De hippies hebben een nieuw plannetje. Aangezien de veelbesproken snelheidslimiet in Duitsland er maar niet doorkomt heeft Greenpeace besloten het heft in eigen hand te nemen. Activisten hebben gisteren aangekondigd de komende weken op onbegrensde stukken snelweg borden met een snelheidlimiet van 120 km/u te plaatsen, om zo het milieu een handje te helpen.
Een kansloze actie natuurlijk, want overal rijdt wel Autobahnpolizei, die de bordjes meteen weer weghaalt. Bovendien is de actie zo strafbaar als wat en hoeven de geitenwollensokken ook niet op al te veel sympathie van menig Duits BMW- of Mercedes-bestuurder te rekenen.
De eerste vraag die bij mij opkomt is: Hoe gaan de Greenpeacers zich verplaatsen? Tientallen kilometers afleggen op de sandalen, per Prius, of liftend? Het laatste is per slot van rekening het meest mileuvriendelijk, en wie weet kunnen ze wel een stukje met een Gumballer meerijden als de karavaan via Berlijn teruggaat naar Londen!
UPDATE: alsof de Duvel ermee speelt; geen Gumball meer door Duitsland (zie update 11.00 uur)…
(Bron: automobilwoche)
GuZ zegt
kut hippie’s laat ze lekker oprotten ofzo. Ga maar lekker een pandje kraken, meer kunnen die groenlinksers toch niet.
Armada zegt
Goddamn hippies.
GuZ zegt
Nog even een quote uit Southpark: “Hippies,they want to save the world but all they do is smoke pot & smell bad”
mercedesfan zegt
onozele geitenwollensokken dragende hippies
David USA zegt
Wat zijn ze toch weer grof die hippie’s!
lincoln zegt
@GuZ ….. soooo how to get rid of those hippies?????
floryn zegt
@ GUZ
haha you make my day wat een dijk van een uitspraak
Bas zegt
Helaas, ze komen niet meer door Duitsland op de terugweg:
http://www.gtspirit.com/2007/05/01/gumball-2007-change-in-route-not-entering-germany/
RubenBaeten zegt
Wordt het toch sandalenwerk.
Beaten zegt
volgens mij is een betere doorstroom van het verkeer toch wel 1000x beter voor het milieu dan..
gasgeven..remmen..drempel..gasgeven..remmen..aansluiten voor stoplicht…gasgeven..remmen..drempel…gasgeven..remmen..10 minuten wachten voor spoorwegovergang..blablabla
GAS EROP!
dat ze maar wat gaan doen aan die uitstoot in China en die Oostblok landen.. ipv de automobilist [die ook gewoon zijn werk moet doen voor eten op z’n bord te hebben] te naaien..
michiel_^$ zegt
wat denken ze wel niet waar zijn die borden razen er met 220 voorbij nu zij weer
Fej zegt
Volgens mij is het milieuvriendelijker als ze thuisblijven, want elke auto vervuilt nog in zekere mate. De bordjes worden blijkbaar weggehaald dus gaan ze al die kilometers voor niets rijden en daar mee ons milieu zwaarder belasten!
Altijd wat met die milieufreaks!!!
GuZ zegt
joep zegt
er is natuurlijk niks mis met iets voor het milieu willen doen, maar dit vind ik wel echt eeen kansloze actie. Echt totaal niet productief of iets wat daar ook maar bij in de buurt komt…
Ramon zegt
Al die borden die ze willen plaatsen, wat denk je wat voor vervuiling dat is…
nou kan ik mijn mooie BMW 3.28Ci niet meer testen op de duitse autobahn..;)
Junior (BMW Liefhebber) zegt
Laten ze eerst maar is gaan protesteren in landen zoals China bijvoorbeeld waar het meeste en hoogste co2 uitstoot percentage heerst, het is ook wetenschappelijk aangetoont dat de uitstoot in Duitsland echt niet lager zou zijn als er ook langzamer gereden word. Die traject controlles in ons eigen kikkerlandje gaan ook totaal nergens over het is eerder file vormend dan het voorkomen van file’s ”het heeft nog ook eens onnodige miljoenen euro’s gekost” ze hadden die miljoenen beter kunnen investeren in sociale voorzieningen ”maar dat is mijn mening”, het meest irriterende van alles is dat je overal minimaal 10 minuten later aankomt op plaats van bestemming door alle traject controlles die je tegenkomt tijdens het autorijden. En is nou werkelijk de co2 uitstoot erg verlaagd door de traject controlles?? Nou denk het niet……
jasper zegt
i hate hippies!
