelijk opzichtig, vooral het interieur, zou er echt gek in worden, bah! En waarom zou ik zoveel betalen? Voor dat domme klokje binnenin? Ik kan ook gewoon een gaaf horloge kopen zonder dat er een auto bij zit hoor!
mhijnen zegt
Vind het maar een lelijk ding…
Ralph zegt
En hoeveel gaat VW hierop toeleggen?
Aangezien de Veyron ook zo’n verkooptopper was qua inkomsten.
Op enkel Veyron MOET VW euh. VAG geld toeleggen.
Niettemin… Bugatti doet waar ze goed in is/was.
Auto’s bouwen voor de happy few.
Über-4-Deurs is dé huidige trend.: Porsche Panamera, Aston Martin Rapide, Lamborghini Estoque…
DAT zegt
Is de achterbank in delen neerklapbaar?
sven2 zegt
ik kan niet wachten tot ik de lotto win :p
Het lelijke eendje zegt
Fanntastisch!
Huub zegt
@Koen
En wat zou dan wel iets met het erfgoed van de heer Bugatti hebben te maken?
Want ik ben nieuwsgierig naar wat jouw visie van een merk is dat sinds de laatste 1500kg 8-cilinder 4-deurs sedan (Vergelijkbaar met deze Galibier)uit de jaren 50 tot de EB110, een quad-turbo 12-cilinder 4-wiel aangedreven super-sport zoals de Veyron geen auto enkele auto heeft gebouwd.
sjazz zegt
@ricardo: luxe die je mag verachten?
Collegeboy zegt
Leuke auto, ik vraag me alleen af waarom je hiermee 350km/u zou willen rijden… Als je dat wilt, dan koop je toch gewoon een Veyron. Dit is een familiewagen voor de überrijken…
Mee zegt
“Afgezien van de standaard luxe-opties die je mag ver_achten”
Was dit de bedoeling? ;)
sarcast zegt
wat een lelijk hok…voor mensen zonder smaak
Lotus-Omega zegt
achter kant vind ik te bentley ofzo…
en hij moet lager en breder!!
tis geen daihatsu move..
micheloo0 zegt
echt man geweldig dit zijn nu eenmaal de dingen die bugaati,bugatti maken die uitlaten zijn er zo over maar zij doen het toch gewoon :D
steven5163 zegt
de tranen staan me nader dan het lachen als ik dit zie wat een gedrocht niet dat ik de veyron mooi vind hoor maar dit slaat alles… hoezo willen al die supercar bedrijven opeens een 5 deurs maken ??? laat mercerdes/audi/bmw dat lekker doen…. k*t bugatti
Thom zegt
mooi hoar
maar de Bugatti is toch voor snelheid?
NLBUURMAN zegt
“waarom geen DSG? ”
simpel: de DSG kan niet zo veel vermogen aan, behalve die van de Veyron, maar die is zo speciaal en duur, dat hij alleen voor de Veyron wordt gehouden. dat is voorlopig nog het nadeel van de DSG
josti zegt
niets tegen josti’s he !
J. zegt
Prachtige auto vanaf de voorkant en zijkant, de achterkant vind ik wat minder en dat is voornamelijk vanwege het sjonnie aantal uitlaten.
Screamer zegt
een 8-traps automaat noem je conventioneel? ik dacht dat 7-traps de standaard was?
mss willen ze zoveel mogelijk 8jes (zoals de uitlaten!)
Mark IV zegt
Kent niemand hier iets over Bugatti, zoek maar eens op: “type 57” en kijk eens naat de uitlaatpijpjes, …daar halen ze dus dat idee vandaan.
Voor de rest: briljante wagen, het kopen waard.
Rick dos zegt
Ik heb het al eens eerder gevraagd; maar leg mij nou eens uit wat er aan dat ding 1,3 miljoen harde pegels waard is?
Er is niks specialers aan dan wat een auto uit het Porsche Panamera segment je ook kan bieden. Nou ja, misschien dan dat horloge. Maar dat is niet 1,1 milj. waard…
mashell zegt
Waarom zou deze nou duurder moeten zijn dan een Veyron? Minder snel, minder mooi (mijn bijdrage voor de understatement van het jaar verkiezing), minder exclusief (er zijn veel meer 4 zitters dan 2 zitters te koop).
Dit is een gevaarlijke zet van VW, een Veyron koop je naast je Phantom, deze koop je in plaats van en dat moet ie wel minstens 2x zo goed, indrukwekkend en superieur zijn. Ik vraag me echt af wie hier nou op zit te wachten? Naast de Phantom en Musanne hoeft er toch niet nog meer keus te zijn voor de 5 miljardairs die na de kredietcrisis zijn overgebleven?
Aan de positieve kant, ik vind dat uitklikbare horloge toch wel een vondst. Niet helemaal Bugatti niveau maar duidelijk iets wat goed bij de Fiat 500 had gepast.
BananaFlip zegt
Stoere motorkap hoor!
Rianne van Zuilighem zegt
wat een nutteloze hoerensloep (maar wel mooi)
christiaen zegt
hallo iedereen,
ik vind deze auto heell erg mooi
wie hem ook mooi vind stuur dan een reactie
Windhoos zegt
Volstrekt nutteloos, maar wel mooi om te zien en voor een testritje al zou ik hem (als ik dat al kon doen) niet graag willen hebben….
frank zegt
vet coole bak
maar te veel chroom
Piet zegt
“…standaard luxe-opties die je mag verachten van een auto als deze zit er in het dashboard een superduur klokje van het Zwitserse Parmigiani die je eruit kan klikken en om je pols kan dragen….”
Het lijkt wel de kleuterschool
Piet zegt
Zonder meer het mooiste auto interieur dat ik ooit gezien heb, maare…dat chroom moeten ze even overspuiten. Alleen al vanwege de verkeersveiligheid. Wat denk je van reflecties van koplampen en de zon?