Wat hebben wij daar nu weer aan?
Wanneer Lamborghini iets te vertellen heeft, houden wij onze oren maar al te graag open. Ditmaal blijken de Italianen echter zoveel te vertellen te hebben, dat ze het liever niet direct met de buitenwereld delen. Dit heeft alles te maken met de eerste hybride supercar die het merk waarschijnlijk dit jaar nog in productie zal nemen.
De auto, die voorlopig door het leven gaat als de LB48H, heeft naar verluidt enorm veel weg van de Terzo Millennio die Lamborghini vorig jaar al toonde. De Terzo Millennio had eveneens een hybride aandrijflijn, dus merkwaardig is de vergelijking allerminst. Volgens geïnformeerde bronnen heeft Lamborghini de auto enkele weken geleden getoond op een besloten evenement in Italië om potentiële klanten op te warmen voor wat er komen gaat. De Italiaanse autofabrikant zal de auto daarnaast nog tonen in New York en Tokyo.
Het is niet duidelijk hoeveel gasten Lamborghini hiervoor precies heeft uitgenodigd, maar lang niet iedereen zal er een op de kop kunnen tikken. Dit ligt niet alleen aan de prijs–de auto kost zonder belastingen naar verluidt al meer dan 2 miljoen euro kost–maar ook aan het beperkte aantal exemplaren dat Lamborghini zal produceren. De Italianen schijnen niet meer dan 63 LB48H’s in elkaar te willen schroeven. De auto’s zullen vervolgens enkel verkocht worden aan zij die op deze evenementen te gast waren. (Bron: TheSupercarBlog)
chimaera zegt
Nice, 63 Lambo’s die waarschijnlijk alleen maar binnen in de garage zullen staan.
ghengiskhan zegt
@chimaera: niet zo negatief op deze mooie ochtend. Er komt er vast wel eens 1 naar buiten. Op een mooie ochtend zoals deze maar dan ergens waar jij en ik niet zijn.
lekkerlinksrijden zegt
Ziet er niet uit. Zelfs voor Lambo begrippen niet. Ik durf het bijna niet te zeggen: vergeleken met dit wordt de Urus een schone
993c zegt
Ff t laatste filmpje van JP performance kijken ;)
ikleesookoverautos zegt
Concept ziet er veel belovend uit.
smokin zegt
Het is lang geleden dat Lamborghini mooie auto’s maakte
str8six zegt
@smokin: Murciélago SV was de laatste.
Edge zegt
Lijkt mij vrij logisch, toch? Wagens als de Centenario en Aventador J waren ook exclusief voor goede/speciale klanten. Bovendien hanteert concurrent Ferrari al jaren succesvol zulke selectiecriteria, dus waarom zou Lamborghini daar niet weg mee kunnen komen? Het merk heeft de status en prestige ervoor.
harrie zegt
63 super limited stuks.
En na een paar jaar nog ff 120 open varianten de markt op rammen.
Autofanaat1990 zegt
/Care kan hem toch niet betalen, wel een lelijkerd zeker in vergelijking met de Lambo’s van weleer.