niels zegt
Duitsland moet zijn Autobahn systeem nooit aanpassen alleen maar beter maken daarvoor zijn ze wereld beroemd.
Jeremy Clarkson Germany the last speed heaven voor the Speed King:
Trappen met je dikke Porsche en Mercedes en BMW en Audi’s, trouwens uit onderzoek van een Amerikaans onderzoek bleek dat mileu vriendelijke auto’s als de Toyota Prius helemaal niet schoon zijn, die keken naar het totale gebruik van de auto, de productie totdat die gesloopt word en wat voor Engerie dat kost.
Nu bleek de Prius daarin heel erg te vervuilen een Porsche Cayenne koste minder Engerie over de totale loop tijd dit is dus inclusief rijden brandstof onderhoud, de bouw en de sloop van de auto.
De Pruis viel zo slecht omdat de productie erg vervuilend is en ook de sloop van die auto’s ook de Civic Eco scoorde hier heel erg slecht. Ook een aantal Audi’s scoorde slecht inverband met hun Aliminum dat moeilijk te verwerken is.
En onthoud een ding de mileu industrie is ook een industrie waar miljarden in om gaan, er word gewoon dik geld verdient!!!!!
En dan is de auto vaak de pispaal slaat nergens op de auto vervuilt iets van 0,09 % op de totale schijf van vervuiling.\
Groeten
Niels
Rijk zegt
ik zou ervoor pleiten dat greenpeace als terroristische organisatie wordt beschouwd? ze maken wetten naast die van een land, en dat is normaal gesproken altijd de lijn tussen de onder en bovenwereld.
Fakking hoge boetes geven tot gevangenis straffen. kut hippies
ueberPKW zegt
hulde aan Niels!
Nick_BE zegt
Om nog maar te zwijgen over de tol op het milieu dat de fabricage van die borden met 120km/h op met zich meebrengt.
Op zich niks tegen greenpeace, maar je zou toch denken dat er belangrijkere en zinnigere zaken zijn om je als milieu-activist mee bezig te houden. Het file-probleem oplossen bijvoorbeeld ;)
Klassiekerrally zegt
Laat ze hun pijlen op China richten verdorie…
lincoln zegt
@Rijk .. onmogelijk .. greenpeace is een regelrechte multinational geworden en zijn net niet beursgenoteerd maar wel verschrikkelijk rijk .. maarrrrrrr volgens Southpark is er wel een remedie tegen hippies .. DEATH-METAL ..
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
Greenpeace is op zoek naar nieuwe horizonten, is mijn deductie. Walvissen zijn beschermd, zeehondenjacht is ingeperkt, veruiling door zeeschepen wordt sneller traceerd en ook het storten van nucleair afval in de zee is beperkt of zelfs helemaal afgeschaft. Tijd voor wat nieuws!
Greenpeace mag van mij best protesteren tegen een aantal misstanden, maar ik vind dat de acties geen belemmering mogen vormen voor wie dan ook. En dat doet Greenpeace nu juist wel. Verkeersveiligheid in gevaar brengen door verwarring op snelwegen te veroorzaken getuigt niet van een weloverwogen statement maken.
De media zitten op het vinkentouw om deze Greenpeace “acties” te verslaan, waardoor zij alleen maar worden aangemoedigd.
