De Jeep Grand Cherokee SRT8 zou zomaar de prijs in de wacht kunnen slepen voor de meest indrukwekkende voorkant. Het front oogt echt dik en de met 25 mm verlaagde ophanging helpt ook een handje mee. De gigantische 20″ gesmede velgen zijn uitgerust met Goodyear P245/45ZR20 BSW all-season banden, zeker een maatje waarmee je lang vrienden blijft met je bandenboer.
Onder de kap huist de welbekende 6.1 liter HEMI V8 die 432 pk en 569 nm levert. De Grand Cherokee moet ermee binnen vijf seconden naar de 100 sprinten, waarmee deze Jeep tot de koningen der SUV’s behoort. Een topsnelheid wordt nog niet opgegeven, maar de snelheidsmeter loopt alvast tot 300 km/u…
w0o0dy zegt
lijkt me wel grappig om de reactie van mensen te zien als ze deze beeldvullend in de spiegel krijgen..
dekster zegt
ik haat wagens zoals deze
w0o0dy zegt
ik heb ook niet veel met SUV’s maar terreinrijden is wel grappig. En een snelle SUV is voor een keer wel echt heel erg grappig. Stel je voor hoe mensen kijken als je met zo’n bak in 6 seconden naar de 100 sprint…. open monden gegarandeerd. GTI’tjes die je uitdagen compleet voor joker zetten is ook wel erg lachen. Maar als het mijn geld was kwa er zeker iets anders, dat is duidelijk.
Jan zegt
Ja voila, zo’n Jeep zou ik ook niet beslist kopen, geef me dan maar de gekende 3, Q7 S-Line, Cayenne Turbo S, Subaru B9 Tribeca
2 x Ferrari, 1 x Aston zegt
Je krijgt ook schriftelijk gegarandeerd dat je eigen trophy-vrouwtje hem zeker niet kan inparkeren. Je SUVkut moet dus per definitie op de stoep gaan staan.
Sacha zegt
Er is er ook maar één echt de moeite waard wat mij betreft:
Ary zegt
strakke bak, mooi verlaagd
Floor zegt
vind het een erg mooie bak voor een een lelijk segment
Mazzic zegt
Ik val in herhaling, maar er gaat niks boven een Range
dekster zegt
voor mij gaat een cayene boven een range
SamSam zegt
@ Sacha
Precies wat jij zegt!
Old skool met anabolen !!!!!
Jeremy zegt
yep Sacha, de G klasse amg is ook mijn favoriet als het om terreinwagens gaat.
Daniël zegt
die uitlaten zijn lelijk
Aston zegt
Geef mij maar de range rover sport supercharged! Deze is ook niet mis maar toch …
SamSam zegt
@ Aston..
Die is ook mooi man..
Maar die G55 wagon is gewoon apart
JeffreyG zegt
range rover sport supercharged is idd mooier (geef je gelijk Aston)
maar deze is ook zeker wel heel erg dik :|
zou een grote hit worden in de VS
dat kan ik je verzekeren ;)
ManDark! zegt
Waar is dexter…mijn aartsrivaal
Franqie zegt
@Jan: dat je deze niet mooi vind, en een Q7 of Cayenne mooier vind kan ik nog begrijpen. Maar een Subaru B9 Tribeca :-? dat is egt een van de lelijkste automobielen ooit gemaakt…
w0o0dy zegt
mag ik er nog even op wijzen dat deze SUV bijna alle (niet-getunde) SUV’s die op de markt zijn, achter zich laat qua prestaties (in ee rechte lijn in ieder geval).
Hij is dus wel echt snel.
Sacha zegt
Zelfs de G55?
Jeremy zegt
@WOoOdy: De Mercedes ML63 amg is toch nog een stukje sneller.:-)
Jeremy zegt
@Sacha: De G55 heeft wel geen hoge topsnelheid (210), de ML63 wel.(250)
Sacha zegt
Nee, topsnelheid is beperkt, anders valt ie om.