Roy zegt
ik heb even opgezocht: op de autobahn vallen niet meer doden dan op andere snelwegen, harder rijden is dus niet per definitie dodelijker dan maximum snelheden. Wat ik dan niet snap: als er een filmpje op geenstijl.nl bijvoorbeeld is over een BMW die in Nederland 250 km/h over de snelweg scheurt zegt iedereen: wat een idioot! afmaken die gast. dat soort dingen. Maar als iemand die snelheid op de autobahn rijdt is het hardstikke gaaf en cool! De autobahn is gehypt, en iedereen vind dan hard rijden ineens kunnen. Denk eens na mensen.
JANUS zegt
Hoe ze zich verplaatsen ?!
Niet zo moeilijk hoor.
Met een Houten-Flintstone aangedreven Autobahn-Treehugger-cruiser natuurlijk :lol:
Jan zegt
Verschil Autobahn en Snelweg, Roy, is dat hier iemand rustig een ander gaat inhalen als hij 100 rijdt. In Duitsland wordt vaak beter gekeken. Overigens, de weinige stukken waar je zo snel kan draagt denk ik toch niet wezenlijk bij aan de vervuiling, weer een kansloze actie van Greenpeace. Zoveelste fiasco van hun.
bmwF zegt
zeikbosse die van greenpeace ga het gevang in laat die mense toch door rijde op de autostrade
niels zegt
Voor mensen die Nederland vergelijken met hard rijden en Duitsland,
Er zijn een aantal verschillen de eerste is dat de rijdstroken in Duitsland breeder zijn dit merk je als je de grens overgaat bij Arnhem dan worden ineens de rijdstroken breeder.
Daarbij is de Autobahn gebouwt voor hoge snelheden het asfalt en de constructie van de weg en het wegdek zijn hier op aangepast de Autobahn word ook met een bepaalde banking gemaakt waardoor hard rijden mogelijk is. Daarbij is het Duitse systeem anders als in Nederland.
Ten eerste hebben de Duitsers veel minder op een afritten als wij hier, daarbij krijgen de Duitsers in hun rijd opleiding al met het systeem van de Autobahn te maken, een sneller voertuig wat jouw nadert geef je de ruimte, je maakt ruimte voor elkaar waardoor de doorstroming beter is. Daarbij is het kijk gedrag van de gemiddelde Duitser op de Autobahn wat beter men is gewend aan hoge snelheden.
Daarbij is het op zijn Duits geregeld over het algemeen dus heel erg goed zeker in de winter als hier tien centimeter valt staan we dagen vast in Duitsland houden ze het vaak beter berijdbaar.
Je kan voor jezelf de test doen ik weet niet of hier mensen zijn met leuke auto’s maar ga maar eens de grens over en zet je grootlicht op en ga eens 180 rijden, dan krijg je hele andere reactie’s als hier in Nederland mensen gaan voor je aan de kant inplaats van er nog even snel tussen.
Ze noemen ons Nederlanders daar niets voor niets das Gelbe Gefahr, omdat we zomers met onze sleurhutten weer masaal de grens overtrekken, met de MPV de kinderen en de Hond op de Rechterbaan de hele weg weer 80 kilometer.
Ik niet probeer altijd zo licht mogelijk te reizen en heb meestal een kruis snelheid van 160 a 170 om het verbruik ook nog rederlijk te houden.
Groeten
Niels
bartholomeo zegt
wanneer gaan die hippies eens snappen dat hoe minder lang je op de weg bent, hoe minder vervuiling dat je wagen uitstoot. Trager rijden = meer vervuiling !
en laatst heb ik gelezen dat de oceaan op zich al meer dan 80% van de co2 uitstoot voor zich neemt, wat gaan de groenen hiertegen doen ?
Altea Sportrider zegt
@ Niels. Goed verhaal, afgezien van wat spel- en taalfouten. Ik wil er nog aan toevoegen dat “Das gelbe Gefahr” vooral slaat op de nederlandse gewoonte nergens op te letten bij het beginnen van een inhaalmanoeuvre. Gewoon met 110 – 120 de linkerbaan op zonder acht te geven op verkeer dat met veel hogere snelheid al op de linkerbaan zit. Hartverzakkingen krijg je d’r van en plaatsvervangende schaamte natuurlijk ook.
Nu ik het er toch over heb, er zijn op de Autobahn hele trajecten waar een inhaalverbod geldt voor vrachtwagens. In tegenstelling tot in NL is daar in DE meestal een goede reden voor. Op die stukken moet je dus enorm oppassen voor landgenoten met een vrachtwagen die 3 km/uur snelheidsverschil met hun voorganger aanleiding vinden maar eens fijn zonder kijken naar de linkerbaan uit te wijken.
Ach, ik word er gewoon mies van. En dan onze politici die roepen dat DE zich bij de rest van Europa moet aansluiten. Kleinburgerlijke lulligheid is de norm geworden. Wij moeten een voorbeeld nemen aan onze oosterburen de snelheid alleen daar aan banden leggen waar iedereen kan begrijpen dat het nodig is. Dan heb ik ook geen (nou, ja, ;-)) probleem meer met streng optreden tegen overtreders.
64-JV-DS (nee, géén autokenteken) zegt
@ Niels:
Duitse autobestuurders zijn inderdaad betere chauffeurs dan de meeste Nederlanders.
@ Altea Sportrider:
De wijze waarop ons wegennet ontworpen is verschilt enorm met die van onze buren. Onze wegen zijn, op een paar uitzonderingen na (bv Afsluitdijk), één grote op- en afrit… Nederlandse snelwegen zijn ongeschikt voor het Deutsche Fahren.Daarmee heb je één van de grootste verkeersproblemen van Nederland te pakken: de infrastructuur.
Een van de gevolgen is dat snelheden daardoor moeten worden ingeperkt, om erger te voorkomen.
mashell zegt
Voordat het een jubelverhaal wordt van “in Duitsland is alles beter”, er is ook wel het 1 en ander af te dingen op de rijstijl, wegonderhoud en wetgeving van onze oosterbuur. Ik werk in het Ruhrgebiet en maak dus vaker dan mij lief is gebruik van de Autobahnen. Het valt mij op dat de Duitsers wel erg vaak van rijstrook wisselen zonder hun knipperlicht te gebruiken. Van rijstrook wisselen zonder te kijken of er wat aan komt door Duitsers evenveel gedaan wordt als door Nederlanders. Duitsers wisselen vaak erg vroeg van rijstrook, in Nederland wisselen we pas als we op de kentekenplaathouder kunnen lezen waar de vrachtwagen gekocht is, de Duitser wisselt al voordat ie kan zien of het een autobus of een vrachtwagen is die ie over een paar minuten gaat inhalen.
Tja, dat wegonderhoud blijft een probleem, er ligt nou eenmaal enorm veel asfalt in Duitsland, en het is van een povere kwaliteit. Er zijn dan ook vaak Baustellen om het te repareren. In tegenstelling tot Nederland waar zoiets vaak s’nachts gebeurt wordt in Duitsland een kilometer of 5 lang de weg versmalt en 60km/h gemaakt en wordt er ruim een jaar over gedaan om er weer een povere kwaliteit asfalt neer te leggen.
Wat ik aan de wetgeving niet begrijp is dat op rijstroken waar de snelheid voor PKW’s onbeperkt is er niet per definitie een inhaalverbod voor LKW’s is. Het gevaar zit hem niet in de snelheid maar in het feit dat er soms opeens een blokkade kan zijn omdat 2 LKW’s om onduidlijke redenen een paar kilometer naast elkaar gaan rijden. Dit is link op een Autobahn met 2 rijstroken maar op autobahnen van 3 rijstroken is het nog gevaarlijker omdat de LKW’s daar per definitie gewoon de middelste strook ook claimen (het concept wegcapaciteit zegt hun niks) en vinden dat ze zonder in de spiegel te kijken naar die strook kunnen wisselen. Dat kan lelijk schrikken worden als jij met 180 op de middelste strook rijdt om een snellere deelnemer voorbij te laten en er opeens 40 ton onnozelheid voor je neus opdoemt.
@Niels, met grootlicht rijden doe je in Duitsland net als in Nederland in principe NIET.