Jeremy zegt
Ja, echt airodynamish is ie niet te noemen, maar hij is dan ook afgeleid van een door en door terreinwagen. Al lijkt hij door amg nu meer op een suv.
w0o0dy zegt
even nagekeken en de specs zeggen dat de SRT8 en de ML63 AMG even snel naar de 100 zijn (beide in 5 seconden), de top van de SRT8 is mij onbekend, die van de ml63 is 250. De Cayenne turbo s is volgens mij wel sneller naar de 100.
w0o0dy zegt
oops, de Cayenne turbo s is zelfs 0,2 seconden langzamer…
Als de Grand Cherokee niet begrensd is dan zal de SRT8 een hogere top hebben dan de ML63, maar als er iets irrelevant is voor zo’n schip dan is het de topsnelheid lijkt mij.
Voor de volledigheid, de G55 is stoer, maar toch iets minder snel. Mijn punt is, dat je een vreselijk snelle SUV krijgt zeker in verhouding tot de prijs.
dekster zegt
@W0o0dy
die gaat toch in 4.8 sec naar 100? en de srt8 binnen 5 of heb ik verkeerd?
Rits zegt
0-100km/h zegt niet alles. je kunt beter kijken wat ze presteren van 100-200km/h dan kun je pas zien wie er het snelst is.
w0o0dy zegt
@Rits: waarom zou 0-100 geen goede vergelijking zijn? en waarom 100-200 wel? Dat is puur een vergelijking kiezen omdat je een bepaalde uitkomst wilt hebben. Tuurlijk zijn er meer waarden om mee te vergelijken. Wat mij betreft kijken we alleen maar naar tussenacceleratie en bochtsnelheden want daar heb je in de praktijk wat aan en aan sprinten eigenlijk weinig.
(maar helaas hebben we (nog)geen gegevens om mee te vergelijken)
Volgens het artikel op autoblog over de Cayenne Turbo S doet ie 0-100 in 5,2 en de ML63 doet het volgens de site van AMG in 5,0 (en de SRT8 idd “binnen de 5 seconden”, de exacte waarde heb ik nog niet gevonden).
Als iemand even een Cherokee SRT8, een ML63AMG en een Cayenne Turbo S regelt dan wil ik me wel opofferen (suv’s zijn eigenlijk niet mijn ding) en een zorgvuldige vergelijking maken inclusief een aantal metingen die relevant zijn om te bepalen welke de snelste is. Its a dirty job but someone’s got to do it ;-)
Rits zegt
@woody: ik heb ook niet gezegd dat de sprint van 0-100 geen goede vergelijking zou zijn. maar het is ook belangrijk om te kijken wat de auto doet na de 100km/h en zoals je al zei naar de tussenacceleratie en de bochtensnelheid.
Ruben zegt
Het verschil is dat je, Chrysler kennende, bij de Grand Cherokee de transmissie zal mogen vervangen na één zo’n 0-100 sprint.
w0o0dy zegt
dat is inderdaad een zwak punt bij Jeep, weet ik uit een buitengewoon betrouwbare bron.
Reiner zegt
De uitlaten hadden op de hoeken moeten staan.
Jacco zegt
gwoon donders mooie wagen
Evert zegt
Fantastische prijs / prestatie verhouding, nog geen 90000 euro voor een beest van een auto terwijl het vergelijk allemaal dik boven de 100000 euro is !!!
Trippin zegt
Gruwelijk dikke bak! Oogt zeer meesterlijk…’doe mij hem dan maar in het zwart’ (h)
Jeroen zegt
Ik rij nu al in een Jeep Grand Cherokee
en ik zeg het je hij rijd echt heel lekker
ik vind de commander ook heel mooi
daar zat ik eerst ook over te twijfelen maar toch deze gekozen want die anders slurpt iets meer bezine en toch iets te groot voor een familie van 3 he !
Daimler zegt
Chrysler is altijd een toppie
maar zoals Rits het al zei van 0 naar de 100 wil niks zeggen
sommige auto’s trekken pas na de 100km/h pas door
ik heb zelf een Chrysler Voyager 3.0 en trok een BMW X5 3.0 zo uit na 80km/h
stefan zegt
wat een kansloze negatieve reacties ,dit is een superbak waarmee je elke suv spankt degene die de zwaarste kritiek hebben kunnen het toch vaak niet betalen
die rijden in een gare bak het zijn net de mensen die lelijk zijn die zeggen schoonheid zit van binnen !!!
realist zegt
ik heb een moat die met zo ene rijd een zwarte full option in gelderland.
deze bak is in real echt heel verrassend mooi in zijn soort.