E320 cdi zegt
@ mashell, wat je zegt is idd 100% waar.
als wij af en toe door duitsland rijden rijden we ook alleen maar ‘hard’ op 3baanswegen over groter, want 2baans is gewoon te gevaarlijk, er rijdt 1 gek met 130 opeens links, of een vrachtwagen en je kan alweer vol in de ankers… bij 3baans kan je het meeste wel wegseinen en als het rustig is, is dat niet eens nodig.
O-T:
Begin nou wel een hekel te krijgen aan die Greenpeace… Ze zijn n beetje te enthousiast met het milieu bezig. En waarom moet je overal 120 rijden om zuinig te zijn? misschien zijn versnellingsbakken dan juist heel onvoordelig, en doen ze het beter met 150:P. Maar het helpt geen fuck, die bordjes, aangezien de ‘echte’ borden ook gewoon genegeerd wordem… laatste keer in Duitsland reden we ook 200+ achter een ML500 aan, ook al stonden er 130 bordjes langs de weg, je komt vanzelf wel weer bij zo’n schitterend ‘ongebrenst’ bord! en 120 is een ongebruikelijke snelheid, dan moet je minstens 130 neerzetten!!!
niels zegt
Maar voor iedereen hier, het is toch lekker dat het in Duitsland nog wel kan, wie kent niet het filmpje van AC Schnitzer met de M6 tenzion.
1000 kilometer in 5,5 uur of zo was wel speciaal opgezet weet ik maar toch,
En ik ga niet zeggen dat ik Duitsland gek ben maar de Autobahn geeft mij altijd een speciaal gevoel. Als ik naar Duitsland ga en ik de grens nader schakel ik altijd even terug naar ze 4 stamp hem op de plank en schakel dan door naar ze 5, het eerste stukje van de 3 bij Arnhem is altijd heel erg rustig ooit 80 Kilometer in 25 minuten gereden met mijn Alfa.
Ohja en daar kunnen we ook nog een heel toppic over houden in Duitsland kan je de echte V-Power tanken octaan 100.
Groeten
Niels
w0o0dy zegt
Korte opmerking: kan de duitse politie dat grenpeace volk niet gewoon iedere keer als ze stoppen of lopen over de snelweg op de bon slingeren? Is dat gezeik vast wel snel afgelopen. Die sufferds moeten zich eens verdiepen in de feiten in plaats van continue de auto’s in het vizier te nemen. Wil je echt wat doen aan het milieu? Ga dan actievoeren bij een kolencentrale of bij treinstations….. of in havens. Allemaal installaties/motoren zonder geavanceerde systemen zoals in vrijwel iedere auto….. Als we dan toch aan het zeiken zijn… kunnen we dan ook openhaarden, BBQ’s en ander inefficient brandende vuurtjes aanpakken?
Verbod op die ellende, niemand meer bbq’en, niemand meer een openhaard en al helemaal geen tuinafval verbranden! Boetes, inbeslagnames, achtervolgingen, ACTIEEEEEEEEEEEEE!! (oh sorry, draaf ik een beetje door?)
Autofreak zegt
Hippies rot een eind op en ga iets nuttigs doen, als je iets goeds voor het millieu moet je niet dit gaan doen, dit is alleen maar slecht.
Een onderzoek had trouwens ook uitgewezen dat de prius een stuk onzuiniger was vergeleken met de c1 een polo een 107 en een corolla en nog meer van dat kleine grut.
Sow het gaat weer lekker hebbe we ook nog leuk nieuws op autoblog vandaag, want nu dit en ook al dat autorally’s verboden moeten worden etc. een mislukte auto.
@ Lincoln: de letterlijke vertaling van death metal of de ”muziek” soort? Even wat extra info: De ”muziek” is geschreeuw over hoe ze iemand vermoord hebben tot in details beschreven, hoeft niet altijd zo gebeurt te zijn vaak wel.
lincoln zegt
@Auto freak…… southpark afleveringen kan je vinden op ALLSP.COM en de hippie aflevering is suuuuuuper funny .. (weet je ook de enige manier om hippies te verjagen)
Mr. R zegt
@64-JV-DS: Precies! Gewoon jammer dat Nederland niet de juiste infrastructuur heeft om dergelijke snelheden toe te laten. Al lijken onze afritten toch altijd langer dan de Duitse afritten, maar dat kan ook komen door de snelheid. ;)
Je kan Nederlandse wegen natuurlijk voorzien van minder afritten, maar dat betekent ook dat je een weg er naast zal moeten hebben om al dat verkeer naar één oprit te sturen. En daar hebben we gewoon geen ruimte voor. Al vind ik wel dat op de stukken (afsluitdijk, flevopolder) waar minder afritten zijn de maximumsnelheid omhoog kan.
Rick dos zegt
Jaja, die kleaute hippies! Laat ik dan (wellicht de enige) de eerste zijn die meer respect heeft voor deze gasten en wat ze in de wereld allemaal aan de kaak hebben gesteld. Dan voor menig kleautjesvolk op deze aardbol.
Dat gezegd hebbende wilt het nog niet zeggen dat ik het met deze actie eens ben natuurlijk, hè?
lincoln zegt
je bedoeld dat klootjes volk die in autofabrieken werken en zorgen dat de economie draaiende blijft .. dat soort lui .. idd dan kan je beter een Brent Spar milieu delict plegen .. tyfus welvaarts hippies.
Rick dos zegt
Nee, ik bedoel bijv. de dames en heren in Den Haag. Je weet wel de soort types die alles maar stil zwijgen. Tja, als er dan een beerput open getrokken moet worden dan moet het maar zo zijn.
lincoln zegt
@Rick dos .. ooooh die .. noem jij DAT klootjes volk .. ik noem dat nou juist welvaarts tyfus hippies ..
Rick dos zegt
@lincoln
Ach ja, geef het beestje een naampje…. ;)
Citrofiel zegt
Flauw… Het helpt maar voor een paar procent, die limieten. Zo weinig, dat Duitsland zelf het niet genoeg voordeel vond hebben. Greenpeace, ga breien! :x
@ Janus; Hé! Die herken ik! Dat is een Fiat Topolino (500A of B)! Geinige wagentjes, en respect voor degene die dat uit hout heeft gemaakt…
Casa D y D zegt
***ssssjplaaaaaattttt
Weer een paar activistjes minder. Kan ik alsnog met een gerust hart gaan slapen vanavond. Zelfde als die zielige Oxfammers en Uniceffers her en der. En maar blijven geloven dat hun inspanningen uberhaupt iets uithalen of zullen uithalen. Kijken die nooit naar het nieuws ofzo?
Chief_S5 zegt
Ga toch gras maaien…
Franco zegt
Ik vind Greenpeace een selectief en zwaar fanatiek milieuclubje. Bovendien zijn ook enorm racistisch tenopzichte! Met name tenopzichte van het Afrikaans continent!
Zo is er al een techniek voorhanden, wat ervoor kan zorgen dat de woestijnvorming kan worden tegengegaan. Ja, dat gras is dan gemanipuleerd!
So what? Alsof het voedsel van we tot ons nemen niet gemanipuleerd is? Met al de E-huppeldepup codes op deverpakkingen?!!
Nog een ander voorbeeld? Greenpeace wil niet dat de nieuwste generatie DDT’s gebruikt worden in Afrika! Men wilde huizen minimaal 1 keer per jaar besproeien. Een beter effect zou men bereiken met twee keer per jaar sproeien!
Maar dat mag niet van Greenpeace! Daardoor sterft er elke 30 seconde een kind, dat jonger is dan vijf jaar, aan malaria! In 2005 ruim 1 miljoen kinderen (jonger dan vijf jaar)!
En Greenpeace kijkt de andere kant op! Zij hebben hun doel(en) al bereikt!
Greenpeace zou verboden moeten worden, dan zijn we meteen van dit soort onzin-acties af!!!
Ja, ik ben boos!